Selittäkää miksi pitäisi syödä prosessoitua tofua, kun pavut ovat erittäin hyvää ja monipuolista ruokaa
En ole ikinä ymmärtänyt miksi hyvästä kasviksesta pitää prosessoida täysin mauton purukumi.
Kommentit (157)
Ei sinun tarvitse syödä tofua. Ne jotka haluavat syödä sitä voivat syödä sitä.
No mä ainakin teen laajalti eri ruokakulttuurien ruokia, ja Aasialaiseen keittiöön nyt vaan kuuluu tofu.
Jaa, mun mielestä tofu on hyvää. Kyllähän muistakin raaka-aineita jalostetaan erilaisia tuotteita.
Tofu on osa aasialaista ruokakulttuuria, ja siitä saa hyvää jos osaa. Tykkään kyllä itsekin enemmän pavuista ja linsseistä, mutta tofulla saa vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
No mä ainakin teen laajalti eri ruokakulttuurien ruokia, ja Aasialaiseen keittiöön nyt vaan kuuluu tofu.
Aasialaiseen keittiön kuuluu valtava määrä ihan muita ruoka-aineita, aloitapa niistä.
Vierailija kirjoitti:
Papu ei ole trendikäs.
Onhan pavut trendikkäitä. Justhan niiden käyttöä on suositeltu ravitsemussuosituksissa.
Tofu nyt on kanssa vuosituhansia vanha elintarvike, että ei se nyt mikään trendijuttu vaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Tofu on osa aasialaista ruokakulttuuria, ja siitä saa hyvää jos osaa. Tykkään kyllä itsekin enemmän pavuista ja linsseistä, mutta tofulla saa vaihtelua.
Tofu ei maistu miltään. Siitä ei saa hyvää, sillä tofu itsessään ei silloin ole hyvänmakuinen vaan se mitä olet siihen pannut. Toisin on vaikka paistetun lohen kanssa. Se ei vaadi kuin suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Veganistit itkee itsensä uneen joka ilta koska kaipaavat lihaa niin paljon. Siksi heille pitää olla prosessoituja korvikkeita lohturuoaksi.
Ei tofu ole prosessoitu lihankorvike. Ei se muistuta millään tavoin lihaa.
Pavut pahanmakuisia, mutta tofu hyvää. Oliko muita tyhmiä kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Onkin todella järkevää täällä pohjoisessa Suomessa tehdä ruokaa tapaan jota harrastetaan tuhansienen kilometrien päässä erilaisella leveysasteella. 🤣
Mä luulin, että Tofua kasvatetaan jossain kiinassa tai intiassa missä riisiäkin kasvatetaan. Siis onko tofu käytännössä jotain papumakkaraa, mutta sitä vaan ei ole tungettu suoleen?
pitää siirtyä enemmä kikherneiden kättöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papu ei ole trendikäs.
Onhan pavut trendikkäitä. Justhan niiden käyttöä on suositeltu ravitsemussuosituksissa.
Tofu nyt on kanssa vuosituhansia vanha elintarvike, että ei se nyt mikään trendijuttu vaan ole.
Kyllä se vegaanityttöjen parissa on trendi, sillä parikymppinen ei ole tuhatvuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veganistit itkee itsensä uneen joka ilta koska kaipaavat lihaa niin paljon. Siksi heille pitää olla prosessoituja korvikkeita lohturuoaksi.
Ei tofu ole prosessoitu lihankorvike. Ei se muistuta millään tavoin lihaa.
Läskiä se muistuttaa.
Tofu ei ole mitenkään erityisen prosessoitua. Se on soijajuustoa, jota voi itsekin tehdä pavuista halutessaan. Ja Japanissa ja Kiinassa syöty iät ja ajat, ennen kuin mitään teollista prosessointia oli olemassakaan.
Molemmat käytössä soija eri muodoissa ja palkokasvit. Vaihtelu virkistää.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin, että Tofua kasvatetaan jossain kiinassa tai intiassa missä riisiäkin kasvatetaan. Siis onko tofu käytännössä jotain papumakkaraa, mutta sitä vaan ei ole tungettu suoleen?
pitää siirtyä enemmä kikherneiden kättöön.
Tofu on soijapapumassasta fermentoimalla ja puristamalla valmistettua massaa. Sitä on Aasiassa käytetty jopa tuhansia vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Pavut pahanmakuisia, mutta tofu hyvää. Oliko muita tyhmiä kysymyksiä?
Minkähänlainen arvostettu ruokakriitikko olet?
Vierailija kirjoitti:
Tofu ei ole mitenkään erityisen prosessoitua. Se on soijajuustoa, jota voi itsekin tehdä pavuista halutessaan. Ja Japanissa ja Kiinassa syöty iät ja ajat, ennen kuin mitään teollista prosessointia oli olemassakaan.
Mun miehen lapsuudenkodissa he tekivät itse tofua.
Papu ei ole trendikäs.