DeMoms | 4
Ajattelin aloittaa uuden pinon jutuille :) Vähän tökki jo tuo pino.
Pistettäiskö jotain tilannetietoja tähän alkuun...?
Kommentit (124)
Mä unohdin ihan koko jutun ennen kun rakas mieheni toi aamiaisen ja kukat sänkyyn:) Kylpyyn se oli laittanut lämpimän veden ja ruusunterälehtiä...Illalla on kuulemma vielä joku ylläri tiedossa, luultavasti se liittyy siihen kun ollaan seukattu tänään 33kuukautta :) Vitsi mulla on maailman paras mies:)
Me ollaan muuten kanssa sovittu että toista lasta vois alkaa yrittämään kun ensimmäinen on 1,5-3 vuotta:) Tsemppistä sulle lääkäriin, toivottavasti kaikki menee hyvin ja pääsisit jo synnyttämään :)
Oon 88 ja Ukkoni 87 ja asustelemme pienen koiranpentumme kanssa. Seurusteltu olemme jo 3 vuotta. Elokuussa on laskettu aika esikoisellemme. Sitä odotellessa :) Hyvää naistenpäivää kaikille!!!
rv 16+2
Joskohan tähän demomsien jutusteluun pääsis mukaan, kun en aikaisemmin ole viitsinyt edes ruveta lukemaan noita kirjoituksia, kun niitä oli niin valtavasti.
Olen itse 21 vuotias, mies 23 ja ootellaan esikoista jonka tarkoituksena ois syntyä kesäkuun alussa. Rv nyt 27+4
Naisten päivästä puheenollen miunkin mies oli ihana kun kesken työpäivän kävi tuomassa miulle ruusun ja suklaasydämmiä (:
Onks täällä ketään, jolla on kesäkuussa laskettu aika?
Ja hyvää naistenpäivää kaikille miunkin puolesta!
Pistin tuollaisen erillisen esittelylistan, on sieltä sitten helppo tarkistaa toisten tiedot, jos meinaa unohtua :) Pitää vissiin vielä vähän justeerata sitä listaa, kun tuli jotain ihme sönkköä sinne väliin, mutta kaikki hoksaavat idean, se on pääasia.
Äh, en nyt jaksa kirjoittaa. Kirjoitin pitkän viestin, jossa avauduin kaikesta, mutta en sitten viitsinytkään ähettää sitä tänne :) Olo helpotti, klun sai vain kirjoittaa sen.
Nyt pitää mennä puuhiin. TAAAAAAAS tulossa vieraita vauvaa katomaan ja pitää vähän syödä ennen sitä. Palailen paremmalla aikaa.
Musta toi esittäytymis lista on ihana:)
" Hei, olen Jii ja olen deMomssilainen" Sitä täytynee muuten aina välillä nostella tai se häviää kuin tuhka tuuleen..=/ Mavu ja muutkin nyt rustaamaan pääpointit itsestään sinne;)
Mä sanon kaikille uusille ihan ystävyydellä että tervetuloa, kottakaa pysyä menossa mukana meidän orginaalien kanssa:) Jotkut vierailijat on vetäneet herneet nenään kun meitä on niin tiivis porukka, mutta kyllä se oma paikka löytyy:)
oon vissiin vähän kiireellä kirjoittanut tuon edellisen viestin, kun hyvät kirjoitusvirheet siellä välissä :D Noh, eiköhän siitä jotain selvää saa.
Ja minunkin puolesta tosiaan kaikki nuoret mammat on tervetulleita joukkoon, vaikka meillä tämä tietty alkuasukasporukka onkin täällä ollut jo pidemmän aikaa. Mukavahan se on, kun tälläkin palstalla on vähän aktiivisempaa :) Ja kyllä sitä äkkiä pääsee juttuihin mukaan.
Onkos muut muuten miettineet sitä tapaamista? Minoon miettinyt paljonkin, mutta en vain oo tänne siitä kirjoitellut :D Että mikä olis sellainen paikka, missä vois tavata ja milloin? Itse ehdottaisin edelleen sitä Seinäjokea, koska se on aikalailla keskellä Suomea (hyvät kulkuyhteydet, esim. junalla pääsee suoraan mistä vain) ja siellä päin kuitenkin tuota sakkia asuu (ja itsekin tulee useammin vierailtua siellä), notta miltä se kuulostaisi muista? Saa toki muitakin paikkoja ehdottaa!
Musta niitä treffejä vois miettiä vaikka tässä keväällä, esim. huhti-toukokuussa? Vai olisko kuitenkin kivempi tavata kesällä? Mulle kyllä periaatteessa passaa milloin vain, pitää vain sovitella anoppilassa kyläily sille ajalle :)
Mulle käy se tapaaminen aika lailla koska vain, kun niin lähellä Seinäjokea kuitenkin asun :)
Huomenna sitten äitiyspolille tarkastuskäynnille. Saa nähdä jäänkö sitten sille teille vai passittavatko mut vielä kotia.
Mulle käy miitti melkeins missä vaan:) (Toivottavasti mulla ois jo iso maha mitä esitellä teille muille;) ) Kesä vois olla kaikista kivoin ajankohta että saa töistä lomaa ja ukon matkaseuraksi:) En mä sitä miitille kummiskaan ota:D Jos tää miitti joskus onnistuu niin saanko vihjata siitä mortemillekkin jos sekin haluais teidät kaikki nähdä:) Mitä siellä seinäjoella sitten on? Siis esim majotus mahdollisuudet ja muut huvitukset..? Mä kyllä kovasti haluaisin teidät kaikki nähdä <3
MSOL ihan ihme että et oo vieläkään poikinut! :) Mun pitää täällä käydä joka päivä kärttäämässä että milloin sä pääset tosi toimiin. Mä oon jo lasketusta ajasta lähtien jännänny sua:)
mulla on muutes sama tapa, että avaudun oikee kunnolla tosi monesti, muttaku oon saanu kirjotettua niin painanki sen sitte pois, etten sitte viittikkää lähettää :)
joten sen vuoks varmaan mun kirjotus tänne on välillä vähä niukassa ku käyn kyllä kirjottamas mutta en sitte lähetäkkää sitä:D
meillä oli kans jatkuvasti niitä vieraita ku poika syntyi, mutta nyt likan synnyttyä kaikki ymmärsi antaa olla hetken rauhas ennenku tryykäs vierailulle.
mulle kävis se miitti paremmin kesällä, ku täs on niin paljo kaikenlaista. se asunnon vaihto asia, ja nyt ollaanki sitte taas mietitty jos sen talon sittekki rakentais.
ja paljastetaan nyt sekin, että avaan kesällä oman nettiputiikin, kestovaippoja yms. :D että sen puitteis on nyt tohinaa aika lailla.
mutta yritän aktiivisemin käydä taas kirjottelemassa:)
en kyllä tiedä yhtään, missä Seinäjoella vois majoittua (tai mitä ylipäätään tehtäis sitten treffeillä), itse kun aion majoittua anoppilasssa Kurikassa. Pitää alkaa ottamaan selvää majoittumis- ja toimintamahdollisuuksista. Onko kellään mitään ideoita, mitä tapaamisella vois tehdä? Tavallaan olis kiva tutustella toisiin palstailijoihin, siksi esim. joku leffa tms. tuntuis vähän huonolta vaihtoehdolta, kun ei siinä pääse oikein jutustelemaan ja tutustelemaan muihin.
Mutta miten Minun_, Laukkis ja Dagny? Oisko kiinnostusta treffeille? Käykääs ilmoittautumassa välillä täälläkin :) Olis kiva kuulla miten sujuu. Tai no kyllähän Minun_ kävikin kertomassa hienot kuulumiset vasta :)
JII, kyllä saat ehdottomasti myös mortemille treffeistä ilmoittaa! Olisi mukava hänetkin tavata, jos hän olis kiinnostunut tulemaan :)
MSOL, vois sun kanssas tai paremminkin voi sen sun maha-asukin kanssa, kun ei se ymmärrä tulla ulos! :D Ihmeen rauhalliselta vaikutat, minähän hypin seinille jo viikolta 35 lähtien :DD Mutta parempihan se on, ettei turhaa stressaa tuosta, kyllä se vauva sieltä OIKEASTIKIN tulee jossain vaiheessa. Ei oo vielä tullut sellaista tapausta vastaan, joka olis esim. 7 vuotta jaksanut pysytellä kohdun lämmössä. Varmaan kauhesti lohduttaa just nyt...
HUOMHUOM. Miittiin on sitten tervetulleita KAIKKI jotka DeMomseissa kirjoittelevat, niin uudet tulokkaat kuin kauemminkin palstailleet! :)
Nyt pitää mennä nukkumaan, että saa edes hetken aikaa torkkua, ennenkuin vauva herää ekalle syötölle.
Meillä poika on kipänä. Nokka turisee, yskii ja aivastelee, ilmeisesti flunssa. Lämpöäkin oli aamulla. Ollaan menossa käymään lääkärillä tuossa puoli yhdeltä. Toivottavasti ei korviin asti leviä tuo vauvan pöpö :( Vaikka on tämänkin inhottavaa. Toinen on itkuinen ja kärttyinen ja väsynyt (yleensä hyväntuulinen eikä itkeskele juuri yhtään). Tuntuu pahalta, kun ei voi helpottaa toisen oloa, kanniskelen vain liinassa, kun tuo pystyasento tuntuu olevan parempi kuin vaakatasossa makoilu.
En kyllä tiedä, mistä poika on voinut pöpön itselleen napata, kun ei me sitä missään julkisissa paikoissa olla paljon kuljetettu (muutaman kerran ollut mukana kaupassa). Harmin paikka :/ Ja me ei myöskään isukin kanssa olla kipeinä, että tiedä sitten, mistä kaukaa tuo flunssa on pienelle kulkeutunut.
Pitänee mennä pian syöttöpuuhiin, pitää pojan saada nestettä, kun on tuota lämpöäkin.
eli kesällä 22 vuotta täyttävä nuori rouva, tai onhan sitä oltu naimisissa kohta 3 vuotta! Mies kohta 23 ja poika täytti helmikuussa 1 vuotta.
Toinen mukula on tervetullut milloin vaan.
Han_ : Se on tosi inhottavaa jos pikkunen on kipeenä! Mutta niin pienille voi tarttua flunssa ihan mistä vaan, niilläku ei oo vielä sitä vastustuskykyä juuri yhtään. Konstaki sai jostain sillon kuukauden ikäsenä sen rs-viruksen ja sitte oltiin viikko sairaalassa. Toivottavasti teijän rumpali paranee pikaisesti!
Mä valvoin viime yönä taas konstan kans. Se alko yskiin ja itkeen vähän väliä, argh. Sitte ku meno ylty ihan hurvattomaksi niin otin sen syliin ja mentiin olohuoneeseen. se haluas mennä lattialle KELLO OLI 2:15, ja konttas vähän matkaa ja nukahti rauhalliseen uneen siihen OLOHUONEEN MATOLLE!! :D
Enhän mä raskinu sitä siitä herättää ku oli ollu niin levoton, joten hain peiton ja tyynyt molemmille ja nukuttiin siinä seuraavat kolme tuntia !:)
Tärkein meinaa unohtua. Konsta aloitti kävely harjoitukset toissapäivänä!!heti ensimmäisellä kerralla tepasteli yli kolme metriä :D pääasiassa vielä konttaa mut välillä uskaltautuu käveleen pieniä matkoja. ihanaa ja kamalaa.. mitä sitte ku se osaa juosta! :)
nyt on pakko mennä taas syömään ku poika on vielä päikkäreillä.
PS. mun ukko muisti naistenpäivän vasta illalla ku vei mut tiffanylasi-kurssille. huikkas autosta että " oo reipas ja hyvää naisten päivää rakas!" no, kyllä seki lämmitti :) viime vuonna vei romanttislle kynttilä illalliselle... eihän sitä joka vuosi :) :P
Minä se oon täällä vieläkin :D Onneksi olo on sentään jo toiveikkaampi. Äitiyspolilla kävin tänä aamuna ja väjästi kahdelle sormelle olin auki. lapsivettä on viime yönä taas tihkunut.
Jos ei viikonloppuna käynnisty, niin maanantaina pitää osastolle mennä. Onneksi ei kuulemma pahemmin tarvitse käynnistellä, ehkä vähän tippaa vaan laitetaan. Sen verran kypsät paikat kuulemma oli :)
Tänään ollut myös hiukan menkkamaista jomotusta, toivottavasti tulis lähtö pian!
MSOL: Sun vaavilla on vaan niin hyvät oltavat ettei se halua tulla ulos:)Nyt on pakko väijyy että millon loppuu sun kirjottelut;) Onko sulla muuten tyttö-vai poikaolo?
Mitä mieltä ootte, onko tyttö ja poika raskauksien mahoilla eroja? Kun mun armas työkaverini väitti, että poikamaha on kaunis ja kiinteä ja massa siirtyy mahaan, kun taas tyttömahassa leviää myös esim peppu ja reidet ja maha ei ole niin " kauniin pinkeä" . Onko urbaani legenda, vai onko tällä teistä jotain perää?:)
Mä en yleensä ikinä poista sitä mitä kirjotan, sanon tosi elämässäkin kaikki asiat aika suoraan ja multa puuttuu taito laskea kymmeneen ja viilentyä...:( Siksi välillä taidan vaikuttaakkin kamalalta rääväsuu horolta, noin kauniisti sanottuna ;< Teihin alkuasukkeihin luotin niin paljon että ei paljon jännittäny purata sisintä kun siltä tuntui:)
Mä lupaan liputtaa mavun bisnetä täällä meillä päin, ja tilaan sulta ittekki vaipat kun niille tulee tarvetta;) Mä oon niin ylpee susta kun teet oman bisneksen :D
KIITOS jii!!
meinas tulla tippa linssiin, kukaan ei oo oikeestikkaan sanonu että on ylpee siitä että uskaltaudun perustamaan oman yrityksen:(
kun oikeen ajattelen niin ei kukaan oo edes periaattees auttanu/tukenu mua:/ yksin oon saanu kaikki asiat hoitaa ja ottaa selvää kaikista.
issee nyt on ainoo joka on ollu oikeesti kiinnostunut(mutta seki sielä 200km päässä), äitee taas on välillä niin ettei ees kuule tai on niin ettei kuule mitä mä puhun joten jätän sitte asian sikseen. mies taas on kuulevinaan, mutta ei oikeesti kuuntele.
lähinnä oon siis kyselly minkä laittasin nimeksi ja vanhemmilta sitte noista verotus yms asioista.
issee kovasti yritti puhelimes selittää veroasioita, mutta en mä ees kuullu puoliakaa ku poika huus toiseen korvaan:D
mutta eiköhän se tästä, onneks on noita alan ammattilaisa joilta kysellä:) tää on nyt taas tällanen purkautumis viesti minkä oikeesti taas deletoisin ku saan asiani loppuun:D mutta menkööt ny tän kerran;)
Mä kans suunnittelin, että Mavultahan mä sitten vaippoja tilaan :D Tulee varmasti hieno liike :)
Mä kans tosi avoin ihminen. Täällä netissä mun pitää vaan varoa sanomisiani, jos kyse on muista ihmisistä. Ettei sitten kukaan mene lukemaan, jos olen hiukan morkannut jotain.
Varsinkin, kun miehen perheessä on paljon ongelmia tällä hetkellä ja tekisi välillä mieli avautua, muttei ihan kaikkea viitsi sanoa. Ne kun ovat toisten henkilökohtaisia ongelmia.
Vitsit, mua jännittää mennä synnyttämään! Odotan niin lujaa, olisin valmis tänään jo lähtemään. Sairaalakassikin on jo autossa.. :D Jäi sinne vahingossa eiliseltä reissulta, kun piti varmuuden vuoksi ottaa mukaan. Ostin eilen suklaatakin ja muuta välipalaa mukaan ja nyt pitäisi malttaa olla syömättä sitä suklaata ;P
Onneksi meillä on pakastimessa jäätelöä, saisi mies vaan käydä laittamassa sitä mulle kun lupasi. Mä en millään jaksa nimittäin nousta tästä tuolilta.
Tein äsken ruoat ja siivosin keittiöitä, niin nyt tuli sellainen laiska olo ettei jäätelöä edes jaksa hakea.
Ai meitä oli täällä jo kyseltykin :)
Elämä ollut melko hektistä viime aikoina, ollaan nyt haettu isompaa asuntoa ja torstaina saatiin uusi kämppä, muutto ensi viikonloppuna.
Töihin oon menossa huomenna takaisin, pakko myöntää että jännittää ja vähän pelottaakin.
Kakkosen yrittämistä on nyt pakko vähän siirtää, kun menen töihinkin.
Miittiin osallistuisin mielelläni, kunhan vaan aika&paikka on sopivia :)
Mie tonne esittely listaa kävin eilee jotaa pientä ittestäni jo kirjottaas.. ja teijän juttuja oon jo jonkun aikaa " salaa" lueskellu, mut en oo uskaltautunu juokkoo :D
Myö ollaa nyt onneks pysytty terveinä.. sillo ku tyttö oli kuukauden ikänen nii sai kans jostaa nuhan.. oli kyl tosi inhottavaa, ku näki miten inhottavalt toisesta tuntuu.. keittosuolatippoja laitettii ja sil nenäfridalla imettii räkää pois.. se onneks autto hyvin..
Tänää tuli just mielee et täytyy vissii alkaa pikkuhiljaa jo laittaa hoitopaikka hakemukset.. ku muistaakseni se on 4kk aikasemmin, ku on hoidon tarve? ja elokuussa pitäs jo kouluu palata.. vaikka ei kyl millää raaskis niin pientä hoitoo viel laittaa.., mut onneks ei tartte pitkiä päiviä olla, ku tuo opiskelu on aika vapaamuotoista:) nyt pitäs vaa miettiä et päiväkoti vai perhepäivähoito..
Mulla ainaki raskausaikana takapuoli ja reidet levis :D mut massu oli kyl aika pyöreä.. ns.poikamasun näkönen.. mut tyttö tuli.. ja tyttö tunne oli kyl koko raskauden ajan :)
Eli siis minä -87 ja mies -85, asustellaan kahden koiran ja kohta tulevan vauvan (la oli ja meni 26.2.2007) kanssa täällä Pohjanmaalla.
Meillä on suunnitelmissa yrittää toista lasta, kun ensimmäinen on n. 1,5v-3v. Mutta saa nähdä kuinka hyvin tuo toteutuu, kun kuitenkin suuresta katraasta lapsia haaveilen. Haluisin kuitenkin tämän lapsen jälkeen olla hetki aikaa töissä ja mennä naimisiinkin ennen kuin seuraava syntyisi.
En muista kirjoittelinko eilisia neuvolakuulumisia vielä. No kirjoitan uudestaan sitten :D Perjantaiksi siis varattiin aika äitiyspolille, jossa sitten katsotaan mun tilannetta. Vähän pelottaa, koska tiedossa olisi kovakourainen tutkimus.. :S
Painoa oli mukavasti tullut lisää ja sf-mittakin kasvanut 34cm. Saa nähdä kuinka jättivauva sieltä tuleekaan. Toivottavasti mahtuu kuitenkin alakautta tulemaan.