Nainen, paljonko kyykkäät?
Kommentit (44)
Kaksi pulloa punkkua alkon alahyllyltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei nouse rautaa, hyvä kun saan itseni nousemaan kyykystä. Sekin jo saavutus tätä nykyä.
t. Maiju
Eikö sinua yhtään huolestuta terveytesi taso?
Köyhät kyykkää tykimmin. Vanha klassikkoleffa.
Mä teen syväkyykkyä 40 kilolla ja sekin tuntuu polvissa seuraavana päivänä (alkava nivelrikko). Boxikyykkyä teen 60 kilolla.
Kyllä mä monesti mietin että jos mulla olisi 40 kiloa enemmän painoa (ihan mahdollista kun nyt painan 55) niin mahtaisi olla polvet huonossa kunnossa.
T. Täti 50+
Vierailija kirjoitti:
40 kg menee nyt, ja tuskaa on. Salilla käynyt vuoden ja olen etinen totaalinen sohvaperuna. En tiedä mikä vikana kun lihasvoimat ei kasva, ei pysty lisäämään painoja kun sitten en edes pääse ylös. Toki polvet huonot
Kannattaako kyykkyjä painoilla tehdä jos polvet on huonot?
Kyykkään vain paksua ja mustaa kakkoseen.
Yliopistoaikoina tuli kyykättyä paljonkin. En nyt muista tuloksia mutta kyllä karttu lensi paljon. Osallistuin akateemisen kyykän kisoihinkin mutta ei tullut mitalisijoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 kg menee nyt, ja tuskaa on. Salilla käynyt vuoden ja olen etinen totaalinen sohvaperuna. En tiedä mikä vikana kun lihasvoimat ei kasva, ei pysty lisäämään painoja kun sitten en edes pääse ylös. Toki polvet huonot
Se onkin hassua että jos polvet on huonot niin nimenomaan pitää vahvistaa etureisiä ja pakaralihaksia. Ja kyllähän siihen paras liike kuitenkin on kyykky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä lääkäriltä. Voi huonontaa tai parantaa polvien tilannetta riippuen siitä mikä niissä on vikana.
Siirryin lantionnostoon, parempi polville.
Vierailija kirjoitti:
Ei nouse rautaa, hyvä kun saan itseni nousemaan kyykystä. Sekin jo saavutus tätä nykyä.
t. Maiju
Ei nouse täälläkään. Selkä pazkana. Ja kaikki nivelet.
120 kg on enkka -76 kg sarjaan, eli kehitettävää on!
Monella ne polvet ei oo todellisesti huonot tai rikki, vaan reisi ja polven tukikudokset ovat liian heikot.
Tiedän itsestäni vaikka mies olenkin. Polvet tulivat tosi helposti kipeiksi ja olivat jopa arat kosketukselle lumpion alapuolelta molemmin puolin, vaikka ikää oli vain reilut 20v.
No aloin vaan vahvistaa jalkavoimia, tosin prässillä ja reidenojennuksilla pelkästään ensimmäiset kuukaudet. Jo tässä kohtaa polven seudun arkuus ja herkkyys katosi käytännössä täysin ja viimeinen silaus oli kyykyn aloitus. Tein rauhallisesti, riittävän pienellä painolla ja tekniikkaan panostaen. Polvivaivat lähtivät ja jalat alkavat olla vahvemmat kuin mikään muu kehossani, vaikka olen paljon treenannut yläkroppaakin.
Viiniä ja tarpeeksi. Aukaisin jo.
Vierailija kirjoitti:
75 kg ykkönen, olen vanha ja pienikokoinen
Onko tuo oma paino? Vai 75kg+oma paino
Kuohuviinihyllyn edessä päivittäin. Surullista mutta totta.
130 kiloa nousee ilman rautaa