Miksi kukaan korkeasti koulutettu nainen haluaisi seurustella matalasti koulutetun miehen kanssa?
Näkisin, että puheenaiheet ovat hyvin erilaisia näillä kahdella. Mies puhuisi moottoriurheilusta, jääkiekosta ja remppahommista kun nainen taas yhteiskunnasta, kulttuurista ja syvällisistä aiheista.
Kommentit (251)
Kyse ei yleensä ole koulutuksesta vaan palkasta. Itse olen alunperin amispohjalta päässyt myyntihommiin ja bruttopalkka on neljä tonnia. Harva kuitenkaan kehtaa kirjoittaa tinderiin, että miehen pitää tienata vähän näin paljon.
Jaa-a. Tuttu tekee väitöstä ja miehensä on asentajana eräässä isossa firmassa. Oikein mukava mies.
yhdessä olleet 14v.
Mun isoisä on tohtoritason koulutuksen saanut. Puhuu noista kaikista, enimmäkseen urheilusta. Isäni on sähköasentaja joka ei koskaan puhu urheilusta. Jos haluaa ihmisen joka ei puhu niistä omista inhokkiaiheista, kannattaa etsiä ensisijaisesti sellaista eikä korkeakoulutettua. Mulle koulutus on tärkeä enimmäkseen muista syistä.
Ei mieheni puhu moottoriurheilusta juuri koskaan. Jääkiekostakin aika vähän, ollaan joskus käyty joku peli katsomassa. Enemmän käydään salibandya katsomassa. Mieheni on ammattikoulun käynyt ja osaa kaikenlaista rakentaa ja remontoida. Ja minä haluan remontoida myös ja puhua siitä. Olen oppinut mieheltäni paljon vaikka olen korkeasti koulutettu, kävin lukion ja jatkoin sen jälkeen vielä lääkäriksi opiskelua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies haluaisi puolisokseen uraohjuksen, joka uhraa parhaat vuotensa jonkun firman stressaavissa töissä ja saa lopulta lopputilin tai hermoromahduksen, tämän jälkeen neli/viiskymppinen nainen tulee järkiinsä ja rupeaa harrastamaan taiteita ja haaveilemaan perheestä, mutta se juna meni jo joten hyviä yksinäisiä vanhanpiian päiviä on luvassa.
Miksi joku nainen edes haluaisi olla sinun kanssasi?
Ei minulle miehen koulutuksella juuri väliä ole.
Typeriä, inhottavia ihmisiä löytyy kaikilta koulutusasteilta aivan kuten fiksuja ja mukaviakin.
Itsekin olen käsittääkseni ihan fiksu tyyppi, mutta mietin silti, olisiko vain kannattanut mennä nuorena amikseen kun sielläkin useilla aloilla tienaa varsin hyvin, ja oikeastaan pidän enemmän käytännönläheisemmästä työstä. Jostain syystä tuli kuitenkin yliopistoon mentyä, kun koulut on aina sujuneet hyvin.
Matalasti koulutettu voi olla sitä siksi, ettei pysty opiskelemaan mitään. Ei vaan keskity ja opi. Amislaisista kolmanneksella on joku keskittymishäiriö, lukihäiriö tms. Tee sitten lapsia sellaisen kanssa, niin ongelmat elämässä lisääntyy reippaasti. Tekevät myös käytännössä kaikki rikokset ja on päihdeongelmaisia paljon useammin. Iltapäivälehdet rakastaa jauhaa korkeakoulutetuista rikosten yhteydessä, yksikin otsikoissa kymmeniä vuosia. Eikä ketään kiinnosta bussikuski Bodomilta Nils Hilgersson.
Yleensä jossain määrin samankaltaiset ihmiset pariutuvat koska tykkäävät samanlaisista asioista ja heillä on samoja tapoja ja samat näkemykset vaikkapa vaatteiden, sisustuksen, asumisen, lomailun ja kasvatuksen suhteen.
Ja kyllä se sosiaalinen asema hyvin usein tulee jo kasvatuksen mukana, vaikka poikkeuksiakin on.
Ei jonnekin ruotsin kuningasperheeseen mitään hankalia vait räs pissiksiä synny, vaikka olisi mikä luonne, kun kasvatus on kunnossa, ihan vain yhtenä esimerkkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten nuo korkeakoulutetut akat on aivan hemmetin käytännön tyhmiä. Ne on niin teoriaihmisiä kuin vaan olla ja voi. Jos pitäisi vähänkään ymmärtää esim jonkun koneen toimintaperiaatetta konkreettisesti käytännössä, niin ovat hoomoilasena kuin mongoloideja.
Sama juttu niillä ukoillakin. Yksikin tyyppi oli täysi kirjaviisas eikä suostunut ottamaan vinkkejä vastaan "huonommilta" ihmisiltä joilla jostain asiasta vuosikymmenien käytännön kokemus. Eipä kun pitää kaivaa jostain joku artikkeli ja sitten seurata niitä ohjeita pilkulleen ilman minkäänlaista sopeutumista. Ja sitten myöhemmin kiroili kun ei mennytkään putkeen (juurikin niissä asioissa joista nämä käytännön ihmiset varoittelivat).
Olet tavallaan oikeassa. Konservatiivi mies kuuntelee muita, arvoliberaali ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä olen korkeasti koulutettu ja seuraan urheilua ja suunnittelen remppoja. Toki puhutaan myös yhteiskunnallisista asioista.
Ja lisään vielä, että koska olen töissä valtion virastossa ja jatkuvasti tekemisissä yhteiskunnallisten asioiden kanssa, en useinkaan jaksaisi töiden jälkeen puhua ylipäänsä mitään. Varsinkaan yhteiskunnallisista asioista.
Samoilla aloilla, mutta olen hakeutunut tänne, koska yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat minua. Juttelen niistä mielelläni myös vapaalla ja myös mieheni kanssa. Kannattaa yrittää liikkua, niin jaksaa töiden lisäksi muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se koulutus takaa viisautta koskaan.
Mutta kysymyksen on helpompiki vastaus= paksu lompakko ja mahtimela.
Lue avaus uudestaan. Siinähän kirjoitettiin, ettei matalasti koulutetun kanssa voi keskustella.
Kyllä voi.
Vierailija kirjoitti:
Mun isoisä on tohtoritason koulutuksen saanut. Puhuu noista kaikista, enimmäkseen urheilusta. Isäni on sähköasentaja joka ei koskaan puhu urheilusta. Jos haluaa ihmisen joka ei puhu niistä omista inhokkiaiheista, kannattaa etsiä ensisijaisesti sellaista eikä korkeakoulutettua. Mulle koulutus on tärkeä enimmäkseen muista syistä.
Muista syistä? kateus siskon/kaverin hyvin koulutetusta miehestä tms ?
Vierailija kirjoitti:
Korkeastikoulutettu ? Tarkoitatko Ammattikorkeaa ? Onko mielestäsi korkeastikoulutettu, kiinnostaa.
Nämä tyypit ovat ihan uskomattomia.
Myös matalasti koulutettu mies voi olla varakas. Erilainen koulutustaso täydentää liittoa, mies voi olla esim. näppärä käsistään ja rakentaa ja remontoida. Matalammin koulutettu voi olla myös fiksu ajatuksiltaan, käytännönläheinen ja kotona viihtyvä👨🏼🦱👨🏼🦱👨🏼🦱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun kokemukseni mukaan vähän koulutetut miehet ovat konservatiivisia, eivätkä sen vuoksi pidä naisia missään arvossa. Tällä palstalla todetaan, että naisen arvo on miehen tottelemisessa ja palvelemisessa. Naisen kotiin tuoma palkka tietenkin on hyvä asia, mutta siitä ei puhuta, jottei nainen luulisi mitään olevansa.
En halua tällaista suhdetta. Moni ensimmäisen polven akateeminen hyväksyy työläismiesten ajattelutavan, siksi näitä suhteita syntyy.
Jos sinulla olisi oikeaa kokemusta matalasti koulutetuista miehistä etkä vain eläisi ruutujen kautta niin voisit huomata, ettei kaikki matalasti koulutetut miehet ole mitään konservatiivijuntteja.
Maailmassa mikään asia ei ole aina tai kaikki, mutta miksi ihmeessä nämä fiksut, järkevät ja aikaansaavat miehet sitten eivät hanki itselleen koulutusta? Suomessa se on vielä aika halpaa. Lukeminen kannattaa aina.
Sun mielestä rakennusalan tai kiinteistönhoitajan perustutkinto ei ole koulutuksia? Hyvin taas huomaa korkeasti koulutetun ylimielisen asenteen. Kävikö mielessäsi, että kaikki eivät jaksa lukea ja tehdä tylsää toimistotyötä? Jotkut tykkäävät olla liikkeessä ja tehdä käsillään asioita.
Aijaijai, mul on upea raksakundi! Olen leguri.
Olen itse akateemisesti koulutettu nainen. Haluan miehen, joka arvostaa samoja asioita kuin minä. Eli käydään koulut, on tavoitteita, tiedetään mitä haluaa, ei haahuilla elämää mihin sattuu. On tullut nuorempana seurusteltua amistenkin kanssa ja aina jossain kohtaa tulee se vähättely mun koulutusta kohtaan. 'Älä kuvittele olevasi parempi kuin muut'. En minäkän lyttää ketään kolutuksen takia, enkä halua että minuakaan lytätään. Vähän koukuttautuneiden on vaikea ymmärtää mitä korkeampi koulutus on vaatinut
Itse olen yliopistokoulutuksen käynyt ja mieheni amis. Mies tienaa reilusti enemmän ja on itseäni älykkäämpi. Aivan mahtava ihminen kaikin puolin. En ymmärrä kysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yliopistokoulutuksen käynyt ja mieheni amis. Mies tienaa reilusti enemmän ja on itseäni älykkäämpi. Aivan mahtava ihminen kaikin puolin. En ymmärrä kysymystä.
99% amiksista ei tienaa paremmin kuin akateeminen saati ole älykäs. Joten sulla on käynyt tuuri. Toisaalta, mikä miehes mahtaisikaan olla jos olis vielä kouluttautunut enemmän
Eihän se koulutus takaa viisautta koskaan.
Mutta kysymyksen on helpompiki vastaus= paksu lompakko ja mahtimela.