Selittäkää miksi pitäisi syödä prosessoitua tofua, kun pavut ovat erittäin hyvää ja monipuolista ruokaa
En ole ikinä ymmärtänyt miksi hyvästä kasviksesta pitää prosessoida täysin mauton purukumi.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veganistit itkee itsensä uneen joka ilta koska kaipaavat lihaa niin paljon. Siksi heille pitää olla prosessoituja korvikkeita lohturuoaksi.
Höpöhöpö, olin jotain viisi kun lopetin lihan syömisen, se oli kamalaaaaa se liha. Tämä tapahtui jotain 1960.
EN kaipaa lihaa, enkä lihan korvikkeita.
Kai sulla on testamentti valmiina?
Kiinalaisessa ravintolassa olen saanut niin hyvää tofua etten ihmettele miksi sitä syödään.
Pavut sellaisenaan on aika mauttomia mutta kotimainen perinteinen härkäpapu maistuu sellaisenaan!👍
Miksi perunat keitetään tai valmistetaan muusiksi? Eikö olisi parempi syödä potut prosessoimatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä ainakin teen laajalti eri ruokakulttuurien ruokia, ja Aasialaiseen keittiöön nyt vaan kuuluu tofu.
Onkin todella järkevää täällä pohjoisessa Suomessa tehdä ruokaa tapaan jota harrastetaan tuhansienen kilometrien päässä erilaisella leveysasteella. 🤣
Itse et tee koskaan aasialaisia, italialaisia, meksikolaisia tai välimerellisiä ruokia? Aika tylsältä kuulostaa sinun ruoanlaittosi.
Eurooppalainen ruokakulttuuri on suhteellisen yhtenäinen kun verrataan aasialaiseen. Syötkö usein esim hiirenpoikasia elävältä?
Aasialainen ruokakulttuuri = elävien hiirenpoikasten syöminen. Got it.
Tofu ei ole ultraprosessoitua ruokaa. Onko kermajuusto tai vaikka kotijuusto ultraprosessoitua ruokaa? Entä raejuusto?
Tofu on mauton perusraaka-aine moniin ruokiin. Toki voi syödä soijapavut sellaisenaan, jolloin puhutaan edamamesta.
Tofu on vanha, perinteinen ruoka.
Papuja voi ja kannattaa syödä sellaisenaan.
Itse syön joka päivä papuja ja tofua jossakin muodossa edes hieman ehkä viitenä päivänä viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää miksi pitäisi syödä prosessoitua makkaraa, lihapullia, leukkrleitä ja kaikenmaailman jauhelihapihvejä, kun kokoliha on erittäin hyvää ja monipuolista ruokaa.
En ole ikinä ymmärtänyt miksi hyvästä lihasta pitää prosessoida täysin mauton mutta pierunhajuinen purukumi.
En syö noita. Syön kalaa. Ja italialaisia papukeittoja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tofu ei ole mitenkään erityisen prosessoitua. Se on soijajuustoa, jota voi itsekin tehdä pavuista halutessaan. Ja Japanissa ja Kiinassa syöty iät ja ajat, ennen kuin mitään teollista prosessointia oli olemassakaan.
Nämä prosessointipelkoiset kuitenkin syövät juustoja hyvällä ruokahalulla. Eivät tiedä mistä puhuvat, mutta pääasia on päästä mölyämään. Tofuja on monia erilaisia, ja se totta tosiaan on keskeinen raaka-aine monessa aasialaisessa ruoassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi perunat keitetään tai valmistetaan muusiksi? Eikö olisi parempi syödä potut prosessoimatta?
Tämä. Lihankin voi syödä kimpaleena, täysin turhaa prosessointia tehdä siitä jauhelihaa tai suikaleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tofu on osa aasialaista ruokakulttuuria, ja siitä saa hyvää jos osaa. Tykkään kyllä itsekin enemmän pavuista ja linsseistä, mutta tofulla saa vaihtelua.
Tofu ei maistu miltään. Siitä ei saa hyvää, sillä tofu itsessään ei silloin ole hyvänmakuinen vaan se mitä olet siihen pannut. Toisin on vaikka paistetun lohen kanssa. Se ei vaadi kuin suolaa.
Miksi sen raaka-aineen sitten pitäisi itsessään joltain maistua. Ei minua haittaa yhtään, jos sen ruoan maku tulee mausteista eikä raaka-aineista. Kunhan maistuu hyvältä. Syön mä kyllä savutofua ihan sellaisenaankin viipaleina leivän päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä ainakin teen laajalti eri ruokakulttuurien ruokia, ja Aasialaiseen keittiöön nyt vaan kuuluu tofu.
Onkin todella järkevää täällä pohjoisessa Suomessa tehdä ruokaa tapaan jota harrastetaan tuhansienen kilometrien päässä erilaisella leveysasteella. 🤣
No mitäpä haitttaakaan siitä on. Aika harva nuoremmista ainakaan syö kovin usein sitä perinteistä suomalaista ruokaa, se kun on etnisiinkin ruokiin tottuneiden suuhun usein turhan mautonta. Täällä se ankea ruoka oli aikanaan olosuhteiden sanelema pakko, mutta ei sitä enää ole pakko harrastaa jos ei halua.
Se aasialainen ruoka jota täällä teet tänne raahatuista aineksista on kuin 50-asteinen sauna jossa ei ole kiviä Amerikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tofu ei ole mitenkään erityisen prosessoitua. Se on soijajuustoa, jota voi itsekin tehdä pavuista halutessaan. Ja Japanissa ja Kiinassa syöty iät ja ajat, ennen kuin mitään teollista prosessointia oli olemassakaan.
Mun miehen lapsuudenkodissa he tekivät itse tofua.
https://www.meillakotona.fi/reseptit/tofu
Mun mielestä parempaa kuin leipäjuusto!
Perus pienisieluisen ajatusmaailma. Jos ei joku ei ole oma juttu, se on pahaa tai väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä prosessointipelkoiset kuitenkin syövät juustoja hyvällä ruokahalulla. Eivät tiedä mistä puhuvat, mutta pääasia on päästä mölyämään. Tofuja on monia erilaisia, ja se totta tosiaan on keskeinen raaka-aine monessa aasialaisessa ruoassa.
Prosessointi on paha vain silloin, kun se liittyy kasvisruokaan. Lyön vetoa, ettei yksikään tofusta tai härkiksestä valittaja syö pelkästään prosessoimatonta ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaisessa ravintolassa olen saanut niin hyvää tofua etten ihmettele miksi sitä syödään.
Pavut sellaisenaan on aika mauttomia mutta kotimainen perinteinen härkäpapu maistuu sellaisenaan!👍
Pavut eivät ole mauttomia. Matkustapa joskus Italiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on yliprosessoitu ja historia ei sitä faktaa muuta. Tofu ei muistuta papua maultaan eikä koostumukseltaan mitenkään. Juusto usein maistuu maidolle.
Otappa selevää: https://yle.fi/a/20-277960 missä näet yliprosessointia?
Tofua vähemmän ymmärrän härkistä. Härkäpavut ovat sinällään parhaimman makuisia papuja, mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Peruna maistuu joltain. Tofu ei.
No mitäpä haitttaakaan siitä on. Aika harva nuoremmista ainakaan syö kovin usein sitä perinteistä suomalaista ruokaa, se kun on etnisiinkin ruokiin tottuneiden suuhun usein turhan mautonta. Täällä se ankea ruoka oli aikanaan olosuhteiden sanelema pakko, mutta ei sitä enää ole pakko harrastaa jos ei halua.