Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ikääntyessään nainen muuttuu näkymättömäksi." Jaa, eli häntä siis kohdellaan niin kuin naiset kohtelevat tavismiestä iästä huolimatta..? 🤔

Vierailija
19.02.2025 |

Mikä nyt ongelma taas oli...

Ei miehet mitään hyvää käytöstä ole velkaa kellekään, varsinkaan kun naiset ovat niin täysin kusipäitä nykyisin.

Kommentit (371)

Vierailija
281/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oletko koskaan ajatellut, että osa täällä kirjoittavista ei ole täysiä mulkkuja? Et varmaankaan, koska oletat minustakin pahinta. Eipä tuolla ole väliä. Tuo on tullut tutuksi. Sinäkin "tiedät" jo valmiiksi kaiken minusta. Pääasia ettei tarvitse vaivata päätään vaikeilla asioilla. Kuten esimerkiksi omilla pinttyneillä ennakkoluuloilla. Tai sillä, miten niistä ennakkoluuloista pääsisi eroon."

Tervehditko muuten sinä töissä ulkomaalaistaustaista siivoojaa? Miestä tai naista? Vai katsotko automaattisesti näihin alaspäin johtuen heidän asemastaan ja ulkonäöstään?

Tervehdin. Joka kerta kun satutaan törmäämään (kuvaannollisesti). Hän ei kuulu ns valtaväestöön. Minulle tuolla kansallisuudella ei ole niin paljoa väliä.

Vierailija
282/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itseasiassa olettanut. Mielikuvani sinusta perustuu siihen, miten sanoit, että "älä huoli, en lähestyisi sinua", kun minä puhuin tervehtimisestä.

Oletat että lähestyminen tarkoittaa pokaamista (tai miksi sitä nyt haluaakaan kutsua). Lähestyä voi myös muilla tavoin. Mutta näköjään täällä oletusarvo on ahdistelu.

Tuo tuli sitten sinun suustasi. Minä näin vain kommentin, joka ilmaisi, että et puhuisi minulle, koska olen mielestäsi jotenkin vääränlainen. Toivottavasti saat työasiat kuitenkin hoidettua asenteestasi riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itseasiassa olettanut. Mielikuvani sinusta perustuu siihen, miten sanoit, että "älä huoli, en lähestyisi sinua", kun minä puhuin tervehtimisestä.

Oletat että lähestyminen tarkoittaa pokaamista (tai miksi sitä nyt haluaakaan kutsua). Lähestyä voi myös muilla tavoin. Mutta näköjään täällä oletusarvo on ahdistelu.

Tuo tuli sitten sinun suustasi. Minä näin vain kommentin, joka ilmaisi, että et puhuisi minulle, koska olen mielestäsi jotenkin vääränlainen. Toivottavasti saat työasiat kuitenkin hoidettua asenteestasi riippumatta.

Kun ette edes tervehdi, saati että alentuisitte puhumaan minulle. Koska olen tavallinen, eli näkymätön.

Vierailija
284/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut mitään. Kyllä mä tunnun näkyvän ihmisille edelleen. Jos tarkoitatte miesten katseita, niin en huomannut niitä nuorempanakaan. Ehkä niitä oli, ehkä ei, en tiedä.

Vierailija
285/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nuoret miehet on oleellisesti näkymättömämpiä kuin naiset ikinä. Suuri ero on, että nuoret naiset ovat tottuneet ulkonäkönsä tuomaan huomioon, joka haihtuu, kun taas miehiin kohdistuva huomio lisääntyy. Eli kun keksi-ikäinen mies saa saman verran, tai vähän vähemmän, huomiota kuin saman ikäinen nainen, on se selvä parannus miehellä kun taas naisella suuri huononnus."

Se huomio, mitä nuori nainen saa, ei kyllä pääasiassa ole mitään arvostusta ja kunnioitusta. Et ymmärrä mitään siitä, miltä tuntuu, kun sut alennetaan pelkäksi objektiksi.

Hitto kun vois vähäksi aikaa kääntää sukupuoliroolit päälaelleen. Naiset alkais kommentoida miesten kaluja ja perseitä suureen ääneen julkisilla paikoilla. Kaupassa hyllyttävää miestä puristettais ohimennen perseestä ja naureskeltais ko. miehelle porukalla.

Siis sinäkö luulet että näin ei ole?! Harva se päivä käy juuri näin, enkä ole edes erityisemmin hyvännäköinen mieheksi. Oletettu valta-asema saa naiset aivan villeiksi.

Vierailija
286/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis sinäkö luulet että näin ei ole?! Harva se päivä käy juuri näin, enkä ole edes erityisemmin hyvännäköinen mieheksi. Oletettu valta-asema saa naiset aivan villeiksi."

Oletko joku tyrkky? Ei kannata pukeutua niin paljastavasti, jos ei halua seksuaalista huomiota. Ja kuitenkin, jos et tuota huomiota saisi, niin sitäkin itkisit.

Vierailija
287/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aihetta on kyllä ihan tutkittu. Tytöt saavat parempia arvosanoja kuin pojat ja ero poistuu jos opettajat eivät tiedä ketä arvioivat.

Tämä tais perustua siihen, että myös tuntiaktiivisuus ja häiriökäyttäytyminen vaikuttavat lopulliseen arvosanaan, ei pelkät koetulokset. Onhan noita vilkkaille erityislapsille suunnattuja ryhmiä ja opetusta jo käytössäkin, siitäkin huolimatta, että suurin osa opettajista on naisia. 

Mutta ei mulla kyllä olis mitään sitä vastaan, että kouluarvosanat perustuisivat puhtaasti koetuloksiin ja koetulokset arvioitaisiin anonyymisti. Joku tapa varmistua siitä, että oppilas on itse tehnyt kokeensa, pitäisi kuitenkin olla.

Täällä kiltti, hiljainen tyyppi, joka ei pitänyt meteliä tunnilla. Tai ollut häiriöksi millään lailla. Silti se sukupuoli takasi huonomman arvosanan samasta työstä.

Vierailija
288/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraisiin miehiin ei kyllä uskalla ottaa kontaktia kadulla eikä edes jäädä katsomaan, kun ne voivat olla huonosti käyttäytyviä kusipäitä ja jopa vaarallisia. Tämä opitaan ihan elävässä elämässä jo tyttönä.

Tässä voi olla yks selitys sille, miksi miehet ei nykyisin halua parisuhteisiin. Olet vaarallinen kusipää, jos et asiaa pysty toisin todistamaan.

Juuri niin se on naisen näkökulmasta. Koska jos et ole varuillasi, saat kuulla "mitäs läksit, olisit ollut varovaisempi". 

Eikö tää ole aika rasistista leimata sukupuoli samalla tavalla käyttäytyväksi?

Vierailija
289/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aihetta on kyllä ihan tutkittu. Tytöt saavat parempia arvosanoja kuin pojat ja ero poistuu jos opettajat eivät tiedä ketä arvioivat.

Tämä tais perustua siihen, että myös tuntiaktiivisuus ja häiriökäyttäytyminen vaikuttavat lopulliseen arvosanaan, ei pelkät koetulokset. Onhan noita vilkkaille erityislapsille suunnattuja ryhmiä ja opetusta jo käytössäkin, siitäkin huolimatta, että suurin osa opettajista on naisia. 

Mutta ei mulla kyllä olis mitään sitä vastaan, että kouluarvosanat perustuisivat puhtaasti koetuloksiin ja koetulokset arvioitaisiin anonyymisti. Joku tapa varmistua siitä, että oppilas on itse tehnyt kokeensa, pitäisi kuitenkin olla.

Täällä kiltti, hiljainen tyyppi, joka ei pitänyt meteliä tunnilla. Tai ollut häiriöksi millään lailla. Silti se sukupuoli takasi huonomman

Mistä tiedät, että vaikuttava tekijä oli nimenomaan sukupuoli?

Vierailija
290/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraisiin miehiin ei kyllä uskalla ottaa kontaktia kadulla eikä edes jäädä katsomaan, kun ne voivat olla huonosti käyttäytyviä kusipäitä ja jopa vaarallisia. Tämä opitaan ihan elävässä elämässä jo tyttönä.

Tässä voi olla yks selitys sille, miksi miehet ei nykyisin halua parisuhteisiin. Olet vaarallinen kusipää, jos et asiaa pysty toisin todistamaan.

Juuri niin se on naisen näkökulmasta. Koska jos et ole varuillasi, saat kuulla "mitäs läksit, olisit ollut varovaisempi". 

Hienoa! Ollaan samaa mieltä. Parempi pysyä kokonaan erossa. Naiset saavat tukehtua (kuvaannollisesti) omaan ylpeyteensä.

Vierailija
291/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kyllä me tavis- ja rumat naiset olemme näkymättömiä. Näkyviä ovat vain nuoret ja kauniit naiset.

Tästäkin huolimatta te miehet täällä kiukuttelette meille tavallisille ja rumille naisille, kun ne 18-25 vuotiaat kauniit naiset eivät huomaa teitä- omien sanojenne mukaan tavallisia miehiä( oikeasti ette ole vaan atm:ja, omasta mielestänne saman tasoisia, kuin nuo 18-25- vuotiaat kaunottaret).

Niinkun tossa alussa manittiin, niin tavallisia miehiä pitävät kaikki naiset näkymättöminä.

Vierailija
292/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on se, että yksikään oikeasti tavallinen mies ei ulise vauva-palstalla naisettomuuttaan. Oikeasti tavallisilla miehillä on monella puoliso. 

Vierailija
293/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllistyt samaan mistä syytät muita. Klassikko.

Muuten, ei mitään ongelmaa siellä työpuolella. Varsinkin vanhempien naispuolisten työkavereiden  kanssa tulen todella hyvin toimeen.

Vierailija
294/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tää ole aika rasistista leimata sukupuoli samalla tavalla käyttäytyväksi?

Ei murhaajan otsassa lue "murhaaja".

Vierailija
295/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Ollaan samaa mieltä. Parempi pysyä kokonaan erossa. Naiset saavat tukehtua (kuvaannollisesti) omaan ylpeyteensä.

Tai sitten nimenomaan ilman miehen harrastamaa kontrollointia on vapaampi hengittää. 🤔

Vierailija
296/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kiltti, hiljainen tyyppi, joka ei pitänyt meteliä tunnilla. Tai ollut häiriöksi millään lailla. Silti se sukupuoli takasi huonomman

Tuntiaktiivisuus vaikuttaa, ei sukupuoli

Vierailija
297/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kiltti, hiljainen tyyppi, joka ei pitänyt meteliä tunnilla. Tai ollut häiriöksi mi

Mistä tiedät, että vaikuttava tekijä oli nimenomaan sukupuoli?

Ryhmätyö. Ryhmän miespuoliset jäsenet saivat huonomman arvosanan. Vain yksi esimerkki. Ei tämä sinulle mitään merkitse, tietenkään. Olet jo päättänyt että valehtelen.

Vierailija
298/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varovaisuudella ja itsesuojeluvaistolla ei ole mitään tekemistä ylpeyden kanssa. Nämä asiat opitaan tyttöinä jo ennen murrosikää ja varsinkin sen aikana. Muuten käy huonosti. Ja eihän siinä mitään vikaa ole, jos haluat pysyä naisista erossa. Mutta peruskohteliaat tavat sinulla on silti oltava, jos poistut kotoasi ihmisten ilmoille.

Vierailija
299/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta on se, että yksikään oikeasti tavallinen mies ei ulise vauva-palstalla naisettomuuttaan. Oikeasti tavallisilla miehillä on monella puoliso. 

Yhä harvemmalla

Vierailija
300/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oletko koskaan ajatellut, että osa täällä kirjoittavista ei ole täysiä mulkkuja? Et varmaankaan, koska oletat minustakin pahinta. Eipä tuolla ole väliä. Tuo on tullut tutuksi. Sinäkin "tiedät" jo valmiiksi kaiken minusta. Pääasia ettei tarvitse vaivata päätään vaikeilla asioilla. Kuten esimerkiksi omilla pinttyneillä ennakkoluuloilla. Tai sillä, miten niistä ennakkoluuloista pääsisi eroon."

Tervehditko muuten sinä töissä ulkomaalaistaustaista siivoojaa? Miestä tai naista? Vai katsotko automaattisesti näihin alaspäin johtuen heidän asemastaan ja ulkonäöstään?

Tervehdin. Joka kerta kun satutaan törmäämään (kuvaannollisesti). Hän ei kuulu ns valtaväestöön. Minulle tuolla kansallisuudella ei ole niin paljoa väliä.

Mutta jos on nuori nainen, niin sitten et tervehdi? Kansalaisuudesta viis.