S-kaupan ruuan verkkotoimitus - tilaus peruttu
Tein Prisma tilauksen tälle päivällä jo viikko sitten. Ensin tuli iltapäivällä viesti, että arvioitu toimitusaika on klo 17.10-17.50. Sitten vähän neljän jälkeen tuli viesti, että olemme joutuneet perunaan tilauksen.
Soitin asiakaspalveluun ja kysyin syytä. On kuulemma haasteita robotiikan kanssa siellä keskusvarastolla.
On näköjään mennyt huonommaksi tuo S-kaupan systeemi uudistuksen jälkeen. Jatkossa on kaintehtävä,tilaukset Citymarketista.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikset hae itse?
Minä en hae sen takia, että mulla ei ole autoa enkä voi kantaa painavia ostoksia ja taksi on kalliimpi kuin kotiinkuljetus.
T. Eri
mulla taas on hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta ja todella heikko toimintakyky. Välillä jaksan itse, mutta välillä otan tän.
T : myöskin eri
Vierailija kirjoitti:
Ennen S-kaupan ruuan verkkokaupan uudistumista tällaista ei ikinä sattunut.
No jos robotiikassa ongelma, se ei liity mitenkään verkkokaupan uudistumiseen. Äly hoi älä jätä.
Mitenkäs tää ihminen pärjää jos tulee sota?
Voi vi...... suomalaiset kermaperseet.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella juuri muuttui että yhdeltä varastolta tulee kaikki ostokset. Ei olla vielä kokeiltu. Ollaan kuitenkin päädytty siihen että lihat käydään ostamassa itse kun niissä toimii vaan omat kädet että päiväys on riittävän hyvä.
Valittavissa olevat liijkeet riippuvat tähtien asennon ohella varmaankin myös osoitteesta. Minulla on ollut Tampereen keskustassa 0-4 liikettä mistä valita. Yleensä valittavissa on yksi Prisma (keskusvarasro?) ja yksi S-market, joissa on hieman eri kuljetushinnat ja valikoimat.
Käsittääkseni on mahdollista valita yksi liike istunnon alussa ja vaihtaa se istunnon aikana, jolloin pääsee joko vaihtamaan tai peruuttamaan tuotteet, joita uudessa liikkeessä ei ole (tai ne vaihdetaan).
Periaatteessa pitäisi siis olla mahdollista, että järjestelmä vaihtaisi liikettä lennossa, jos jollakin liikkeellä tai varastolla on ongelmia.
Oletus on, että liike saa vaihtaa tuotteen. Ainakin vielä eilen Tampereella oli mahdollista kieltää vaihtaminen tuotekohtaisesti.
Olen törmännyt mainitsemaasi päiväysongelmaan Prismasta tilatessani. Timaan yleensä kahden viikon eväät, joten ongelmaan täytyy saada joku ratkaisu. Seuraavaksi kokeilen olisiko tuotekohtaista kommentoinnista apua.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs tää ihminen pärjää jos tulee sota?
Eikö se aika selvää ole, että esim. sairaat eivät pärjää sodassa? Silloin ei välttämättä terveetkään pääse kauppaan ostoksille, joten ihan turhaan piikittelet. Sitä paitsi nyt ei olla sodassa ja on ihan asiallista odottaa, ettei verkkokauppa tuosta vaan peru tilausta.
Minun sähköpostissani lukee vain, että
Tilauksesi, toimitus 17.2.2025 klo ##.####.##,.
enkä huomannut tilausta tehdessäni S-kaupan sivuilla netissä mitäään yleistä varoitusta.
Lakkotieto on ollut jo viikkoja. Olisit laittanut tilauksen aiempaan päivään.
Vierailija kirjoitti:
Heitä jorpakkoon tommonen paskakauppa, joka ei käytä ihmisiä.
Halvimmillaan kotiinkuljetus on 3,90 euroa.
Mietipä sitä.
Minulla Prismasta tilaamisen suurin ongelma yleensä on, että en saa sitä, mitä tilaan. Ilmeisesti minulla on niin outo maku, että, vaikka kyseiset tuotteet ovat valittavissa ja lisättävissä ostoskoriin, niitä ei sitten kuitenkaan koskaan ole tarjolla. Tilanne hankaloitui jo viime vuoden elokuussa.
Vierailija kirjoitti:
ropotit romuna kun ajavat väärällä puolella, vastaantulevia ihmisiä päin.
Tänään s-kaupan ruokarobotti yritti ylittää tietä Triplan lähellä, ei onnistunut, jatkuva autojono esti robotin liikkeet, seurattiin sitä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
...Suhteellisen tylyä saada viesti asiasta, että tilauksesi on peruttu. Huonoa asiakaspalvelua. Vaikka sen tuhat asiakasta soitettavana, niin ne soitetaan!
...Tuommoinen koko kuorman jättämättä tuleminen veetuttaisi kunnolla. Jäisi todellakin asiakkuus siihen.
Ilmoitus perjantai-iltapäivänä neljältä, että viideksi luvatut viikonlopun ruoat eivät tulekaan, voi olla aika kohtalokas jollekin yksin asuvalle pyörätuoliin sidotulle seniorille. Jos on vähän dementiantynkää, niin sittenhän sillä ei ole niin väliä.
Tekisi mieleni väittää, että kyse on heitteillejätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun sähköpostissani lukee vain, että
Tilauksesi, toimitus 17.2.2025 klo ##.####.##,.
enkä huomannut tilausta tehdessäni S-kaupan sivuilla netissä mitäään yleistä varoitusta.
Lakkotieto on ollut jo viikkoja. Olisit laittanut tilauksen aiempaan päivään.
Kun menin keskiviikkona tekemään tilaustani huomasin, että muutama muukin oli keksinyt saman ajatuksen ja seuraava vapaa slotti oli vasta maanantaina.
Pointti oli kuitenkin se, että pään pensaaseen panemisen sijaan kauppias voisi tiedottaa kauppakohtaisista käytännöistä, kun ne kuitenkin ovat jo tiedossa.
En odota osuuskaupalta tai aatun valinnalts mitään ihmeitä. K-kaupan tilanne on mielenkiintoisempi -- hehän ovat ilmoittaneet.pitävänsä kaupat pääosin auki omistaja-, esimies- ja rikkurivoimin.
Vierailija kirjoitti:
Asia on itselleni ajankohtainen, sillä minulla on tilaus sisällä maanantaiksi ja ainakaan toistaiseksi en ole saanut S-kaupasta minkäänlaista varoitusta siitä, miten mahdollinen lakko voisi vaikuttaa tilaukseni toimittamiseen. Oletan että heillä on varasuunnitelma.
Ilmeisesti täällä Tampereella on hieman nohevampi hemmo puikoissa.
Iltauutisten perusteella -- logistiikka lakossa heti maanantaiaamuna -- olin varautunut siihen, että aamulla olisi sähköpostissa ilmoitus: force majeure, ei voi toimittaa.
Yllätyksekseni sainkin toivoa herättävän ilmoituksen, että maksu on veloitettu tililtäni. Jäin odottamaan normaalisti puhelimeeni tulevaa linkkiä, josta voin seurata milloin jakeluauto on näillä hoodeilla.
Seuraava yllätys oli ovikellon soitto. Alaovella oli Ali Hankkija ruokakassieni kera. Mies ei montaa sanaa vaihtanut, mutta päättelin, että kyseessä oli joku, joka ei normaalisti toimittanut äässmarketin kotiinkuljetuksia.
Eli ainakin täällä Tampereella kotiinkuljetus pelitti lakosta huolimatta -- ja hyvä niin.
Espoossa toimitettiin ennen lähistöllä sijaitsevasta Prismasta, keräsivät tuotteet myymälässä. Nyt lukee suoraan Prisman ruoan verkkokauppa, tuotteet toimitetaan Vantaan varastolta jossa 200 työntekijää ja 100 robottia.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä sitä.
Täällä se on 9,90-11,90. Mieti sinä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä sitä.
Täällä se on 9,90-11,90. Mieti sinä sitä.
Olisiko koukusa olevia asiakkaita jo niin paljon, että kaupat/ketjut voisivat ruveta tekemään bisnestä.
Olen ollut huomaavinani, että yksittäiset S-marketit kustantavat edullisimmillaan 5 90 ja MFC Prismat 9.90- 14,90.
Jos miettii ihan fyysistä keräilytoimintaa, on selvää, että muutamalla eurolla ei kovin montaa kärryllistä kerätä. Jos asiakkaita on tarpeeksi, kuljetuksessa voi tulla synergiaetuja, mutta sielläkin on katettava kaluston muuttuvat ja kiinteät kulut. Yhdestä keskusvarastosta tulee enemmän kilometrejä ja ajotunteja kuin monesta lähimarketista.
Suurin osa asiakkaan lisäkustannuksista -- ja kauppiaan katteesta -- tullee muualta kuin kuljetusmaksuista.
Asun Itä-Helsingissä. Ennen ruoan verkko-ostokset kerättiin Itäkeskuksen Prismasta, mutta nyt ne tulee jostain varastosta. Sen myötä valikoima on pienentynyt ja joku tuote ilmoitetaan loppuneeksi kahtena-kolmena viikkona peräkkäin. Monia hyviä tuotteita on jäänyt valikoimasta pois. En tykkää tästä uudesta systeemistä. Monta kertaa olen joutunut vielä itse kaupassa käymään. Siksihän tilaan ettei kaupassa tarvitse juosta. Meillä on iso perhe ja paljon ruokaa kuluu.