DeMoms | 4
Ajattelin aloittaa uuden pinon jutuille :) Vähän tökki jo tuo pino.
Pistettäiskö jotain tilannetietoja tähän alkuun...?
Kommentit (124)
http://www.ii2.org/user.php?nick=Black-cat&s=images&foldid=986241
tuolt löytyypi pikkasen kuvia miun kakaroista =)...sanoisin et maailman ihanimpia mut taiatta olla toista mieltä...;P
T:MK
kaikilla on kyllä niin suloisia muksuja (:
Kyllä tää odottavan aika on piiiiitkä. Tuntuu, että ei oo koskaan se aika, kun saa oman vauvan syliin. Vielä 2 kuukautta!
Tänään saatiin vauvan vaatteita niin paljon, että tuskin puoliakaan keretään käyttämään. 2 isoa jätesäkkiä, yks muovipussi ja yks äitiyspakkauksen laatikollinen oli vaatetta. Miehen veljen pojan vanhoja. Jos poika vaan tulee niin, eipä tarttee vaatteita ostaa ainakaan kahteen vuoteen, kun oli isoimmat 90 senttisiä.
Mites teidän muiden pääsiäinen on mennyt? Ilmeisesti kiireisesti, kun kukaan ei oo joutanut tänne edes kirjoittelemaan.
Miulla olis vielä ens viikko koulua ja sitten loppus kokonaan, sitten vaan odotusta ja odotusta... mitenhän mie osaan olla 2 kuukautta tekemättä mittään, kun nyttenkin jo tylsistyttää.
Mutta taidampa tästä mennä vaikka lukemaan uutta vauvalehteä aikani kuluks(:
Hyvää pääsiäistä kaikille !!!
*zuzu 32 viikkoo*
Mulla ei oikeen ole mitään uusia kuulumisia :/ Vauvakuume vaan kasvaa ja polttelee, voi että mä en kestä! Miksi se on niin liikaa pyydetty että meitäkin voisi siunata positiivisilla uutisilla. Mä en millään jaksais kahlata taas epäonnistumisien läpi...
Huomenna on taas lääkäri. Saa nähdä mitä se sanoo tällä kertaa.
voi jii parka. Kyllä se vielä tärppää. Voimia vaatii varmasti paljon. Kerrohan sitten huomenna mitä lääkärissä sanottiin.
Piiiiitkästä aikaa :)
JII, tsemppiä todellakin! En kyllä osaa sanoa mitään piristävää tähän, mutta oot ajatuksissani! :) Se, että vauvaa ei tunnu kuuluvan, on taatusti hirvittävän raastavaa, eikä siihen mitkään " kyllä se tulee kun on tullakseen" auta yhtään. Suurimmalla osalla ihmisistä tärppää ensimmäisen ehkäisyttömän vuoden aikana (ja teillähän oli tauko yrityksessä), mutta tuskinpa se lohduttaa, kun haluaa niiin nähdä sen plussan siinä testissä. Ei voi muuta kuin pitää peukkuja pystyssä ja toivoa parasta ja mahdollisimman pian tietty ;)
ZUZU, viimeiset viikot on sitten ne kaikista hitaimmat! Olo on iso ja kömpelö ja kypsä koko touhuun, mutta vauva vaan ei ymmärrä tulla ulos! Mutta onneksi se unohtuu melko pian synnytyksen jälkeen. En olis itsestäni uskonut, että näin pian unohdan kuinka rasittava muun muassa loppuraskaus oli, mutta niin vain olen unohtanut ja mietin jo, että olispa kiva taas tehdä plussatesti ja alkaa kantamaan vauvaa mahassa :O Hulluhan sitä täytyy ihmisen olla. Tai sitten ne on ne hormoonit :D
MUSTA_KISSA, sieviä lapsukaisia oli kyllä teillekin siunaantunut! :)
Niistä treffeistä... Heinäkuun eka tai toka viikonloppu Kuopiossa?
Tässä esim. juna-aikatauluja
http://www.vr.fi/heo/aika/ftaulukot.htm
Tässä Finnairin ja Blue1 aikatauluja, jos joku innostuisi lentämällä kulkemaan
http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/finnair/kcxml/04_Sj9SPykssy…!
http://www.blue1.fi/palvelut/aikataulut/
Täsä tietoa esim. Kuopion viinijuhlista
http://www.kuopiowinefestival.com/2007/etusivu_uusi.html
Tässä jotain ravintoloita ja kahviloita, joissa vois mahd. käydä
http://www.kuopioinfo.fi/finnish/perussivut/ravintolat_ja_ostokset/ruok…
Ajattelin, että joku kiva kahvila vois olla mukava paikka treffailla. Tietty parasta olis just ulkoilmassa ihmetellä maailman menoa, mutta jos sattuu esim. sadesää tai muuten ikävä ilma, niin olis hyvä olla joku paikka jonne vois paeta. Ja tietty olis hyvä, jos sinne paikkaan vois lapsetkin viedä, jos siis otetaan lapset mukaan :)
MUITAKIN EHDOTUKSIA OTETAAN VASTAAN :)
Toivottavasti nuo linkit toimii..... :p
Kiva han ku oot ottanut jo selvää paikosta yms. (:
miulle sopii ainakin kaikki viikonloput, paitsi 13-15.7 kun silloin on ilosaarirock täällä joensuussa.
1.7 ois näköjään ainakin lapsille ohjelmaa tuolla viinijuhlilla. Varmaan se ois muutenkin kivempi noiden juhlien aikaan tulla kuopioon, niin siellä ois enemmän meininkiä. Vai mitä ootte mieltä? Varmasti kyllä kuopiosta löytyy syömä ja kahvittelupaikkoja moniakin minne voi vaavien kanssa mennä. Ja biitsejä ja nurmikkoakin sieltä löytyy, jos sattuu ihana aurinkoinen päivä.
Pitäskö nyt heitellä ilmoille tässä päivä määriä näin alustavasti, mikä päivä kenellekkin sopis? Niin vois kattoo sitten sellaisen päivän, mikä sopii mahdollisimman monelle.
Huhuh oispa jo kesä, niin loppus nuo kamalat loskakelit ja vois paistatella enemmän ulkona.
Huomenna miulla on viimenen koulupäiväkin. opinnäytetyönesitys, vähän jänskättää, mutta sitten olis taas yksikoulu suoritettu! (: jippii! Sitten vain äippäloman viettoon, varmaan kyllä tylsistyn kuoliaaksi, kun ei oo mitään järkevää tekemistä. No tuleepahan ainakin kämppä siivottua hyvin, ennen kun vauva syntyy. Kauhee siiivousvimma on iskenyt minuun. Ja ärsyttää ihan suunnattomasti jos mies on jättänyt sukat lattialle tai päiväpeiton vähänkin ruttuun :D No ei varmaan sitten jaksa enää ajatella onko kaikki tiptop kun se vauva syntyy.
Pitää vähän ruveta kattelemaan tuota huomista opinnäytetyönesitystä, että en sitten vaan änkytä siellä luokan edessä. Mutta ehdotelkaa niitä päivämääriä! Ja käykää muutenkin kirjoittelemassa kuulumisia, kun ootte olleet niin hiljaisia.
*zu-zu 32+3*
Zuzu.. sulhan alkaa olla raskaus jo pikkuhiljaa loppu suoralla.. :) Itekki, ku jäin koulusta pois nii aika kyl kulki nii hitaasti.. ootti vaa et viikot kuluu ja vauva syntyy.., mut sitte ku tyttö synty nii sen jälkee aika vaa juoksee.. mullakaa ei oo enää ku 4kk äitiyslomaa.. :(
Han.. äkkiä se tosiaa loppuraskaus ajan tuskasuus ja synnytys unohtuu.. en ois itekkää uskon kuinka nopsaa vauvakuume iskee taas päälle :D
Jiille.. voimia! <3
Huomenna pitäs sitä sitte lähtä miehen synttäreitä juhlimaa ja laittaa tyttö ekaa kertaa mummolaa hoitoo.. :`( Jotenki nii haikee fiilis.. ei sitä ois aikasemmin uskonu kuinka vaikeaa se on laitaa pikkunen hoitoo.. Ja eilee vietii hoitopaikka hakemukset perhepäivähoitoo.. eli syyskuun alussa alkas hoito.. tyttö sillo vähä reilu 9kk :`(
Minttu ja pikku-neiti kohta 5kk :)
mulle käypi sillon heinäkuus jos tääl kuoios trehfataan..tosiaan itekii saatan olla joensuus sillon ilosaarirockin aikaan(viimevuonnakii olin vaikken ite rockissa)
kuopios löytyy näitä vauva-ystävällisiä paikkoja missä voi käyvä vaihtaan vaikka vaipat tai imettämässä rauhassa,tuttavani kävi rosson vessassa,mikä toimii vauvanhoitohuoneena.tietysti jos vänärille mennään(keskustassa sijaitseva uimaranta)voin ajaa meiän auton sinne missä onnistuu kans(siis jos uskallan ajaa sitä vaihettiin manuaali mersusta automaatti chevy vaniin lauantaina,kerran ajanu ja ol ihan kauheeta..)
Tekee ihan pahaa seurata sun kamppailua Jii!!!Pien peukut tääk pystys että teil tärppäis!(nimim.yläaste iästä asti kärsiny vauvakuumeesta)
Minun pitäs olla pyykkiä ripustelemassa kuivumaan..mutta taas jumahin koneelle.Typy pitäs nukkumaan laittaa mut ruokapöyvän ja vessan kautta..taian tänää vetää päikkärit itekii.täs on siunaantunu jonkun vetrran univelkaa.
Jaksuja kaikille,kyllä se kesä viel tulee..ja jiilläkii söpö vauvamasu kesällä..
T:MK
Kiitos kaikille, olette ihania! :) Oikeasti, tsemppi tulee tarpeeseen!
Mulla vaan sinällään aika huonoja uutisia, mun vasemmassa munasarjassa on kysta tai kasvain. Tiistaina selviää kumpi se on. Jos se ei tajua itsekseen lähteä, maksaa leikkaus yksityisellä kelan korvausten jälkeen reilu 3000¿. Yleisellä puolella on ainakin 6kk jonot. Ja jos se on kasvain, koko munasarja poistetaan...Yritä siinä sitten yhden sarjan kanssa, kun joka toinen kuukausi on EHKÄ ovulaatio... :(
Ihan patti tilanne, joko vauvatouhut jätetään väliin yli puoleksi vuodeksi tai maksetaan ittemme ihan kipeiks... =/
Mä nyt varmaan pidän pienen paussin tästä kirjottelusta, en jotenkin jaksa miettiä koko asiaa. Tulen sitten ilmottelemaan jos mulle joskus suodaan hyvä uutisia.
Voi Jii, miten kurjia uutisia.
Paljon voimia tahdon lähettää, vaikkei se mitään taida auttaakaan.
Minäkin olen ollut täällä taustalla aika hiljaa meitä kohdanneen suuren surun vuoksi.
Niin toivottu ja kaivattu raskaus meni kesken...
Voi laukkis! Olen todella pahoillani! En mäkään osaa muuta kuin lähettää voimia, tsemppiä ja jaksamista menetyksen jälkeen!
Kyllä sitä ihmettelee miten ei tasan käy onnen lahjat. Viimeksi 45min ohjelmassa tutustuttiin espanjalaiseen laittomaan abortti klinikkaan jossa tehtiin abortteja vielä 40viikolle asti. :' ( Hemmetti siellä oli oikeasti paljon naisia jonottamassa mahat pystyssä, mä vollotin niin paljon kun katoin tota ohjelmaa! =/
Minkä takia niille jotka ei missään nimessä halua lapsia annetaan niitä???Minua vitutti niin maan pirusti jokunen vuos takaperin kun ystäväni sanoi et on raskaana ja hän tekee abortin..ite yläasteikäsestä vauvakuumatta potenu..mutta tottakai tuin ystävääni jha pein lärppäni kiinni..
sitten kun vuonna 2004 minulla oli ns. tuulimunaraskaus(aloin muuten vuotamaan sillon jouluaattona,olin viel espanjassa työharjottelus)..raskautumisesta tuli mulle pakkomielle melkein..Sai isäntä kyytiä sopivina päivinä..ja sekasin olin ku seinä kello..siis yöt..näin ihan kamalia unia siitä miten minun vauva vietiin pois ym.onneks ne unet jäi pois kun M synty.vielä vaan saatan öisin herätä siihen suruun kun olen yksin ulkomailla sairaalassa eikä ole varmuutta millon pääsen taksin kotiin suomeen.
eli Laukkanen yritä ehtiä joku jolle puhua..
hmm..Toivottavasti en nyt loukannu kettään...
T:lärppä MK
(tää muuten kuuluu niihin viesteihin mitkä jättäsin lähettämättä mut lähetän nyt kumminkii kun on tosta viestien pyyhkimisestä ollu jo puhetta)
JII, ei voi olla totta että sua näin koetellaan! :( Oon pahoillani sun puolesta. Todella pahoillani. Virtuaalihalaus ja paljoa voimia ja erityisesti uskoa tulevaisuuteen!! [color=red][size=3]♥[/size][/color]
LAUKKIS, en voi kuvitellakaan kuin pahalta tuntuu nyt :( Mutta oon siitä varma, että kyllä Matias vielä pikkusisaren saa, vaikka se vaatisi vastoinkäymisiäkin. Ei siis kannata luovuttaa, vaikka iso suru onkin tullut kohdalle. Jaksamisia!
Oon myös aidosti pahoillani siitä, että niin moni alkuperäinen DeMomssi on hiljentynyt :( Vaikka oottekin " vain" virtuaalisella tasolla mun tuttuja, niin ootte kyllä olleet mulle tärkeitä ja suuri tuki! Ootte paljon mun mielessä, Jii, MSOL, Laukkis, Dagny, Minun, Mavu, Mortem... Aidosti myös toivon, että kirjoittelistte vielä kuulumisia, mutta enhän minä voi siitä päättää, ehkä teillä muilla on elämää myös virtuaalitodellisuuden ulkopuolella :)
MSOLista ei olekaan kuulunut mitään hetkeen... Onkohan hänkin päättänyt siirtyä pysyvästi muille forumeille...? :(
MUSTA_KISSA, itsekin sitä on monesti tullut miettineeksi, että miksi maailma on niin epäreilu? Vaikka just mun kohdalle ei vielä ole osunut vastaanvanlaisia vastoinkäymisiä, niin jo se, että omille läheisille käy näin, tuntuu pahalta :/ Toiset toivovat vuosikausia lapsia ja sitten esimerkiksi kaikenmaailman alkkikset tulevat pienimmästäkin erehdyksestä raskaaksi :///// Se on vain väärin.
Kyllä mä koko ajan käy lukemassa teidän juttuja :) Oon vaan miettinyt tuota tapaamista, että mahdanko Kuopioon asti päästä. Olisi kyllä kiva tavata teidät.
Arki sujuu hyvin meillä. Meinasin juuri sanoa, että Melissa nukkuu pihalla vauinuissa, mutta sehän juuri heräs :/ No nukkui kuitenkin kivat päikkärit. Harvemmin saan sen päivisin kunnon unia nukkumaan. Yöt se onneksi sitten nukkuukin hyvin.
Pitää yrittää syödä tämä jätski tästä nopeaa, kun sillä on varmasti nälkä. Oon imettänyt viimeksi kolme tuntia sitten :o Ja kohta mun tissit varmaan räjähtää.. Olo on nyt vielä normaali, mutta kun imetyksestä on kulunut noin kauan (Melissa syö tiheästi) ja kuulen Melissan itkua niin maito lentää kaaressa rinnoista :D No ainakin maitoa riittää ;D
Voimia jiille ja Laukkikselle! :( Ja kamala kokemus ollut mustalla_kissallakin :/
Kehtaisinkohan mä tännekin laittaa juttua, vaikka vasta kuumeilen... Taustaillut olen salaa jo ties kuinka kauan :)
Laitoin kyllä jo esittelyä tonne esittelypinoonkin, mutta tässä vielä lyhykäisyydessään: Minä vm.88, avomies vm.86. Asutaan pk-seudulla, ja ensimmäistä lasta toivotaan. Yritystä kohta vuosi, siispä ensi kuussa matka lekurille, jos ei plussaa kuulu... Yhdessä ollaan oltu 2 ja puoli vuotta, tämän vuoden lopulla häät.
Nopeasti tässä voisin kommentoida, kun en teitä vielä sen kummemmin tunne:
Jii, taidetaan olla hengenheimolaisia, tosin me ei vielä tutkimuksiin asti olla päästy. Hurjasti voimia teille molemmille!
Han_, Mustakissa ja MSOL: Teillä on oikein suloisia pikkutaaperoita!
Eli siis toivottavasti tänne mahtuu, vaikkei meille vielä omaa pienokaista olekaan siunautunut. :)
Oman navan lyhyt raportti:
yk11, kp20/28. :)
-Mary
miultakin paljon voimia ja jaksamisia jiille ja laukkikselle. Kyllä se onni paremmaksi kääntyy, joskus se on vaan useamman mutkan takana.
Miulla sitten alkoi nyt virallisesti äippäloma. Oon silitellyt vauvan vaatteita ja lakanoita tässä päivän. Käytiin ostamassa turvakaukalokin lastentarvikeliikkeestä, jotta vauva pääsee sitten turvallisesti kotiin sairaalasta. Tosin ostettiin käytetty, kun sitä niin vähän tarvitaan, kun ei omaa autoa omisteta. Se oli kuitenkin turvatarkastettu siellä liikkeessä, että ei pitäs mikään ihan romu olla.
sellaista kyselisin, että ootteko työ ostaneet jokaiselle lapselle uuden patjan ja sängyn? Kun monet puhuu, että kätkytkuoleman riski ois suurempi jos on vanha patja/sänky. Myö saatiin ainakin käytetty sänky, mutta patjan aattelin ostaa uuden, vaikkakin se mikä saatiin oli tosi hyväkuntoinen. Jäi vaan häiritsemään tuo huhu.
zuzu 33+1
Ps. Tervetuloa vaan miun puolesta mary (: Kiva saada lisää kirjopittelijoita joukkoon!
ZUZU, meillä ostettiin kaikki uutena, koska meillä ei oo suvussa eikä tuttavissa ketään vauvallista -> ollaan siis ekat koko lähipiiristä, joille vauva on tullut. Onha toki noita kirppiksiä, mutta koska löytyi kohtuuhintaisia uutena, niin ostettiin. Tuosta patjasta sen verran, että suositellaan uuden patjan ostamista, koska käytetyissä patjoissa voi olla homeitiöitä tms. (kun vauvat on puklailleet ja pissineet patjalle ja osa on imeytynyt) ja niiden hengittäminen voi kuuleman mukaan lisätä riskiä kätkytkuolemaan.
MARY, tervetuloa joukkoon! :) Mukava, jos saadaan uusiakin ihmisiä kirjoittelemaan ihan aktiivisesti. Tuolla esittelypinossa on muutamia nimiä, joista ei sen koommin ole kuulunut mitään, kun ovat itsensä sinne lisänneet :/ Vähän turhalta tuntuu pitää sellaisia nimiä siellä, mutta en vielä viitsi poistaakaan, jos sattuvat vaikka joskus kirjoittelemaan. Mutta tervetuloa vielä kerran! :) Muistankin sut kuumeiljoista :)
Jaapsjoops, pitääkin kai siirtyä siivoilu- ja tiskaushommiin :p Lähinnä tuo tiskaus ei yhtään houkuttelis, mutta kai se on pakko joskus tiskatakin. Plääh.
Han ja Sampo +2kk (joka sai tänään rokotukset)
Kiitos kaikille tsempistä :) Kyllä se tästä, me ollaan niin nuoria, että aikaahan meillä vaan on. Harmittaa vaan ihan rahallisen tilanteen puolesta ja toki sen takia että tää vauvaprojekti nyt sitten siirtyy :(
Eli tänään olin taas lääkärissä. Se möhkylä oli kasvanut tosi paljon oli jo 6cm :O (eli 3x isompi kun sen pitäisi olla) Torstaina on verikoe ja siitä sitten selviää mitä tehdään ja miten. Mulla on yksi kontrolli ultra heti kun menkat alkaa, ja jos se ei ole sillon sieltä poistunut joudun leikkaukseen =/ Jos se on häipynyt, menen kp 3-5 välillä munatorvien aukiolon tutkimukseen ja saan hormonit.
MaryRose: Mä oon ainakin ihan liekeissä kun saatiin toinen " pelkkä kuumeilija" tänne linjoille :) Meinasitteko mennä yksityiselle, vai julkiselle puolelle lääkäriin?
Kiitos tervetulotoivotuksista!
Tosissaan niinkuin Han_ tuossa muistikin, niin mä olen vaikuttanut lähinnä tuolla kuumeilupuolen enskoissa :)
Jii: Tosiaan, en mä välttämättä tänne olisi liittynyt, jos olisi ollut pelkästään vauvautuneita. Mutta kiva näin että kaikki on suht samaa ikähaarukkaa :) Me ei vielä tiedetä mihin sitten ihan varsinaisiin hoitoihin lähdetään, jos/kun sen aika tosissaan koittaa. Mä kuulun sellaiseen kohdunkaulasyövän rokotetutkimukseen, jossa on tarkastuksia joka kuudes kk. Seuraavan kerran se on ens kuun lopulla, jolloin aattelin ottaa homman puheeks, he kun siellä tietävät, että ollaan yritetty likimain vuosi. Toiv. he siellä suostuisivat edes mulle jtn tekemään, mies pitää sitten varmaan käyttää yksityisellä. Sillä niinkuin sä tuolla aiemmin sanoit, niin huimat noi jonot kunnan paikoissa, ei nappaa :/
Nyt pitää taas juosta---->
Päivänjatkoja! :)
-Mary
Ihania pikkusia teilla :)..Meijän tyttö tuntuu jo nii isolta , ku kattoo vastasyntyneitten kuvia.. ja niitä vaatteita mitkä muutama kuukaus sitte oli sopivia :) Lapset kasvaa täs vaiheessa nii nopsaa! Vasta ootin et opitaa tarttumaa leluihin ja nyt jo osataa puuhata kaikenlaista :)
Onks monel muutes kavereita kellä on kans lapsia? Miul on muutamia ja nyt oon ollu niien kans enemmän tekemisis.. ja jotaa uusiakin saanu.. tosi mukavaa ku on tuttuja samanlaisessa elämäntilanteessa..
Ja vauvakuume vaan jyllääpäällä.. huoh!! ei tää koskaa helpota.. vaik en mie nyt ihan näin pientä ikäeroa lapsille haluu.. 2-3v. ois sopiva.. mut silti haluisin taas olla raskaana :D no.. jospa sitä reilun vuoden päästä alkas pikkukakkos projektiin :) sitte alkas olee opiinnotkin suht hyvässä mallissa :)