Jimi, 21, ei ollut koskaan käynyt ulkomailla
https://www.is.fi/matkat/art-2000011029024.html
Onko se oikeasti joku juttu ettei joku ole tuohon ikään mennessä käynyt ulkomailla?
Kommentit (454)
Vierailija kirjoitti:
Mun lempikohta oli tämä: Jimi kertoo olevansa kulinaristi, joka suhtautuu uusiin ruokiin uteliaasti. Kanarialla he ovat syöneet ainakin pizzaa ja kiinalaista. Pitipä porilaisten käydä katsastamassa myös paikallinen McDonalds.
Jokin tv-kanava voisi kehitellä Jimin ja hänen perheensä ympärille tositvsarjan. Aineksia olisi.
Vierailija kirjoitti:
minä poika se olen käynyt viipurissa useasti tytöissä ja tankkaamassa ja ostamassa viinaa ja tupakaa ja halpoja vaatteita ja muuta tavaraa ja toivottavasti raja avataan pian että pääsee taas ostaa ja tyttöihin
karppa
Mulla sama
-Veijo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttu oli ehkä häiritsevä siksi että äiti raataa kahdessa työssä jotta aikuiset lapset pääsee matkalle. Ei kerrota yhtään että miksi lapset ei itse tienaa rahoja, ohimennen mainitaan ettei 21 v ole työelämässä. Eiköhän hänkin pääsisi esim. äitinsä tapaan postia jakamaan jos haluaisi?
Jimin nivelet eivät kestä raskasta postin jakelu työtä.
On työkyvyttömyyseläkkeellä, kertoo Facebook-sivullansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lempikohta oli tämä: Jimi kertoo olevansa kulinaristi, joka suhtautuu uusiin ruokiin uteliaasti. Kanarialla he ovat syöneet ainakin pizzaa ja kiinalaista. Pitipä porilaisten käydä katsastamassa myös paikallinen McDonalds.
Jokin tv-kanava voisi kehitellä Jimin ja hänen perheensä ympärille tositvsarjan. Aineksia olisi.
Veikkaan, ettei Jimi kotona Porissa saa pizzaa, kiinalaista tai hampurilaisia. Minusta artikkelin pointti oli juuri siinä, että varsin pienilläkin tuloilla voi matkustaa, jos kieltäytyy arjen pienistä houkutuksista ja säästää.
Hieno juttu, että on vielä uteliaisuutta maailmaa kohtaan. Toisin kuin av:n paatuneet kaikenkokeneet maailmannaiset, nuo myllyt jotka kertoa vois monta tarinaa..
Hyvä Jimi! Word is your öyster.
Vierailija kirjoitti:
"Nyt unohdit Portugalille kuuluvan Madeiran !"
Totta, niin unohdin. Hieno saari. Kävin siellä vuonna 2010 pari päivää tulvan ja mutavyöryn jälkeen. On hämmentävää, mitä kaikkea vesi voi tehdä.
Nyt siellä on tulvauomat tehty vahvoiksi ja ranta-alueet myös. Itse olin silloin Teneriffan Santa Cruzissa, siellä samaan aikaan myrsky siirsi raitiovaunun pois kiskoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Jimi kuntoutustuella vai mistä se säästi kun ei kerran ole työelämässäkään?
Tai jos se saa vielä viikkorahaa?
Kyllä työttömyyskorvauksista ja muista tuista voi säästää, jos on pienet menot. Ei mahdottomuus ollenkaan. Itseltäni tuo onnistuisi, sillä en tupakoi, ei ole lemmikkejä, ei lapsia, ei rahaa vieviä harrastuksia, meikit ostan halvalla, jos ei käy baareissa eikä kahviloissa eikä ulkona syömässäkään. Ne pienet menot, nääs :)
Järkyttävän ilkeitä ihmisiä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttu oli ehkä häiritsevä siksi että äiti raataa kahdessa työssä jotta aikuiset lapset pääsee matkalle. Ei kerrota yhtään että miksi lapset ei itse tienaa rahoja, ohimennen mainitaan ettei 21 v ole työelämässä. Eiköhän hänkin pääsisi esim. äitinsä tapaan postia jakamaan jos haluaisi?
Jimin nivelet eivät kestä raskasta postin jakelu työtä.
On työkyvyttömyyseläkkeellä, kertoo Facebook-sivullansa.
21-vuotiaana? Varmaan jokin kognitiivinen tai psyykkinen syy sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Jimi kuntoutustuella vai mistä se säästi kun ei kerran ole työelämässäkään?
Tai jos se saa vielä viikkorahaa?
Kyllä työttömyyskorvauksista ja muista tuista voi säästää, jos on pienet menot. Ei mahdottomuus ollenkaan. Itseltäni tuo onnistuisi, sillä en tupakoi, ei ole lemmikkejä, ei lapsia, ei rahaa vieviä harrastuksia, meikit ostan halvalla, jos ei käy baareissa eikä kahviloissa eikä ulkona syömässäkään. Ne pienet menot, nääs :)
Juu mutta pointti olikin että vanhempien kanssa asuva 21 v ei saa mitään suuria tukia, paitsi jos on tosiaan eläkkeellä jo, niin sitten saa.
Miten niin moni sanoo matkaa kalliiksi? Me ei olla koskaan Kanarialla käyty juuri hintojen vuoksi, viime kesänä kohteeksi valikoitui Kreeta. Kaksi aikuista ja sylivauva, 6 yötä kohteessa sesongin ulkopuolella ja koko ajaksi vuokrattu auto. Lentoihin, majoitukseen ja autoon meni n. 1000€, siihen nähden ei paljon halvemmalla päästy ja oltiin tarkkoja hintavertailun kanssa. He olivat kuitenkin kalliimmassa kohteessa, tuplasti pidempään ja luultavasti pakettimatka all inclusive? Omaan korvaan hinta kuulostaa suht edulliselta
Hinnan kauhistelijat ovat varmaan itse matkustaneet viimeksi 20 vuotta sitten?
Miten tämä on minkäänlaisen uutisoinnin arvoinen asia? Voi hyvää päivää. Miten mediassa kehdataan olla näin saamattomia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva juttu. Ainoa mikä ihmetytti ollut se että tytär pääsee reissun vasta ensi vuonna. Millä tavalla olisi tullut kalliimmaksi mennä kolmestaan? Nythän äiti maksetaan reissuun kaksi kertaa. Eikö tytär olisi tullut mukaan sillä hinnalla? Tai jos rahaa ei vielä ollut tarpeeksi niin olisivat säästäneet vielä yhden vuoden.
Täysi- ikäiset lapset voivat myös itse rahoittaa reissunsa tai sitten pysyä kotona. En tajua miksi äiti joutui nytkään maksajaksi.
Jos äiti haluaa ja pystyy rahoittamaan niin miksei? Mitä se sua kiukuttaa
"Nyt unohdit Portugalille kuuluvan Madeiran !"
Totta, niin unohdin. Hieno saari. Kävin siellä vuonna 2010 pari päivää tulvan ja mutavyöryn jälkeen. On hämmentävää, mitä kaikkea vesi voi tehdä.