Ompa köyhää! Kela korvaa vain 29e silmälaseista! Ja mun silmälasit tuli maksamaan liki 400e!
Pinnoitteet, ja ohuet linssit ja jotain muuta välttämätöntä (monitehot).
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Mitä välttämätöntä? Monitehot jollain tasolla ymmärrän, vaikka oikeassa elämässä ilmankin pärjää jos jaksaa lukulaseja mukana kuljettaa. Mikään muu ei ole välttämätöntä esim nuo hionnat ja pinnoitteet. Toki saahan laseihin vaikka mitä, itsekin otin ulkona tummuvat monitehot, mutten kelalta hakenut mitään niihin.
Ai että - 10 näön omaava pärjäis ilman laseja.. ymmärrä jo ei pärjää. Ja ilman hiontoja ne lasit painais liikaa..
Mulla on tuttava, joka sai tonnin lasit Kelan piikkiin. Palkka hänellä on yli 2 tonnia. Toinen tuttava sai Kelan piikkiin hammaslääkärin ja palkka hänellä on lähes viisi tonnia.
Onpa köyhää. Maksa itse lasisi. Niin minäkin teen ja maksavat muuten tavallisesti tonnin tai ylikin, kun on vaikka mitä säätöä
Olen työtön ja silmälasit on 15 vuotta vanhat, 2010 ostettu.
En saa toimeentulotukea eikä ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ottaa pattiin olla killisilmä. Miinusta 9,5 ja hajataittoa, niin pelkät linssit maksaa joka liikkeessä 400 - 600 €.
Mulla ei ole ihan noin paljon miinusta, mutta hajataittoa ja monitehot. Jos ottaa sellaisen hionnan, ettei linssi ole ihan hirveän paksu, niin vähintään 1000 euroa maksaa linssit. Ja siihen päälle kehykset. Kehysten rikkoutumisen takia piti hankkia uudet lasit. Ei näistä mitään korvausta saa.
Mulla oli 30 vuotta vanhat lasit. Linssit tippui kehyksistä. Näköä ei oltu tarkistettu 30 vuoteen. Sen sitten sai ilmaiseksi linssien päälle eikä Kela korvannut euroakaan!
Oletko toimeentulotuki asiakas
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilun työmarkkinatuki ja kulukorvaus menee vuokraan ja ruokaan.
Olen liimaillut silmälaseja, kun osia on lähtenyt irti.
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä miten näin ?
Vierailija kirjoitti:
Onpa köyhää. Maksa itse lasisi. Niin minäkin teen ja maksavat muuten tavallisesti tonnin tai ylikin, kun on vaikka mitä säätöä
Miksi toimeentulotukiasiakkaan pitåä maksaa itse (halvat) lasit, mutta täyttä palkkaa nauttivalle Kela korvaa tonnin lasit?
Eikös Specksavers mainosta 29 euron laseja, joten ei kai niistä enempää tarvitsekaan korvata. Työtön ostakoot halvimmat.
Onko toimeentulotuella oleminen kriteeri että saa avustusta laseihin....?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toimeentulotukiasiakkaan pitåä maksaa itse (halvat) lasit, mutta täyttä palkkaa nauttivalle Kela korvaa tonnin lasit?
No ei varmaan korvaa! Oletko provo??
Vierailija kirjoitti:
Eikös Specksavers mainosta 29 euron laseja, joten ei kai niistä enempää tarvitsekaan korvata. Työtön ostakoot halvimmat.
Ymmärrätkö ettei tuohon hintaan saa niitä linssejä ees jos on paljon miinusta?? Kun ei se oikein auta jos on -10 ja saa lasir jotka linssit -6
Itse sain maksusitoumuksen laseihin. En tiedä paljon se oli kun sitä ei lukenut ja mulle sanottiin ettei mun tarvi sitä tietää mutta hyvät lasit sain . Monitehot. En joutunut mitään itse maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko toimeentulotuella oleminen kriteeri että saa avustusta laseihin....?
Näin olen ymmärtänyt .. sitä kautta maksusitoumus haetaan ..
Vierailija kirjoitti:
Itse sain maksusitoumuksen laseihin. En tiedä paljon se oli kun sitä ei lukenut ja mulle sanottiin ettei mun tarvi sitä tietää mutta hyvät lasit sain . Monitehot. En joutunut mitään itse maksamaan.
Olitko toimeentulotuella?
Työkyvyttömyyseläkkeelle ei pääse ja jos joudut määräaikaisesta työstä ottamaan saikkua niin pidetään laiskana eikä ensimmäiseen 2 kuukauteen saa sairaspäivärahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai - laseja?
Viimeiset 15 vuotta olen ostanut silmälasini Tiimarista ja Cittarista. Ne eivät ole koskaan maksaneet yli 20 euroa. Minulla on vaivana vain ns. ikänäkö, taitto- tms. häiriötä ei ole. Ap:lla valitettavasti lienee enemmän ongelmaa. Olin sikälikin onnellisessa asemassa, että työnantaja olisi maksanut luku- ja näyttölasit, jos olisin hakenut. Ymmärrän kyllä hyvin, että erikoislinssien hinta voi pienituloisille olla vaikea pulma.
Vierailija kirjoitti:
Siinäkin on tasan 29 euroa liikaa.
No miten ajattelit, että hän etsii töitä jos ei edes näe lukea? Entä miten tekee töitä? Vai onko niin että ei haittaa vaikka ei ihan onnistuisi jos itse satut asiakkaakseen?
Kuulolaitteet maksaa tuhansia. Eläkeläiset saa ne ilmaiseksi.