Kenelle naisen haluttomuus oikeastaan on ongelma?
Minulta meni pitkään tajuta, että haluttomuuteni ei oikeastaan ole ollenkaan ongelma itselleni. Minut on uskoteltu ymmärtämään, että haluttomuuteni on jotain mitä pitää hoitaa.
Mutta ei se ole. Minä olen ihan tyytyväinen elämääni.
Naisen haluttomuus on ongelma miehille joille haluttomat naiset eivät anna, sekä yhteiskunnalle, jolle haluttomat naiset eivät synnytä veronmaksajia.
Ymmärrän, että toisinaan naisen haluttomuus on ongelma myös naiselle itselleen joka haluaisi haluta.
Mutta mitenköhän usein tilanne on kuten minulla oli, nainen ajattelee haluttomuutensa olevan ongelma vain koska se on ongelma miesten ja yhteiskunnan vuoksi? Vaikka nainen itse ei haluttomuudestaan kärsi?
Kommentit (945)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, saatko nyt niin paljon kuin haluat, millon haluat ha miten haluat? Ihan mielenkiinnosta kysyn, että paraniko tilanne?
Eri, ja harmi että tämä palstan lainaustoiminto on niin viallinen.
On paljon parempi olla puutteessa yksin, kuin puutteessa suhteessa. Etenkin jos toinen vielä valehtelee rakastavansa ja kuitenkin haluaa muita suhteen kuuluvia asioita.
Tulee mieleen sitaatti Robin Williamsilta:
I used to think the worst thing in life is to end up alone.
It's not. The worst thing in life is to end up with people that make you feel alone.
Rakkaus ja halu ovat kaksi eri asiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä jos ei itseä haittaa. Mutta jos on parisuhteessa, niin ei kumppania voi loputtomiin pakottaa elämään ilman seksiä. Sitten täytyy keskustella jatketaanko yhdessä ylipäätään, avataanko suhde jne.
Ei haluttoman "täydy" yhtään mitään. Haluttomalla on ihan oikeus sanoa ettei halua erota eikä avata suhdetta. Toisella on oikeus lähteä.
Ei täydy keskustella suhteen tilasta? Ei täydy välittää, miltä toisesta tuntuu? Ok.
? En ole niin sanonut
Sanoit, ettei täydy mitään. Nyt siis täytyykin jotain? No, mitä täytyy?
Vierailija kirjoitti:
"Mielestäni tosiasia on se, että jos ratkaisu erinäisiin turhautumisen tunteisiin on pussien tyhjennys, niin siihen pitäs riittää esim. a) oma käsi, b) sek sinukke tai c) muu lelu."
Et ilmeisesti lukenut kun tuossa muutama sivu sitten selitettiin miten seksillä naisen kanssa on miehelle paljon myös henkisiä merkityksiä eli se saa miehen tuntemaan itsensä rakastetuksi ja täydeksi mieheksi. Jos kyse olisi vain pelkästään paineiden purkamisesta niin miehet tumputtaisivat kyllä tyytyväisinä itsekseen.
Suurin osa kirjoituksista tässä ketjussa on siitä, että miehet eivät saa. Itse olen sellaisessa suhteessa, jossa juurikin molemmat (ainakin olen siinä uskossa) ihan vapaaehtoisesti hemmottelevat toisiaan (kyllä, hemmottelen miestäni esim. hieromalla jalkoja), ottavat lähelle, silittelevät ym ym. Mikään muu ei mulle kelpaisikaan. Mutta ihan turha kuvitella, että vaatimalla saa aitoa hellyyden täyteistä sek siä tai läheisyyttä. Sitä suurin osa tähän ketjuun valittavista miehistä eivät näytä tajuavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, saatko nyt niin paljon kuin haluat, millon haluat ha miten haluat? Ihan mielenkiinnosta kysyn, että paraniko tilanne?
On paljon parempi olla puutteessa yksin, kuin puutteessa suhteessa. Etenkin jos toinen vielä valehtelee rakastavansa ja kuitenkin haluaa muita suhteen kuuluvia asioita.
It's not. The worst thing in life is to end up with people that make you feel alone.
Jos ei ole halua, edes halua haluun, joka johtaa toimintaan, ei ole parisuhteessa rakkauttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä jos ei itseä haittaa. Mutta jos on parisuhteessa, niin ei kumppania voi loputtomiin pakottaa elämään ilman seksiä. Sitten täytyy keskustella jatketaanko yhdessä ylipäätään, avataanko suhde jne.
Ei haluttoman "täydy" yhtään mitään. Haluttomalla on ihan oikeus sanoa ettei halua erota eikä avata suhdetta. Toisella on oikeus lähteä.
Ei täydy keskustella suhteen tilasta? Ei täydy välittää, miltä toisesta tuntuu? Ok.
? En ole niin sanonut
Sanoin ettet sinä voi päättää miten haluttoman kuuluu toimia. Mielestäsi haluttoman kuuluisi joko avata suhde tai erota. Höpöhöpö. Haluton voi itse päättää millä ehdoilla on suhteessa. Jos toiveet eivät kohtaa, halukas on vapaa päättämään suhteen.
Fiksu pari ei tietenkään lähde noin mustavalkoiselle "joko a tai b" linjalle, koska se luo paineita ja paineet vievät halut halukkaammaltakin. Fiksu pari miettii rauhassa mikä on haluttomuuden syy ja hiljakseen, ilman paineita, tekee yhdessä muutoksia niin että halut ehkä palaavat
"Mutta ihan turha kuvitella, että vaatimalla saa aitoa hellyyden täyteistä sek siä tai läheisyyttä. Sitä suurin osa tähän ketjuun valittavista miehistä eivät näytä tajuavan. "
Ongelmat parisuhteessa syntyvät useimmiten siitä että kumpikaan ei oikein kykene asettumaan toisen asemaan ja ymmärtämään että toinen haluaa hieman eri asioita kuin itse ja toinen tarvitsee hieman eri asioita kuin itse.
Tämä ei ole sukupuolisidonnaista. Keskimääräinen nainen ei ymmärrä miestä juurikaan paremmin kuin keskimääräinen mies ymmärtää naista.
Halutonta naista ei ole olemassa.
On naisia jotka eivät kaipaa hyväksikäyttöä. Heitä on paljon.
On naisia jotka eivät kaipaa ällöttäviä miehiä. Valtaosa.
Harvassa on seksikäs ja taitava mies.
Ja on naisia jotka eivät kaipaa ollenkaan miehiä, mutta voivat olla hyvinkin halukkaita ja seksuaalisia.
Mutta voi vastuuttaa päätökset liitosta toiselle osapuolelle (koska tämä on se turhia irstailuja haikaileva, pinnallinen osapuoli)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mielestäni tosiasia on se, että jos ratkaisu erinäisiin turhautumisen tunteisiin on pussien tyhjennys, niin siihen pitäs riittää esim. a) oma käsi, b) sek sinukke tai c) muu lelu."
Et ilmeisesti lukenut kun tuossa muutama sivu sitten selitettiin miten seksillä naisen kanssa on miehelle paljon myös henkisiä merkityksiä eli se saa miehen tuntemaan itsensä rakastetuksi ja täydeksi mieheksi. Jos kyse olisi vain pelkästään paineiden purkamisesta niin miehet tumputtaisivat kyllä tyytyväisinä itsekseen.
Suurin osa kirjoituksista tässä ketjussa on siitä, että miehet eivät saa. Itse olen sellaisessa suhteessa, jossa juurikin molemmat (ainakin olen siinä uskossa) ihan vapaaehtoisesti hemmottelevat toisiaan (kyllä, hemmottelen miestäni esim. hieromalla jalkoja), ottavat lähelle, silittelevät ym ym. Mikään muu ei mulle kelpaisikaan. Mutta ihan turha kuvitella, että vaatimalla
Mutta jospa ne miehet joku päivä tajuaisivat jättää heistä piittamaatomia, kelvottomia kumppaneitaan. Toivoa vielä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole halua, edes halua haluun, joka johtaa toimintaan, ei ole parisuhteessa rakkauttakaan.
Olet todella väärässä. Sekoitat halun ja rakkauden toisiinsa, rakastatko edes puolisoasi?
Vierailija kirjoitti:
"Mutta ihan turha kuvitella, että vaatimalla saa aitoa hellyyden täyteistä sek siä tai läheisyyttä. Sitä suurin osa tähän ketjuun valittavista miehistä eivät näytä tajuavan. "
Ongelmat parisuhteessa syntyvät useimmiten siitä että kumpikaan ei oikein kykene asettumaan toisen asemaan ja ymmärtämään että toinen haluaa hieman eri asioita kuin itse ja toinen tarvitsee hieman eri asioita kuin itse.
Tämä ei ole sukupuolisidonnaista. Keskimääräinen nainen ei ymmärrä miestä juurikaan paremmin kuin keskimääräinen mies ymmärtää naista.
Tässä keskustelussa huomaa että ainakin yksi mies suorastaan suuttuu siitä, jos naisen halu ei toimi samalla tavalla kuin miehen ja vaatii syttyäkseen erilaisia asioita
Vierailija kirjoitti:
Mutta voi vastuuttaa päätökset liitosta toiselle osapuolelle (koska tämä on se turhia irstailuja haikaileva, pinnallinen osapuoli)?
?
" Fiksu pari miettii rauhassa mikä on haluttomuuden syy ja hiljakseen, ilman paineita, tekee yhdessä muutoksia niin että halut ehkä palaavat"
Silloin jos se on joillain toimilla palutettavissä. Ongelman tekee viheliäiseksi se että aika harvoin haluttomuuden syy on vain ja ainoastaan jossain helposti korjattavissa asioissa. Monesti se on yhdistelmä suhdetta hiertäviä asioita mutta sen lisäksi sellaisia elämäntilanteita joihin ei voi aina täysin vaikuttaa ja myös hormonaalisia ja psykologisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se olekaan ongelma jos viihtyy yksin, eikä halua huijata ketään miestä seksittömään suhteeseen joka syö hitaasti elävältä. Ongelmaksi se muodostuu jos ihastuu ja aluksi harrastaa seksiä huijatakseen miehen suhteeseen ja sitten pikkuhiljaa pudottaa seksin pois. Yksinkertaisuudessaan, ei haluttomuus haittaa, mutta jos haluaa normaalin miehen kanssa suhteeseen niin sitä biusaa olis parempi antaa mikäli haluaa suhteen kestävän. Tietysti jos yhdyntä ei yhtään kiinnosta niin on parempi olla todella lahjakas huulihölkässä, ellei hyväksy sitä että mies hakee muualta sen mitä ei kotoa saa.
Tässäpä tyypillinen miesvastaus. Ongelmaa ei ole, sillä nainenhan antaa tai itkee ja antaa. No, tällaisessa tapauksessa ero olisi kyllä hyvin helpottava ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
" Fiksu pari miettii rauhassa mikä on haluttomuuden syy ja hiljakseen, ilman paineita, tekee yhdessä muutoksia niin että halut ehkä palaavat"
Silloin jos se on joillain toimilla palutettavissä. Ongelman tekee viheliäiseksi se että aika harvoin haluttomuuden syy on vain ja ainoastaan jossain helposti korjattavissa asioissa. Monesti se on yhdistelmä suhdetta hiertäviä asioita mutta sen lisäksi sellaisia elämäntilanteita joihin ei voi aina täysin vaikuttaa ja myös hormonaalisia ja psykologisia asioita.
Sekin on mahdollista, elämä on sellaista. Mutta ainakin on oikeasti yritetty eikä vain kiukuteltu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
? En ole niin sanonut
Sanoin ettet sinä voi päättää miten halu
En ole edellinen kirjoittaja. Aivan selvästi sanoit, että ei tarvitse keskustella.
Mitä siis tarvitsee tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on mahdollista, elämä on sellaista. Mutta ainakin on oikeasti yritetty eikä vain kiukuteltu
Kyllä. Lähinnä halusin muistuttaa että kun tämäkin ketju pyörii paljon ongelmanratkaisun ympärillä että haluttomuuden kaikki syyt jäävät usein hämärän peittoon eikä siis ole mitenkään harvinaista että mitään kaiken ratkaisevaa viisastenkiveä ei asiaan löydy.
Vierailija kirjoitti:
Se on ongelma silloin jos parisuhteessa kuitenkin haluaa seksiä. Itse olen suhteessa jossa meitä kumpaakaan ei tällä hetkellä kiinnosta seksi, joten kummankaan haluttomuus ei haittaa kumpaakaan. Ja ei olla eroamassa, tämä on meille oikein hyvä näin. Katsotaan mikä on tilanne näiden vauvavuosien jälkeen.
Eli ootte kämppiksiä?
En sanonut, sinä tulkitsit.
Sanoin että jokaisella on vastuu omista rajoistaan ja päätöksenteostaan. Vaikka päätös olisi vaikea, sitä ei voi vastuuttaa muille.