Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jimi, 21, ei ollut koskaan käynyt ulkomailla

Vierailija
23.02.2025 |

https://www.is.fi/matkat/art-2000011029024.html

Onko se oikeasti joku juttu ettei joku ole tuohon ikään mennessä käynyt ulkomailla? 

Kommentit (454)

Vierailija
281/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaamea artikkeli.

Oliko jutun tarkoitus nolata tuo poika ihan täysin?

Oli. Ja äiti myös. Enpä ole vuosiin lukenut noin kohdetta vähättelevää ja ilkeää juttua mistään lehdestä. Täytyypä laittaa tämä Erika åkerman korvan taakse, että tietää olla lukematta hänen juttujaan vastaisuudessa.

Vierailija
282/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttu oli ehkä häiritsevä siksi että äiti raataa kahdessa työssä jotta aikuiset lapset pääsee matkalle. Ei kerrota yhtään että miksi lapset ei itse tienaa rahoja, ohimennen mainitaan ettei 21 v ole työelämässä. Eiköhän hänkin pääsisi esim. äitinsä tapaan postia jakamaan jos haluaisi? 

Jos minä houkuttelen aikuiset lapseni (20 & 23 v) reissuun, kyllä minä silloin sen reissun heille maksan. Saavat omat ansiot säästää itseään ja opiskeluja varten. Mielelläni ja vapaaehtoisesti sen teen vaikka vaatii panostusta kyllä minultakin. 

Siihen en nyt ota kantaa miksi ei töissä ole, ehkä siihen on jokin sellainen syy, mitä meidän ei tarvitse tietää.

Minun äitini löi minua ja piti nälässä.

Onneksi olin kaunis ja älykäs.

Otin opintolainaa ja kävin töissä

Olen kiertänyt melkein koko maapallon.

Äidistä en tiedä onko elossa.Nauran kun tulee kutsu hautajaisiin, laitan viestiä et oon matkoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En kuvittele enkä mutuile niin kuin sinä vaan luotan tutkittuun tietoon. Matkailu ei todellakaan ole vaarallisempaa nyt kuin vaikkapa 90-luvulla. Ja puhun nyt esim. ihan tavallisista Euroopan reissuista en huumehuuruisista lomista Goalla tms" 

En tiedä mitä "tilastoja" sinä olet lukenut, mutta Eurooppa  on nyt paljon vaarallisempi paikka kuin 90-luvulla. Millä hörhölogiikalla turvattomuus ei koskettaisi myös siellä pyöriviä turisteja. 

Ei ole matkailijoille yhtään vaarallisempi. Ihan on tutkittu sitä mitä turistit ovat matkoillaan kohdanneet. Ysärillä mm. juotiin alkoholia enemmän (etenkin nuoret joi) ja se aiheutti ongelmia. Liikenneturvallisuus oli huonompi jne. 

Vierailija
284/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta toi oli sympaattinen artikkeli ja kunnioitan äitiä joka oli opetettu siihen että käyhä ei matkusta mutta oli kuitenkin päättänyt säästää niin että lapset pääsee ulkomaille.

Kun olin pieni ja elettiin 60-lukua äitini teki juuri samoin. Lapset vietiin vuorotellen ulkomaille, ensimmäinen kohde oli ruusujen ja vanhojen kirkkojen Visby ja se teki syvän vaikutuksen. Muistaakseni laiva oli Finnpartner. 

Isoveli pääsi Tukholmaan ja minä sain tuliaisiksi NK:lta pienen nuken. 

Elintaso muuttui meidänkin perheessä ja aikuisena olen käynyt joka mantereella joko opiskeluvaihdossa, töissä tai töiden takia tai ihan lomalla. Lapsenikin ovat käyneet lomamatkoilla ulkomailla.

Nyt ei huvita enää paskoa  ilmastoa lentelemällä sinne tänne niin seuraava matkakohteemme on taas Visby. Pohjoismaissa ja Baltiassa on paljonkin nähtävää ja niin myös Suomessa.

Yhä useamman talous on kireällä laman r

Mun mielestä taas sympaattisuus oli kaukana. Toimittaja pilkkaa useassa kohdassa, mm tuossa että perhe tunnustautuu kulinaristeiksi ja tykkää maistella uusia ruokia, ovapa he reissulla syöneet jo pizzaa, kiinalaista ja mäkkäriruokaa. Onpa kuvottava tyyli tehdä juttua 🤢

Vierailija
285/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutun virhe on se, että Jimin kehitysvammaisuus on jätetty kertomatta suoraan. Oletetaan, että lukija sen ymmärtäisi sanomattakin, mutta suurin osahan ei ymmärrä.

Jos se olisi kerrottu, juttu kääntyisi kerralla hyvin sympaattiseksi jokaisen silmissä. Kahta lasta yksin kasvattanut duunariäiti, joka tekee kahta työtä, ja sitten poikakin pääsee parikymppisenä oikein ulkomaille.

Jutun virhe oli siinä että pojasta kirjoitettiin yksinkertaistavaan sävyyn. 

En lukenut artikkelia.

Poika on kuin tohtori now:n potilas hengenvaarallisesti lihava ohjelmasta.

On varmasti tunnesyöjä, kukaan ei palkkaa tai halua pussailla tuon kanssa

Joka muuta väittää valehtelee

Jeesus rakastaa häntä ja ottaa taivaaseen, matka sekin

Vierailija
286/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttu oli ehkä häiritsevä siksi että äiti raataa kahdessa työssä jotta aikuiset lapset pääsee matkalle. Ei kerrota yhtään että miksi lapset ei itse tienaa rahoja, ohimennen mainitaan ettei 21 v ole työelämässä. Eiköhän hänkin pääsisi esim. äitinsä tapaan postia jakamaan jos haluaisi? 

Jos minä houkuttelen aikuiset lapseni (20 & 23 v) reissuun, kyllä minä silloin sen reissun heille maksan. Saavat omat ansiot säästää itseään ja opiskeluja varten. Mielelläni ja vapaaehtoisesti sen teen vaikka vaatii panostusta kyllä minultakin. 

Siihen en nyt ota kantaa miksi ei töissä ole, ehkä siihen on jokin sellainen syy, mitä meidän ei tarvitse tietää.

Otin opintolainaa ja kävin töiss

Jimi ei ole komea/älykäs..miksi vertaat?

Lisäksi jimiä vie äiti ulkomaille.

Oma äitisi pahoinpiteli sinua? Hyvä niin, olet sisältä ruma idiootti.

Vierailija
287/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini pauhasi minulle tuon ikäisenä ysärilamassa että kaikki on käyneet monta kertaa ulkomailla tuon ikäisenä,enpä usko.Olisi kyllä pitänyt tehdä kaikki muukin kuten "muut".

Vierailija
288/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En kuvittele enkä mutuile niin kuin sinä vaan luotan tutkittuun tietoon. Matkailu ei todellakaan ole vaarallisempaa nyt kuin vaikkapa 90-luvulla. Ja puhun nyt esim. ihan tavallisista Euroopan reissuista en huumehuuruisista lomista Goalla tms" 

En tiedä mitä "tilastoja" sinä olet lukenut, mutta Eurooppa  on nyt paljon vaarallisempi paikka kuin 90-luvulla. Millä hörhölogiikalla turvattomuus ei koskettaisi myös siellä pyöriviä turisteja. 

Ei ole matkailijoille yhtään vaarallisempi. Ihan on tutkittu sitä mitä turistit ovat matkoillaan kohdanneet. Ysärillä mm. juotiin alkoholia enemmän (etenkin nuoret joi) ja se aiheutti ongelmia. Liikenneturvallisuus oli huonompi jne. 

No joo, ysärillä vedettiin ilman kypärää mopoilla Kreikan vuoristoteillä ja 16-vuotias pääsi yökerhoon ryyppäämään. Ei onnistu enää. 

Vierailija
289/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekivät pojasta jutun avulla pellen. Varmaan tosi hauskaa siellä toimittajien piireissä.

Kiusaamista. Johonkin on vedettävä raja.

Vierailija
290/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin opintolainaa ja kävin töiss

Kylmää 'älykkyyttä' näyttää sinulla olevan. Et ole ainakaan henkisesti pystynyt ylittämään äitiäsi. 

Vierailija
291/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytti nauttivan matkasta. Papukaijoja ja delfiini, näytti kivalta reissulta.

Vierailija
292/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin vuoden kuluttua Jimi on täällä ruikuttamassa, että miksi ei saa Tinderistä deittejä, vaikka on komea ja tavallinen mies.

Vierailija
293/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi ollut ylipainoinen tyttö ei sääliä tunnettaisi vaan ylilautaa myöten kaikki nauraisi.

Nyt kun oli reppana-mies, niin kaikki säälii ja paheksuu juttua.

Sama kuin sen kuopiolaisen ilman naista jääneen bussikuskin juttu. Sai kovasti sympatiaa.

Jos kyseessä olisi ollut nainen, olisi lällätelty ja räkätetty.

Vierailija
294/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaamea artikkeli.

Miksi?

Vierailija
295/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta toi oli sympaattinen artikkeli ja kunnioitan äitiä joka oli opetettu siihen että käyhä ei matkusta mutta oli kuitenkin päättänyt säästää niin että lapset pääsee ulkomaille.

Kun olin pieni ja elettiin 60-lukua äitini teki juuri samoin. Lapset vietiin vuorotellen ulkomaille, ensimmäinen kohde oli ruusujen ja vanhojen kirkkojen Visby ja se teki syvän vaikutuksen. Muistaakseni laiva oli Finnpartner. 

Isoveli pääsi Tukholmaan ja minä sain tuliaisiksi NK:lta pienen nuken. 

Elintaso muuttui meidänkin perheessä ja aikuisena olen käynyt joka mantereella joko opiskeluvaihdossa, töissä tai töiden takia tai ihan lomalla. Lapsenikin ovat käyneet lomamatkoilla ulkomailla.

Nyt ei huvita enää paskoa  ilmastoa lentelemällä sinne tänne niin seuraava matkakohteemme on taas Visby. Pohjoismaissa ja Baltiassa on paljonkin nähtävää ja niin myös Suomessa.<

Miten itse kuvailisit  köyhien yksinkertaisten ihmisten matkaa,?

Minä luin sodan ja rauhan 15 vuotiaana.matkustin kirjojen mukana pois nälästä ja random pahoinpitelyistä kotona.

Olin köyhästä perheestä, isä oli älykäs, mutta ei päässyt kouluun.

Älykkyys periytyy

Anteeksi että kaikki eivät ole älykkäitä...tai empaattisia, kuten jeesus.johon en muuten usko:)

Vierailija
296/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti en ymmärrä miten kukaan kokee jutun loukkaavana. Ajattelettekote että näin ei saa tehdä kuten Jimi teki?

Vierailija
297/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaamea artikkeli.

Oliko jutun tarkoitus nolata tuo poika ihan täysin?

Älä pojittele.

Vierailija
298/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jimin ruokkimiseen menee varmaan paljon rahaa. Äiti raataa yöt ja päivät ja Jimi saa palkinnoksi ulkomaanmatkan.

Vierailija
299/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 43v. En oo koskaan käynyt Pohjoismaita kauempana. Mikä pakko sinne ulkomaille on mennä? 

Vierailija
300/454 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin etelän lomalla ensimmäisen kerran 24-vuotiaana. Olen syntynyt 70-luvun lopussa. Lapsuuteni perhe oli niin onneton ettei edes Ruotsin reissuista tullut mitään. Aina oli rahat loppu ja mihinkään ei ollut varaa. Kun pääsin ensimmäisen kerran reissuun omilla palkkarahoillani jäin koukkuun. Sen jälkeen olen ottanut takaisin ja kiertänyt puoli palloa. 

Tsemppiä vaan jutun kaverille. Vähän outo sävy jutussa, toivottavasti toimittaja ei yrittänyt tehdä ns. veitoloita ja naureskella tyypin kustannuksella. Olisi aika halpamaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi