Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen noin 60-v. Ikäiseni kaverit on jo luistamassa pois työelämästä. Onko ok.

Vierailija
17.02.2025 |

Yhdellä on pitkä akateeminen ura valtiolla. Sanoo, että ei vaan enää jaksa. Tietojärjestelmä uusitaan kokonaisuudessaan jälleen kerran. 

Toinen on tehtaassa, jossa on yt-neuvottelut. Hänelle on potkut ok. Kohtahan jo alkaa eläke. Vain muutama vuosi. 

Yksi on julkisella ja nivelrikko vaivaa käsissä. Puolipäiväinen enää. Ollut pitkiä salkkuja ja haluaa eläkkeelle. Jne jne. 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos riittää rahaa jäädä pois töistä ja eläkettäkin on karttunut jo tarpeeksi, niin miksi ei.

Vierailija
2/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei jäisi pois jos mahdollista? Tilaa nuoremmille. Parempi nauttia elämästä vielä kun on jokseenkin hyvässä kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 53 ja olisin jo valmis jäämään..

Vierailija
4/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Miksei olisi ok? Mä olen nyt 60 ja ollut jo monta vuotta poissa työelämästä - enpä pahemmin kavereiden mielipiteitä kysellyt.  

Vierailija
5/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin onko ok? Mitä hitsiä se sulle kuuluu tai meille tai ylipäätään kenellekään. Ihmiset jäävät eläkkeelle sitten, kun on kenenkin aika. Mitä sä tällaisilla arvosteluketjuilla teet?

Vierailija
6/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt sinne töihin!

Vierailija
7/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkiä ne salkut sitten on, joista kirjoitat. Onko miten hankala kantaa pitkiä salkkuja? 

Vierailija
8/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on ok. Samalla tekee tilaa meille nuoremmille.

Vierailija
9/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vasta 31v ja mielelläni jo jäisin :D

Vierailija
10/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän! Olen 59v ja jotenkin kroonisesti uupunut, työ on ollut niin rajatonta.

Vierailija
11/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, itsellä eläkeikä huitelee 68 vuoden tienoilla ja nuoremmilla lähenee 70 vuoden ikää. Revi siitä huumoria.

Vierailija
12/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Itsekkin melkein 60 vee haluaisin jo eläkkeelle. Mistä saisin lausunnon? Että pääsisin pois eläkkeellä. En jaksa 66 vuotiaaksi töissä. Jo pissat menee housuihin ja virtsan pidätyskyky mennyt. Ei ole muillekkaan kiva, että haiden töissä ja vien nuorempien työpaikan.

Vierailija
13/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 57, eläkkeeseen olisi n. 9 vuotta, mutta ainakin vuotta ennen haluan jäädä pois jos vain rahatilanne sen sallii. Jäisin vaikka heti, jos olisi jo riittävästi rahaa. Olen tehnyt pitkän uran saman työnantajan palvelksessa, tehtävät vaan ovat muuttuneet ja lisääntyneet. Olen nähnyt alan murroksen ja joutunut luopumaan työtovereista joiden tehtävät ovat siirtyneet minulle. Aikoinaan oli oma sihteeri, nyt olen ollut jo parikymmentä vuotta oma sihteerini ja toimitusjohtajan assitenttikin kaiken muun ohella.

Olen saanut pikku perinnön ja siirtänyt sen lisäksi palkasta joka kuukausi sijoituksiin. Jos ne kasvavat edes osittain siihen suuntaan kuin nyt, voin toteuttaa eläköitymissuunnitelmani ja nauttia sijoituksista myös eläkkeen ohessa. Rahan tarve ei todellakaan lopu eläkkeellä. Hyväkuntoisena on kiva esim. viettää talvia lämpimässä ja jos/kun kunto alkaa huonontua, voi ostaa palveluita; kotihoitoa, siivoojan palveluita jne. Eivät edes kunnalliset palvelut ole kovin edullisia nytkään, saati tulevaisuudessa.

Vierailija
14/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi laittaa kuuskymppiset eläkkeelle, jotta nuoret työttömät pääsisi töihin. 300 000 työtöntä jo. Sillä se työttömyysongelma hoituisi. Työvoimapula on työnantajapuolen satuilua. 

Vierailija
15/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipoissa töissä pitää käydä. Ja kepeillä kulkea. On se niin VÄÄRIN.

Vierailija
16/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin onko ok? Mitä hitsiä se sulle kuuluu tai meille tai ylipäätään kenellekään. Ihmiset jäävät eläkkeelle sitten, kun on kenenkin aika. Mitä sä tällaisilla arvosteluketjuilla teet?

Mietin yhteiskunnan kannalta. Nyt puhutaan paljon työurien pidentämisestä. Toisaalta moni akateeminenkaan ei saa töitä ainakaa pidemmäksi aikaa. Toisaalta valitetaan työvoimapulaa( Joka on ilmaistyövoimapulaa)

Herätän keskustelua. En oikein hahmota, missä mennään. 

Ap

Vierailija
17/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lusmuilla -65 asti painetaan töitä ja lepäillään sitten.

Vierailija
18/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaipoissa töissä pitää käydä. Ja kepeillä kulkea. On se niin VÄÄRIN.

Ja samaan aikaan omat 25-30 vuotiaat lapset työttöminä!!!!! Tuplavääryys.

Vierailija
19/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Vielä 13 vuotta pitäisi jaksaa...

Vierailija
20/35 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eine työttömät kelpaa pois jäävien tilalle -ei ole koulutusta eikä motivaatiota.