~~ELOisten ke-to kuulumiset~~
Kommentit (51)
TASSUTTELUSTA
meilläkin on yritetty vähentää yösyömistä ja ¿tassuteltu¿, mutta ongelmana on hillitön pään, käsien ja jalkojen vatkaus, joten parhaiten toimii kapalointi tai että kainalossa niin että tyttö ei pääse sätkimään. Ekana yönä tuudittelin sylissä tunnin, toisena yönä ehkä 20 min, nyt kolmantena ei enää itkenyt vaan rauhoittui kun laitettiin kapaloon.
Eli meillä ei tytön eikä esikoisen kanssa ole pelkkä silittely aluksi toiminut.
Nyt kun ¿kunnon¿ äidin pitää tietysti potea huonoa omaatuntoa joka asiasta niin mietin vain vaikuttaako tämä nyt sitten turvallisen kiintymyssuhteen syntyyn? Älytöntä!
PANTOUFLE
minäkin vierailen Reiman tehtaanmyymälässä aina kun ollaan lomailemassa. Pari kolme viikkoa sitten oli pukuja pilvin pimein ¿40%, eikö ollut enää?
KEVÄTPUKEUTUMISESTA
edes jonkin verran kosteussuojattua haalaria yritän neidille metsästää, koska ei nytkään meinaa viihtyä vaunuissa jos on hereillä vaan liikkumaan pitäisi päästä. 74cm riittäisi meille hyvinkin. Saisi sitten konttailla hiekkalaatikon reunaa ja punkea vaunuja vasten pystyyn =)
Kumisaappaat eivät kokemukseni mukaan pysy näin pienellä jalassa, joten jonkinnäköiset kevätkengät pitäisi hankkia. Isoveikan ekat kengät ovat liian isot.
¿Kenkien hankinta tulee pikaisestikin meille ajankohtaiseksi jos fyssari määrää¿kun neiti edelleen varvistelee seisoessaan.
KUINKA VÄHÄN PIENIRUOKAISET ELOKUISET SYÖ?
Meillä syöty soseita nyt 2kk ja edelleenkin syöminen takkuaa. Vääntelyä ja kiukkua, vain harvoin syö ilman ¿mutinoita¿. Rintamaito kelpaa aina¿Olen yrittänyt maidon tarjoamista vähän rajoittaa, aina ensin kiinteä ja vasta myöhemmin maitoa. Tyttö siis 7,5 kk ja max määrä kerralla on 1 dl. Yleensä vähemmän ja ruokaa tarjotaan päivässä lounasaikaan, päivällisenä ja iltapuurona. Ruokailuista yleensä jotain uppoaa kahdella kerralla, yksi ruokailukerta jää yleensä kokonaan syömättä. Aamulla ei puuro tai hedelmä uppoa ollenkaan.
IHOLÄISKÄT
karheat punaiset iholäiskät saattavat olla myös vain kuivaa ihoa. Meillä näyttävät molemmat lapset olevan lievästi atooppisia. Siihen tietysti liittyy myös ruoka-aineallergiat.
nyt herättiin päikkäreiltä¿.täytyy mennä.
petraelena ja kirppu 2307
digi: 2 kpl toinen tallentava
vaatteet: nyt jonatanin haalari,en vanno reiman nimeen..heti kului puhki ja maksoi 100¿
ruokamäärä: meillä menee aamulla annos puuroa sitten lihasose 1prk,hedelmäsose 1prk ja kasvissose 1prk ja illalla puuroa kaikkien kyydiks maitoa 80-120ml
kait oli muutakin mut ei kerkii,pitäs ruoka tehä ennen ku ukko tulee kotiin..
mutta TEIPILLE piti kertomani, että myös minä olen aivan hulluna HUUTO.NETIIN!! Lähinnä huutelen sieltä herkkupaloja Neelalle ja myyn esikoisen vaatteita pois. Tänäänkin posti toi tytölle ison kasan suloisia kesävaatteita :). Mies alkaa olla jo aivan kauhuissaan mun uudesta intohimosta, joten täytyy kai välillä hillitä tätä ostobuumia...
Niin, se on naistenpäivä:)
Nallukka: meilasin jo takaisin.
Petraelena: meilläkin syöminen takkuaa. Eli ette ole ainoita :). Hyvänä päivänä menee 2x0,5 purkkia (piltti tms) jotain liha- / vihannessosetta. Joskus satunnaisesti on syönyt jopa liki koko purkin. Hedelmäsosetta myös joskus syöpöttelee. Aamulla ei suostu syömään mitään muuta kuin maitoa ja illatkin tökkii. Toissailtana veteli muutaman ruokalusikallisen puuroa, mutta eilen ei taas ottanut ollenkaan. Mä olen huomannut, että parhaiten tyttö syö, kun annan ensin rintamaitoa ja siitä 30-45 min päästä ruokaillaan. Ja eniten syö silloin, kun annan jotain sormiruokaa ja olemme myös koko perhe samassa ruokapöydässä.
Pumpuli: mulla kanssa meinaa joidenkin osalta käydä niin, että olen jo käyttämässä oikeaa nimeä, kun huomaan, että se ei olekaan hyvä juttu täällä :). Tavallaan mua ärsyttää, kun tiedän, että jotkut tosiaan lukevat näitä palstoja vain tunnistaakseen muita ihmisiä. Jos mä haluaisin jutella niiden kanssa niistä asioista, joita täällä kirjoitan, niin silloin mä soittaisin heille tms. Eli tavallaan mun mielestä se on ikävää, että jotkut " vapaamatkustajina" lukee toisten kirjoituksia, eivätkä osaa edes olla paljastamatta sitä. Mutta sehän on tietenkin näiden palstojen idea. Kuka tahansa voi lukea.
Meillä esikoinen on kuumeessa nyt kahdeksatta päivää. Tänään tuli korvasta veristä märkää. Kai se on pakko lähteä terkkakeskukseen. Kuumettakin oli 41.4!!! Toinen on ihan raakki :(
Kerutus, hienoa että tilanne teillä paranee.
Niin muuten, missäs on Oinasmamma? Vai olenko lukenut pinot huonosti? Entä pia875?
Jamssa
hanhikki: meillä selässä on ympäriinsä noin 8 semmoista 5sentin kolikon kokoista punaista kuivaa läiskää. Neuvolasta neuvottiin laittaan viikon kuuri hydrokortisonia ja pari päivää on kokeiltu, mutta ei vielä ainakaan ole hävinneet. Ei näytä tulehtuneelta, mutta etenkin kylvyn jälkeen punoittaa enemmän.
Kerutus, meillä kurkkukipuun auttoi jääkaappikylmä sose, semmoinen muksun päärynäjogurttisose tetrassa oli suurin osa ruokavaliosta kolmeen päivään. oli vähän niinkuin jäätelöä=) Tsemppiä sinne.
Msn keskustelufoorumi eloisille on suljettu. Siellä on nyt tällä hetkellä reilu 10 aktiivia joten mukaan pääsee hyvin. Parin kuukauden välein heivataan pois sellasia jotka ei mitään ikuna kirjoittele joten " vapaamatkustajia" ei ainakaan pitkään mukana liiku. Kuvia siellä ihastellaan nytkin, on innostuttu jopa hääkuvia esittelemään kun pari jäsentä on menny ihan lähiaikoina naimisiin <3 Mut siis jos sinne liittyy niin odotetaan et myös jotain kirjoittelee itekin :)
http://groups.msn.com/Eloisat2006
nyt kiireellä jumppaan!
uskokaan ken tahtoo mutta heti kun siirryin vaan tuontimaitoon niin alkoi Leonkin taas nukkumaan ja kuiva poskien iho silisi.....siis ihan mysteerijuttu. Kaikki brittimaito riippumatta merkistä käy mutta Suomessa ei kumpikaan Tutteli tai NAN. Olisi jollekin tutkijalle hommia miettiä mikä on. Mutta siis IHANAA saada oma muksu takaisin ja se kamala kitisijä hävisi :)
Emali, mä olen todella pahoillani sun äidin käytöksen puolesta, sulla on kaikki oikeus ollakin vihainen. Joillekin se välittäminen vaan tuntuu olevan niin vaikeaa.
Opemamma ja muut suurperheen äidit, mä en KÄSITÄ kuinka te sen teette?!Mua ihan hiestyttää pelkkä lukeminen.
Pumpuli ja Pepper, jännä toi uhmavaihe ja että vanhemmat sen kestää.Tuntuu hurjalta että kohta toi söpö muksu jo huutaa hurjana ja varsinkin sitten kun se verbaalitaso on jo sellainen että sieltä todella tulee sitä ilkeääkin juttua. Kai se siinä uhkaiässä tulee vastaan se ei aina pidäkkään oman lapsen kaikista piirteistä ja tavoista.
Kävin kysymässä mahdollisuuksia vanhasta firmasta saada etäduunia ja kovin olivat kiinnostuneita joten peukkuja tässä pidetään.....joten te kaikki muutkin jotka työkuvioiden kanssa painitte niin samassa veneessä ollaan, tuntuu välillä ettei mikään ratkaisu ole hyvä.
Kiitos kaikille jotka jaksoitte pähkäillä meidän yöjuttujen kanssa, palailen kertomaan josko maidon taika jatkuisi....
ainiin, lempinimiG: (kaikki vieraskielisiä mutta silti) Bubblan, Gurkan, Mr Bubbles, Pingun ja yksi suomenkielinenkin nimittäin Kiljukaula :)
Ja hyvää Naistenpäivää!
MiniK ja toinenkin kiljukaula siis täälläkin
p.s onko jo muillakin vauvakuumetta? Siis minä joka en IKINÄ enää halunnut raskaana olla niin johan on alkanut taas kiehtoa.....edesvastuutonta.
Hyvää naistenpäivän iltaa..!
Mun äiti ja siskot oli tän viikon meillä ja tänään lähtivät. Oikein oli mukavaa. :) Eilen juhlittiin esikoisen 2v. synttäreitä. Tein Nalle Puh kakun, siis nallen pään muotoisen, ja poikaa meinas harmittaa kun alettiin sitä syömään, nallen pää meni rikki nääs.. :).
Aava on ollut tosi kiukkunen pari päivää. Ruokakin on huonosti maistunut, mikä lie sillä on? Tuliskohan hampaalle kavereita vai mitä?
Ja aika väsynyt on kans, nukkuu kyllä hyvin.
Painelen tekemään iltapalasalaattia, mieskin pääsee kohta treenien vedosta..
Calathea ja vinkulelu Aava
Aavali-paavali, Aavuska, vaapukka, vaavis, vääkylä... Ja mies puhuttelee tyttöä isin kukkaseksi. :)
Nyt tulee vaan ja ainoastaan omaa napaa, kun takana niin kauhea epäonnen päivä ja mies yön töissä eli ei ketään kelle puhua...
Kaikki alkoi aamulla hyvin, kun pääsin pitkästä aikaa ystäväni kanssa vesijuoksemaan. Oli tosi mukava parituntinen juosta, rupatella ja rentoutua saunoen, mutta parkkipaikalle odotti yllätys: pysäköintivirhemaksu! 40e. Olin unohtanut fuc...in kiekon! Voi minua. No sehän on vaan rahaa, mutta armottomasti otti päähän ja mieheltäkään ei tullut oikein lohduttavaa palautetta....No enpä sitä ansainnutkaan.
No siitä päivä jatkui ja lähdimme Veeran kanssa kummitätiä treffaamaan kaupungille. Taas siellä kaikki hyvin ja löysin muuten Veeralle H&M:stä ihania kesävaatteita. mm. kolme hattua, jotka kaikki olivat alle 5 euroa! Ja aivan ihania. (viime viikolla ostin lastenvaateliikkeestä yhden lierihatun 14.90! Olisipa kannattanut kierrellä enemmän! Mutta luulin, ettei kesävaatteita ole vielä valikoimissa ja matkaa varten tarvitsen jo nyt)
Mutta ongelmat alkoivat taas kun pääsimme autolle. Hallista pääsimme kunnialla ulos, mutta sittenpä töräytin liikennevaloissa edessä olevan auton perään. Molemmat autot olivat pysähdyksissä. Tai siis minun auto toki liikkui vähän, kun kerran törmäsi!!! Törmäys oli siis minimaalinen, mutta kuitenkin toisen auton perään tuli puskurimme kuva!
Taas tietää rahan menoa...Onneksi kenellekään ei sattunut mitään, kun maailman kallein aarrekin oli takapenkillä ja edessä olevassa autossakin oli yksi lapsi.
Pelkäsin ihan kauheasti mieheni reaktiota, kun kerroin asiasta, mutta onneksi hän oli ihana. ei ollenkaan näyttänyt harmistustaan minulle, Onneksi! Hän lähti kuitenkin lähes samalla ovenavauksella kun tulimme töihin eli paljoa emme ehtineet puhua.
Siis sellainen naistenpäivä minulla. Hyvää naistenpäivän jatkoa kaikille muille!
Vielä pari geetä.
Lempinimet: Minä sanon kultahippu, Hippu (Mies kultakimpale, koska se kuulema arvokkaampi!), Veeruska, Veku, Raksupaksupöksy joko kaikki yhdessä tai yksitellen mikä vaan, Rakkauspakkaus, Kultatyttö, Telkänpoika, Tiikeri....Rakkaalla lapsella siis hurjasti nimiä.
Kevätvaatteet: Sain aikoinaan Vauvalehden kylkiäisenä Reiman välikausihaalarin, kokoa 80 eli toivottavasti sopiva. Ostin just äsken Reiman yksiosaisen Fleeceasun lähinnä nukkumista varten. (Oli muuten tosi vaikea löytää sellaista tarpeeki isoa, vain vauvakokoja joka paikassa, siksi oli sit pakko ostaa Stoccalta tuo.) Sitten on sellainen kaksiosainen Nallen pehmeä asu, joka sopii poutasäälle ja oli mm. tänään shoppailemassa päällä. kenkiä en ole vielä ostanut, paitsi äsken h&M:stä sellaiset " tosi laadukkaat" farkkuballerinat. Sopivat istumiseen! ;)
Tässä kaikki tältä erää. Kummasti mieli piristyi, kun sai purkaa suruja ja murheita.
Kauniita unia kaikille vauvoille ja äideille. Voimia kipeille!
Puppe
mää mihkään kadonnu oo, pumpuli, oon ollut tuolla " toisesssa kotona" ja ku siel ei oo tätä piuhaa ja konetta....
Taas siis tonteilla ;) Tää päivä on aika huono kirjoittelemiseen eli tulin tänään vaan sanomaan karotit ja palaan huomisaamuna ku pikku-ukko herää eli noin 7.30.
Jamssalle ja Pantouflelle on s-postia majoituksesta - käykäähän lukemassa. Samoin pubulle koitan viestiä het huomenaamuna noista majoituksista treella.
Amulla pykään myös sen yhteenvedon ja siis uuden pinon tuosta kesätapaamisesta, ok?
Käytiin eilen ostamassa Aleksille aurinkolasit ;) Että osaa äijä olla räyhän näkönen... =]
Nallu (is back)