Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetko kirjoja? Lukeeko lapsesi?

Vierailija
02.10.2024 |

Siinäpä se kysymys olikin.

Voit myös kertoa lukeeko lapsen toinen vanhempi ja spekuloida onko samaa sukupuolta olevan vanhemmille mallilla erityisesti merkitystä.

Itse olen perheestä jossa äiti luki ja isä ei, kaikki perheen tytöt lukivat ja lukevat jossain määrin myös aikuisena, pojat ei. Omista lapsista molemmat (tyttö ja poika) lukevat vielä toistaiseksi. Isä ei lue, minä luen, vaikka enemmänkin voisi.

Ketjussa on tilaa myös sukupuolen moninaisuudelle vaikka oman perheen esimerkit on perinteisen binäärisiä. Ei tartte juuttua siihen. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen paljon. Ehkä sen takia minulla ei olekaan lapsia. Naiset eivät kiinnostu kirjoja lukevasta miehestä.

Vierailija
2/14 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v nainen ja luen 4-6 kirjaa kuukaudessa. Lapsia ei ole, mutta kun itse olin lapsi niin sekä äiti että isä lukivat päivittäin satuja minulle ääneen, ja isä luki "iltasatuna" ääneen varhaisnuorten kirjaa vielä silloin kun olin 10v, vaikka toki tuohon aikaan luin jo itsekin. Isä luki muutenkin paljon, äiti ei lukenut muuta kuin niitä satuja minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun hiljaisuudesta päätellen harvalla taitaa olla sekä lapsia että aikaa lukea. 

Vierailija
4/14 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen, koska minulla ei ole lapsia. Yksikään tuntemani perheenäiti ei lue kirjoja. Äänikirjatkin jäävät kesken. 

Vierailija
5/14 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen paljon. Ehkä sen takia minulla ei olekaan lapsia. Naiset eivät kiinnostu kirjoja lukevasta miehestä.

Eipä :) Minkälaisia naisia sä oikein tapailet? 

Terveisin paljon lukeva nainen ja parisuhteessa miehen kanssa, joka myös harrastaa lukemista. On kiva maata illalla sängyssä kun toinen tulee ääneen (tai vaihtoehtoisesti lukea itse kun toinen kuuntelee) ihan näin aikuisenakin. 

Vierailija
6/14 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä :) Minkälaisia naisia sä oikein tapailet? 

Terveisin paljon lukeva nainen ja parisuhteessa miehen kanssa, joka myös harrastaa lukemista. On kiva maata illalla sängyssä kun toinen tulee ääneen (tai vaihtoehtoisesti lukea itse kun toinen kuuntelee) ihan näin aikuisenakin. 

Hups, siis *lukee ääneen :)))

Vierailija
7/14 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä luki kaikki ja paljon, isovanhemmat molemmat, äiti ja isä sekä myös veljeni. Itse olen varsinainen lukutoukka ollut koko ikäni. Ja kyllä lapset lukevat myös, eikä heitä ole siihen mitenkään tarvinnut edes opettaa tai kannustaa. 

Vierailija
8/14 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lapseton himolukija nainen mutta kaverilla (nainen) on 4v ja 9v lapset ja kyllä hän lukee 1-2 romaania kuukaudessa. Vanhempi lapsi lukee myös ja lasten isä lukee nuoremmalle iltasatuja kuten luki vanhemmallekin lapselle ennen kuin lapsi oppi itse lukemaan. Molemmat lapset ovat tyttöjä. Lasten isä ei lue satujen lisäksi muuten, mutta kuuntelee äänikirjoja.

Vierailija
9/14 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhempani lukivat paljon, minä luen paljon. Molemmat poikani (nyt jo nuoria aikuisia) lukevat paljon. 

Vanhempien malli on äärimmäisen tärkeä ja ylipäänsä sen näyttäminen, että arvostaa kirjoja ja lukemista.

Vierailija
10/14 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehdin, kyllä muutaman kirjan luen vuodessa. Syy on, ettei ehdi. Tänä vuonna olen lukenut monta kirjaa ja useamman kuin yleensä. 

Vierailija
11/14 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun hiljaisuudesta päätellen harvalla taitaa olla sekä lapsia että aikaa lukea. 

Teit sitten tällaisen päätelmän puolen tunnin kuluttua aloituksesta, Sherlock. Ihan kuin kaikkia kiinnostaisi vastata.

Vierailija
12/14 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35-vuotias tokaluokkalaisen pojan äiti ja luen suunnilleen romaanin per viikko. Lapsen isä ei lue lainkaan itsekseen, samassa taloudessa asutaan. Molemmat toki luemme lapselle ääneen päivittäin. 

Lapsi kuuntelee mielellään vanhempien ääneen lukemista ja äänikirjoja haluaisi kuunnella jatkuvasti. Hän ei kuitenkaan kovin mielellään lue itse, koska pitää sitä työläänä. Välillä suostuu lukemaan itse osan tekstistä ääneen. Itsekseen katselee välillä kuvia. Mieluusti kannustan lukemaan enemmänkin mutta en haluaisi toisaalta panostamalla viedä lukemisesta sitä vähääkään iloa mikä nyt on. 

Vierailija
13/14 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei lue.

Vierailija
14/14 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen noin yhden ohuen kirjan lapselle kuukaudessa, koska enempää en iltaisin jaksa töiden jälkeen. Työ ja arki vie kaikki mehut.