Työtön oletko tietoinen että sinun ostovoima paranee kun otat vastaan sen pienipalkkaisen työn?
Nyt jos työtön saa tukia vaikka 1000e/kk ja siitä verot pois niin käteen hänellä jää 800e/kk.
800e hän maksaa vuokran joka on vaikka 500e/kk ja hänellä jää 300e/kk elämiseen rahaa kuukaudessa.
Mutta jos työtön ottaisi vastaan sen pienipalkkaisen työn mistä hänelle jää käteen vaikka 1500e/kk niin hänelle jää sitten 800e/kk elämiseen rahaa eli 500 euroa enemmän.
Oletko työtön tietoinen tästä?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Ei se oikeastaan parane kun palkasta lähtee automaagisesti pari sataa euroa lainojen maksuun
No paraneehan. Eikö sun tartte tukirahoista lainoja maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeestiko luulet, että saan pienipalkkaisesta työstä enemmän palkaa kuin saan ansiosidonnaista?
Ja joku raja siinä, miten pienellä palkalla pitää mennä töihin.
Onneksi se ansiosidonnainenkaan ei enää kestä loputtomiin.
Kiitos Riikka!
Silti en mene alipalkalla töihin. Itseään pitää kunnioittaa sen verran, ettei alehintaan työpanostaan myy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tuommoisia töitä on. Tulen heti.
Ihan mistä vaan.
Ei kun kerro nyt tarkka paikka niin tulen heti. Ei noita avoimista työpaikoista löydy. Jos et kerro niin tuollaisia ei ole ja huutelet vaan joutavia. Mitä tietysti teet, mutta koitetaan nyt. Ja turha linkittää mitään nollatuntisopimusta.
Kun ne kaikki avoimet työpaikat ei ole siellä Työmarkkinatorin sivuilla, vain murto-osa. Piilotyöpaikat ovat niitä joiden eteen pitää itse nähdä vaivaa löytääkseen ne. Ota selvää firmoista, joihin haluaisit työllistyä. Ole yhteydessä sinne. Laita myöhemmin avoin hakemus.
Vierailija kirjoitti:
https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/henkilokohtainen-avustaja-sasar-1881…
Tuostapa vaikka ilman koulutusta n. 1600e/kk.
40 vuotta työelämää takana, tuolla hinnalla en töitä ala tekemään.
Ap voi mennä abc-oppinsa kanssa vaikka lapsille puhumaan.
"Työtön oletko tietoinen että sinun ostovoima paranee kun otat vastaan sen pienipalkkaisen työn?"
Ei parane. Keikka-, silppu-, pätkä- ja 0-sopimustöissä on kiitos OrpoPurran oikeistohallituksen 100% marginaalivero kun työtulojen 300€/kk suojaosa poistettiin. Voi tulla jopa persnettoa kun matkakulut huomioidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin noilla töillä tulotaso huonontuisi.
Ansiosidonnainen 1780€/kk hanskaan
Mistä saa noin hyvin tukia? Mä saan palkkaa nettona 2400e/kk ja sä saat tukia lähes yhtä paljon mitä mä palkkaa. Tämä ei ole reilua tai sit sä huijaat.
Et taida ymmärtää tukien ja ansiosidonnaisen eroa? Ansiosidonnaisen saa, jos kuuluu liittoon ja täyttää työssäoloehdon. Se ei ole sosiaalituki.
Taas joku joka luulee tietävänsä jotain. Liittoon ei tarvitse kuulua saadakseen ansiosidonnaista, pelkkä kassajäsenyys riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin noilla töillä tulotaso huonontuisi.
Ansiosidonnainen 1780€/kk hanskaan
Mistä saa noin hyvin tukia? Mä saan palkkaa nettona 2400e/kk ja sä saat tukia lähes yhtä paljon mitä mä palkkaa. Tämä ei ole reilua tai sit sä huijaat.
Et taida ymmärtää tukien ja ansiosidonnaisen eroa? Ansiosidonnaisen saa, jos kuuluu liittoon ja täyttää työssäoloehdon. Se ei ole sosiaalituki.
Taas joku joka luulee tietävänsä jotain. Liittoon ei tarvitse kuulua saadakseen ansiosidonnaista, pelkkä kassajäsenyys riittää.
Ja kehtaa tyhmä vielä alapeukuttaa. Pahimpia on noi, jotka esittää olevansa jotain tietäjiä, vaikka mistään ei tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
550 henkilöä hakee samaan paikkaan, minkä neuvon annat tähän tilanteeseen.
Ps. suomen ennätys nyt 2000 luvun konkursseissa saavutettu.
Orpon hallituksen aiheuttama tuho jää historiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mistä vaan.
Ei kun kerro nyt tarkka paikka niin tulen heti. Ei noita avoimista työpaikoista löydy. Jos et kerro niin tuollaisia ei ole ja huutelet vaan joutavia. Mitä tietysti teet, mutta koitetaan nyt. Ja turha linkittää mitään nollatuntisopimusta.
Kun ne kaikki avoimet työpaikat ei ole siellä Työmarkkinatorin sivuilla, vain murto-osa. Piilotyöpaikat ovat niitä joiden eteen pitää itse nähdä vaivaa löytääkseen ne. Ota selvää firmoista, joihin haluaisit työllistyä. Ole yhteydessä sinne. Laita myöhemmin avoin hakemus.
Piilotyöpaikat taitaa olla näiden verkostoituneiden juttuja. Avoimien hakemusten lähettely on shot-in-the-dark -touhua.
Kun minä otin pienipalkkaisen työn vastaan, tuloni aluksi nousivat, mutta sitten laskivat alkuperäisen tason alapuolelle. Alussa tienasin varmaan jotain 15000 vuodessa, nyt vain 5000 e vuodessa.
Oletko ap tietoinen, että pienipalkkainen työ ei ole se josta jää nettona 1500€/kk? Sehän bruttona liki parin tonnin palkka, joka monelle on edelleen saavuttamattomissa.
Saan yksinhuoltajana tukia n. 2000e/kk, suojaosan ja lapsikorotuksen poiston takia jos palkasta jää käteen 1000e leikataan tuesta 1000e eli tulot yht 2000e eli ei nouse, jos käteen jää palkasta 1600e laskee tuet sen 1600e eli tulot silti edelleen vain 2000e. Jos tienaisin sen verran että verojen ja muiden jälkeen käteen jää 2000e niin silloin tulot nousisi elatustuen ja lapsilisän verran. Joutuisin kuitenkin maksamaan työeväät ja työmatkat omasta pussistani enkä pääsisi kaikissa alennusmyynneissä ja kirppareilla joista ostan suurimman osan tavaroista joten oikeasti työssäköydessä en pysty kuluttamaan yhtään enempää eikä rahaa tule enempää. Lisäksi olen kroonisesti parantumattomasti sairas joten mistä saisin heikollla työkyvyllä päivätyötästä ilman viikonloppuja ja mitään lisiä vähintään 3000e kk palkkaa että tulot oikeasti nousisivat merkittävästi?
Vierailija kirjoitti:
"sinun ostovoima" kielitaidollaSI olisin kirjoittelematta mitään neuvoja muille ihmisille.
Kun ei ole muuta sanottavaa niin olisit kirjoittamatta.Täällä ei kaivata äidinkielen opettajia.
Vierailija kirjoitti:
Tai tukia. Saan opintotukea 400€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Otat vastaan???
Ap on ihan pihalla, ei ole itse koskaan tehnyt töitä ja on sairaseläkkeellä, ja on ryypännyt ja impannut aivonsa pilalle.
avaa vaikka tv joskus, ap, niin näet että niitä töitä ei ole, ei iso-, keski- eikä pienipalkkaisia!!!!!
Kyllä niitä on kun riittää vinkujia kuinka nyt loppuu työnteko kun kehdattiin 300 e viedä heiltä.Eli töitä olisi mutta ei viitsitä tehdä kun tuet pienenee.
xDDDDD
joo noita vakitöitä on niin loputtomiin tarjolla
ei saatana te suojatyöpaikkalaiset ootte kujalla
Missähä se työ olisi ? Ei oo löytyny vaikka on sormet ollu niskas kiinni jotta molempia särköö. Mennykki oon moneen työhön, mutta aina on ajettu pois. Poliissienki voimaalla.
Otin 1800e ansiosidonnaiselta vastaan 1400e työn, piti saada jotain soviteltua päivärahaa, vuoden ajan jaksoin laittaa 2-3kk välein viestiä, sitten en enää, ikinä ei tullut senttiäkään mitään soviteltua, lisäksi tuli matkakulut, eli noin MIINUS 500e per kk tuli, kun meni töihin.
No totta hitossa SOPIVA. Ei työnantajat tykkää hupihakemuksista, vaikka taisi siihen Kelan pääjohtajan paikkaankin "läpällä" hakijoita olla muutamia. Kun sopivia hakijoitakin on joka hakuun riittävästi, miksi pitäisi esim. kondiittorin koulutuksella hakea hitsariksi tai hitsarin koulutuksella ruotsinkielen opettajaksi? Vai meinaatko, että ruotsinkielen maisteri voisi tuolla taidolla olla hyvä kondiittori?