Nainen, paljonko kyykkäät?
Kommentit (44)
40 kiloa, mutta aloitin vasta viime marraskuussa treenaamisen. Mavessa nousee 55 kiloa ja penkissä 22,5 kiloa. Teen kaikista 3x8 sarjan.
Vierailija kirjoitti:
40 kg menee nyt, ja tuskaa on. Salilla käynyt vuoden ja olen etinen totaalinen sohvaperuna. En tiedä mikä vikana kun lihasvoimat ei kasva, ei pysty lisäämään painoja kun sitten en edes pääse ylös. Toki polvet huonot
Mulla on samaa. Kyykyssä yleensä tanko plus 5 kg kiekot. En saa kehittymään. Tolla setillä aina samaa tuskaa. Maastaveto sen sijaan kulkee ja kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
Monella ne polvet ei oo todellisesti huonot tai rikki, vaan reisi ja polven tukikudokset ovat liian heikot.
Tiedän itsestäni vaikka mies olenkin. Polvet tulivat tosi helposti kipeiksi ja olivat jopa arat kosketukselle lumpion alapuolelta molemmin puolin, vaikka ikää oli vain reilut 20v.
No aloin vaan vahvistaa jalkavoimia, tosin prässillä ja reidenojennuksilla pelkästään ensimmäiset kuukaudet. Jo tässä kohtaa polven seudun arkuus ja herkkyys katosi käytännössä täysin ja viimeinen silaus oli kyykyn aloitus. Tein rauhallisesti, riittävän pienellä painolla ja tekniikkaan panostaen. Polvivaivat lähtivät ja jalat alkavat olla vahvemmat kuin mikään muu kehossani, vaikka olen paljon treenannut yläkroppaakin.
Hieno homma. Silti todella monella keski-ikäisellä on ihan todellisia polviongelmia. Nivelrikko on todella yleinen ongelma.
Nimim. Olen käynyt salilla kasarilta lähtien ja polvet on ihan paskana.
Jaa-a varmaan 100 kilolla tehnyt joitakin vuosia sitten kyykkyjä. Rintarangan välilevyn pullistuman myötä on joutunu jättämään kyykyt. Muita liikkeitä tilalla, jotka ei käy niin välilevyjen päälle.