"Ikääntyessään nainen muuttuu näkymättömäksi." Jaa, eli häntä siis kohdellaan niin kuin naiset kohtelevat tavismiestä iästä huolimatta..? 🤔
Mikä nyt ongelma taas oli...
Ei miehet mitään hyvää käytöstä ole velkaa kellekään, varsinkaan kun naiset ovat niin täysin kusipäitä nykyisin.
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lisään tähän vielä, että myös hyvin pärjääviä miehiä oli opiskelijoiden joukossa. Intohimoiset ja tunnolliset opiskelijat pärjäsivät sukupuolesta riippumatta. Lisäksi kokeiden ja kurssien arvosteluperusteet olivat oppilaille avoimia. "
Kopioin vain tämän viimeisen, mutta vastaan molempiin. Olen miettinyt asiaa. Vuosia. Vuosikymmeniä itse asiassa. Arvaa mistä tiedän kyseessä olleen sukupuolikysymys? Siitä, kun kerroin, mitkä kohdat ryhmätyöstä olivat minun tekemiäni. Opettaja meni hiljaiseksi eikä saanut sanaakaan suustaan varmaan minuuttiin. Mutta oli jo tehnyt päätöksensä. Eikä selkäranka kestänyt muuttaa mieltä. Jos tämä olisi ainoa kerta, kun sukupuoleni olisi ollut este, voisin kenties olla samaa mieltä, että olen tulkinnut tilanteen väärin. Mutta ei ollut. Tiedätkö muuten, mitä lapselle tapahtuu, kun jatkuvasti joutuu joko pelkäämään jonkun reaktiota tai varomaan, mi
Ei sun kohtelu silti johdu välttämättä sun sukupuolesta. Opettaja ei vaan pitänyt susta jostain syystä, ei se ole välttämättä sun sukupuoli. Ehkä näytit väärältä. Ehkä käyttäydyit hänen mielestä tyhmästi tai väärin. Ehkä haisit. Ehkä sun asenne oli ärsyttävä. Tietenkään noiden ei kuuluisi vaikuttaa arvosteluun, eikä sukupuolenkaan kuuluisi. Mutta opettajat ovat vain ihmisiä eikä heiltä voi muuta odottaa.
Itsekin olen saanut joiltain opettajilta huonompia arvojana kuin minun olisi mielestäni kuulunut saada ja joskus parempiakin, näin sekä mies- että naisopettajilta. En syytä sukupuoltani vaan sitä, että minusta ei ole pidetty jostakin syystä. En ymmärrä miksi se syy olisi aina juuri minun sukupuoleni.
Siis arvosanoja, ei arvojana..
Eiköhän kaikki naiset ja miehet muutu näkymättömiksi vanhetessaan tässä nuoruuden kulttuuria ihannoivassa länsimaisessa yhteiskunnassa. Iän tuomaa viisautta ja ymmärrystä ei arvosteta, vaan kaikki pitää olla uutta ja säihkyvää.
"Ei sun kohtelu silti johdu välttämättä sun sukupuolesta. Opettaja ei vaan pitänyt susta jostain syystä, ei se ole välttämättä sun sukupuoli. Ehkä näytit väärältä. Ehkä käyttäydyit hänen mielestä tyhmästi tai väärin. Ehkä haisit. Ehkä sun asenne oli ärsyttävä. Tietenkään noiden ei kuuluisi vaikuttaa arvosteluun, eikä sukupuolenkaan kuuluisi. Mutta opettajat ovat vain ihmisiä eikä heiltä voi muuta odottaa."
Tästä tuli mieleen toinenkin asia, minkä olen huomannut kerta toisensa jälkeen. Sinäkin odotat, että vastaanotan ja hyväksyn kirjoituksesi juuri niin kuin olet sen tarkoittanut. Kunnioittavasti. Mutta sinäkään et anna minulle samaa kunnioitusta. Et taida kyetä siihen. Sen sijaan näet paljon vaivaa keksiäksesi vaihtoehtoisia syitä tapahtuneelle - suurin osa sellaisia, joissa käännät minut syylliseksi tapahtuneeseen. Tai väität että olisin ymmärtänyt väärin jotain. Jatkuvasti pidätte miehiä alempiarvoisina. Jopa lapsina, jotka vaativat "vanhemman" (eli naisen) ylläpitämään kuria.
Sama asia anteeksipyytämisessä. Nainen ei ikinä pyydä anteeksi tekemäänsä vääryyttä. Ette taida kyetä siihen. Kuitenkin vaaditte mieheltä anteeksipyyntöä jopa silloin, kun mies ei ole tehnyt mitään väärää.
Aina puhutaan, kuinka nainen on se myötätuntoisempi sukupuoli. Tuo on puhdas valhe. Olette yhtä ikäviä, kuin miehetkin. Joillain tavoilla jopa paljon pahempia. Osaatte vaan piilottaa sen paremmin, kuin useimmat miehet.
Päivänjatkoja. Pitää mennä töihin.
Ihmettelin voiko olla näin ihanaa kun muuttui näkymättömäksi. Pääsi kokonaan rauhaan miesten tujottamiselta ja törky kommenteistakin ulkonäöstä kun ei ole mikään missi kroppanen ollut ollut koskaan.
Kaikkein pahimpia törkyturpia yksinelävät juopot miehet jotka purkivat katkeruutta kun eivät kelvanneet kenellekkään.
"Se nuorten naisten "näkyvyys" ei ole mikään etuoikeus. Etuoikeus on esim. se, että miesten mielipiteelle annetaan suurempi painoarvo kuin naisen mielipiteelle."
Myönnetään, että naisen täytyy olla kohtuullisen hyvännäköinen jotta se näkyvyys toimii kunnolla, mutta jos se on kunnossa niin koko elämä on helpompaa. Saa parempaa kohtelua joka paikassa, saa työpaikkoja helpommin, tarjotaan ilmaisia drinkkejä, lippuja, matkoja ja ties mitä. Moni mies on valmis vaikka elättämään tällaisen naisen.
Miesten mielipidettä arvostetaan yleensä siksi, että hän on joutunut työskentelemään ja kehittämään itseääntullakseen ylipäänsä näkyväksi ja siksi on saavuttanut tason jossa tietää mistä puhuu.
Vierailija kirjoitti:
"Ei sun kohtelu silti johdu välttämättä sun sukupuolesta. Opettaja ei vaan pitänyt susta jostain syystä, ei se ole välttämättä sun sukupuoli. Ehkä näytit väärältä. Ehkä käyttäydyit hänen mielestä tyhmästi tai väärin. Ehkä haisit. Ehkä sun asenne oli ärsyttävä. Tietenkään noiden ei kuuluisi vaikuttaa arvosteluun, eikä sukupuolenkaan kuuluisi. Mutta opettajat ovat vain ihmisiä eikä heiltä voi muuta odottaa."
Tästä tuli mieleen toinenkin asia, minkä olen huomannut kerta toisensa jälkeen. Sinäkin odotat, että vastaanotan ja hyväksyn kirjoituksesi juuri niin kuin olet sen tarkoittanut. Kunnioittavasti. Mutta sinäkään et anna minulle samaa kunnioitusta. Et taida kyetä siihen. Sen sijaan näet paljon vaivaa keksiäksesi vaihtoehtoisia syitä tapahtuneelle - suurin osa sellaisia, joissa käännät minut syylliseksi tapahtuneeseen. Tai väität että olisin ymmärtänyt väärin jotain. Jatkuvasti pidätte miehiä alempiarvoisina. Jopa
Ei. Sinä itse oletat, että sinua on kohdeltu väärin juuri sukupuolesi takia, vaikka mahdollisia syitä on kymmeniä. Miksi ihmeessä sukupuolesi olisi se syy? Ketjussa moni nainenkin on kertonut saaneensa liian huonoja arvosanoja vähän epäreilusti. Syytätkö tästäkin heidän sukupuoltaan? He eivät itse syytä, vaan etsivät syytä omasta käytöksestään ja huonosta tuntiaktiivisuudesta.
Ja sun pitäisi valita seurasi paremmin, jos et ole koskaan tavannut naista joka osaa pyytää anteeksi.
"Ei. Sinä itse oletat, että sinua on kohdeltu väärin juuri sukupuolesi takia, vaikka mahdollisia syitä on kymmeniä. Miksi ihmeessä sukupuolesi olisi se syy? Ketjussa moni nainenkin on kertonut saaneensa liian huonoja arvosanoja vähän epäreilusti. Syytätkö tästäkin heidän sukupuoltaan? He eivät itse syytä, vaan etsivät syytä omasta käytöksestään ja huonosta tuntiaktiivisuudesta.
Ja sun pitäisi valita seurasi paremmin, jos et ole koskaan tavannut naista joka osaa pyytää anteeksi"
Kaikki. Siis aivan kaikki vaihtoehdot on käyty läpi. Moneen kertaan. Ainoastaan yksi jäi jäljelle. Mutta se ei (esimerkiksi) sinulle kelpaa, koska olet päättänyt, että syy on minussa itsessäni. Et kykene (tai suostu) hyväksymään edes mahdollisuutta, että olisin oikeassa. Tai sitä että olisit väärässä. Se on sinun ongelmasi.
Ja tuosta anteeksipyytämisestä vielä yksi juttu. En valinnut tulla kaltoinkohdelluksi. En valinnut tulla pahoinpidellyksi. Enkä ole ikinä valinnut sitä seuraani. Ei tarvinnut. Se reaktio tulee ihan itsestään. Syytä minua kaikesta mahdollisesta, jos et muuhun kykene. Ihan sama se minulle on.
Täällä myös yksi nainen, jolla sama kokemus. Etenkin ala-asteella, kun oli aina sama opettaja, sain häneltä järjestäen huonompia arvosanoja ujouteni takia. Yläasteella ja lukiossa sain jo ihan oman tasoisiani arvosanoja useammalta opettajalta, mutta en kaikilta.