Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ikääntyessään nainen muuttuu näkymättömäksi." Jaa, eli häntä siis kohdellaan niin kuin naiset kohtelevat tavismiestä iästä huolimatta..? 🤔

Vierailija
19.02.2025 |

Mikä nyt ongelma taas oli...

Ei miehet mitään hyvää käytöstä ole velkaa kellekään, varsinkaan kun naiset ovat niin täysin kusipäitä nykyisin.

Kommentit (371)

Vierailija
341/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP sinä et ymmärrä yhtään mistä siinä on kyse.

"keski-ikäinen (vanha) nainen muuttuu näkymättömäksi"  Miehet eivät ole näkymättömiä täysin koskaan, koska heillä on etuja joita saa sillä että haarovälissä on penis.

Nainen muuttuu miesten mielestä rumaksi viimeistään vanhana, osa naisista on toki rumia ja näkymättömiä jo nuorena. Naisella ei saa olla ryppyjä, läskiä, ohuita hiuksia, lyhyitä hiuksia, värikkäitä hiuksia, harmaita hiuksia, pieniä tissejä jne... Naisen pitää olla aina nuori, aina ihannepainossa mutta kuitenkin olla isot tissit ja pyöreä perse, pitkät paksut hiukset, turpeat huulet, pitkät lakatut kynnet, tekoripset... sitten miehet huomaavat, oli sitten kyse seksuaalisesta huomioimisesta tai ammatillisesti työelämässä. Tosin kuitenkin toisaalta "näyttävät" nuoret pyntätyt naiset ovat miesten mielestä tyhmiä bimboja, joita ei tarvitse tietenkään työelämässä huomioida, koska ne "kauniit" n

Tämähän se. 

Olen jo vuosia sitten äänestänyt jaloillani heterosuhteesta ja viihdyn sinkkuna. Mitä vähemmän mieskontaktia elämässä, sen parempi. Valitsen kaupan kassoistakin naisen sekä lääkärit, hierojat yms. ovat aina naisia. Nainen ymmärtää naista paremmin, enkä halua vaikeuksia/ongelmia elämääni. 

Vierailija
342/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lisään tähän vielä, että myös hyvin pärjääviä miehiä oli opiskelijoiden joukossa. Intohimoiset ja tunnolliset opiskelijat pärjäsivät sukupuolesta riippumatta. Lisäksi kokeiden ja kurssien arvosteluperusteet olivat oppilaille avoimia. "

Kopioin vain tämän viimeisen, mutta vastaan molempiin. Olen miettinyt asiaa. Vuosia. Vuosikymmeniä itse asiassa. Arvaa mistä tiedän kyseessä olleen sukupuolikysymys? Siitä, kun kerroin, mitkä kohdat ryhmätyöstä olivat minun tekemiäni. Opettaja meni hiljaiseksi eikä saanut sanaakaan suustaan varmaan minuuttiin. Mutta oli jo tehnyt päätöksensä. Eikä selkäranka kestänyt muuttaa mieltä. Jos tämä olisi ainoa kerta, kun sukupuoleni olisi ollut este, voisin kenties olla samaa mieltä, että olen tulkinnut tilanteen väärin. Mutta ei ollut. Tiedätkö muuten, mitä lapselle tapahtuu, kun jatkuvasti joutuu joko pelkäämään jonkun reaktiota tai varomaan, mitä erehtyy sanomaan? Sitä oppii lukemaan ihmisiä

Eli olet päättänyt sössiä koko loppuelämäsi lapsena kokemasi vääryyden perusteella? Tiedätkö mitä. Minäkin olin lapsena ja vielä nuorena koulukiusattu, eivätkä opettajat auttaneet minua. En ehkä koskaan tämän takia "tule normaaliksi itsevarmaksi ihmiseksi" ja koulukiusaamisesta ylipääseminen otti helvetisti aikaa. Enkä todellakaan pärjännyt hyvin koulussa.

Pääsykokeiden kautta hain korkeakouluihin, lukiotodistus ei mihinkään olis riittänyt. Ja kovalla työllä pääsinkin sisälle kouluun ja nyt opiskelen DI:ksi.

Elämässä oon siis pärjännyt kaikesta huolimatta. En luovuttanut. Ehkä ilman koulukiusatun taustaa musta olis voinut tulla jotain enemmänkin, mutta se on jossittelua. Jos heitän hanskat tiskiin, eniten siitä kärsin minä itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraisiin miehiin ei kyllä uskalla ottaa kontaktia kadulla eikä edes jäädä katsomaan, kun ne voivat olla huonosti käyttäytyviä kusipäitä ja jopa vaarallisia. Tämä opitaan ihan elävässä elämässä jo tyttönä.

Tässä voi olla yks selitys sille, miksi miehet ei nykyisin halua parisuhteisiin. Olet vaarallinen kusipää, jos et asiaa pysty toisin todistamaan.

Juuri niin se on naisen näkökulmasta. Koska jos et ole varuillasi, saat kuulla "mitäs läksit, olisit ollut varovaisempi". 

Hienoa! Ollaan samaa mieltä. Parempi pysyä kokonaan erossa. Naiset saavat tukehtua (kuvaannollisesti) omaan ylpeyteensä.

Varovaisuudella ja itsesuojeluvaistolla ei ole mitään

Hyvää keskustelua. Olen itsekin asiallinen jos joudun miehen kanssa tekemisiin. En kuitenkaan lähtökohtaisesti halua olla miesten kanssa tekemisissä, se ei kuitenkaan tee minusta miesvihaajaa. Haluan vain olla rauhassa.  

Vierailija
344/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli olet päättänyt sössiä koko loppuelämäsi lapsena kokemasi vääryyden perusteella? Tiedätkö mitä. Minäkin olin lapsena ja vielä nuorena koulukiusattu, eivätkä opettajat auttaneet minua. En ehkä koskaan tämän takia "tule normaaliksi itsevarmaksi ihmiseksi" ja koulukiusaamisesta ylipääseminen otti helvetisti aikaa. Enkä todellakaan pärjännyt hyvin koulussa.

Pääsykokeiden kautta hain korkeakouluihin, lukiotodistus ei mihinkään olis riittänyt. Ja kovalla työllä pääsinkin sisälle kouluun ja nyt opiskelen DI:ksi.

Elämässä oon siis pärjännyt kaikesta huolimatta. En luovuttanut. Ehkä ilman koulukiusatun taustaa musta olis voinut tulla jotain enemmänkin, mutta se on jossittelua. Jos heitän hanskat tiskiin, eniten siitä kärsin minä itse. "

Tämä oksennus ei edes ansaitse vastausta.

Ulise yksinäsi. Illanjatkoja.

Vierailija
345/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eli olet päättänyt sössiä koko loppuelämäsi lapsena kokemasi vääryyden perusteella? Tiedätkö mitä. Minäkin olin lapsena ja vielä nuorena koulukiusattu, eivätkä opettajat auttaneet minua. En ehkä koskaan tämän takia "tule normaaliksi itsevarmaksi ihmiseksi" ja koulukiusaamisesta ylipääseminen otti helvetisti aikaa. Enkä todellakaan pärjännyt hyvin koulussa.

Elämässä oon siis pärjännyt kaikesta huolimatta. En luovuttanut. Ehkä ilman koulukiusatun taustaa musta olis voinut tulla jotain enemmänkin, mutta se on jossittelua. Jos heitän hanskat tiskiin, eniten siitä kärsin minä itse. "

Tämä oksennus ei edes ansaitse vastausta.

Ulise yksinäsi. Illanjatkoja.

Kuten sanoin, voit ihan vapaasti katkeroitua loppyelämäksesi. Se ei kutita minun persettä, vaan sinun itsesi. 

Vierailija
346/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lisään tähän vielä, että myös hyvin pärjääviä miehiä oli opiskelijoiden joukossa. Intohimoiset ja tunnolliset opiskelijat pärjäsivät sukupuolesta riippumatta. Lisäksi kokeiden ja kurssien arvosteluperusteet olivat oppilaille avoimia. "

Kopioin vain tämän viimeisen, mutta vastaan molempiin. Olen miettinyt asiaa. Vuosia. Vuosikymmeniä itse asiassa. Arvaa mistä tiedän kyseessä olleen sukupuolikysymys? Siitä, kun kerroin, mitkä kohdat ryhmätyöstä olivat minun tekemiäni. Opettaja meni hiljaiseksi eikä saanut sanaakaan suustaan varmaan minuuttiin. Mutta oli jo tehnyt päätöksensä. Eikä selkäranka kestänyt muuttaa mieltä. Jos tämä olisi ainoa kerta, kun sukupuoleni olisi ollut este, voisin kenties olla samaa mieltä, että olen tulkinnut tilanteen väärin. Mutta ei ollut. Tiedätkö muuten, mitä lapselle tapahtuu, kun jatkuvasti joutuu joko pelkäämään jonkun reaktiota tai varomaan, mi

Meidän yläkoulu-lukioaikainen opettaja oikeastaan suoraan sanoi että suosii poikia, tai että parhaat oppilaat on aina hänen mielestään poikia. Että kyllä, opettajissa on niitä jotka suosii joitain. Varmasti jotkut suosii tyttöjäkin. 

Vierailija
347/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onhan niistä opettajien silmätikuista - ja teristä toki kertomuksia. Meilläkin taisi peruskoulussa ja lukiossa näitä olla, että opettaja suhtautui lähtökohtaisesti toisiin oppilaisiin paremmin, kuin toisiin. Mutta en silti uskaltaisi suorilta käsin sanoa, että hyviä arvosanoja saaneet eivät olisi arvosanojaan ansainneet. En voi olla varma siitä. Mutta puhuit miehistä niin oletin, ettei puhuta nyt lapsista."

En tiedä oliko opettajan silmäterä vai ei. Oma arvioni on etteivät edes tunteneet toisiaan muualta. Minulla meni jo kakarana motivaatio opiskeluun, kun huomasin, etten ole opettajien silmissä saman arvoinen - tyttöjen tai joidenkin poikien. Jatkuva mitätöiminen ja se, että joku muu saa kunnian tekemästäni työstä sattuu hemmetisti. Ajattele (jos kykenet) miltä tuntuu tajuta tämä jo lapsena? Nähdä omin silmin kaikki ne vääryydet. Meni todella pitkään, että pääsin takaisin jaloilleni. Mutta en yksinkertaisesti voi unohtaa tai antaa

Kannattaa tosiaan pohtia, mistä vika voisi löytyä, jos tuntuu, että lähes kaikki opettajat ja ihmiset kohtelevat sinua väärin.

Vierailija
348/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"25- vuotias nainenko sitten otetaan tosissaan ja hänen näkemyksiään arvostetaan? Salli mun nauraa. Naisella semmosta ikää ei valitettavasti olekaan. Vaikka kuinka olisi tohtorinna."

Sinua ei oteta tosissaan. Sinua ei voi ottaa tosissaan. Niin lapsellista tekstiä. Häpeäisit.

Ei vaan tämä on usein valitettavasti todellisuutta. Vaikka naisella olisi millaiset paperit koulusta ja olisi ahkerasti tehnyt työtä ammattitaitoa kartuttaekseen, on monilla miehillä tapana mitätöidä nainen ihan vain koska tämä on nainen. "Sinäkö tuon muka teit?" "Olet saanut vain kiintiöpaikan." "Yliopiston opettajat nyt vaan antaa tytöille parempia arvosanoja, vaikka me miehet osataan paremmin. Säälistä antavat."

Vuosikymmenten tyttöjen suosimisella on sivuvaikutuksensa.

Pojilta ei ole vaadittu yhtä paljon kuin tytöiltä. Ei se niin haittaa, jos poika saa huonon numeron. Tai lintsaa. Pojat on poikia. Tuo asenne on ollut karhunpalvelus pojille.

Vierailija
349/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihetta on kyllä ihan tutkittu. Tytöt saavat parempia arvosanoja kuin pojat ja ero poistuu jos opettajat eivät tiedä ketä arvioivat.

Itse muistan, että huonoiten koulussa pärjäävät pojat saivat sääli kutosia, vaikka kokeesta tuli 5+ tai 5 1/2 ja tunnilla möykkäsivät omia juttujaan, läksyt yleensä tekemättä ja lintsasivatkin.

Vierailija
350/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aihetta on kyllä ihan tutkittu. Tytöt saavat parempia arvosanoja kuin pojat ja ero poistuu jos opettajat eivät tiedä ketä arvioivat.

Mun puolesta voidaan ottaa käyttöön anonyymi arviointi.

Kyllä. Ja rekrytointi myös.

Vierailija
351/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelin tavismiehiä ennen ihan ystävällisesti, kuten naisiakin. Mutta 100% heistä ahdisteli minua seksuaalisesti. Niin nykyään kohtelen heitä kuin ilmaa, jotten joutuisi rikosten uhriksi tai "anna vääriä signaaleja" olemalla normaalin ystävällinen

Vierailija
352/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tais perustua siihen, että myös tuntiaktiivisuus ja häiriökäyttäytyminen vaikuttavat lopulliseen arvosanaan, ei pelkät koetulokset. Onhan noita vilkkaille erityislapsille suunnattuja ryhmiä ja opetusta jo käytössäkin, siitäkin huolimatta, että suurin osa opettajista on naisia. 

Mutta ei mulla kyllä olis mitään sitä vastaan, että kouluarvosanat perustuisivat puhtaasti koetuloksiin ja koetulokset arvioitaisiin anonyymisti. Joku tapa varmistua siitä, että oppilas on itse tehnyt kokeensa, pitäisi kuitenkin olla.

Täällä kiltti, hiljainen tyyppi, joka ei

Ryhmätyö. Ryhmän miespuoliset jäsenet saivat huonomman arvosanan. Vain yksi esimerkki. Ei tämä sinulle mitään merkitse, tietenkään. Olet jo päättänyt että valehtelen.

Sain mäkin hiljaisena ja ujona tyttönä ryhmätöistäkin huonompia arvosanoja kuin ne toiset. Tai ehkei opettaja vaan pitänyt mun naamasta. En syytä sukupuoltani kuitenkaan.

Vierailija
353/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kopioin vain tämän viimeisen, mutta vastaan molempiin. Olen miettinyt asiaa. Vuosia. Vuosikymmeniä itse asiassa. Arvaa mistä tiedän kyseessä olleen sukupuolikysymys? Siitä, kun kerroin, mitkä kohdat ryhmätyöstä olivat minun tekemiäni. Opettaja meni hiljaiseksi eikä saanut sanaakaan suustaan varmaan minuuttiin. Mutta oli jo tehnyt päätöksensä. Eikä selkäranka kestänyt muuttaa mieltä. Jos tämä olisi ainoa kerta, kun sukupuoleni olisi ollut este, voisin kenties olla samaa mieltä, että olen tulkinnut tilanteen väärin. Mutta ei ollut. Tiedätkö muuten, mitä lapselle tapahtuu, kun jatkuvasti joutuu joko pelkäämään jonkun reaktiota tai varomaan, mitä erehtyy sanomaan? Sitä oppii lukemaan ihmisiä

No me tytöt ollaan opittu viimeistään murrosiän jälkeen, että aina jos hymyileekin miehille, mies vetäisee pippelin esiin. Joko mies on lähtökohtaisesti absurdin vihamielinen itseä kohtaan eikä halua mitään kontaktia, ei katso edes silmiin, tai sitten tulee se pippeli. Ennemmin tai myöhemmin. Ja jos on tuossa vaiheessa kaverustunut miehen kanssa, niin se kaveruus menee helposti roskakoriin, kun mies pahoittaa mielensä tai jatko saa oudon sävyn, kun tietää että toinen haluaa uittaa vaan sitä pippeliään

Parempi kun keskitytte kultivoimaan sitä positiivista ystävällisyyttä ihan miesten kesken siis. Ette te siihen naisia tarvitse. Eikä teidän tarvitse kohdella meitä myöskään vihamielisesti tai yliseksualisoiden, vaan sillä tavalla mitä itsekin toivot: asiallisen ystävällisesti

Vierailija
354/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tais perustua siihen, että myös tuntiaktiivisuus ja häiriökäyttäytyminen vaikuttavat lopulliseen arvosanaan, ei pelkät koetulokset. Onhan noita vilkkaille erityislapsille suunnattuja ryhmiä ja opetusta jo käytössäkin, siitäkin huolimatta, että suurin osa opettajista on naisia. 

Mutta ei mulla kyllä olis mitään sitä vastaan, että kouluarvosanat perustuisivat puhtaasti koetuloksiin ja koetulokset arvioitaisiin anonyymisti. Joku tapa varmistua siitä, että oppilas on itse tehnyt kokeensa, pitäisi kuitenkin olla.

Mä olin ujo lapsena ja kyllä mäkin sain huonompia arvosanoja todistukseen kuin kokeista, vaikka olin tyttö. Ihan vaan koska en ollut niin aktiiv

Sama juttu. Kokeet ja muut arvosteltavat tehtävät meni hyvin ja tein tunnilla ahkerasti annettuja tehtäviä (lue olin aktiivinen), mutta koulukiusattuna ujona en uskaltanut viitata ja siitä rangaistiin.

Vierailija
355/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin sain amkissa kun olin liian kärkäs. En syyttänyt sukupuolta vaan mulkkua opettajaa

Vierailija
356/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraisiin miehiin ei kyllä uskalla ottaa kontaktia kadulla eikä edes jäädä katsomaan, kun ne voivat olla huonosti käyttäytyviä kusipäitä ja jopa vaarallisia. Tämä opitaan ihan elävässä elämässä jo tyttönä.

Tässä voi olla yks selitys sille, miksi miehet ei nykyisin halua parisuhteisiin. Olet vaarallinen kusipää, jos et asiaa pysty toisin todistamaan.

Juuri niin se on naisen näkökulmasta. Koska jos et ole varuillasi, saat kuulla "mitäs läksit, olisit ollut varovaisempi". 

Eikö tää ole aika rasistista leimata sukupuoli samalla tavalla käyttäytyväksi?

Ei murhaajan otsassa lue "murhaaja".

<

Tässä on *laatikko*. Tiedät, että laatikossa on käärme. Laitatko kätesi laatikkoon vai et? Huom. kaikki käärmeet eivät ole myrkyllisiä.

Sama analogia pätee miehiin. Naiset ovat oppineet kokemuksesta, että iso osa miehistä on haitallisia, myrkyllisiä, tai tekemisissä oleminen aiheuttaa heille vaaraa sekä epämukavuutta. Kyllä minä olen mielelläni kiva kivoille miehille, joihin voin luottaa, että eivät ala ahdistelemaan ja kohtelevat minua platonisesti. Mutta mistä minä tiedän, kuka mies on tällainen? Perheväkivaltaa ja seksuaalirikoksia, kuten muitakin rikoksia, löytyy ihan kaikista sosiaali- ja tuloluokista ja niihin syyllistyvät kaiken näköiset ihmiset. Pitäisi ensin tuntea toinen kunnolla, että tietää, mutta tutustuessaan ottaa jo riskin joutua ongelmiin

Vierailija
357/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kiltti, hiljainen tyyppi, joka ei pitänyt meteliä tunnilla. Tai ollut häiriöksi millään lailla. Silti se sukupuoli takasi huonomman arvosanan samasta työstä.

Vain oliko sittenkin syynä hiljaisuus?

Vierailija
358/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ahdistelusta puhutaan niin sitä tekee niin miehet kuin naisetkin. Itse välttelen varsinkin vanhempia naisia 50+ jotka ovat alkoholin alaisia kun joutunut sekä suullisen että fyysisen ahdistelun kohteeksi. Ja tottakai miehenä jos näistä puhuu niin lähinnä nauretaan, vähätellään tai vaietaan koko asiaa jos nainen kähmii ja puristelee perseestä.

Vierailija
359/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta on se, että yksikään oikeasti tavallinen mies ei ulise vauva-palstalla naisettomuuttaan. Oikeasti tavallisilla miehillä on monella puoliso. 

Väitän, että suurimmalla osalla on.

Vierailija
360/371 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun kohtelu silti johdu välttämättä sun sukupuolesta. Opettaja ei vaan pitänyt susta jostain syystä, ei se ole välttämättä sun sukupuoli. Ehkä näytit väärältä. Ehkä käyttäydyit hänen mielestä tyhmästi tai väärin. Ehkä haisit. Ehkä sun asenne oli ärsyttävä. Tietenkään noiden ei kuuluisi vaikuttaa arvosteluun, eikä sukupuolenkaan kuuluisi. Mutta opettajat ovat vain ihmisiä eikä heiltä voi muuta odottaa.

Itsekin olen saanut joiltain opettajilta huonompia arvojana kuin minun olisi mielestäni kuulunut saada ja joskus parempiakin, näin sekä mies- että naisopettajilta. En syytä sukupuoltani vaan sitä, että minusta ei ole pidetty jostakin syystä. En ymmärrä miksi se syy olisi aina juuri minun sukupuoleni.