Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön oletko tietoinen että sinun ostovoima paranee kun otat vastaan sen pienipalkkaisen työn?

Vierailija
13.02.2025 |

Nyt jos työtön saa tukia vaikka 1000e/kk ja siitä verot pois niin käteen hänellä jää 800e/kk. 

800e hän maksaa vuokran joka on vaikka 500e/kk ja hänellä jää 300e/kk elämiseen rahaa kuukaudessa.

Mutta jos työtön ottaisi vastaan sen pienipalkkaisen työn mistä hänelle jää käteen vaikka 1500e/kk niin hänelle jää sitten 800e/kk elämiseen rahaa eli 500 euroa enemmän. 

Oletko työtön tietoinen tästä? 

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tuommoisia töitä on. Tulen heti.

Ihan mistä vaan. 

Ei kun kerro nyt tarkka paikka niin tulen heti. Ei noita avoimista työpaikoista löydy. Jos et kerro niin tuollaisia ei ole ja huutelet vaan joutavia. Mitä tietysti teet, mutta koitetaan nyt. Ja turha linkittää mitään nollatuntisopimusta.

Kato vaikka duunitori.fi. 

Seuraan joka päivä ja aina kun sopiva aukeaa, haen. Osa on ikuisuushakuja joihin ei oteta ketään. Joten siis ei sinulla ole tietoa missä tuollainen työpaikka on tai onko sellaista edes. Kunhan pelleilet.

Nii ku mä en haluuuuu olla jossain kassalla tai varastolla kun mulla on kuitenkin maisterin tutkinto hölynpöly tiedekunnassa.  

Vierailija
42/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi aloittaa aluksi ostamaan kotimaisia tuotteita, palveluita ja elintarvikkeita. Niin saataisiin niitä työpaikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sinun ostovoima" kielitaidollaSI olisin kirjoittelematta mitään neuvoja muille ihmisille. 

Vierailija
44/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko luulet, että saan pienipalkkaisesta työstä enemmän palkaa kuin saan ansiosidonnaista?

Ja joku raja siinä, miten pienellä palkalla pitää mennä töihin.

Vierailija
45/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, hallitus puodotti omistusasumistuen pois, en saa kuin sen tmt: eli 595e/4vk. Sillä sitä on pärjättävä.

Pari juop. no "alkoholin suurkuluttajaa" sanoi: saavat se 1000e/kk ja nekään eivät riitä. Meikä voi vaan unelmoida tollasista. 

Mutta ap:n kysymykseen: kyllä lähtisin, mulla vaan pitkäaikassairauksia, fyysisiä. Niin pahoja kipuja, etten pääse aina edes kauppaan. Etätyötä kotona voisin tehdä, jos vaan löytäisin sellasen paikan, mihin ei tarvitsi käydä koulutusta eikä esittelemässä (etempänä) työtään. .... Pitänee etsiä. Alkanut tympiä se, kun kaupasta (silloin kun pääsen, kipujen takia), pitää ostaa aina sitä kaikista halvinta, ja kytätä liputettuja.

Vierailija
46/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeestiko luulet, että saan pienipalkkaisesta työstä enemmän palkaa kuin saan ansiosidonnaista?

Ja joku raja siinä, miten pienellä palkalla pitää mennä töihin.

Onneksi se ansiosidonnainenkaan ei enää kestä loputtomiin. 

Kiitos Riikka! 

Vierailija
47/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"sinun ostovoima" kielitaidollaSI olisin kirjoittelematta mitään neuvoja muille ihmisille. 

Sinuna aloittaisin lauseen isolla alkukirjaimella.  

Vierailija
48/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/henkilokohtainen-avustaja-sasar-1881…

Tuostapa vaikka ilman koulutusta n. 1600e/kk. 

Vierailija
49/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

550 henkilöä hakee samaan paikkaan, minkä neuvon annat tähän tilanteeseen.

Ps. suomen ennätys nyt 2000 luvun konkursseissa saavutettu.

No kohta se on 1500 per paikka.

Vierailija
50/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin noilla töillä tulotaso huonontuisi.

Ansiosidonnainen 1780€/kk hanskaan

Mistä saa noin hyvin tukia? Mä saan palkkaa nettona 2400e/kk ja sä saat tukia lähes yhtä paljon mitä mä palkkaa. Tämä ei ole reilua tai sit sä huijaat.

Ei tuota kannata kadehtia,kohta sen ansiosidonnainen pienenee ja joskus loppuu kokonaan.

Vierailija
51/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saa noin hyvin tukia? Mä saan palkkaa nettona 2400e/kk ja sä saat tukia lähes yhtä paljon mitä mä palkkaa. Tämä ei ole reilua tai sit sä huijaat.

Ansiosidonnainen. Se siis ihan lasketaan aiempien tulojen mukaan. Ei muita tukia tietenkään.

Eli sinun on fiksumpaa maata kotona kuin ottaa työtä vastaan? 

Ei sillä ansiosidonaisella pitkään maata jos ei pysty niitä nollaamaan  alkaa nimittäin se porrastus ja tulot pienenee.

Vierailija
52/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tule lässyttämään. Asia ei kuulu sinulle persu. Mene itse pienellä palkalla paskaa lapioimaan.

Vierailija
53/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoimia paikkoja 16000 ja työttömiä 500000. Kyllä kaikille paikka löytyy, öhö öhö. 

https://yle.fi/a/74-20140449

Meanwhile työnantajat hukkuu hakemuksiin... 

Täyttäkää ne avoimet paikat ensin,siinä on jo monelle töitä.

Vierailija
54/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työöttyymys päivärha on vastekeelissta tuloa jos et tiedä sitä

Vierailija
55/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja työansioista kertyisi eläkettä, loisimisesta ei.

Mut ku Riikka saksii, yhyy.. 

Tuollaisella palkalla se eläkekertymä on niin matala, että takuueläkkeelle joudut kuitenkin! Miten helvetin paljon te kuvittelette sitä eläkettä saavan, jos olette pienipalkkaisessa työssä? Enemmän kuin työssä käydessä? Jos nyt jo elät kädestä suuhun tuollaisella palkalla, mitä luulet sen elämän olevan eläkkeellä? Vai pitäisiköhän sitä takuueläkettäkin leikata, olisiko siinä ideaa, niin sitten te typerät persut näkisitte mitä se leikkaaminen on, kun se koskettaa itseänne. Elämänne raadatte surkealla palkalla ja olette niin "polleaa poikaa",  kuvittelette eläkkeellä elävänne yltäkylläisyydessä. =D  Tyhmyys... se vain on maailman ärsyttävin asia.

Vierailija
56/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap matematiikka upisurkeaa, suosittelen opettelemaan ihan simppeliä laskutoimitusta. Ihme että olet jotenkin peruskoulusta selvinnyt.

Vierailija
57/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida ymmärtää tukien ja ansiosidonnaisen eroa? Ansiosidonnaisen saa, jos kuuluu liittoon ja täyttää työssäoloehdon. Se ei ole sosiaalituki.

Vierailija
58/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persulta taas onneton päivänProvo.

Vierailija
59/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien pitäisi tehdä jotain hyödyllistä yhteiskunnan eteen, nyt ne saa tukia tekemättä mitään hyödyllistä eikä se ole reilua eikä fiksua rahan käyttöä valtiolta. 

Niihin "hyödyllisiin yhteiskunnan eteen" on jo työntekijät valmiiksi.

Vierailija
60/116 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tuommoisia töitä on. Tulen heti.

Ihan mistä vaan. 

Ei kun kerro nyt tarkka paikka niin tulen heti. Ei noita avoimista työpaikoista löydy. Jos et kerro niin tuollaisia ei ole ja huutelet vaan joutavia. Mitä tietysti teet, mutta koitetaan nyt. Ja turha linkittää mitään nollatuntisopimusta.

Kato vaikka duunitori.fi. 

Seuraan joka päivä ja aina kun sopiva aukeaa, haen. Osa on ikuisuushakuja joihin ei oteta ketään. Joten siis ei sinulla ole tietoa missä tuollainen työpaikka on tai onko sellaista edes. Kunhan pelleilet.

No sieltähän se taikasana jo tulikin. So

No ei jokainen ihminen maailmassa kykene mihin tahansa työhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme