Kenelle naisen haluttomuus oikeastaan on ongelma?
Minulta meni pitkään tajuta, että haluttomuuteni ei oikeastaan ole ollenkaan ongelma itselleni. Minut on uskoteltu ymmärtämään, että haluttomuuteni on jotain mitä pitää hoitaa.
Mutta ei se ole. Minä olen ihan tyytyväinen elämääni.
Naisen haluttomuus on ongelma miehille joille haluttomat naiset eivät anna, sekä yhteiskunnalle, jolle haluttomat naiset eivät synnytä veronmaksajia.
Ymmärrän, että toisinaan naisen haluttomuus on ongelma myös naiselle itselleen joka haluaisi haluta.
Mutta mitenköhän usein tilanne on kuten minulla oli, nainen ajattelee haluttomuutensa olevan ongelma vain koska se on ongelma miesten ja yhteiskunnan vuoksi? Vaikka nainen itse ei haluttomuudestaan kärsi?
Kommentit (945)
Vierailija kirjoitti:
Nainen saa olla niin haluton kuin haluaa, kuten myös mies. Mutta pitää ymmärtää, että suhteessa tuo on todella ikävää kumppanille, ja pitkäkestoisesti jatkuen hyvä syy erota. Harva kuitenkin meni alunperin suhteeseen sillä asenteella, että olisi muka täysin ok, jos seksi loppuu kun sitä kerran ainakin aluksi kuitenkin oli ollut.
Haluttomuus yleensä myös kielii siitä, että ei enää pidä kumppaniaan viehättävänä, mikä on aika huono tilanne romanttisessa parisuhteessa. Haluton saattaisikin olla haluton jonkun muun kanssa.
*saattaisikin olla halukas siis
"Lisään vielä, että tämä ei ole mitään ilkeilyä vaan ihan puhdasta mielenkiintoa, nimittäin kirjoitat juuri siitä, mistä kiistelty etologi Desmond Morris jo vuosikymmenet sitten - kuinka tarve kosketukseen on niin perin juurin inhimillinen, että se haetaan vaikka maksamalla, ellei muuten. Kosketushan vapauttaa oksitosiinia, lievittää kipua ja auttaa keskosiakin kasvamaan paremmin (kenguruhoito)."
Minä olen ollut siinä käsityksessä että on ihan peruskauraa että ihmiset hakevat kosketusta kampaajalta, hierojalta, fyssarilta tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieroja hieroo maksusta, samoin kampaaja. Tästä puuttuu kaikki, mitä rakkaudeksi kutsutaan. Kumppani taas tekee tämän kaiken omasta halustaan ja kiintymyksestä. Jos suhde siis perustuu aitoon rakkauteen ja välittämiseen.
Lemmikki on taas ihmisen vanki. Tässäkään ei voida puhua aidosta välittämisestä. Koiraa koulutetaan ja motivoidaan makupaloilla. Toki lemmikki kiintyy jollain tapaa omistajaansa, mutta kyseessä on aina valtasuhde.
Miten niin. Asiakas rakastaa kampaajaa ruokkimalla tätä ja kampaaja asiakas sukimalla tätä
Aito halu tai kiintymys ei elätä ketään. Kuulostaa vaan hyväksikäytöltä. Toki jos kaikki ovat miljonäärejä ja on varaa tehdä hyväntekeväisyyttä, niin mikäpä jottei. Mutta valitettavasti tuota rakkaushöpinää kuulee useammin yksipuolisissa hyväksikäyttösuhteissa
Niin he elävät siis ruualla. Ongelmia on joka lähtöön siihen päälle.
Mutta oksitosiinia vapautuu myös mm. Koiran silittämisestä eli antavana osapuolena toimimisesta. Se että vaatii spesifisti hedelmällisen naisen kosketusta pippeliin on ihan eri asia kuin terve läheisyys.
Vierailija kirjoitti:
"Kumpi näistä on määräävä, ammatti vai sukupuoli? Onko hermostosi rentoutunut vai hälytystilassa, jos maksettu ammattilainen koskettamassa (hieroja, fyssari, kampaaja harvemmin) onkin mies? Vai vältteletkö miehiä tässäkin? Ajatusmaailmasi on niin kaukana omastani, että kiehtoo. Lukija saa nyt vaikutelman traumasta haluttomuuden taustalla (hälytystila), oliko tarkoituksellista? eri"
Jos menen hierojalle, voin lähtökohtaisesti luottaa siihen että hän koskee tasan sinne mihin on sovittu. Vaikka hartioihin ja niskaan. Oli hieroja sitten mies tai nainen. Eli tällaisessa tilanteessa mies ei aiheuta hermostooni hälytystilaa.
Haluttomuuteni taustalla on varmasti sekä nature että nurture (omat geenini mutta myös varmaan jotain traumoja), mutta mieshierojat, kampaajat tms ei ole minulle ongelma
Kiitos vastauksesta. Minä itse edustan tyyppiä, jolle ihokosketus ylipäänsä on intiimiä ja varattu vain läheisille (puolisolle, lapselle). Menen kampaajalle ja hierojalle vain pakon edessä, eikä sukupuoli ole ratkaiseva. Ajatus vieraan ihmisen koskettamisesta on minusta epämukava myös silloin kun se on etäännytetty ammattimaiseksi. (Hetero, parisuhteessa, halukas.) Mielenkiintoinen keskustelu kerrankin Vauvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarve näillä haluttomilla on väheksyä toisten parisuhteita ja onnellisuutta?
Minulla on halut tallella enkä koe mitään tarvetta puuttua muiden elämään. Jos joku saa kiksit kampaajalla käymisestä, niin sitten saa. Ei ole minulta pois.
Vai kolkuttaako siellä alitajunnassa kuitenkin jokin. Joku asia, joka omasta elämästä puuttuu ja hyökätään niiden kimppuun, jolla sitä vielä on.
Minua kiinnostaa hyvin vähän se, mitä pariskunnat keskenään tekevät. Naisena kuitenkin kohtaan lähes kaikkialla tietynlaisia oletuksia *minusta*, joka haittaa ja häiritsee jokapäiväistä elämääni
Toki pidän tärkeänä myös sitä, että myös parisuhdenaisilla on edes olemassa vaihtoehtoinen n
Kyllä se näkyy, kuuluu ja tuoksuu kertomattakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole oikeasti kenellekään ongelma. Yhteiskunta on yliseksualisoitu ja kaikkien pitäisi haluta koko ajan, mutta ei siihen kukaan oikeasti pysty.
Yliseksualisoitu??? No ei taatusti ole vaan täysin aliseksualisoitu. Eihän sitä seksiä saa mistään, ei edes pahimpaan puutteeseen.
Liittyvät toisiinsa.
Osa porukasta täysin kyllästynyt seksiin jo ajatuksena. Eikä haluta ajatella itseä jonkun randomin himon tyydytyksen alustana. Ei yllätä hirveästi että tuosta asetelmasta vetäydytään suojaan. Onko ihmisten erottaminen se masterplan, luultavasti.
Ja siihenkö ei saa olla täysin kyllästynyt, ettei sitä saa?
En tiedä mitä traumoja keskustelijoilla mahtaa olla. Mutta melko pelottavalta kuulostaa, jos lapsilta pitäisi isätkin viedä.
Itselläni on ihan terve suhde molempiin vanhempiini. Näin olen myös kasvanut ihan tavalliseksi ihmiseksi, joka on solminut ihan tavallisen ihmissuhteen eikä juokse hakemassa kampaajalta hyväksyntää.
Jos itse on elämässä traumoja kokenut, ei siitä pidä kaikkia syyllistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kumpi näistä on määräävä, ammatti vai sukupuoli? Onko hermostosi rentoutunut vai hälytystilassa, jos maksettu ammattilainen koskettamassa (hieroja, fyssari, kampaaja harvemmin) onkin mies? Vai vältteletkö miehiä tässäkin? Ajatusmaailmasi on niin kaukana omastani, että kiehtoo. Lukija saa nyt vaikutelman traumasta haluttomuuden taustalla (hälytystila), oliko tarkoituksellista? eri"
Jos menen hierojalle, voin lähtökohtaisesti luottaa siihen että hän koskee tasan sinne mihin on sovittu. Vaikka hartioihin ja niskaan. Oli hieroja sitten mies tai nainen. Eli tällaisessa tilanteessa mies ei aiheuta hermostooni hälytystilaa.
Haluttomuuteni taustalla on varmasti sekä nature että nurture (omat geenini mutta myös varmaan jotain traumoja), mutta mieshierojat, kampaajat tms ei ole minulle ongelma
Kiitos vastauksesta. Minä itse edustan tyyppiä, jolle ihokosk
Tuo on varmaan myös ihmiskohtaista. On olemassa sellaisia naisia, joiden koko aurakin on niin puhdas ja rakastava, ettei olisi mikään ongelma antaa koko kehoaan heidän vastuulleen. En ole varma onko suomalaisissa, mutta näissä aasialaisissa vanhemmissa naisissa löytyy. Aivan varmasti äiti ammankin lähellä tulisi olo, että on fyysisesti täysin turvassa, vaikka olisi kosketustakin. Samalla tavalla, kuin eläintenkin kanssa
Länsimaissa ei, sillä kosketus on usein kliinistä tai jopa väkivaltaista, ja jopa läheisin hoivasuhde (äiti) on saatettu sabotoida psykopaattisella lääketiedeohjeistuksella tai väkivaltaisilla oloilla. Suomen kosketuskulttuuri ei ole todellakaan terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole oikeasti kenellekään ongelma. Yhteiskunta on yliseksualisoitu ja kaikkien pitäisi haluta koko ajan, mutta ei siihen kukaan oikeasti pysty.
Yliseksualisoitu??? No ei taatusti ole vaan täysin aliseksualisoitu. Eihän sitä seksiä saa mistään, ei edes pahimpaan puutteeseen.
Liittyvät toisiinsa.
Osa porukasta täysin kyllästynyt seksiin jo ajatuksena. Eikä haluta ajatella itseä jonkun randomin himon tyydytyksen alustana. Ei yllätä hirveästi että tuosta asetelmasta vetäydytään suojaan. Onko ihmisten erottaminen se masterplan, luultavasti.
Kuka niin on sanonut?
Jokainen saa olla kyllästynyt mihin ikinä onkaan. Mutta, jos olet kyllästynyt seksiin, on ok vain vetäytyä siitä. Taas jos olet kyllästynyt seksittömyyteen, ei ole ok vain ottaa sitä joltakulta. Sellainen pieni ero
Muistutuksena vain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyvät toisiinsa.
En minäkään "saa" ruokaa eikä kukaan ompele minulle vaatteita huvikseen. Lämpökin tulee pattereihin rahalla, sinullekin. Miksi naisten pitäisi hieroa sukuelintään sinuun ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä traumoja keskustelijoilla mahtaa olla. Mutta melko pelottavalta kuulostaa, jos lapsilta pitäisi isätkin viedä.
Itselläni on ihan terve suhde molempiin vanhempiini. Näin olen myös kasvanut ihan tavalliseksi ihmiseksi, joka on solminut ihan tavallisen ihmissuhteen eikä juokse hakemassa kampaajalta hyväksyntää.
Huh, onneksi löytyi yksi täydellinen, muita paljon parempi ihminen tähän keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
"Lisään vielä, että tämä ei ole mitään ilkeilyä vaan ihan puhdasta mielenkiintoa, nimittäin kirjoitat juuri siitä, mistä kiistelty etologi Desmond Morris jo vuosikymmenet sitten - kuinka tarve kosketukseen on niin perin juurin inhimillinen, että se haetaan vaikka maksamalla, ellei muuten. Kosketushan vapauttaa oksitosiinia, lievittää kipua ja auttaa keskosiakin kasvamaan paremmin (kenguruhoito)."
Minä olen ollut siinä käsityksessä että on ihan peruskauraa että ihmiset hakevat kosketusta kampaajalta, hierojalta, fyssarilta tms
Kampaaja leikkaa hiuksesi, hieroja hoitaa lihaksesi ja fysioterapeutti neuvoo, miten saat kroppasi kuntoon. Ei näiden ammattiryhmien ole tarkoitus kosketella ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kiva! Tosin jos sinulla ei ole kokemusta elämästä ilman mieskontakteja, et voi tietää onko suhde terve, vai ei. Se on ainoa kokemuksesi, olet ehdollistunut ja tottunut siihen, ja olet sen vuoksi jäävi arvioimaan asiaa
Vierailija kirjoitti:
Nämä on välillä niin hatusta vedettyjä että naurattaa.
Eli kuka täällä on ollut viemässä lapsilta isät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaaja leikkaa hiuksesi, hieroja hoitaa lihaksesi ja fysioterapeutti neuvoo, miten saat kroppasi kuntoon. Ei näiden ammattiryhmien ole tarkoitus kosketella ihmisiä.
No niin ne kuitenkin tekevät, sori nyt vaan.:)
Seksittömyys tuskin lienee ongelma kellekään. Eniten se tuntuu häiritsevän kuitenkin seksittömiä itseään.
Sairasta käyttää kampaajaa omana huoranaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas. Kampaaja koskettaa ja hoitaa hiuksiasi ja päänahkaasi, hieroja lihaksiasi, jne. Päähierontaa tarjotaan erikseenkin. Jopa äänimaljahoitaja "koskettaa" välillisesti äänimaljojen värähtelyn avulla. Ja se tuntuu hyvältä
En ole loukkaantunut naisille siitä, etten saa seksiä. Se loukkaamtuminenhan kohdistuu sisäänpäin ja niihin syihin ja syiden aiheuttajiin, jonka vuoksi en saa seksiä. Onko tämä liian vaikeaa ymmärtää? Tosin vain naiseltahan sitä voisi saada ja vain maksusta, mutta se on helvetin kallista. Tällä elämänkokekemuksella, jos muuttuisin yhtäkkiä naiseksi, kävisin jakamassa ressukkamiehille ja kiusatuille pojille ihan mielelläni. Saisivat ainakin joltain. Seksin puute loukkaa miehen tunteita. Eri asia on sitten mihin sen loukkaantumisen kohdistaa ja syyttääkö siitä ketään tai mitään, mutta tunteita loukkaavaa ja vaurioittavaa se on joka tapauksessa.
Haluttomuus on epänormaalia ja luonnonvastaista: kuolisimme sukupuuttoon. Aseksuaalit saavat olla keskenään tai yksin.
Se saa siitä leipänsä, että hokee tuota.