Jimi, 21, ei ollut koskaan käynyt ulkomailla
https://www.is.fi/matkat/art-2000011029024.html
Onko se oikeasti joku juttu ettei joku ole tuohon ikään mennessä käynyt ulkomailla?
Kommentit (454)
Vierailija kirjoitti:
Jimi on pahasti kehopositiivinen, ehkä se on estänyt kodin ulkopuolella liikkumisen??
Mistä tiedät miten hän suhtautuu kehoonsa??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vastuuton juttu Iltasanomien toimittajalta.
Miksi tämä juttu piti tehdä ja saada näyttämään tuo perhe erittäin negatiivisessa valossa?
Juttu on naamioitu positiiviseksi, mutta on oikeasti toimittajan pilkkaa ja halveksuntaa henkilöitä kohtaan.
On varmaan naureskeltu toimituksessa oikein porukalla.
Istun käsieni päälle etten laita suoraan palautetta toimittajalle.
Tottakai laitatte palautetta!!!
Olen 36v eikä minulla ole edes passia ollut koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vastuuton juttu Iltasanomien toimittajalta.
Miksi tämä juttu piti tehdä ja saada näyttämään tuo perhe erittäin negatiivisessa valossa?
Juttu on naamioitu positiiviseksi, mutta on oikeasti toimittajan pilkkaa ja halveksuntaa henkilöitä kohtaan.
On varmaan naureskeltu toimituksessa oikein porukalla.
Istun käsieni päälle etten laita suoraan palautetta toimittajalle.
Tottakai laitatte palautetta!!!
Mä laitoin jo palautetta, toivottavasti muutkin laittavat, ei näitä muuten saada kuriin. Ei riitä että yksi vain laittaa, joukossa on voimaa 💪
Mietin oikeasti miksi täällä ilmeisesti aikuiset ihmiset viitsivät pilkata nuorta miestä hänen ulkomuotonsa takia. Oli jutun taso sitten mikä vaan niin silti inhottaa todella paljon se pilkkaaminen ja arvostelu. Ette enää ole siellä yläkoulussa ja jotain 15 v, vaikka käyttäydytte niin. Hävetkää aikuiset ihmiset. Kiusaajia olette ja inhottavia. Siinä mielessä arvostan Jimiä, että uskalsi osallistua tuollaiseen juttuun. Rohkeampaa se on, kun täällä aikuiset ihmiset ilman kuvia pilkkaavat toisia. Kenenkään ei tarvitse hiljentyä teidän takianne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva juttu. Ainoa mikä ihmetytti ollut se että tytär pääsee reissun vasta ensi vuonna. Millä tavalla olisi tullut kalliimmaksi mennä kolmestaan? Nythän äiti maksetaan reissuun kaksi kertaa. Eikö tytär olisi tullut mukaan sillä hinnalla? Tai jos rahaa ei vielä ollut tarpeeksi niin olisivat säästäneet vielä yhden vuoden.
Täysi- ikäiset lapset voivat myös itse rahoittaa reissunsa tai sitten pysyä kotona. En tajua miksi äiti joutui nytkään maksajaksi.
Miten niin joutui ?
No korjataan, että miksi äiti halusi maksaa 21- vuotiaan matkan, eikä maksanut sitten myös 19- vuotiaan matkaa. Miksi äiti ylipäätään maksaa aikuisen ihmisen matkaa? Jos haluaa maksaa, niin pienemmällä
EN!
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä olisi ollut ylipainoinen tyttö ei sääliä tunnettaisi vaan ylilautaa myöten kaikki nauraisi.
Nyt kun oli reppana-mies, niin kaikki säälii ja paheksuu juttua.
Sama kuin sen kuopiolaisen ilman naista jääneen bussikuskin juttu. Sai kovasti sympatiaa.
Jos kyseessä olisi ollut nainen, olisi lällätelty ja räkätetty.
Ylilaudan miehet/pojat ovat itse ylipainoisia syrjäytyneitä reppanoita. Ne yrittää kohentaa itsetuntoaan naisia/tyttöjä haukkumalla. "Vaikka olenkin luuseri, olen sentään miessukupuolta". Melko säälittävää tuokin, sanoisin.
Voe mahoton! Olen 65 ja Helsinkiä kauempana en ole käynyt, enkä aio käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä nykypäivän versio sadusta "Tynnyrissä kasvatettu poika"?
Yksinhuoltaja äidin lapsena voi sanoa, että meidän elämä oli aika tynnyrissä elämistä. Mitä äidin olisi sitten pitänyt tehdä? Elää ylivarojen ja pikavipeillä lennättää pitkin maailmaa?
Et ymmärtänyt kommenttia. Kyse ei pllut pelkistä matkoista vaan esim. siitä että ymmärtää miksi aurinkorasvaa käytetään.
Marika-äiti oli se joka yllättyi auringon voimakkuudesta.
"Jimi paljastaa aurinkovoiteen jääneen matkasta tarkoituksella.
Lähdimme tänne vähän sillä ajatuksella, että nyt rusketutaan.
Lopulta molemmat polttivat nahkansa, Jimi pahemmin kuin äiti."
Vierailija kirjoitti:
Itse en välitä käydä ulkomailla. Olen käynyt vain Tukholmassa ja Kreikassa. Ei huvittaisi lähteä minnekään ulkomaille. Olen koti-ihminen eikä ole rahasta kiinni. Matkailen kuitenkin jonkin verran kotimaassa.
Mulla on ihan sama. Lisäksi kotimaassakin on vielä liian monta paikkaa näkemättä. Vasta pari vuotta sitten kävin ensimmäisen kerran Savonlinnassakin. Upea paikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastosyistä tulevaisuudessa on paljon aikuisia, jotka eivät ole koskaan käyneet ulkomailla.
Poliittinen spämmijä bongattu palstalta. Voisit huomata että noin ideologiaan seonneita ei juurikaan ole taviskansassa ollenkaan. Kuplassasi et tietenkään näe muita kuin täsmälleen kaltaisiasi ympärilläsi mutta se on sinun häpeäsi.
Tottahan tuo on. Välimeren alue kuumenee sellaista vauhtia ettei sielä voi enää loputtomiin lomailla. Menee kotomaan matkailuksi tulevilla nuorilla. Pohjoisen suunnalla tulee taas meri vastaan. Lappiin päästään lomille junallakin.
Viime kesänä oli jo liian kuumaa Keski-Euroopassakin (40 C pitkiä aikoja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaamea artikkeli.
Miksi?
Koska jonkun mielestä Jimiä pitäisi holhota? Aikuinen mies kyllä osaa päättää haluaako itsestään lehtijutun vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaistyttö reppureissasi juuri lukion jälkeen välivuoden maailmalla. Ei ole mikään pakko käydä yksin yöelämässä jossain hämärissä paikoissa. Hän tutustui nähtävyyksiin ja kulttuurikohteisiin. Ei ollut vaaratilanteita, paitsi kerran kohtasi taskuvarkaan.
Näitä lukion jälkeen nuoria reppureissajia jaksan aina ihmetellä. Kuka maksaa näiden vuoden riekkumisen ulkomailla. Ei se ilmaista ole se reppureissaaminenkaan.
Nehän tekee usein töitä sen matkan aikana. Tai tekivät ja säästivät ennen sitä. Yks tuttu reppureissasi Australiassa ja aina välillä teki hanttihommia esim. jonkin aikaa vuokrasi surffilautoja rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä olisi ollut ylipainoinen tyttö ei sääliä tunnettaisi vaan ylilautaa myöten kaikki nauraisi.
Nyt kun oli reppana-mies, niin kaikki säälii ja paheksuu juttua.
Sama kuin sen kuopiolaisen ilman naista jääneen bussikuskin juttu. Sai kovasti sympatiaa.
Jos kyseessä olisi ollut nainen, olisi lällätelty ja räkätetty.
Älä viitsi, mistä keksit noita satuja? Sukupuolella ole mitään tekemistä sen kanssa, että artikkelin teksti oli halveksuvaa ja täysin v*ttuilumielessä kirjoitettu. Toivottavasti tämä "toimittaja" ymmärtää pyytää anteeksi.
Klikkasin "lue lisää kirjoittajalta" nähdäkseni ovatko toimittajan muutkin artikkelit samantyylisiä alentavia. En päässyt lukemaan kun lähes kaikki ovat extran tilaajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en välitä käydä ulkomailla. Olen käynyt vain Tukholmassa ja Kreikassa. Ei huvittaisi lähteä minnekään ulkomaille. Olen koti-ihminen eikä ole rahasta kiinni. Matkailen kuitenkin jonkin verran kotimaassa.
Mulla on ihan sama. Lisäksi kotimaassakin on vielä liian monta paikkaa näkemättä. Vasta pari vuotta sitten kävin ensimmäisen kerran Savonlinnassakin. Upea paikka
Savonlinnaa sen kummemmin kritisoimatta, mikä tekee siitä kiinnostavamman paikan kun vaikkapa Rooma, Lontoo, Tokio, Honolulu tai Reykjavik?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävä aritkkeli, äiti raataa kahta työtä ja poika ei yhtäkään.
Lihavuuden hoitoon pitäisi kehittää jotain uusia ja brutaaleita ratkaisuja. Tyyliin "tule meille leirille ja kolmen kuukauden kulttua olet normi painossa ja työkyisempi"
Tämä artikkeli jätti omituisen olon. Onkohan tytärkin sairaalloisen lihava? Eikö se kannattaisi hoitaa ennen ulkomaanmatkoja? Nykyään ollaan kuin ameriikassa: läskit löllyy, ja niitä ei noteeraa kukaan.
Miksi pitäisi hoitaa ennen ulkomaanmatkoha? Miten ulkopuolisten noteeraus jonkun lihavuudesta auttaa asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savonlinnaa sen kummemmin kritisoimatta, mikä tekee siitä kiinnostavamman paikan kun vaikkapa Rooma, Lontoo, Tokio, Honolulu tai Reykjavik?
Matkustamisen hinta nyt ainakin, tuskin muu. Onhan Savonlinnalla mielenkiintoinen historia noin Suomen näkökulmasta.