Kenelle naisen haluttomuus oikeastaan on ongelma?
Minulta meni pitkään tajuta, että haluttomuuteni ei oikeastaan ole ollenkaan ongelma itselleni. Minut on uskoteltu ymmärtämään, että haluttomuuteni on jotain mitä pitää hoitaa.
Mutta ei se ole. Minä olen ihan tyytyväinen elämääni.
Naisen haluttomuus on ongelma miehille joille haluttomat naiset eivät anna, sekä yhteiskunnalle, jolle haluttomat naiset eivät synnytä veronmaksajia.
Ymmärrän, että toisinaan naisen haluttomuus on ongelma myös naiselle itselleen joka haluaisi haluta.
Mutta mitenköhän usein tilanne on kuten minulla oli, nainen ajattelee haluttomuutensa olevan ongelma vain koska se on ongelma miesten ja yhteiskunnan vuoksi? Vaikka nainen itse ei haluttomuudestaan kärsi?
Kommentit (945)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Höpöhöpö. Se on vapaa valinta, harvoinpa isot valinnat ovat helppoja. Aina ei saa kaikkea mitä haluaa"
Oletetaan, että molemmat haluaisivat jatkaa suhteessa, mutta toinen haluaa siihen seksiä ja toinen ei. Oletetaan, että seksiä ei sitten ole, koska toista ei saa pakottaa.
Silloin vähemmän seksiä haluava saa aivan kaiken mitä haluaa eli seksittömän liiton. Toinen ei saa, mitä hän haluaa eli sekä sitä liittoa muine puolineen että seksiä.
Sinusta on helppo ratkaisu erota. Jos nyt oletetaan, että eroatte ja olet sen jälkeen etävanhempi eri kaupungissa, koska exäsi löytää sieltä uuden ja saa lasten lähivanhemmuuden, niin onko se silti sinusta helppo ratkaisu?
Sinun mielikuvitustarinasi ontuu.
Haluttoman näkökulmasta hän ei tietenkään saa kaikkea mitä haluaa. Oletetaan että kyseessä on rakkaussuhde ja haluton aj
Joillain on varmaan riittämättömyyden tunne. Jos on tottunut itseensä halukkaana, niin voi vierastaa itseänsä haluttomana. Mutta varmaan yleensä on vain tyytyväinen, jos viihtyy liitossa ja saa siltä juuri sen mitä haluaa.
Toinen osapuoli tuntee jäävänsä vaille, mutta tuskin hänkään sen johdosta tuntee itseään vääränlaiseksi. Yleensä kumpikin on sitä mieltä, että itse on oikeanlainen ja toinen taas väärän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä tunnen ihmisiä, jotka ovat tulleet ylikävellyiksi kiltteyden takia."
Kiltteyttä ei ole se että ei osaa sanoa ei. Se on enemmänkin mielyttämisen halua ja pelokkutta.
Jotkut haluavat uskoa aina muista hyvää. Siinä voi joskus käydä huonosti.
Sekään ei ole kiltteyttä vaan jonkinlaista lapsellista naiviutta. Kiltti ei ajattele ettei pahoja ihmisiä olisi tai että kukaan ei haluaisi koskaan hänelle pahaa. Kiltti ei vain ajattele sen olevan niin yleistä etteikä hän voisi olla pääsääntöisesti muille kiva. Mutta jos joku osoittaa että ei kannata niin ei kiltillä ole mitään velvollisuutta olla kynnysmattona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei haluttoman "täydy" yhtään mitään. "
Täytyy toki jos haluaa että parisuhde jatkuu. Toki jos ei ole väliä jatkuuko se niin silloin voi olla tekemättä mitään muutoksia.
Näin toki.
Mutta seksiä ei kannata harrastaa jos ei haluja ole, se vie halut lopullisesti. Kannattaa miettiä syy haluttomuuteen ja kommunikoida mitä puoliso voi tehdä halujen herättämiseksi. Painostus ja syyllistys tuskin haluja herättävät
Tuohon sisältyy nyt vaan se ongelma että aina haluttomuus ei millään tavalla johdu puolisosta. Miksi halujen herättämisen pitäisi silloin olla vain puolison vastuulla? Sitä paitsi esim. aloittaja itse sanoo että hän ei kärsi haluttomuudestaan. Jos haluton ei itse kärsi siitä, mahtaako hänellä olla mitään motivaatiota tehdä asialle mitään, vaikka hän tiedostaa puolisonsa olevan se joka kärsii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ongelma silloin jos parisuhteessa kuitenkin haluaa seksiä. Itse olen suhteessa jossa meitä kumpaakaan ei tällä hetkellä kiinnosta seksi, joten kummankaan haluttomuus ei haittaa kumpaakaan. Ja ei olla eroamassa, tämä on meille oikein hyvä näin. Katsotaan mikä on tilanne näiden vauvavuosien jälkeen.
Jos nainen itse haluaisi haluta seksiä, niin silloin on ongelma kuten kirjoitinkin...
Jos taas parisuhteessa nainen ei halua Mutta mies haluaa, niin paras olisi erota. Minun mielipiteeni. Ei kenenkään kannattaisi itseä taivuttaa liikaa siihen mitä ei halua... naisen tässä esimerkissä seksiin eikä miehen selibaattiin
Ap
Niin pitäisi erota, ja sehän tietenkin on ongelma... Naisenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku nainen kertoa mistä se suuri katkeruus kumpuaa, kun seksihalujen loputtua mies päättääkin erota. Useamman vuoden ajan vuosittaiset seksikerrat pystyi laskemaan yhden käden sormilla. Itse kärsin tästä suuresti. Lasten ollessa teini-ikäisiä totesin, että nyt riittää ja otin eron. Ex-vaimo oli sitten muka kauhean ihmeissään ja katkera erosta.
Luulisi tämänkin ketjun perusteella olevan tyytyväinen kun seksiä haluava mies ei enää ole kimpussa.
Sitähän sinun pitäisi kysyä siltä eksältäsi. Naisilla ei ole mitään kollektiivimielipidettä.
Täälläkin on nyt yli 30 sivua väännetty asiasta, joten ajattelin ajatuksia löytyvän. Varsinkin kun palsta on täynnä haluttomia naisia.
Ja en jaksa keskustella ex-vaimon kanssa kuin pakolliset lapsiin liittyvät asiat.
No, saatko nyt niin paljon kuin haluat, millon haluat ha miten haluat? Ihan mielenkiinnosta kysyn, että paraniko tilanne?
"Mutta seksiä ei kannata harrastaa jos ei haluja ole, se vie halut lopullisesti."
Osittain totta ja osittain ei. Seksittömyyteen myös tottuu ja seksi alkaa tuntua kaukaiselta ja asialta joka ei enää suhteeseen kuulu jos tauko on hyvin pitkä. Tiettyyn pisteeseen saakka se että seksiä on, pitää samalla yllä sitä, että seksiä on jatkossakin koska siitä tulee suhteeseen kuuluva asia. Ja siis myös kääntäen.
Seksittömyys voi siis olla myös itse itseään ylläpitävä kierre.
Ja tämä ei siis tarkoita että seksiä pitäisi harrastaa hampaat irvessä ja oman mielenterveyden kustannuksella mutta joskus se että ottaa sen seksin taas "agendalle" parisuhtessa voi olla alku sille että se seksielämä saadaan elvytettyä. Toki samalla pitää keskustella paljon ja olla avoin siitä mitä haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletetaan että kyseessä on rakkaussuhde ja haluton ajattelee että on vääränlainen ja ei riitä. "
No täytyyhän nyt aikuisen ihmisen tajuta että aika monelle kumppanille hän on kyllä hieman väärän lainen ja riittämätön kumppani jos suhteessa ei ole seksiä. Ei se ole pelkkä tunne tai ajatus vaan ihan fakta.
Välillä tuntuukin että sitä halutonta pitäisi koko ajan hyvitellä että kyllä sinä olet silti oikein hyvä kumppani. Ja sen halukkaan pitäisi vain yksin hiljaa kärsiä että sille toiselle ei vain tule paha mieli.
Jos haluaa halujen palaavan niin kannattaa tietysti suhtautua lempeästi ja ilman painostusta.
Kyllä mutta se ei saa tarkoittaa että se halukas kokonaan patoaa omat tunteensa ja keskitytään vain siihen haluttomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset pihtaa, ja sitten itkevät, kun mies pettää. :D
Olet nyt väärässä ketjussa ja väärällä palstallakin. Jonnet kuuluvat ylikselle, täällä keskustellaan aikuisten kesken.
Ei av-mammat pysty mihinkään aikuisten keskusteluihin.
Miksi olet täällä?
"Mielestäni tosiasia on se, että jos ratkaisu erinäisiin turhautumisen tunteisiin on pussien tyhjennys, niin siihen pitäs riittää esim. a) oma käsi, b) sek sinukke tai c) muu lelu."
Et ilmeisesti lukenut kun tuossa muutama sivu sitten selitettiin miten seksillä naisen kanssa on miehelle paljon myös henkisiä merkityksiä eli se saa miehen tuntemaan itsensä rakastetuksi ja täydeksi mieheksi. Jos kyse olisi vain pelkästään paineiden purkamisesta niin miehet tumputtaisivat kyllä tyytyväisinä itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei haluttoman "täydy" yhtään mitään. "
Täytyy toki jos haluaa että parisuhde jatkuu. Toki jos ei ole väliä jatkuuko se niin silloin voi olla tekemättä mitään muutoksia.
Näin toki.
Mutta seksiä ei kannata harrastaa jos ei haluja ole, se vie halut lopullisesti. Kannattaa miettiä syy haluttomuuteen ja kommunikoida mitä puoliso voi tehdä halujen herättämiseksi. Painostus ja syyllistys tuskin haluja herättävät
Luin kirjan jossa nainen päätti pelastaa avioliittonsa ja tuoda halunsa takaisin rakastelemalla miehensä kanssa joka päivä, pl sairaudet yms. Hän sai halunsa takaisin tällä metodilla, vaikka useampi viikko siinä kesti.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä naiset ovat kiukkuisia ja katkeria.
Ja sinä olet edelleen ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Höpöhöpö. Se on vapaa valinta, harvoinpa isot valinnat ovat helppoja. Aina ei saa kaikkea mitä haluaa"
Oletetaan, että molemmat haluaisivat jatkaa suhteessa, mutta toinen haluaa siihen seksiä ja toinen ei. Oletetaan, että seksiä ei sitten ole, koska toista ei saa pakottaa.
Silloin vähemmän seksiä haluava saa aivan kaiken mitä haluaa eli seksittömän liiton. Toinen ei saa, mitä hän haluaa eli sekä sitä liittoa muine puolineen että seksiä.
Sinusta on helppo ratkaisu erota. Jos nyt oletetaan, että eroatte ja olet sen jälkeen etävanhempi eri kaupungissa, koska exäsi löytää sieltä uuden ja saa lasten lähivanhemmuuden, niin onko se silti sinusta helppo ratkaisu?
Sanoin että harvoinpa isot valinnat on helppoja ja vedät johtopäätöksen että ero on mielestäni helppo ratkaisu?
Sinä sanoit käytännössä niin, että jos on niin itsekäs, että toivoisi liitossa olevan seksiä, niin erotkoon. Eli sinua ei erityisesti vaivaa, että puolisosi on onneton liitossa, kunhan itse saat mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
"Mielestäni tosiasia on se, että jos ratkaisu erinäisiin turhautumisen tunteisiin on pussien tyhjennys, niin siihen pitäs riittää esim. a) oma käsi, b) sek sinukke tai c) muu lelu."
Et ilmeisesti lukenut kun tuossa muutama sivu sitten selitettiin miten seksillä naisen kanssa on miehelle paljon myös henkisiä merkityksiä eli se saa miehen tuntemaan itsensä rakastetuksi ja täydeksi mieheksi. Jos kyse olisi vain pelkästään paineiden purkamisesta niin miehet tumputtaisivat kyllä tyytyväisinä itsekseen.
Eikä tämäkään ole sukupuolisidonnainen asia. Ne naiset jotka kärsivät miehensä haluttomuudesta usein sanovat että suurin ongelma ei ole orgasmin puute, sen voi helposti (usein helpommin jopa) hoitaa yksinkin. Ongelma on se että nainen ei tunne itseään hyväksytyksi ja halutuksi sellaisena kuin on. Hän tuntee itsensä epäviehättäväksi ja epämiellyttäväksi miehensä silmissä.
Olen itse yksi noista naisista. Uskon hyvin että miehellä on sama.
Eihän se olekaan ongelma jos viihtyy yksin, eikä halua huijata ketään miestä seksittömään suhteeseen joka syö hitaasti elävältä. Ongelmaksi se muodostuu jos ihastuu ja aluksi harrastaa seksiä huijatakseen miehen suhteeseen ja sitten pikkuhiljaa pudottaa seksin pois. Yksinkertaisuudessaan, ei haluttomuus haittaa, mutta jos haluaa normaalin miehen kanssa suhteeseen niin sitä biusaa olis parempi antaa mikäli haluaa suhteen kestävän. Tietysti jos yhdyntä ei yhtään kiinnosta niin on parempi olla todella lahjakas huulihölkässä, ellei hyväksy sitä että mies hakee muualta sen mitä ei kotoa saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset pihtaa, ja sitten itkevät, kun mies pettää. :D
Olet nyt väärässä ketjussa ja väärällä palstallakin. Jonnet kuuluvat ylikselle, täällä keskustellaan aikuisten kesken.
Kun nainen ei osaa argumentoida, niin nainen alkaa pilkkaamaan.
Minä voitin selvästi. Menes nyt siitä tekemään mulle voileipä.
Niin, sun vaimos kerta ei nyt kerkeä Mahmutin sängystä sitä voikkua sulle tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielikuvitustarinasi ontuu.
Haluttoman näkökulmasta hän ei tietenkään saa kaikkea mitä haluaa. Ole
Joillain on varmaan riittämättömyyden tunne. Jos on tottunut itseensä halukkaana, niin voi vierastaa itseänsä haluttomana. Mutta varmaan yleensä on vain tyytyväinen, jos viihtyy liitossa ja saa siltä juuri sen mitä haluaa.
Toinen osapuoli tuntee jäävänsä vaille, mutta tuskin hänkään sen johdosta tuntee itseään vääränlaiseksi. Yleensä kumpikin on sitä mieltä, että itse on oikeanlainen ja toinen taas väärän.
En usko että menee noin yleensä. Varsinkin jos nainen on haluton osapuoli, naiset ovat taipuvaisia tuntemaan kohtuutotankin syyllisyyttä. Usein ehkä jopa harrastavat haluttomana seksiä vaikka se ei tee heille itselleen hyvää
Vierailija kirjoitti:
Eihän se olekaan ongelma jos viihtyy yksin, eikä halua huijata ketään miestä seksittömään suhteeseen joka syö hitaasti elävältä. Ongelmaksi se muodostuu jos ihastuu ja aluksi harrastaa seksiä huijatakseen miehen suhteeseen ja sitten pikkuhiljaa pudottaa seksin pois. Yksinkertaisuudessaan, ei haluttomuus haittaa, mutta jos haluaa normaalin miehen kanssa suhteeseen niin sitä biusaa olis parempi antaa mikäli haluaa suhteen kestävän. Tietysti jos yhdyntä ei yhtään kiinnosta niin on parempi olla todella lahjakas huulihölkässä, ellei hyväksy sitä että mies hakee muualta sen mitä ei kotoa saa.
Hyi yök
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletetaan että kyseessä on rakkaussuhde ja haluton ajattelee että on vääränlainen ja ei riitä. "
No täytyyhän nyt aikuisen ihmisen tajuta että aika monelle kumppanille hän on kyllä hieman väärän lainen ja riittämätön kumppani jos suhteessa ei ole seksiä. Ei se ole pelkkä tunne tai ajatus vaan ihan fakta.
Välillä tuntuukin että sitä halutonta pitäisi koko ajan hyvitellä että kyllä sinä olet silti oikein hyvä kumppani. Ja sen halukkaan pitäisi vain yksin hiljaa kärsiä että sille toiselle ei vain tule paha mieli.
Jos haluaa halujen palaavan niin kannattaa tietysti suhtautua lempeästi ja ilman painostusta.
Kyllä mutta se ei saa tarkoittaa että se halukas kokonaan patoaa omat tunteensa ja keskitytään vain siihen haluttomaan.
Ei mutta pitää puhua tunteista aiheen vaatimalla herkkyydellä
Vierailija kirjoitti:
No, saatko nyt niin paljon kuin haluat, millon haluat ha miten haluat? Ihan mielenkiinnosta kysyn, että paraniko tilanne?
Eri, ja harmi että tämä palstan lainaustoiminto on niin viallinen.
On paljon parempi olla puutteessa yksin, kuin puutteessa suhteessa. Etenkin jos toinen vielä valehtelee rakastavansa ja kuitenkin haluaa muita suhteen kuuluvia asioita.
Tulee mieleen sitaatti Robin Williamsilta:
I used to think the worst thing in life is to end up alone.
It's not. The worst thing in life is to end up with people that make you feel alone.
Täällä miehet valittavat sek sin puutetta ja siitä seuraavaa vaikka mitä kivesten pakotuksesta raivokohtauksiin. Mielestäni tosiasia on se, että jos ratkaisu erinäisiin turhautumisen tunteisiin on pussien tyhjennys, niin siihen pitäs riittää esim. a) oma käsi, b) sek sinukke tai c) muu lelu. Edelleen mielestäni on ihmisarvoa alentavaa vaatia naisia pildeineen tyhjennystalkoisiin, jotta puutteisilla miehillä olisi parempi olla ja ei olisi mitään raivokohtausriskejä enää. Miten muka naiset sukupuolena ovat velvoitettuja edes ymmärtämään miesten ahdinkoa? Jos sitä naista (lue: pildee) on pakko saada, niin sitten kuitenkin kieltäydytään hemmottelumaratooneista, raivotaan, että naiset vaativat tai haluavat aivan liikaa, ennen kuin edes harkitsevat jalkojen levitystä paitsi kaikille muille levittelevät liiankin hanakasti, paitsi mulle, prkle! Itse henk koht ainakin haluan hemmottelua, arkista huomioimista, hellyydenosoituksia ym ym, mutta vain, jos mies sitä aidosti haluaa osoittaa! En halua, että musta tuntuu, että nyt olen ainakin panon velkaa, kun on noin hyvin mua kohdellu. Anteeksi vaan, mutta pelkästään olemalla olemassa olen oikeutettu ihmismäiseen ja tasa-arvoiseen kohteluun. Muut ihmiset sek suaalisine ahdinkooneen eivät ole minun vastuulla. Jos se lelu tai oma tumppu eivät riitä ja hemmottelumaratoonit eivät kiinnosta, niin sitten maksullisten palvelujen piiriin.