Missään en ole keski-ikäisenä miehenä kokenut oloani niin oudoksi kuin Normal-kaupassa
Kävin ostamassa sieltä shampoota ja hoitoainetta kun ne kuulemma ovat halpoja, ja olin täysin teinityttöjen valtakunnassa ei-toivottuna vieraana.
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppisenä naisena tulee myös outo olo Motonetissä. Se on jotenkin niin poikien kauppa, vaikka enemmän sieltä löytää heräteostoksia kuin Normalista tai Ikeasta.
😄
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin kerran ostamassa lapselle lahjakortin. Aivovammainen myymälä on kalustettu yhdeksi pitkäksi kiemurtelevaksi käytäväksi joten kassalle päästäkseen piti kävellä satoja metrejä sitä jonninjoutavan krääsän kunniakujaa ja väistellä kulmien alta mulkoilevia teinejä, jotka kasautuvat ryppäiksi tukkimaan väylää osaamatta alkeellisimpia ihmisjoukkotoimintoja kuten tilan antamista ohi meneville.
Saattoi olla viimeinen visiittini. Annan vastedes vaikka Alkon lahjakortin. Siellä sentään ihmiset ja kalustus on normaalia eikä pelkkä myymälän nimi.
Sehän on tarkoituksella labyrintti, jotta asiakkaat joutuu vaeltamaan läpi koko tuotevalikoiman ja tarttuu mukaan enempi tuotteita kuin aikoi ostaa.
Myös Ikea on labyrintti, mutta siellä sentään on oikoteitä, joita pitkin pääsee sieltä kassalle ja ulos nopeasti.
Joku aiemmin kommentoi tosi kriittisesti Normalin liikkeiden suunnittelua paloturvallisuuden kannalta. Liike on sokkelo, josta ei pääse nopeasti ulos ja hyvin suuri osa tuotteista herkästi syttyviä, aerosoleja sun muuta räjähdysherkkää. Onko siellä edes sammutuspeittoja? Vaahtosammuttimia? Sprinklerit?
Vihdoin ulos sieltä kaupasta. Huh, selvisin!
- PENTTI, TERVE, NORMALISTAKO TULOSSA!?
- eeeeih....
- TYTTÄRET AINA TULEVAT TUOLLAISTEN VIHREITTEN KASSIEN KANSSA KAUPUNGILTA!
- eeiku...
- PITÄÄ KYLLÄ VALITETTAVASTI JATKAA SAMONTEIN MATKAA, REMONTTI PAINAA PÄÄLLE, BAUHAUSISTA PITÄÄ HAKEA TARVIKKEITA JA MOTONETISTA AUTOON PYYHKIJÄNSULAT. NO PENTTI, PIDÄHÄN ITTES MIEHENÄ!
- niin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tuo Normal- nimikin viitata ns. uuteen normaaliin...
Minä luulin nimen perusteella niiden olevan venäläisiä kauppoja :D
se olisi normalna kauppa 😅
Nje poni mai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tuo Normal- nimikin viitata ns. uuteen normaaliin...
Normal katastrof?
Mitäs menit sinne. Tosimies käy vain huoltsikalla, autotarvikeliikkeessä ja rautakaupassa. 😑
Nuoret muka ympäristötietoisia? Kävelin kaupan läpi ja melkein oksensin. Varmaan 90 % tavaroista muoviroskaa, joka on todellakin ympäristöongelma. Lähikaupastani saan kunnolliset biohajoavat, hajuttomat, pesuaineet sun muut.
Samaa muoviroskaa on Tiger- ja Tokmannin Miny -tjtk kaupoissa. Ovatko ihmiset hulluja, kun tuota roskaa ostavat ja nuo ovat kuulemma paljon paljon parempia kuin Temut ja kiinalaiset vaatekaupat.
Keski-ikäiselle naisellekin Normal on outo kokemus. Nuoret naiset kävelevät nenä pystyssä ylitsesi, kuin olisit ilmaa.
Ei se ole muuta kuin kauppa, jossa satutaan myymään muun tavaran lisäksi halpoja meikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Siellä kokee itsensä ulkopuoliseksi jo nuori nainen jolla ei ole pitkiä suoria hiuksia.
Entä 56-vuotias mies, jolla on pitkät, suorat hiukset?
Olen nähnyt siellä aikuisia naisia ja vanhempiakin. Vain pari kertaa käynyt ja ei oikein ollut mitään, paitsi hammaslankaa ja se kiva pikkukassi. t. keski-ikä
Olen käynyt kerran ja sehän oli vain kuin joku tokmanni. En tajua suosiota.
N20
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiselle naisellekin Normal on outo kokemus. Nuoret naiset kävelevät nenä pystyssä ylitsesi, kuin olisit ilmaa.
Jäikö selkääsi ja päähäsi jalankuvia? Muulla tavalla en tekstiäsi voi ymmärtää. Jos taas tarkoitit jotain kuvainnollista, niin millä tavalla sinulle tuntemattomien nuorten naisten olisi pitänyt sinua huomioida? Niiaamalla?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lähiostarin Normalissa näkyy myös keski-ikäisiä miehiä, eivätkä vaikuta edes olevan missään ahdingossa. Ainoastaan ahtaan paikan kammoisilla, kiireisillä tai huomattavan isokokoisilla on varmasti epämiellyttävä asiointikokemus, kauppa on näet jo konseptinsa puolesta ahdas ja sokkeloinen.
Minulle se krääsän määrä aiheuttaa ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Viisikymppisenä naisena tulee myös outo olo Motonetissä. Se on jotenkin niin poikien kauppa, vaikka enemmän sieltä löytää heräteostoksia kuin Normalista tai Ikeasta.
Motoneteissä on leveät käytävät ja helppo käydä tekemässä täsmäostos. Etenkin, jos on jo etukäteen käynyt tarkistamassa intter netistä missä hyllyssä se haettu tavara on. Sama Biltemassa. Periaatteessa sama on mahdollista Ikeassakin: jos tiedät mitä olet hakemassa, sen kun lampsit suoraan varastohyllyille kulkematta koko liikkeen sokkeloiden läpi. Mutta tätähän "miesten" kaupat ovat: käytännöllisiä ja helppokäyttöisiksi tehtyjä. Ja kyllä niistä naisillekin kaikenlaista löytyy, heijastimellisista kissankaulapannoista polkupyörän valoihin, mitä nyt viimeaikaisista ostoksista tulee mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tiedät, miltä naisesta tuntuu, kun pitää käydä biltemassa tai motonetissä.
Mikä Motonetissä ja Biltemassa sinua erityisesti ahdistaa?
Sekö, että tavarat on ryhmistelty selkeästi?
Sekö, että käytävät ovat leveitä ja liikkeet tilavia?
Sekö, että tavaroiden hyllypaikan voi tarkistaa Internetistä tai liikkkeissä olevilla päätteillä ellei satu saamaan myyjää kiinni?
Sekö, että kassoja on usein tarpeeksi ettei pääse muodostumaan pahoja jonoja?
Vai mikä se paha ja ahdistava olo on, joka sinulle tulee kun käyt hakemassa Motonetistä tai Biltemasta polkupyörän valoa, sähköpeitettä, tuulilasinpesunestettä tai muuttolaatikoita?
Mä ostan vaan karkkia Normalista. Ihan on ne tietyt. En jaksa asiakseni raahautua Normaliin, jos ei ole matkan varrella.