Työtön oletko tietoinen että sinun ostovoima paranee kun otat vastaan sen pienipalkkaisen työn?
Nyt jos työtön saa tukia vaikka 1000e/kk ja siitä verot pois niin käteen hänellä jää 800e/kk.
800e hän maksaa vuokran joka on vaikka 500e/kk ja hänellä jää 300e/kk elämiseen rahaa kuukaudessa.
Mutta jos työtön ottaisi vastaan sen pienipalkkaisen työn mistä hänelle jää käteen vaikka 1500e/kk niin hänelle jää sitten 800e/kk elämiseen rahaa eli 500 euroa enemmän.
Oletko työtön tietoinen tästä?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
xDDDDD
joo noita vakitöitä on niin loputtomiin tarjolla
ei saatana te suojatyöpaikkalaiset ootte kujalla
Jos sais ton 1500 e nettona osa-aikatyöstä ni heti lähtisin!
Vierailija kirjoitti:
Älä tule lässyttämään. Asia ei kuulu sinulle persu. Mene itse pienellä palkalla paskaa lapioimaan.
Hyvä esimerkki laiskasta vassarista.Ja sitten haukutaan että persut ovat työttömänä.Juuri vassarit ovat tukielättejä ja työnvieroksujia kuten tulikin todistettua tämän esimerkin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Otin 1800e ansiosidonnaiselta vastaan 1400e työn, piti saada jotain soviteltua päivärahaa, vuoden ajan jaksoin laittaa 2-3kk välein viestiä, sitten en enää, ikinä ei tullut senttiäkään mitään soviteltua, lisäksi tuli matkakulut, eli noin MIINUS 500e per kk tuli, kun meni töihin.
Ja kerran kun otat tuon p-diilin, pois et pääse a. tulee karenssi ja b. tollasesta palkasta ei enää mitään järkeviä ansiosidonnaisiakaan kerry, että näin sitä töihin menemällä saa kaiken kusemaan oikein kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Otin 1800e ansiosidonnaiselta vastaan 1400e työn, piti saada jotain soviteltua päivärahaa, vuoden ajan jaksoin laittaa 2-3kk välein viestiä, sitten en enää, ikinä ei tullut senttiäkään mitään soviteltua, lisäksi tuli matkakulut, eli noin MIINUS 500e per kk tuli, kun meni töihin.
Ja kivampaa oli jäädä kotiin makaamaan?
Vierailija kirjoitti:
2000e bruttopalkka on Helsingissä se kannattavuusraja.
asiaa on korjattu ja korjataan edelleen.leikkaukset tukiin jatkuu niin johan alkaa kannattamaan työnteko
Tietysti olen, mutta mieluummin säästän kaiken kuin käyttäisin pennoseni Suomen yrittäjien hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kivampaa oli jäädä kotiin makaamaan?
tottakai on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
xDDDDD
joo noita vakitöitä on niin loputtomiin tarjolla
ei saatana te suojatyöpaikkalaiset ootte kujalla
Jos sais ton 1500 e nettona osa-aikatyöstä ni heti lähtisin!
Tän diilin vois ottaa 4h per päivä, ei viitsi halvemmalla vapaasta luopua kun pystyn kehittämään itseäni ja harrasteitani vapaalla ja valmistelemaan itseäni tulevaksi ammattilaiseksi ja se ei ole mahdollista jos olen töissä, 4h per päivä olisi maksimi, mutta ei ole missään tarjottu läheskään noin hyvää palkkaa, tuolla pärjäisi, eikä tarvitsisi käyttää enää vapaa-aikaa siihen tukien hakemiseen ja työn etsimiseen ja hakemusten tekemiseen ja lähettelyyn.
Eikö tosiaan työttömiä pääse sinne toimistolle istumaan parin tonnin reclineriin ja heiluttelemaan älylaitteita?
Suomen taloushan nousee nopeiten kun työttömille tarjotaan hyväpalkkaisia töitä niin alkaa taas kassakoneet kilistä.
Ei köyhät shoppaile pörssiosakkeita, vakuutuskuoria tai eläkevakuutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei työttömät tiedä mitään. Työttömät vaan osaa vinkua "mutku hallitus".
Nythän on tullut jo 100 tuhatta uutta työpaikkaa! Ja talous pyörii, kun osaajat on hoitaneet!
Ap oletko tietoinen siitä, että minä irtisanon sekä pieni-, keski- ja isopalkkaiset eikä kukaan ota enää yhtään mitään töitä vastaan.
t. ex-Työnantaja
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin noilla töillä tulotaso huonontuisi.
Ansiosidonnainen 1780€/kk hanskaan
Mistä saa noin hyvin tukia? Mä saan palkkaa nettona 2400e/kk ja sä saat tukia lähes yhtä paljon mitä mä palkkaa. Tämä ei ole reilua tai sit sä huijaat.
Et taida ymmärtää tukien ja ansiosidonnaisen eroa? Ansiosidonnaisen saa, jos kuuluu liittoon ja täyttää työssäoloehdon. Se ei ole sosiaalituki.
Ansiosidonnaisen saaminen liittyy työttömyyskassan jäsenyyteen, ei tarvitse kuulua liittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tule lässyttämään. Asia ei kuulu sinulle persu. Mene itse pienellä palkalla paskaa lapioimaan.
Hyvä esimerkki laiskasta vassarista.Ja sitten haukutaan että persut ovat työttömänä.Juuri vassarit ovat tukielättejä ja työnvieroksujia kuten tulikin todistettua tämän esimerkin perusteella.
Mistä sinä tuon vassarin keksit??
Eihän terve ruumis työtä kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2000e bruttopalkka on Helsingissä se kannattavuusraja.
asiaa on korjattu ja korjataan edelleen.leikkaukset tukiin jatkuu niin johan alkaa kannattamaan työnteko
Joo leikataan matkakorvauksista ja leikataan iltalisistä ja leikataan pyhälistä kohta pois jne.
Ja välillä leikataan vielä työtuntejakin, minunkin kohde leikkaantui 5 vuotta sitten 6h per päivä ja 1 vuosi sitten 4h per päivä.
Eikä pidä unohtaa sairauslomakarenssia, jota ei työttömänä tule ja sitten on vielä nämä pakolliset lääkärintodistukset, meillakäään ei terveyskeskukseen ruuhkan takia pääse, viimeksikin jouduin itse maksamaan lääkärikäynnin 267e, siinä meni osa-aikaisena koko viikon palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"sinun ostovoima" kielitaidollaSI olisin kirjoittelematta mitään neuvoja muille ihmisille.
Sinuna aloittaisin lauseen isolla alkukirjaimella.
suksikaa vittuuun itkemästä .
Ap aloituksessa niin isoja rahasummia ettei taida itse ymmärtääkkän...
En lukenut ketjua, mutta missä on vapaana näitä työpaikkoja, joista saa 1500 euroa nettona ja joihin ei ole tulijoita? Mainitkaa vaikka yksi.
Kyllä osa-aikatyö kannattaa. Minä olen viimeiset 15 vuotta tehnyt 30 tuntia kuukaudessa ja tienaan keskimäärin 3 k€/kk. Enempi työnteko ei kannata kiitos progressiivisen verotuksen.