Kenelle naisen haluttomuus oikeastaan on ongelma?
Minulta meni pitkään tajuta, että haluttomuuteni ei oikeastaan ole ollenkaan ongelma itselleni. Minut on uskoteltu ymmärtämään, että haluttomuuteni on jotain mitä pitää hoitaa.
Mutta ei se ole. Minä olen ihan tyytyväinen elämääni.
Naisen haluttomuus on ongelma miehille joille haluttomat naiset eivät anna, sekä yhteiskunnalle, jolle haluttomat naiset eivät synnytä veronmaksajia.
Ymmärrän, että toisinaan naisen haluttomuus on ongelma myös naiselle itselleen joka haluaisi haluta.
Mutta mitenköhän usein tilanne on kuten minulla oli, nainen ajattelee haluttomuutensa olevan ongelma vain koska se on ongelma miesten ja yhteiskunnan vuoksi? Vaikka nainen itse ei haluttomuudestaan kärsi?
Kommentit (945)
Läheisyys,silittely halailu on kivaa muuta en kaipaa.
mutta kun niskahierontakin johtaa vonkaamiseen niin että ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanne on se, että toinen haluaa ja toinen ei. Miksi silloin sille haluamattomalle on yleensä hirveä asia, jos se haluava osapuoli käy hakemassa seksinsä muualta? Edellyttäen siis, että vain seksi haetaan suhteen ulkopuolelta, ei tunneyhteyttä tms.
Mitä todennäköisimmin tuollainen ei pitkässä juoksussa toimi käytännössä.
Ensinnäkin hyvin harva mies on sellainen että olisi avuja yksinkertaisesti vain valita hakea seksiä suhteen ulkopuolelta.
Vielä haastavampaa on, jos tällaiseen kuvioon suostuvaa naista (siis sitä antavaa naista) etsitään pidemmäksi aikaa. Ei varmaan ole joka oksalla naista joka suostuu vuosien ajan mälliämpäriksi miehelle joka on virallisesti suhteessa toisen kanssa...
Harva mieskään haluaisi sitten kuitenkaan irtopanojakaan vuosien ajan. Tautiriskit ja muut. Henkisesti kuluttavaa.
Jos vakipano löytyykin, niin eiköhän ole melko todennäköistä että mies ja tämä antava nainen kiintyvät lopulta toisiinsa
Kun lapsiluku on täynnä, voi pysyä erossa miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarve näillä haluttomilla on väheksyä toisten parisuhteita ja onnellisuutta?
Minulla on halut tallella enkä koe mitään tarvetta puuttua muiden elämään. Jos joku saa kiksit kampaajalla käymisestä, niin sitten saa. Ei ole minulta pois.
Vai kolkuttaako siellä alitajunnassa kuitenkin jokin. Joku asia, joka omasta elämästä puuttuu ja hyökätään niiden kimppuun, jolla sitä vielä on.
Minua kiinnostaa hyvin vähän se, mitä pariskunnat keskenään tekevät. Naisena kuitenkin kohtaan lähes kaikkialla tietynlaisia oletuksia *minusta*, joka haittaa ja häiritsee jokapäiväistä elämääni
Toki pidän tärkeänä myös sitä, että myös parisuhdenaisilla on edes olemassa vaihtoehtoinen narratiivi, kuin että on frigidi, sairas, outo, aseksuaali, jne. Jos tältä joskus halut loppuvat. Niin kauan kun sitä riittää, niin kyseessä lienee Herran tahto, joka ei ainakaan itseäni häiritse. Jos kyseessä ei ole aviopari, välttelen kumpaistakin sitten sen riskin mukaisesti, että nämä eivät ole sitoutuneet pitämään sekoiluaan omassa kodissaan, vaan saattavat altistaa sille minutkin
Rehellisyyden nimissä en kyllä viihdy pervojen avioparienkaan seurassa. Ei vaan olla ns. Samalla aaltopituudella. Mutta tilaa on kaikille
Vierailija kirjoitti:
Hieroja hieroo maksusta, samoin kampaaja. Tästä puuttuu kaikki, mitä rakkaudeksi kutsutaan. Kumppani taas tekee tämän kaiken omasta halustaan ja kiintymyksestä. Jos suhde siis perustuu aitoon rakkauteen ja välittämiseen.
Lemmikki on taas ihmisen vanki. Tässäkään ei voida puhua aidosta välittämisestä. Koiraa koulutetaan ja motivoidaan makupaloilla. Toki lemmikki kiintyy jollain tapaa omistajaansa, mutta kyseessä on aina valtasuhde.
Miten niin. Asiakas rakastaa kampaajaa ruokkimalla tätä ja kampaaja asiakas sukimalla tätä
Aito halu tai kiintymys ei elätä ketään. Kuulostaa vaan hyväksikäytöltä. Toki jos kaikki ovat miljonäärejä ja on varaa tehdä hyväntekeväisyyttä, niin mikäpä jottei. Mutta valitettavasti tuota rakkaushöpinää kuulee useammin yksipuolisissa hyväksikäyttösuhteissa
Mies joka sanoo haluavansa minua, väittää rakastavansa. En tunne rakkautta, vaan koen olevani objekti, halun kohde. Valtio maksaa tililleni ruokarahaa, koen olevani rakastettu ja huolehdittu. Niin yksinkertaista se on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tilanne on se, että toinen haluaa ja toinen ei. Miksi silloin sille haluamattomalle on yleensä hirveä asia, jos se haluava osapuoli käy hakemassa seksinsä muualta? Edellyttäen siis, että vain seksi haetaan suhteen ulkopuolelta, ei tunneyhteyttä tms.
Mitä todennäköisimmin tuollainen ei pitkässä juoksussa toimi käytännössä.
Ensinnäkin hyvin harva mies on sellainen että olisi avuja yksinkertaisesti vain valita hakea seksiä suhteen ulkopuolelta.
Vielä haastavampaa on, jos tällaiseen kuvioon suostuvaa naista (siis sitä antavaa naista) etsitään pidemmäksi aikaa. Ei varmaan ole joka oksalla naista joka suostuu vuosien ajan mälliämpäriksi miehelle joka on virallisesti suhteessa toisen kanssa...
Harva mieskään haluaisi sitten kuitenkaan irtopanojakaan vuosien ajan. Tautiriskit ja muut. Henkisesti kuluttavaa.
Jos vakipano löytyykin, nii
Juu, tuollainen mies on sinkkumiestä pahempi kuvotus omissa kirjoissani. Sitoutunut muualle, mutta haluaa käydä minun pöydässäni syömässä, ilmaiseksi tietysti. Prostituoiduille sijoitettu raha on pois vaimolta ja lapsilta. Tällaisen miehen vaimo on siivonnut miehen ulkoruokintaan, viemään itsehillintäongelmansa toisten naisten riesoiksi. Ei hyvä millään tasolla
Vierailija kirjoitti:
Hieroja hieroo maksusta, samoin kampaaja. Tästä puuttuu kaikki, mitä rakkaudeksi kutsutaan. Kumppani taas tekee tämän kaiken omasta halustaan ja kiintymyksestä. Jos suhde siis perustuu aitoon rakkauteen ja välittämiseen.
Lemmikki on taas ihmisen vanki. Tässäkään ei voida puhua aidosta välittämisestä. Koiraa koulutetaan ja motivoidaan makupaloilla. Toki lemmikki kiintyy jollain tapaa omistajaansa, mutta kyseessä on aina valtasuhde.
Minun hermopäätteeni nauttivat kampaajan ja hierojan kosketuksesta, oli siinä rakkautta tai ei. Eikä hermostoani kiinnosta onko stimulaatiota maksettu vai ei.
Miehen kosketuksesta taas hermostoni menee hälytystilaan. Joku hiusten silittelykin kun mitä todennäköisimmin johtaa lopulta miehen käden eksymiseen alueille joihin en halua sen käden tai yhtään kenenkään käden eksyvän.
Välittämistä ja huolenpitoa saan ystäviltäni ja suvultani.
En siis saa kosketusta ja välittämistä samasta osoitteesta mutta se ei ole millään tavalla ongelmallista minulle.
Lemmikeistä En osaa sanoa, minusta on epäeettistä pitää lemmikkiä joten en ole hankkinut enkä tule koskaan hankkimaan sellaista.
Niin ja muuten, eiköhän ne miehetkin jotain vastineeksi odota jos suostuvatkin hellästi koskettamaan. Aivan samoin kuin se kampaaja tai hierojakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarve näillä haluttomilla on väheksyä toisten parisuhteita ja onnellisuutta?
Minulla on halut tallella enkä koe mitään tarvetta puuttua muiden elämään. Jos joku saa kiksit kampaajalla käymisestä, niin sitten saa. Ei ole minulta pois.
Vai kolkuttaako siellä alitajunnassa kuitenkin jokin. Joku asia, joka omasta elämästä puuttuu ja hyökätään niiden kimppuun, jolla sitä vielä on.
Minua kiinnostaa hyvin vähän se, mitä pariskunnat keskenään tekevät. Naisena kuitenkin kohtaan lähes kaikkialla tietynlaisia oletuksia *minusta*, joka haittaa ja häiritsee jokapäiväistä elämääni
Toki pidän tärkeänä myös sitä, että myös parisuhdenaisilla on edes olemassa vaihtoehtoinen narratiivi, kuin että on frigidi, sairas, outo, aseksuaali, jne. Jos tältä joskus halut loppuvat. Niin kauan kun sitä riittää, niin kyseessä lienee He
Sun lähin työkaverisi voi hyvin olla puolet pervosta avioparista, etkä edes tiedä sitä. Kaikella ei kannata päätään vaivata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki pidän tärkeänä myös sitä, että myös parisuhdenaisilla on edes olemassa vaihtoehtoinen narratiivi, kuin että on frigidi, sairas, outo, aseksuaali, jne. Jos tältä joskus halut loppuvat. Niin
Kyllä he kuule vaivaavat sillä muita, jos ovat. Juuri siksi en olekaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun hermopäätteeni nauttivat kampaajan ja hierojan kosketuksesta, oli siinä rakkautta tai ei. Eikä hermostoani kiinnosta onko stimulaatiota maksettu vai ei.
Miehen kosketuksesta taas hermostoni menee hälytystilaan. Joku hiusten silittelykin kun mitä todennäköisimmin johtaa lopulta miehen käden eksymiseen alueille joihin en halua sen käden tai yhtään kenenkään käden eksyvän.
Välittämistä ja huolenp
Kumpi näistä on määräävä, ammatti vai sukupuoli? Onko hermostosi rentoutunut vai hälytystilassa, jos maksettu ammattilainen koskettamassa (hieroja, fyssari, kampaaja harvemmin) onkin mies? Vai vältteletkö miehiä tässäkin? Ajatusmaailmasi on niin kaukana omastani, että kiehtoo. Lukija saa nyt vaikutelman traumasta haluttomuuden taustalla (hälytystila), oliko tarkoituksellista? eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välittämistä ja huolenp
Kaikki ihmisten väliset suhteet perustuvat jonkinlaiseen vuorovaikutukseen. Jos kuuntelet toisen huolia, hän todennäköisesti kuuntelee sinun huolia. Samat säännöt pätee myös läheisyyteen.
Olen pahoillani, jos et koskaan ole kokenut rakkautta puolison osalta. Mutta vaikka itse et sitä ole kokenut, se ei tarkoita, etteikö muut sitä voisi kokea.
Lisäksi oletat, että kaikki naiset harrastavat seksiä vain miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kosketuksesta taas hermostoni menee hälytystilaan. Joku hiusten silittelykin kun mitä todennäköisimmin johtaa lopulta miehen käden eksymiseen alueille joihin en halua sen käden tai yhtään kenenkään käden
Kumpi näistä on määräävä, ammatti vai sukupuoli? Onko hermostosi rentoutunut vai hälytystilassa, jos maksettu ammattilainen koskettamassa (hieroja, fyssari, kampaaja harvemmin) onkin mies? Vai vältteletkö miehiä tässäkin? Ajatusmaailmasi on niin kaukana omastani, että kiehtoo. Lukija saa nyt vaikutelman traumasta haluttomuuden taustalla (hälytystila), oliko tarkoituksellista? eri
Lisään vielä, että tämä ei ole mitään ilkeilyä vaan ihan puhdasta mielenkiintoa, nimittäin kirjoitat juuri siitä, mistä kiistelty etologi Desmond Morris jo vuosikymmenet sitten - kuinka tarve kosketukseen on niin perin juurin inhimillinen, että se haetaan vaikka maksamalla, ellei muuten. Kosketushan vapauttaa oksitosiinia, lievittää kipua ja auttaa keskosiakin kasvamaan paremmin (kenguruhoito).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin. Asiakas rakastaa kampaajaa ruokkimalla tätä ja kampaaja asiakas sukimalla tätä
Aito halu tai kiintymys ei elätä ketään. Kuulostaa vaan hyväksikäytöltä. Toki jos kaikki ovat miljonäärejä ja on varaa tehdä hyväntekeväisyyttä, niin mikäpä jottei. Mutta valitettavasti tuota rakkaushöpinää kuulee useammin yksipuolisissa hyväksikäyttösuhteissa
Mies joka sanoo haluavansa minua, väittää rak
"Aito halu ja kiintymys ei ketään elätä". Kuule kyllä elättää ja pitkälle. Yleensä rakkautta vaille jääneet lapset kärsivät hyvin paljon mielenongelmista.
"Kumpi näistä on määräävä, ammatti vai sukupuoli? Onko hermostosi rentoutunut vai hälytystilassa, jos maksettu ammattilainen koskettamassa (hieroja, fyssari, kampaaja harvemmin) onkin mies? Vai vältteletkö miehiä tässäkin? Ajatusmaailmasi on niin kaukana omastani, että kiehtoo. Lukija saa nyt vaikutelman traumasta haluttomuuden taustalla (hälytystila), oliko tarkoituksellista? eri"
Jos menen hierojalle, voin lähtökohtaisesti luottaa siihen että hän koskee tasan sinne mihin on sovittu. Vaikka hartioihin ja niskaan. Oli hieroja sitten mies tai nainen. Eli tällaisessa tilanteessa mies ei aiheuta hermostooni hälytystilaa.
Haluttomuuteni taustalla on varmasti sekä nature että nurture (omat geenini mutta myös varmaan jotain traumoja), mutta mieshierojat, kampaajat tms ei ole minulle ongelma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki pidän tärkeänä myös sitä, että myös parisuhdenaisilla on edes olemassa vaihtoehtoinen narratiivi, kuin että on frigidi, sairas, outo, asek
Kyllä he kuule vaivaavat sillä muita, jos ovat. Juuri siksi en olekaan tekemisissä.
Sulla on sitten astetta liberaalimpi työpaikka. Mun työpaikoilla kenenkään seksielämä ei ole ollut puheenaihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kosketuksesta taas hermostoni menee hälytystilaan. Joku hiusten silittelykin kun mitä todennäköisimmin johtaa lopulta miehen käden eksymiseen alueille joihin en halua sen käden tai yhtään kenenkään käden
Totta kai. Traumaanhan primitiivinen käärmepelkokin perustuu - ja on siis täysin aiheellinen. Myös vauvat itkevät usein miesten syleissä ihan syystä. Tutkimuksissa on osoitettu naisten sekä muiden naarasnisäkkäiden stressitasojen nousevan miesten läsnäollessa ihan ilman omakohtaisia traumojakin - se on biologiassamme ja syystä
Oikeasti harmiton mies olisi platoninen kämppis, jolta saisi halutessaan siemenen. Kaikki sen siemenen tuputtaminen on haitallista. Steroidiehkäisyn aikana eri tavalla haitallista kuin aiemmin, mutta steroidiehkäisy aiheuttaa syöpiä, jne.
"Kaikki ihmisten väliset suhteet perustuvat jonkinlaiseen vuorovaikutukseen. Jos kuuntelet toisen huolia, hän todennäköisesti kuuntelee sinun huolia. Samat säännöt pätee myös läheisyyteen.
Olen pahoillani, jos et koskaan ole kokenut rakkautta puolison osalta. Mutta vaikka itse et sitä ole kokenut, se ei tarkoita, etteikö muut sitä voisi kokea.
Lisäksi oletat, että kaikki naiset harrastavat seksiä vain miesten kanssa."
Jaahas, sinä näköjään tunnet sekä historiani että ajatuksenjuoksuni itseänikin paremmin. Näin ollen tämä ajatustenvaihto voitaneen päättää tarpeettomana. 👍
Nainen saa olla niin haluton kuin haluaa, kuten myös mies. Mutta pitää ymmärtää, että suhteessa tuo on todella ikävää kumppanille, ja pitkäkestoisesti jatkuen hyvä syy erota. Harva kuitenkin meni alunperin suhteeseen sillä asenteella, että olisi muka täysin ok, jos seksi loppuu kun sitä kerran ainakin aluksi kuitenkin oli ollut.
Haluttomuus yleensä myös kielii siitä, että ei enää pidä kumppaniaan viehättävänä, mikä on aika huono tilanne romanttisessa parisuhteessa. Haluton saattaisikin olla haluton jonkun muun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kosketuksesta taas hermostoni menee hälytystilaan. Joku hiusten silittelykin kun mitä todennäköisimmin johtaa lopulta miehen käden eksymiseen alueille joihin
Maksaminen ei tee transaktiosta mitenkään epäpyhää. Käyn lähikahvilassa mielelläni syömässä toisten tekemää pullaa ja osoitan rahalla arvostavani palvelusta. En keksi mikä palvelu tai vuorovaikutuksen muoto olisi sellainen, mikä minun olisi olevinaan pakko saada ilmaiseksi tai se menettäisi arvonsa. Jos toinen tarvitsee rahaa ja minä tarvitsen palveluksen, niin ei se ole kummaltakaan pois maksaa. Voin antaa rahaa myös hyväntekeväisyyteen tai vastaanottaa ilmaisia palveluksia. Raha ei ole mitään.
En osaa sanoa muiden puolesta, enkä tiedä onko väittämäsi totta.
Ainakin minun kohdalla riippuisi haluttomuuden syistä. Annetaan muutama esimerkki:
1) Olen tullut ikään, jossa en enää halua, enkä tule haluamaan. En välittäisi jos mies käy vieraissa, kunhan kyse pelkästään seksistä ja ymmärtää olla kertomatta seikkailuistaan (toki tietää että minulle periaatteessa ok eli ei pettämistä)
2) meillä on pieni vauva ja yövalvomisten ja hormoonimuutosten takia seksi ei kiinnosta. Vai todella kusipää lähtisi vieraisiin ja lentäisi suhteesta ulos kuin leppäkeihäs, tietysti
3) olemme keskustelleet haluista ja huomanneet että minun haluni on responsiivinen. Olen hyvin halukas, jos vain halu ensin herätellään esiin. Mies ei ole kuitenkaan kiinnostunut herättelemään haluani vaan sen sijaan lähtee vieraisiin. Ei tietenkään ok.
4) suhteessamme on ongelmia, joiden takia haluja ei ole tällä hetkellä. Ei ole ok lähteä vieraisiin vaan on ratkottava ne ongelmat