Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritän myydä hyväkuntoista tavaraa tekstiiliä mutta kukaan ei osta. Ärsyttää kun en pääse niistä eroon ja ilmaiseksi en hanno antaa.

Vierailija
14.02.2025 |

Missä vika? Esim 4kpl käyttämättämiä pimennysverhoja, laitoin hintaa 20e, onko muka liikaa jos maksoivat uutena 80e? (ikean). Sitten oisi kauniita tauluja, japanilaisia aiheita laitoin hintaa 5-8, niiden alkuperäinen hinta ollut 50e. Missä vika?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä myyntipaikka.

Nosta hintaa, liian halpa herättää epäilyksiä.

Vierailija
2/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä myyntipaikka.

Nosta hintaa, liian halpa herättää epäilyksiä.

Mikä sitten??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei kelpaa sinullekaan niin oletat, että joku muu maksaisi niistä? 

Vierailija
4/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ei kelpaa sinullekaan niin oletat, että joku muu maksaisi niistä? 

Siis mulle ei mahdu kun jouduin muuttaan pienempään asuntoon. Muuten kelpaisi. Niin yritän saada lisää tilaa ja esim monet verhot kaapissa vie paljon tilaa.

Vierailija
5/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä myyt näitä?

Vierailija
6/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla on rahaa, ostaa uutena. Köyhien pitää saada ilmaiseksi

Vierailija
7/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa hintaa! 

Suomalaiset on kato sellasia kitupiikkejä että kaikki pitäisi ilmaiseksi antaa! 

Vierailija
8/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en periaatteesta osta käyttämätöntä tavaraa kirppiksiltä. En halua tukea sellaista holtitonta ostoskäyttäytymistä, että ostellaan vaan harkitsematta ja jätetään kokonaan käyttämättä.

Vierailija
9/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätykseen sitten vaan. Silmät kii ja läpi.

Vierailija
10/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroiden arvo putoaa nopeasti. Kirpputorimyyjien on hyvin vaikea ymmärtää sitä. Kun kirpputorimyynti yleistyi, niin ihmiset alkoivat kuvittelemaan, että heillä on joku oikeus saada vanhoista käytetyistä tavaroistaan rahaa, joku ennalta itse päättämä summa. Sitten suututaan niihin potentiaalisiin ostajiin, kun ei tavara kelpaa :) Itse hetkenkin omistettu tavara kuvitellaan aina paljon arvokkaammaksi, kuin se todellisuudessa on. Tästä tehtiin tutkimuskin. 

Vierailija
11/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole liikaa hintaa! 

Suomalaiset on kato sellasia kitupiikkejä että kaikki pitäisi ilmaiseksi antaa! 

hinta pyyntö voi olla uudenveroisesta ihan naurettavan vähän ja silti sitä ei osteta, mutta kyllä siinä tapauksessa se haedaan heti juosten kun ilmaikseksi annetaan. 

Vierailija
12/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimennysverhot vaatii mittaamista, kun harva muistaa ulkoa ikkunoidensa mitat. Jos pyynti on 20 eur, pitää löytää juuri oikea ostaja ja tuskin mittojen mukaan ostava hakeutuu käytettyjen sivuille. Parilla eurolla joku voi ostaa tuurilla mittaamatta.

Jos taulut on teollisia japanilaisia tauluja, käytettyinä niistä on vaikea pyytää montaa euroa. Kiinalaisilta saa luultavasti uutena silti edullisemmin. Jos jonkun taiteilijan, silloin markkinapaikka on väärä.

Myynnissä aina pitää miettiä minkälaisen ostajan voi kohdata siellä missä myy. Käytettyjen tavaroiden yleisessä myyntipaikassa saa myytyä paremmalla arvolla lähinnä sellaista, mikä kaikkien mielestä on arvokasta. Kaikkea mitattavaa tai rakennustarvetta pitää myydä siellä minne hakeutuu ihmiset jotka askartelee ja mittaa.

Vierailija
13/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en periaatteesta osta käyttämätöntä tavaraa kirppiksiltä. En halua tukea sellaista holtitonta ostoskäyttäytymistä, että ostellaan vaan harkitsematta ja jätetään kokonaan käyttämättä.

Siis asiat täytyy kuluttaa puhki ennenkuin laittaa ne kierrätykseen? 

Vierailija
14/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin mutta mulla on tarpeeksi verhoja. 

Koriste-esineilläkin kai ok hinta, mutta olen enemmän pääkallo-ihminen. 

Vierailija
15/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta tavaraa saa alelaareista -70% alennuksella. Käytetyn hinta tuosta sitten maksimissaan puolet

Vierailija
16/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan ulkopuolelta genren: en koskaan osta enkä myy käytettyjä tai vanhoja tavaroita. Ajattelutapani on, että itselle tarpeettoman voi hyvillä mielin antaa lahjaksi. Raha ei ratkaise.

Vierailija
17/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tapana osallistua koskaan hyväntekeväisyyteen/keräyksiin?

Laita sellaiseen (SPR) jos ei mene muuten. Mieti niin päin, että ne rahat menee sitten jollekin, jolla on vielä suurempi tarve. Ja jätä keräyslippaat väliin hyvällä omatunnolla. Olet osasi tehnyt.

Vierailija
18/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temusta saa halvemmalla.

Vierailija
19/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla kärsivällinen ja laittaa hyvät kuvat ja tekstit ja otsikko niin jossain vaiheessa joku voi tuotteesta kiinnostua. Siinä voi mennä useampi kuukausi. Torissa olen törmännyt ilmoituksiin, joissa ei ole mainittu tekstiilien/huonekalujen mittoja, jolloin on tuntunut työläältä alkaa erikseen kysymään niitä myyjältä, koska on hyvin todennäköistä, etteivät ne ole juuri oikean kokoisia ja pitäisi laittaa niin paljon kyselyitä myyjille. Jos myyt perinteisellä kirpputorilla niin verhoja ei osteta kovin usein ja niiden pitäisi olla vielä juuri oikean kokoiset niin helposti jäävät myymättä.

Vierailija
20/24 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin pimennysverhot uutena alle 20 eurolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä