Työtön oletko tietoinen että sinun ostovoima paranee kun otat vastaan sen pienipalkkaisen työn?
Nyt jos työtön saa tukia vaikka 1000e/kk ja siitä verot pois niin käteen hänellä jää 800e/kk.
800e hän maksaa vuokran joka on vaikka 500e/kk ja hänellä jää 300e/kk elämiseen rahaa kuukaudessa.
Mutta jos työtön ottaisi vastaan sen pienipalkkaisen työn mistä hänelle jää käteen vaikka 1500e/kk niin hänelle jää sitten 800e/kk elämiseen rahaa eli 500 euroa enemmän.
Oletko työtön tietoinen tästä?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tuommoisia töitä on. Tulen heti.
Ihan mistä vaan.
Ei kun kerro nyt tarkka paikka niin tulen heti. Ei noita avoimista työpaikoista löydy. Jos et kerro niin tuollaisia ei ole ja huutelet vaan joutavia. Mitä tietysti teet, mutta koitetaan nyt. Ja turha linkittää mitään nollatuntisopimusta.
Kato vaikka duunitori.fi.
Seuraan joka päivä ja aina kun sopiva aukeaa, haen. Osa on ikuisuushakuja joihin ei oteta ketään. Joten siis ei sinulla ole tietoa missä tuollainen työpaikka on tai onko sellaista edes. Kunhan pelleilet.
Avoimia paikkoja 16000 ja työttömiä 500000. Kyllä kaikille paikka löytyy, öhö öhö.
Meanwhile työnantajat hukkuu hakemuksiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin noilla töillä tulotaso huonontuisi.
Ansiosidonnainen 1780€/kk hanskaan
Mistä saa noin hyvin tukia? Mä saan palkkaa nettona 2400e/kk ja sä saat tukia lähes yhtä paljon mitä mä palkkaa. Tämä ei ole reilua tai sit sä huijaat.
Ansiosidonnainen. Se siis ihan lasketaan aiempien tulojen mukaan. Ei muita tukia tietenkään.
Eli sinun on fiksumpaa maata kotona kuin ottaa työtä vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mistä vaan.
Ei kun kerro nyt tarkka paikka niin tulen heti. Ei noita avoimista työpaikoista löydy. Jos et kerro niin tuollaisia ei ole ja huutelet vaan joutavia. Mitä tietysti teet, mutta koitetaan nyt. Ja turha linkittää mitään nollatuntisopimusta.
Älä naurata. Ihanko luulet että siellä on kaikille haluaville työtä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa noin hyvin tukia? Mä saan palkkaa nettona 2400e/kk ja sä saat tukia lähes yhtä paljon mitä mä palkkaa. Tämä ei ole reilua tai sit sä huijaat.
Ansiosidonnainen. Se siis ihan lasketaan aiempien tulojen mukaan. Ei muita tukia tietenkään.
Sen verran työuraa takan, että ihan mielelläni nyt lepäilen ja olen kotivaimona jonkin aikaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mistä vaan.
Seuraan joka päivä ja aina kun sopiva aukeaa, haen. Osa on ikuisuushakuja joihin ei oteta ketään. Joten siis ei sinulla ole tietoa missä tuollainen työpaikka on tai onko sellaista edes. Kunhan pelleilet.
No sieltähän se taikasana jo tulikin. Sopiva.
Voi muuten olla: itse sain joskus (markka-aikaa, tosin), niin paljon as:sta, enemmän kuin setä (vainaa) palkkaa. Suuttui siitä: ethän sinä nyt voi niin paljon saada. Vastasin, et kyllä minä vaan voin (huomasin, et suuttui ja lopetin keskustelun siihen - soitti mulle kännissä. Meinasin sanoa, et lopeta tuo alkoholin kanssa lotraaminen; teet sen 6kk jotain kunnon työtä, as. sitten sen mukaan). Oli joskus tehnyt, laivoilla, skönärinä. (oli hinaajilla konemiehenä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran työuraa takan, että ihan mielelläni nyt lepäilen ja olen kotivaimona jonkin aikaa :D
Etköhän sä noilla tuloilla ole sen verran veroja maksanut, että ihan hyvillä mielin voi katella järkeviä töitä ja nostaa anssia.
T ruputuloinen niinikään anssilla
En maksa vuokraa. Omistan itse kotini. Ei ole edes velkaa.
Kiitos AP ystävällisestä neuvosta, mutta ei kiitos. Minulla ei ole taloushuolia. Töissä käyn välillä, vähän niinkuin harrastuksena. En kuitenkaan halua kaikkea aikaani viettää töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mistä vaan.
Älä naurata. Ihanko luulet että siellä on kaikille haluaville työtä?
Siihen en ottanut kantaa, vaan Siihen että onko olemassa työpaikka josta saa 1500e nettona.
Otat vastaan???
Ap on ihan pihalla, ei ole itse koskaan tehnyt töitä ja on sairaseläkkeellä, ja on ryypännyt ja impannut aivonsa pilalle.
avaa vaikka tv joskus, ap, niin näet että niitä töitä ei ole, ei iso-, keski- eikä pienipalkkaisia!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etköhän sä noilla tuloilla ole sen verran veroja maksanut, että i
Näin minäkin järkeilen ja jää sitten ainakin yksi työpaikka jollekin muulle sitä enemmän tarvitsevalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mistä vaan.
No sieltähän se taikasana jo tulikin. So
Sehän se auttaskin työllistymään kun hakis töitä joihin ei ole pätevä tai joihin ei muuten vaan sovellu, esim joku sosiaalisesti pökkelö myyjäksi.
Saan Helsingissä tukia työttömänä yhteensä 1320e metto plus sähkölaskut maksetaan. Noin 1370e netto/kk.
2000e bruttopalkalla saisin kai satasen, pari enemmän.
Minulla on pienipalkkainen pimeä työ. Olen iloinen kun sain sen ja tienaan 500-600 euroa kk.
2000e bruttopalkka on Helsingissä se kannattavuusraja.
Vai että ikuisuushakuja joihin ei koskaan palkata ketään 🤣🤣
Ei saakeli että taas menee vassareilla överiksi.
Juu ihan tosiaan harrastusmielessa vaan ilmoitellaan paikkoja hakuun, haastatellaan ihmisiä jne käytetään työaikaa,mutta eihän me oikeasti haluta palkata ketään 😂
Vierailija kirjoitti:
Saan Helsingissä tukia työttömänä yhteensä 1320e metto plus sähkölaskut maksetaan. Noin 1370e netto/kk.
2000e bruttopalkalla saisin kai satasen, pari enemmän.
Tuet on aivan liian kovat, ehkä joku 500-1000 euroa tukia olisi ihan maksimi mitä pitäisi saada.