Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ompa köyhää! Kela korvaa vain 29e silmälaseista! Ja mun silmälasit tuli maksamaan liki 400e!

Vierailija
12.02.2025 |

Pinnoitteet, ja ohuet linssit ja jotain muuta välttämätöntä (monitehot).

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän perusteella silmälaseista korvataan? En koskaan ole saanut mitään korvauksia, en ole odottanutkaan. Oliko tuo 29 euroa silmälääkärin korvaus?

No jos on toimeentulotuki asiakas.  Muuta en tiedä.. siltä vähä kuulostaa.. ja siis tämä kyseinen ensin maksusitoumuksen laseihin vai hommasko itse ja laittoi laskun kelalle?

Kyllä täyttä palkkaa nauttiville ja eläkeläisille Kela korvaa monen sadan ellei tonnin lasit, mutta toimeentuloasiakkaalle ei korvaa edes 39 euron laseja!

Korvaako eläkeläisille? Tuo oli mulle uutinen, täytyypä mennä tutkimaan Kelan sivuja.

Ei korvaa, pitää olla toimeentutuen saaja.

Selvä, tuo kuulostaa uskottavammalta. Koskaan en ole kuullut, että eläkeläisille laseja korvattaisiin. Ei auta kuin kytätä tarjouksia. Niissähän on aina ne diopteriraja, mutta viimeksi sain samat alennukset vaikka itsellä on vahvemmat linssit. *peukut pystyssä*

Vierailija
102/143 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100/100 olipas harvinaisen t*hmä kommentti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä typerää siinä oli? Jos kerran on niin helppoa ja ihanaa elää yhteiskunnan tuella, niin miksi tuo kateellinen uhriutuja ei jää pois töistä? Se on kaikille mahdollista.

Vierailija
104/143 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksi saa apuvälinemaksusitomuksella.  Silmälääkäri kirjoittaa anomuksen jonka keskussairaala hyväksyy. Taittovirhettä pitää olla molemmissa silmissä että saa kummatkin linssit ja pokat ilmaiseksi. Muuten korvaavat vain tyyliin pokat ja yhden linssin. Käsittely kestää n kaksi viikkoa ennen kuin lapun saa kotiin ja sillä sekä silmälasimääräyksellä optikolle. Halvimmat pokat tosin vain saa. Sain sekä kauko- että päätelasit näin. Ja työelämässä olen mutta näkö on surkea

Vierailija
105/143 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalla on ohjeet laseihin ja ne löytyvät kelan sivuilta. 

Ainakaan aikaisemmin ei monitehot kuuluneet näihin. En tiedä miten nykyään  Olisihan se järjetöntä, että Kela maksaisi monen sadan euron lasit kaikille, kun vastaavia saa paljon edullisemmin. Ostosopparissa on tietyt kehykset ja linssit, loput ihanuudet maksat itse. 

Vierailija
106/143 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keisari kirjoitti:

Tiimarista ois saanu 1 eurolla

Monitehot?

Kahdet eri lasit löhelle ja kauas ei monitehot ole pakollinen hankinta. Monella on erikseen kahdet lasit. 

Vierailija
107/143 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vain -8. En näe jalkakäytävän reunaa enkä tunnisra ketään yli 2 metrin päästä. En näkisi pysäyttää oikeaa bussia.

Me ollaan käytännössä sokeita eli työkyvyttömiä ilman laseja, mutta maksamme ne itse. Mun rillit on 9 vuotta vanhat ja pitäis uusia vuosittain (ja käydä silmälääkärillä verkkokalvon irtaumariskin takia), mutta ei ole varaa. Revi siitä.

Eipä siinä ole revittävää. Tuo on kauhea tilanne kaikin puolin. Nuo -8 ja -10 ovat vaan niin valtavan kovat vahvuudet, että ajattelemattomasti kysyin, näkeekö ilman mitään. Anteeksi, kun loukkasin.

Ei näe Kela kyllä korvaa hinnoittelunsa mukaan nämä lasit, mutta ei ne kaikkia mukavuuksia korvaa Jos haluat uutukaiset superohennetut ja sitä sun tätä peruslasien päälle, saat itse ne maksaa.. Kela korvaa peruslasit. 

Vierailija
108/143 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelalla on ohjeet laseihin ja ne löytyvät kelan sivuilta. 

Ainakaan aikaisemmin ei monitehot kuuluneet näihin. En tiedä miten nykyään  Olisihan se järjetöntä, että Kela maksaisi monen sadan euron lasit kaikille, kun vastaavia saa paljon edullisemmin. Ostosopparissa on tietyt kehykset ja linssit, loput ihanuudet maksat itse. 

Vahvoja monitehoja ei saa edullisemmin!!! Eikä edullisesti!!!

Vierailija
109/143 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keisari kirjoitti:

Tiimareita ei enää ole vtun idiootti!

Vierailija
110/143 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee OT. Kun mieheni lapsi sai silmälasit, hän ei suostunut käyttämään niitä. Kuvittelin että siitä on jotain haittaa. Ei kuulemma mitään muuta haittaa kuin että silmät saattaa väsyä tai voi tulla päänsärkyä. Ei siis välttämättä tule.

Näkö ei voi heikentyä sen vuoksi ja tämä oli minulle täysin uutta tietoa. En uskonut, mutta googletin.

Vierailija
111/143 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keisari kirjoitti:

Monitehot?

Kahdet eri lasit löhelle ja kauas ei monitehot ole pakollinen hankinta. Monella on erikseen kahdet lasit. 

Ei onnistu, jos on tarpeeksi miinuksia ja lisäksi hajataittoa.

Vierailija
112/143 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keisari kirjoitti:

Varmasti saa, varsinkin kun Tiimari teki konkurssin vuonna 2014.

Kouvolassa lienee vieläkin Tiimari?

Vierailija
113/143 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vain -8. En näe jalkakäytävän reunaa enkä tunnisra ketään yli 2 metrin päästä. En näkisi pysäyttää oikeaa bussia.

Me ollaan käytännössä sokeita eli työkyvyttömiä ilman laseja, mutta maksamme ne itse. Mun rillit on 9 vuotta vanhat ja pitäis uusia vuosittain (ja käydä silmälääkärillä verkkokalvon irtaumariskin takia), mutta ei ole varaa. Revi siitä.

Eipä siinä ole revittävää. Tuo on kauhea tilanne kaikin puolin. Nuo -8 ja -10 ovat vaan niin valtavan kovat vahvuudet, että ajattelemattomasti kysyin, näkeekö ilman mitään. Anteeksi, kun loukkasin.

Ei näe Kela kyllä korvaa hinnoittelunsa mukaan nämä lasit, mutta ei ne kaikkia mukavuuksia korvaa Jos haluat uutukaiset superohennetut ja sitä sun tätä peruslasien päälle, saat itse

Kela korvasi kyllä ohennukset myös koska mulla on -10 muuten ei näitä voisi edes käyttää .. eli tälläiset on mulle peruslasit. Tälläisissä voimakkuuksissa ei voi ohennukset ole mikään mukavuus vaan välttämättömyys

Vierailija
114/143 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näe Kela kyllä korvaa hinnoittelunsa mukaan nämä lasit, mutta ei ne kaikkia mukavuuksia korvaa Jos haluat uutukaiset superohennetut

Tällaisissa voimakkuuksissa siis ohennukset ovat välttämättömiä 

Vierailija
115/143 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saisi niitä töitä stna. 2totutkintoa ja muutakin pari. Ei jumalauta irtoa vahtimestarin paikaaakaan.

Vierailija
116/143 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain maksusitoumuksen, tietystä liikkeestä halvimmilla kehyksillä sai ilmaiseksi. Maksoin itse lisää vähän, että sain heijastamattoman pinnoitteen.

Vierailija
117/143 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä typerää siinä oli? Jos kerran on niin helppoa ja ihanaa elää yhteiskunnan tuella, niin miksi tuo kateellinen uhriutuja ei jää pois töistä? Se on kaikille mahdollista.

Minä jäin kerran kun huomasin että eipä paljon vähemmän jää työttömänö. Lisäksi työ oli kamala ja oli tarkoitus lähteä opiskelemaan työttömyyden jälkeen ja hyvään työpaikkaan kunnon palkalla. 

Ensitunnelmst työttömänä:

Ihan kivaa. Oli pienet lapset ja arki oli raskaampaa töissä käydessä. Toinen lapsi päiväkodissa ja toinen koulussa. 

Rahatilanne melko hyvä ansiosidonnaisella. Kerrankin pystyi myös nukkumaan pitkään. En katunut enkä vieläkään. Jäin siis omasta tahdosta työttömäksi tuolloin. 

Valitettavasti työttömyys  ja opiskelut pitkittävät ja en saanut suoritettua ihan sellaisia opintoja mitä oli tarkoitus. Itsestä se EU ollut kiinni.  Vasta viime viiden vuoden aikana selvisikin , että moni asia liittyen parisuhteeseen, työpaikkoihin ja opiskeluihin oli törkeästi sabotoitu ja manipuloitu jopa rikoksin ihan perheen ulkopuolelta.  Valitettavasti niin paljon valheita ja vääristelyjä mukana, että moni ei vieläkään tiedä tuota.  

Ilman tuollaista olisin todennäkösesti korkeakoulun käynyt ja hyväpalkkaisessa  työssä ja tekisin töitä ihan mielelläni. 

Mono tietää että tuo on faktaa kun taas moni muu asia itseenibliittyen ihan potaskaa ja mustamaalausta. 

Vierailija
118/143 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syytä tästä vanhempiasi, kun menivät lisääntymään noin heikoilla geeneillä.

Ei oo vanhemmilla rillejä. 

Vierailija
119/143 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohennuksen ovat hömpän pömppää, kyse on eri linssilaaduista. Linssejä ei ohenneta. Samoin pinnoitteista maksaminen, linsseisä on valmiina pinnoitteet, mutta jos pyytää pinnoiteet, nin saa maksaa.

Vierailija
120/143 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinko mäki saanu kelalta laseista jotain? Maksoin 399e. Hain sentään kolmenkympin kelakorvauksen yli 200e maksaneesta silmälääkäristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi