Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

DeMoms | 4

07.03.2007 |

Ajattelin aloittaa uuden pinon jutuille :) Vähän tökki jo tuo pino.

Pistettäiskö jotain tilannetietoja tähän alkuun...?

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä jännäilen jo nyt! Maha on ollu kipee melkeen joka päivä (paha enne) mutta vessassa käynti on helpottanut aina (hyvä enne). Rinnat, ja varsinkin nännit on tosi, tosi, tosi arat (hyvä enne) mutta niin oli viime kierrossakin vaikka tulos olikin nega (huono enne) Maha on ollu ihan turvoksissa ja lantiossa ollu taas semmosia liitoskipuja (en tiedä mikä enne). Pahus, kun näitä miettii joka päivä, niin aika ei kulu, ja menkat on varmasti stressin takia myöhässä:( Mä INHOON tätä yrittämistä >:(

Voi mavuli<3 Ihan varmasti kotonakin susta ollaan ylpeitä:) Kiva kun jätit tekstisi, en mä edes ymmärrä miksi se olis pitänyt poistaa?

Kiitos minttu maha galluppiin vastauksesta ja tervetuloa joukkoon:)

Vierailija
42/124 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAVU, tietty täällä ollaan hengessä mukana, kun joku alkaa noinkin isoon hankeeseen kuin oman yrityksen perustamiseen! :)

Onkohan MSOL jo vauvanhakureissulla? :)

JII, mulla oli kyllä sellainen ns. poikamaha ja väittiväthähn nuo muut ihmiset, ettei kilot näkyneet muualla kuin mahassa (itse olen eri mieltä), mutta esim. mun äidillä joka raskaudessa ollut tyttömaha ja joka paikka enemmän tai vähemmän levinnyt, mutta on sieltä yksi poikakin tullut. Sulla on siellä jännät paikat! Muistan melko elävästi tuon, kun tarkkaili kaikkia mahdollisia merkkejä, jotka saattoivat viitata raskauteen. Ah kun se oli jännää! :D

Mulla tulee joskus deletoitua nuo viestit, kun en voi tietää, sattuuko " väärät ihmiset" lukemaan niitä viestejä. Siis esim. saatan avautua vaikka jostain henkilöstä, mutta sitten tulee mieleen, että mistä sitä koskaan tietää, vaikka juuri SE henkilö sattuisi lukemaan tätä palstaa (vaikka aika epätodennäköistähän se on). Muuten kyllä harvemmin deletoin mitään viestejäni, usein en jaksa käydä edes läpi, onko virheitä tms. :D

NAPERO, vai on se Konsta viimeinkin uskaltanut irroittaa otteensa äidin sormesta ja kävelee itse! :) Hieno juttu. Kohta sitä ei pysäytä mikään! :D Vieläkö tuoleille kiipeily kiinnostaa?

MINTTU, tervetuloa joukkoon! :)

LAUKKIS, kiva kun kävit moikkaamassa! Vai on sullakin jo töihin meno edessä. Mitä teet työksesi? En muista onko siitä ollut joskus puhetta :) Toivottavasti tuleva tapaaminen osuu sellaiseen ajankohtaan, että sinäkin pääset mukaan. Ja tokihan siekin voit ehdottaa jotain ajankohtaa.

Jaah, meillä olikin jänskä viikonloppu, kun saaatiin pelätä, että ollaanko saatu norovirustartunta. Mun vanhemmat sairastui siihen lauantain vastaisena yönä ja oltiin perjantaina oltu heidän kanssaan tekemisissä (ja tuo voi tarttua myös itämisaikana, joka on 12-48h). Eniten tietty pelotti, että onko poika saanut sen! No meillä oli onnea matkassa, kun ei oltukaan saatu tartuntaa (tauti olis jo puhjennut, jos jollakulla meistä olis se), mutta kyllähän minä PELKÄSIN! Ja nimenomaan pojan vuoksi, kun noin raju mahatauti noin pienellä voi olla erittäin vaarallinen :/

Pojan nuhakin on alkanut jo helpottaa, vielä öisin ja aamuisin nokka vähän tukkoinen, mutta muuten ei mitään, oma pirteä itsensä :)

Päivittelen tässä taas tuota esittelylistaa, jahka joudan :) Ja koitan saada sen järkevään muotoon, nyt se on vielä vähän kömpelö :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ukko on joutunut noroviiruksen uhriksi :( Rakas mieheni on niin huonossa kunnossa, että ei oikeesti jaksa edes nostaa tyynyä lattialta! Kaikki sen lihakset on ihan tukossa ja kuulemma niin kipeet että hyvä kun jaksaa vessassa käydä...=/ Mua ärsyttää kun mies sairastaa, mä huolehdin ja stressaan aina ihan liikaa sen takia...Nyt täytyy vaan olla varovainen ettei muhun tarttus, JOS sitä sattus olemaan siunatussa tilassa, mitä kyllä hieman epäilen koska mahassa nippailee pahaenteiseen malliin..:(

Han: Kiitos mahagalluppi vastauksesta:) Mä ihan aloin pohtimaan että jos kerta on olemassa erilaiset " tyttö ja poikamahat" niin eihän sen lekurin tartte enää mitään arvioita kertoa ultrasta :D Joku äkkiä hommaa ittellensä jonkun mahatohtorin arvonimen ja lyö rahoiksi;)

Miten muuten lasketaan milloin kyseessä on sekundaarinen lapsettomuus? Onko se kiinni raskausviikoista, vai siitä että on ollut raskaana. Voiko lapsensa vauvana menettänyt ihminen sanoa kärsivänsä siitä kun kakkonen antaa odottaa? Jos kuolleen/keskenmenneeen lapsen/raskauden isä on eri kun tällä hetkellä puhutaanko silloin yhteisesti lapsettomuudesta (esim hoitoihin mennessä tutkitaan molemmat ym) Vai onko suhteen mies silloin lapsettomuuden, ja nainen sekundaarisen lapsettomuuden " uhri" ? Ajattelin vaan jos jollain on jotain vihiä, tai maalaisjärki luistaa niin valasikaa:)

Vierailija
44/124 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä deletoin yleensä myös sellaset viestit jossa purkaudun jostain perheenjäsenistä tai kavereista, kun sitä ei koskaan tiiä kui moni tuttu tääläkin pyörii :)

mä oon varmaan jo kertonukki, että ku poitsua odotin niin se oli niin poikamaha ku olla ja voi, takaapäin ei yhtään näyttäny, että oisin raskaana, ja se oli muutenki sellanen tasasenpyöree eteenpäin oleva, sitte likkaa ku odotin niin ehkä hivenen levis enemmän sivuillekki päin, mutta melkeen samanlaiset mahat oli kummassaki raskaudessa:)

mua niin kyrsii ku mumma otti lainaan saumuria, senhän se kyllä on, mutta on antanut sen periaatteessa jo mulle, kun ei hän sitä tarvi enää, mutta just nyt sitte piti se ottaa ku mun pitäs ruveta varastoa tekemään >:Z muutenki meinaa tulla vierotusoireita ku ei pääse ompelemaan :D

tuohon jiin kymysykseen mulla tuli ekana mieleen, että ehkä kuitenki " vika" vois olla miehessä, kun sä oot kuitenkin jo kerran ollut raskaana, mutta, sitä mä en tiedä kuinka nopeesti tulit sillon raskaaksi, että jos sillon sattui vain oleen hyvä säkä?

että kyllä kuitenki sanoisin, että " vika" vois olla ihan kummassako tahansa, jos et oo varma onko sulla ovista edes joka kierrossa:)

olikohan ny mitään apua tostakaan:D

Vierailija
45/124 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Mä kirjotin kamalan pitkän tarinan tosta ensimmäisestä raskautumisesta, mutta opin deletoinnin taidon ja en viitsinyt vuodattaa kaikkea ulos...

Luultavasti ne ensimmäiseksi ukon tutkii, mutta musta tuntuu että mulla ei ole ovista, joten periaatteessa haluisin vaan terot käyttöön ja sen jälkeen sitten testeihin jos ei mitään kuulu...

Etkös sä mavu voi ostaa uudet ompelu- ja saumurikoneen sen firman takia? Kai ne jotenkin korvattais koska kuuluvat firman pyörittämiseen oleellisella tavalla?

Vierailija
46/124 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että sul alkaa olee jännät paikat Jii.. Toivottavast tärppäis :) Ainaki hyvältä kuulostaa noitten oireitten perusteella.. :) Ja minust kans tuntuu et miehen siittiöt tutkitaa ekaks.. mut toivottavast ei tarttis hoitoihin lähtä..!

Tänää tuli kaksplussaki, ku menin sen tilaamaa, ku oli mukaa nii halpa... vaikka olis kyl tärkeempääki tekemist ku lehtien luku.. nimittäin pitäs alkaa opinnäytetyötä vääntää, ku teen sitä täs äippäloman sivussa..

Ai sie oot Mavu kova ompelemaa.. :) mie kävin kans ennen tota nykyistä koulua vaatetuspuolen, mut ei oo kyl valitettavast paljo tullu ommeltuu.. nyt ku tyttö synty nii tein sille peiton, mut muuten jääny kyl vähäselle :( varmaan ku mul ei oo tota saumuria ja se olis kyl tosi kätevä.. noh ehkä mie sen viel joskus hommaan :)

Vierailija
47/124 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. meinas iha unohtua..Oikein paljon onnea Mavu firman perustamiseen :)

Vierailija
48/124 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jo etukäteen tuun onnittelemaan pikku prinsessasta vaikket oo kerenny ees tulla ilmottamaan:D

mutta mä lähetän sulle sen lupaamani vaipan ensviikolla viimestään :)

ONNEA vielä koko perheelle!

Vierailija
49/124 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea MSOL tytön johdosta!!.. :)

Ompas ihanaa kun kesä tulee.. tänääki nii nätti ilma.. koht täytyy varmaa lähtä tytön kans vähä lenkkeilee.. :)

Minkäs ikäseen teijän pikkuset on muuten lähten liikkeelle?Mie jo kovast ootan et lähtää.. mut sitte varmaa toivon et pysyttäs vähän aikaa paikallaa ku lähtee.. noh.. kaikki aikanaa.. meil tulee su vast 4kk täytee..

Mul oli muute laskettu samana päivänä ku di4rrhea sun pikkuset synty :).. tyttö vaa anto viel odottaa muutaman päivän..

Vierailija
50/124 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämäkin tyttö tänne rekisteröityi :)

Oon siis vm-90 kohta 5kk tytön äiti...

Vierailija
51/124 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MSOL jo saanut lapsosen ja vielä tytön <3 Voi onnea ja iloa, tulehan kertomaan miten synnytys meni :) Onnea ihan älyttömästi!!

Mulla taas alko menkat pari päivää sitten, ja testi näytti negatiivista. Me mennään nyt hoitoihin. Miehelle tehdään siemen analyysi ja mulla tutkitaan kaikki mahdollinen. Ensi viikolle koitetaan soittaa aika yksityiselle.

Menkat ihan kummalliset, vuotoa ei tule kunnolla vaan menkat viipyilee jossain kulman takana. Tulisvat nyt niin me päästäs hoitoihin!!!!! (Tai no tutkimukset ne on mutta enivei:))

Vierailija
52/124 |
17.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin aikasemmin tossa toisessa pinossa, mutta se niin hiljalleen kuihtui pois..:(aattelin sitte, että vissiin on parempi jos me kaikki nuoret äitit yhistetään voimamme, niin saadaan keskustelu pysyyn vireenä,vai?!?:)

kävin lisäilemässä tuonne esittelyynki pienen esittelyn meijän tilanteesta..se tosiaan oli ihan PIENI esittely, ja varotuksen sanana voin sanoa, että yleensä en ihan niin lyhytpuheinen oo, vaan mun jutuista on tapana paisua piiiitkiä ja tyyyylsiä, mutta koittakaa kestää...ja potkaskaa sitte pellolle ku että enää kestä:D!

en laiskana jaksanu lukee koko pinoa, mutta enköhän mää juttuihin pääse sisään ku tästä lähtien täällä ahkerasti hyppelen:)

Vierailija
53/124 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen nyt kertomaan vain sen, että jättäydyn tästä keskusteluryhmästä pois, jotta ei tarvitse ihmetellä miksi mua ei näy.

mutta hyvät jatkot kaikille!

Vierailija
54/124 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne se Mavu nyt meinaa karata, kun et enää kirjoittelemaan tuu :O

Meille syntyi siis tyttö 13.3. Painoa hällä oli 3350g ja pituutta 50cm. Enempää en nyt jaksa kertoakaan. Tänään vasta päästiin kotia. Torstaina lähdetään Tampereelle sairaalaan, pikkuisella on reikä sydämessä :(

Vierailija
55/124 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa minäkin nyt sitten esittäydyn.

Itse olen 18 (ihan pian 19) vuotias neitokainen ja mies 24. Kihloissa elelemme ja haikaraa etsiskelemme. Tässä ollaan nyt jo kolmisen vuotta yhdessä oltu ja sitäkin kauemmin tunnettu. Vauvaa ollaan toivottu ja yritetty nyt vajaa vuosi. Ei ole vielä tärpännyt, usko alkaa loppua pikkuhiljaa mutta toivotaan että pian tärppäisi.

opiskelemme ja valmistumme molemmat kesäkuun alussa sosiaalialalle.

Vierailija
56/124 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MSOL, onneksi olkoon pikkuisesta ja toivotaan että kaikki menisi hyvin sydämen kanssa.

Vierailija
57/124 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinnuu jo kaipailtiin toisessa pinossa...jokosjokos???

oon samoil linjoil et parempi et yhdistetään voimamme...Käyn joka päivä (melkein)pinot lukemassa mutta yksinpuheluks meinaa mennä..eli työ tän listan orkkikset,jos haluutta tutustuu meitiin paremmin käykää lukeen " nuoria odottavia äitejä?" siel oon muutaman viestin rustannu..

Pikasesti miusta:

oon kuopiosta

miul kaks lasta tyttö 12/05(n.1wee 3kk)ja tää nuorempi on poika 27.1.07(n.7 vko)

poijjan synnytyksessä tuli ongelmia ja siit poiki lisää onkelmia ja poju oli teho hoios 3 ekaa viikkoo.mut siit en sen enempiä..tntus ihtesä toistolta...

ainii juu..mie oon 20(toukokuus 21)ja uketsu on vanhempi 36wee(vm.70)

mie yritän johkii rakoseen kiilautua höpöttämmään(ja höpöttämisek se varmaan meneekii,taitaa nuo hormoonit hyrrätä vielkii ihan kunnolla ja järkytyksestä vasta palautua)

T:musta_kissa

Vierailija
58/124 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vielä kerran pikkuisesta tytöstä MSOL :)) Tyttö oli aikalailla samankokonen mitä meijän syntyessää.. 3240g ja 50cm :) Ja hirmusesti voimia teijän perheelle.. ! <3

Mitäs muuten teille kuuluu? kertokaahan vähä kuulumisia:))

Meille ei ihmeempiä.. Soseita maistellaa ahkeasti ja pikkuhiljaa alkaa jo maistuu.. tai siis tajutaa et kyllähän tästäki nälkä lähtee :D ja nyt on alettu ihmettelee jalkoja.. katellaa ja otetaa varpaista kiinni.. voi miten nopeesti nää vauvat kasvaa..Maanantain olis 4kk neuvola.. eli ikää nyt 4kk ja 4päivää :)

Ja vauvakuume on kova, mut jos nyt vähä reilun vuoden malttas odottaa ennen kun alkas yritys..et sais ton koulun pois alta.. ja 2-3v ois aika sopiva ikäero minust :)

Vierailija
59/124 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin tervetuloa uudet kirjoittelijat! Olkaahan ahkerasti mukana, niin tutustutaan kaikki paremmin toisiimme :)

Voi MAVU, mihinkä sinä oikein lähdet? :O Kyllä iso harmistus!!! Ois ollut niin kiva tavatakin sitten kesällä, tai voithan sinä tulla tapaamiseen, vaikket kirjoitteliskaan enää :) Älä nyt ihan kokonaan meitä hylkää, joohan :)

MSOL, onnea hirrrrrrmuisesti prinsessasta! :) Ei oo kyllä kovin helppo alku teillä, mutta toivotaan, että kaikki kääntyy paremmin päin vielä :) Kerrothan kuulumisia, että miten teillä selvittiin kriisistä.

JII, huhuu! Mihinkäs sinoot hävinnyt?

Mulla tosiaan ei oo vauvan sivut toimineet nyt hetkeen (liian pitkään aikaan minun mielestä) enkä oo päässyt kirjoittelemaan ollenkaan! Nyt toivon mukaan taas toimii pidempään, pääsee kuulumisia vaihtamaan! :) En ehdi kauaa kirjoitella, kun pitää huomisia ristijäisiä valmistella vielä. Tarjoilut o valmiina, mutta vielä on kaikennäköistä järjestelyä yms. mitä pitäis tehdä ennen huomista. Palaan asiaan kun kiire hellittää :) Tulin vaan ilmoittautumaan, että hengissä ollaan täällä. Olkaahan muutkin aktiivisia :)

Vierailija
60/124 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, mihin Mavu meinaa karata?

MSOL:ille onnea prinsessasta, toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin.

Me ollaan nyt muutettu ja töissä alotin pari viikkoa sitten.

Poika on oppinut kävelemään.

Ei kai meille sen kummempaa :)