HS: Emma Tainio, 21, kertoo miesten käytöksestä - salakuvaaminen on liian tuttua
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000011023119.html
"Emma Tainio avautuu miesten törkeästä käytöksestä"
Miehet! Ymmärrättekö te ollenkaan edes käytöstänne hävetä?
Kommentit (283)
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/yleisurheilu/art-2000010983596.html
"Joku voi kirjoittaa Tainiolle katsovansa juuri häntä televisiosta. Tai sitten hänelle lähetellään salakuvia hänestä itsestään. Siis niin, että Tainio on kisoissa verryttelemässä, kun joku ukko ottaa hänestä kuvan ja lähettää hänelle saatesanoilla "tsemppiä suoritukseen".
Tainion mukaan salakuvaaminen on tuttua lähes jokaiselle suomalaiselle naisyleisurheilijalle. Hän on kiinnittänyt asiaan huomiota ollessaan kisoissa itse katsojana tai töissä.
- Vanhemmat mieshenkilöt ottivat ihan avoimesti viisinkertaisella zoomilla kuvia kilpakavereitteni takapuolista. Ja tiedän, mitä tapahtuu, jos naisten 100 metrin suoran taakse pakkautuu miehiä ottamaan videoita. Eivät heistä kaikki ole aita- ja tekniikka-asiantuntijoita, Tainio sanoo."
Miehet! Miksi te käyttäydytte noin?
En käyttäydy noin. Kuten ei kukaan normaali. Sun täytyy kysyä asiaa niiltä jotka ovat tuollaisia reppanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, että joku haluaa itse näyttää itsestään kuvan valitsemassaan tilanteessa, ja silti ei halua, että joku toinen niitä napsii. Ajatella!
Mutta kuuuuuuuun, miehet omistavat kaiken seksuaalisena pitämän, minkä näkevät. Jos nainen saa ottaa itsestään kuvan, niin ei voi kieltää omistajilta samaa! On vähän libidoa ja testosteronia ja visuaalisuutta, valitse mieluisin jolla vastuu omista teoista siirtyy pois itseltä. Sitten voit puolustella taikasanoilla "ihmekös tuo että..." tai "...ja sitten ihmetellään että..."
Aika sekavaa sun ajatuksen juoksu.
Ei tuosta mitään ajatusta edes löydy, mahtaako edes itse ymmärtää mitä yritti selittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätys, monenlaiset kusipäät tuolla napsivat salakuvia ja videoita ja äänityksiä tuolla ihan jatkuvalla syötöllä. Se on tätä nykyaikaa. Jos otat vähänkin jonkun silmään jollain tavalla niin se on naps vaan eikä lupia kysellä.
Miksi mitään pitäisi kysellä?
Typerää vinkumista täysin turhasta. Ihan tavallisen näköinen nainen, ei siinä mitään kuvaamista ole. Ilmeisesti halutaan tallentaa kokemuksia muistiin esim. kilpailuista joita on ollut seuraamassa.
Kohdellaan ihmisiä kuten itseäänkin haluttaisiin kohdeltavan? Aika usein, siis lähes aina, salakuvaaja sitten itse on kusi sukassa kun kameran kohdistaa takaisinpäin vastaliikkeenä. Miksi siis kohdella ihmisiä ehdoin tahdoin kusipäisesti kun tiedostetaan ettei kukaan halua nettimeemiksi t
Urheilu kilpailussa he ovat esiintymässä yleisölle, ja yleisö seuraamassa tapahtumaa. Ja hän saa elantonsa tästä yleisön kiinnostuksen kohteena olosta. Sellainen "pikku" ero.
Toki toki, julkkiksilla tietysti on erilainen asema. Kirjoitin alkuperäisen vastauksen ikään kuin yleisajatuksena: kukaan ei ole turvassa ilmiöltä nykyään yhtään missään, julkkikset siis vielä vähemmän kuin tavikset.
Siinä suhteessa tämä aikakausi on piloilla.
Itsekin katsoin kerran tv:n kautta erityisesti yhtä aitajuoksijanaista. Kiusaantui niin että sekosi rytmissä ja kaatui. Sori siitä. En katso naisurheilua.
Vierailija kirjoitti:
Taas yleistetään, että miehet. En ole itse ottanut ainoatakaan kuvaa tästä juoksentelijasta. Kertoo itse ja toimittaja myös, että herättää huomiota ja haluaa herättää huomiota, mutta sitten kun sitä saa, alkaa valitus.
No jos ne on aina miehiä, eikä koskaan naisia, niin...miehet. Ei sanonut: Kaikki miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Joku voi kirjoittaa Tainiolle katsovansa juuri häntä televisiosta. Tai sitten hänelle lähetellään salakuvia hänestä itsestään. Siis niin, että Tainio on kisoissa verryttelemässä, kun joku ukko ottaa hänestä kuvan ja lähettää hänelle saatesanoilla "tsemppiä suoritukseen".
Tainion mukaan salakuvaaminen on tuttua lähes jokaiselle suomalaiselle naisyleisurheilijalle. Hän on kiinnittänyt asiaan huomiota ollessaan kisoissa itse katsojana tai töissä.
- Vanhemmat mieshenkilöt ottivat ihan avoimesti viisinkertaisella zoomilla kuvia kilpakavereitteni takapuolista. Ja tiedän, mitä tapahtuu, jos naisten 100 metrin suoran taakse pakkautuu miehiä ottamaan videoita. Eivät heistä kaikki ole aita- ja tekniikka-asiantuntijoita, Tainio sanoo."
En käyttäydy noin.
Viisinkertaisella zoomilla? Mistä kukaan voi toisten kameroiden objektiivien ominaisuudet noin hyvin tietää?
Yleensä mukana on vain kännykkä, eikä niissä mitään zoomeja ole.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ottavat nykyään salaa kuvia ihan siinä missä miehetkin, itse olen ilmiön todistanut moneen otteeseen.
Ei tämä ole mikään miehet vs naiset-kysymys.
Tiesittekö, että normaali mies (jollaisia suurin osa miehistä on) ei salakuvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https:/
Naiset ottavat nykyään salaa kuvia ihan siinä missä miehetkin, itse olen ilmiön todistanut moneen otteeseen.
Ei tämä ole mikään miehet vs naiset-kysymys.
Todellakin. Monesti olen salilla nähnyt miten naiset salakuvailee sekä miehiä että naisia.
En klikkaa juttua, mutta ehkä puhelinkielto monissa tapahtumissa olisi oikein jees kuten on joissain baleteissa ja konserteissa jne? Ihmiset voisivat osallistua ilman ruudun kautta ja jättää kuvaamiset ammattilaisille.
Vierailija kirjoitti:
Tästä salakuvaamisesta; kun yleisurheilukisoissa ottaa kuvia niin mistä lähtien se on ollut salakuvaamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä salakuvaamisesta; kun yleisurheilukisoissa ottaa kuvia niin mistä lähtien se on ollut salakuvaamista?
Niinpä, ja konserteissa "salakuvaaminen" on vielä yleisempää. Monesti lähes kaikki kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
No, peittävämpi pukeutuminen urheilussa auttaisi asiaa paljon. Itse olen usein ihmetellyt, miksi monissa lajeissa ihmisten pitää olla miltei puolialasti, että pakarat vain vilkkuvat. Jos itse menee tuossa vaatetuksessa julkiseen tilaan, etenkin jos tuota tilaa kuvataan telkkariin, jota potentiaalisesti miljoonat katselevat, ei pitäisi salakuvista liikaa järkyttyä. Ikävää toimintaa toki, enkä sitä ymmärrä, mutta en tiedä, mitä asialle voi oikein tehdä.
Joo esimerkiksi pituushyppääjät kaivavat housua ja hiekkaa perceistään hypyn jälkeen. Miksi, kun vähän pidemmällä lahkeella ei tarvitsisi. Materiaalit on niin joustavia, ettei se suoritukseen vaikuta mitenkään.
Hesarin urheilu-uutiset tänään: naisurheilijan ärtymys hänen kuvaamisestaan (Huom, kyseessä ei ole salakuvaus), oluen hinta ja Trump. Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herätys, monenlaiset kusipäät tuolla napsivat salakuvia ja videoita ja äänityksiä tuolla ihan jatkuvalla syötöllä. Se on tätä nykyaikaa. Jos otat vähänkin jonkun silmään jollain tavalla niin se on naps vaan eikä lupia kysellä.
Kyse on urheiljasta josta otetaan kuvia kun hän on julkisella paikalla kisoissa.
Erikoista, miten täällä taas ei nähdä mitään eroa siihen, otetaanko urheilijasta yleiskuva, vai kohdennetaanko suoraan intiimialueille. Sama, jos naiset kuvais vain miesten haaruksia. Miten sairaana sitä pitäisitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on urheiljasta josta otetaan kuvia kun hän on julkisella paikalla kisoissa.
Erikoista, miten täällä taas ei nähdä mitään eroa siihen, otetaanko urheilijasta yleiskuva, vai kohdennetaanko suoraan intiimialueille. Sama, jos naiset kuvais vain miesten haaruksia. Miten sairaana sitä pitäisitte?
Tuo on vain sinun mielikuvitusta, kun siinä kännykässä ei ole zoomia, ei tuo väitteesi voi edes pitää paikkansa. Eli kuvaan tulee väkisinkin paljon muutakin kun edes kyseinen henkilö, puhumattakaan jostain intiimialueista.
Eli täyttä huttua tuo väitteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyötyä kuvata haaruksia kun miesurheilijoilla on aina niin löysät vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti kääntyisin ympäri, jotta hän saa hyvän kuvan myös minun piukasta pepusta.
Aika sekavaa sun ajatuksen juoksu.