Työllisyyspalvelut eivät ole ottaneet yhteyttä
Viimeinen suunnitelmani vanheni joskus marraskuussa 2024. Eli viimeisin yhteydenotto siis joskus elokuussa 2024. Aikaisemmin yhteydenotto tuli aina viikon tai kahden sisään suunnitelman vanhenemisesta. Nyt ei näy eikä kuulu mitään. Kuinka pitkään tämä kestää että saavat hommat taas toimimaan? Muilla vastaavia kokemuksia viivästymisestä. Olen siis Helsingissä.
Kommentit (106)
Ole onnellinen. Itselle sanotaan aina tapaamisessa, että "nyt on työnhakusi taas voimassa kaksi vuotta!".
Kaksi vuotta on siis yhteydenottoväli. Hyvä niin, tässä vaiheessa vanhana.
Minun kohdallani sama, Helsingissä minäkin. Kaikki työllisyyspalvelut siirtyivät 1.1. kuntien hoteille,joten ruuhkaa on varmasti. Niin kauan kuin työnhaku on virallisesti voimassa, ei tarvitse murehtia omaa osuutta.
Minulla merkitty että asiaani hoitaa naapurikaupunki, eikä kotikuntani. Saas nähä soitellaanko mistä kun kohta pitäis uusia.
Työttömien määrä räjähtänyt käsiin. Keskittyvät ensin tuoreisiin tapauksiin. Kortistoon jo homehtuneet hoidetaan, jos jää luppoaikaa.
T.M54, työtön vuodesta 2021
Mut pakotettiin johonkin työkkärin terveystarkastuksiin. Sanoivat siellä, että on hälyttävän korkea verenpaine ja kolesteroli ja että perusterveydenhuollossa ei ole tarkistettu mitään mitä pitäisi. Juu. Perusterveydenhuolto sanoi, että ei ole.
Sitten kutsuivat johonkin ihme tapaamiseen. Siellä oli joku työkkärin täti ja joku sosiaalitäti, matkustin sinne. He sanoivat, että tahdon päästä eläkkeelle. Kerroin, että en todellakaan tahdo, vaan päästä töihin, niin he riemasruivat, että meidän unelma-asiakas ja turha käynti.
Helsingin kaupunki halusi kaikkien työttömien tiedot suorasiirtona kaupungin omaan järjestelmään (laitonta!) ja valtiolla kieltäydyttiin tästä, Siksi siellä nyt väitetään, että järjestelmät ei toimi ja vika on valtion puolella, vaikka itse asiassa virkailijat joutuvat naputtelemaan työttömien tiedot tapaaminen tapaamiselta kahteen järjestelmään, joista vain toinen oikeasti olisi tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin kaupunki halusi kaikkien työttömien tiedot suorasiirtona kaupungin omaan järjestelmään (laitonta!) ja valtiolla kieltäydyttiin tästä, Siksi siellä nyt väitetään, että järjestelmät ei toimi ja vika on valtion puolella, vaikka itse asiassa virkailijat joutuvat naputtelemaan työttömien tiedot tapaaminen tapaamiselta kahteen järjestelmään, joista vain toinen oikeasti olisi tarpeen.
Itselle tullut vain puhelinsoittoja 3kk välein. Aiotaanko lisätä henkilökohtaisia tapaamisia? Työttömyyttä jo usemapi vuosi. Helsingissä myös.
Mulle soitettiin tällä viikolla ja suunnitelma uusittiin uusilla päivämäärillä eli haen töitä kuten ennenkin.
t. Työtön vuodesta 2023 (n. vuoden päästä eläkkeelle)
Saako niitä tukia, jos suunnitelmaa ei uusita? Mulle suunnitelma tehty vain kolmeksi kuukaudrksi. Nyt oli järjestelmässä häiriö, etten päässyt laittamaan sinne hakemisni työpaikkojakaan.
Minulta loppui viransijaisuus 6.1 ja 8.1 soitettiin. Olin kuitenkin jo tekemässä uutta pätkää ka siksi en ollut ilmoittautunut itse
Vierailija kirjoitti:
Saako niitä tukia, jos suunnitelmaa ei uusita? Mulle suunnitelma tehty vain kolmeksi kuukaudrksi. Nyt oli järjestelmässä häiriö, etten päässyt laittamaan sinne hakemisni työpaikkojakaan.
Koska oli häiriö? Tänä vuonna ei ole tiedossa kuin tammikuussa yksi yhden päivän (tai oikeastaan yön) häiriö, mutta työttömät on omasta mielestään kohdanneet häiriöitä koko ajan, vaikka lokien mukaan ongelmia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mut pakotettiin johonkin työkkärin terveystarkastuksiin. Sanoivat siellä, että on hälyttävän korkea verenpaine ja kolesteroli ja että perusterveydenhuollossa ei ole tarkistettu mitään mitä pitäisi. Juu. Perusterveydenhuolto sanoi, että ei ole.
Sitten kutsuivat johonkin ihme tapaamiseen. Siellä oli joku työkkärin täti ja joku sosiaalitäti, matkustin sinne. He sanoivat, että tahdon päästä eläkkeelle. Kerroin, että en todellakaan tahdo, vaan päästä töihin, niin he riemasruivat, että meidän unelma-asiakas ja turha käynti.
Ketään ei voi pakottaa terveys tarkastukseen, taisivat kuule huijata sinut typ asiakkuuteen. Nyt joudut olemaan sitten sossujenkin kanssa tekemisissä, ota yhteys kunnan oikeus avustajaan toi toiminta on laitonta ja ei lopu ellet sitten tee asialle jotain. Kanteluita voi tehdä myös oikeusasia miehelle sekä alue hallinto virastoon, älä lannistu kyykytykseen ja nöyryyttämiseen se on noiden kusisten tanttojen työn kuva valitettavasti.
Olen 62 v ja työkokeilussa huhtikuun alkuun asti. Ja Omavalmentaja sanoi että soittaa heti kun työkokeilu loppuu. Ei voi ilmoittaa milloin soittaa. Hanurista. Pitäisi olla vastaamassa klo 8-16 kun viitsii soitella.
Pirkanmaalla työllisyystilanne muuta maata huonompi. Ihmettelen että noin aktiivinen kunta eli Tampere ei saa ihmisille töitä?
Vierailija kirjoitti:
Jopa kaupungin käyttämät ns.uravalmentajat jotka eivät ole siis työllisyysviranomaisia laittavat heti kun huoneeseen astut allekirjoittamaan suostumuspaperin jotta voivat saada tietoa terveys -ja kelatiedoistasi...en ymmärrä miksi joku jonka homma on neuvoa cvn teossa tarvitsee terveystietosi? Tietosuojavaltuutetulle tulkinnan paikka.
Onko mitäään arvioita kuinka pitkäksi tuo tauko voi venähtää tämän sotkun takia? Itselläkin alkaa olla jo puoli vuotta siitä kun viimeksi oltiin yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Onko mitäään arvioita kuinka pitkäksi tuo tauko voi venähtää tämän sotkun takia? Itselläkin alkaa olla jo puoli vuotta siitä kun viimeksi oltiin yhteydessä.
Ihan näin uteliaisuuttani kysyn miksi toivoisit tiiviimpää yhteyden pitoa työllisyyspalvelta?
Kyllä sullekin varmaan tulee yhteydenotto piakkoin. Mulla oli kans viimeiset haut loka-marraskuulla ja nyt alkavalla viikolla on uusi suunnitelman päivitys. Varmaan siellä on kaikki niin sekaisin, että yhteydenotot venyy. Käsittääkseni siellä on jonkinlaiset yt:t, jossa virkailijoiden tehtäviä jaetaan uudelleen.
Jos tuet juoksee niin mikäs siinä. Minut unohdettiin puoleksi vuodeksi kunnes huomasin kurssin, jonne olin halukas menemään ja työkkäri sen maksaisi. Virkailija oli ihan ihmeissään miten näin on päässyt käymään. Kun soitto tulee niin sano vaan että olet kyllä töitä hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Olen 62 v ja työkokeilussa huhtikuun alkuun asti. Ja Omavalmentaja sanoi että soittaa heti kun työkokeilu loppuu. Ei voi ilmoittaa milloin soittaa. Hanurista. Pitäisi olla vastaamassa klo 8-16 kun viitsii soitella.
Pirkanmaalla työllisyystilanne muuta maata huonompi. Ihmettelen että noin aktiivinen kunta eli Tampere ei saa ihmisille töitä?
Työkkäristä tulee aina tekstari ennen soittoa joten taidat olla dementikko kun et kelloa ja kalenteria ymmärrä. Tai sitten olet trolli jolla ei ole mitään käsitystä miten kuviot menee.
PS. Palstan yksinkertaisimmille tietoon, olen tietoinen työkkärien lakkauttamisesta. Siitäkin sotkusta voitte kiittää Marinin katastrofihallitusta. Prosessit on kuitenkin kunnilla samat kunnes niitä ehkä mukautetaan.
Espoossa sama