Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missään en ole keski-ikäisenä miehenä kokenut oloani niin oudoksi kuin Normal-kaupassa

Vierailija
17.02.2025 |

Kävin ostamassa sieltä shampoota ja hoitoainetta kun ne kuulemma ovat halpoja, ja olin täysin teinityttöjen valtakunnassa ei-toivottuna vieraana. 

Kommentit (220)

Vierailija
121/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin monen tuotteen hinnan ja prismasta sai samaan hintaan ja vielä tuoretta tavaraa eikä just vanhaksi menevää kuten normaalissa.

Kyllä koska urpot ei kehtaa käydä normalissa.

Vierailija
122/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jännä se tunnelimainen konsepti. Teinien heräteostoksiahan siellä lähinnä tehdään, halpaa krääsää ja karkkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normalissa on ihan hyviäkin tavaroita, kuten peruskosmetiikkaa ja pesuaineita. Mutta inhoan kaupan sokkelomaista rakennetta, josta ainoa ulospääsy kulkee lähtöruudun kautta. Koen ahdistaviksi tilanteet, joissa myymälä on ruuhkainen, eikä eteen- eikä taaksepäin pääse kunnolla  liikkumaan. Jos edessä on hitaasti etenevä rouvapari, kaksi rinnakkain kulkevaa äitiä lastenvaunuineen ja niissä roikkuvine taaperoineen ja ympärillä lokkiparven lailla levittäytynyt ja kaikkeen koskeva teinilauma, kuljet virran mukana hitaasti kuin silli kalatehtaan hihnalla. 

Mietin usein millaista siellä olisi olla, jos tulisi jokin hälytys. 

Vierailija
124/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä jännä se tunnelimainen konsepti. Teinien heräteostoksiahan siellä lähinnä tehdään, halpaa krääsää ja karkkia.

Luin että tunnelmallinen. Onhan siellä kyllä oma tunnelmansa joo.

Tällanen vanha akkakin löytää sieltä ostettavaa, tykkään paikasta.

Vierailija
125/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen voi ajatella niinkin, että harvoin esim. Motonetissä asioi pitkätukkaisia teinityttöjä. Että et ehkä kuulu Normalin normaaliin asiakasdemografiaan, mutta kyllä sulla on siellä oikeus käydä, vapaassa maassa.

Vierailija
126/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua pyydettiin Normalin mainokseen xD

Ja kerran normalissa oli joku vanhempi naainen töissää ja alkoi piikitellä kassallaa mun iästä (hän oli mua vanhempi), tajusin, että hän itse ei viihtynyt työssään ja koki olevansa vanha jaa yritti siirtää tunteen asiakkaaseen, wtf. XD

Ihaaanko tottaaaaa?

Nyt on jasmiina vähän hukassa. Onko rahat lopussa.

Vierailija
127/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tuo Normal- nimikin viitata ns. uuteen normaaliin...

Normalissa on paljon pesuaineita, deodorantteja ja voiteita. Lienee normaalia pitää huolta puhtaudestaan ja ihonsa hyvinvoinnista? Siihen kai nimi viittaa? Missään muussakaan kaupassa ei oleteta kuluttajan olevan kiinnostunut kaikesta kaupassa myynnissä olevasta.

Vierailija
128/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tiedät, miltä naisesta tuntuu, kun pitää käydä biltemassa tai motonetissä.

ei motonetissä ole alaikäisiä mopojonneja hengailemassa

Eikä myöskään täti-ihmisestä tunnu olo ahdistelijalle kun on mopojonnejen ympäröimä. Minä pistän vaimon Normaliin. En todellakaan lähde tuonne, ainakaan yksin häröilemään.

Vierailija
129/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun 75v äitini oli ihan uupunut tallusteltuaan  se läpi.  Oli kyllä mielissään kun löysi papiljotit  ja shampoota mutta päivitteli puhelimessa,miten  "ei tuntunut käytävät loppuvan ikinä!"

Vierailija
130/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär pisti isänsä ostoksille ostoslistan kanssa ko. liikkeeseen 😁

Puoliso ei käsittääkseni traumatisoitunut 😌

Vierailija
131/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naisena käynyt paljon em kaupoissa, sekä myös Puuilossa jne. Nyt kun puheeksi tuli, tajuan ettei noissa paljon taida muita naisia ehkä näkyä.  En ole kiinnittänyt huomiota naisten puuttumiseen. Sen sijaan kyllä komeisiin motoristeihin Motonetissa 😁

Vierailija
132/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri Cittarissa 2 kpl Nivean deodorantteja 4,50. 

Vierailija
133/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin aina miten pahasti kävisi jos  syttyisi vaikka tulipalo? Ihmiset hyppisi toistensa päälle ja hyllyjen yli. Teinit jyräisi mummot ja vaunumammat.  1% menehtyisi savuun ja  loput talloutuisi.

Vierailija
134/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin aina miten pahasti kävisi jos  syttyisi vaikka tulipalo? Ihmiset hyppisi toistensa päälle ja hyllyjen yli. Teinit jyräisi mummot ja vaunumammat.  1% menehtyisi savuun ja  loput talloutuisi.

No noinhan se kävisi joka kaupassa, aika ahdasta on kaupassa kuin kaupassa päästä kassojen ohi.

Vierailija
135/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naisena en edes hae sinne töihin, koska myyjätkin näyttävät olevan tosi nuoria, tuskin palkkaavat sinne yli 25-vuotiaita?

Vierailija
136/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla samat fiilikset, vaikka kävinkin ostamassa tyttöystävälleni sieltä lahjaa niin silti tuntu että oon jossain missä en saisi missään nimessä olla :D

M28

Plus kun pyysin muutaman teinitytön porukkaa hieman väistämään niin niiden ilme oli luokkaa "kukas helvetin friikki sä oot" 

Ovat varmaan joutuneet asiattoman käytöksen kohteeksi ja sinä nyt sen seurauksena epäillyksi. Onneksi olkoon jos aiheetta. Eipä se naisellekaan ole aina helppo mennä miesten suosikkikauppoihin. Ihan yhtä lailla heille suunniteltu. Ja hyvä jos teinit löytävät halvalla kosmetiikkaan, rahaa kun ei vielä paljon ole. Säästyy vanhempienkin rahaa.

Vierailija
137/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla samat fiilikset, vaikka kävinkin ostamassa tyttöystävälleni sieltä lahjaa niin silti tuntu että oon jossain missä en saisi missään nimessä olla :D

M28

Plus kun pyysin muutaman teinitytön porukkaa hieman väistämään niin niiden ilme oli luokkaa "kukas helvetin friikki sä oot" 

Mä kävin viime viikolla normalissa ja kun pyysin teinityttöä väistämään niin ihan normaalisti väisti ja vähän nolona naureskeli ja pyyteli anteeksi. Mulla itellä on samanlainen teinityttö niin ei jännitä puhua heille ja kohtaamiset heidän kanssa on normaaleja.

Mutta olen samaa mieltä kuin useat että normalissa on ärsyttävää käydä ja varsinkin nopeasti. Inhoan myös ikeaa samasta syystä.

Vierailija
138/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on semmonen teinien kusetuskauppa. Samanlainen ku hm oli joskus 2000 luvulla meille nykyisille nelikymppiselle. itse haen sieltä vaan rapsutusarpa voitot, uutistenlukuvoitot sekä kun tarpeeksi lukee uutisia niin saa voitot. Tili kahdella tilillä omalla ja äitin niin käyn hakemassa vaan ilmaistuotteet. Joskus barebelssin nappaan mukaan 2,30e tai pukka teen 3,80e. En muuta. Kosmetiikka siellä ei laadukasta.

Vierailija
139/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt, noissa mokemmissa on paljon tuotteita myös naisille. Joku lvi-alan erikoisliike voi olla vähän hämmentävä kokemus, jollei ole ammatiltaan lvi-asentaja. Tosin se saattaa olla sitä myös miehelle, koska ei niitä putkitöitäkään peniksellä tehdä.

Vierailija
140/220 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppisenä naisena tulee myös outo olo Motonetissä. Se on jotenkin niin poikien kauppa, vaikka enemmän sieltä löytää heräteostoksia kuin Normalista tai Ikeasta.