Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi varakkaita ja keskiluokkaa ei arvosteta, vaikka koko yhteiskunta elää heidän rahoillaan?

Vierailija
11.02.2025 |

Jatkuvasti vaan haukutaan, vaikka eletään meidän maksamilla veroilla.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alvin kautta valtio saa n.37 miljardia, kansalaisten tuloveroista n.34 miljardia.

Alv tulee maksaa vain kun ostaa jotain,ei ole ostopakkoa. Tuloveroiata et pääse karkuun mitenkään.

Vierailija
22/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa kun varakkailta olisi pitänyt ottaa pois verottamalla 65 miljoonaa niin se oli kuulemma niin vähän ettei sellaisen rahan vuoksi kannata tehdä toimia. Mutta sitten voidaan ottaa ihmisten ihan viimesijaisesta toimeentulosta se sama määrä ja ajaa ihmiset asumaan kadulle. Silloin se raha muuttuu ihan välttämättömäksi viedä niiltä ihmisiltä. Se 65 miljoonaa vietynä Suomen 28 000 varakkaimmalta ei olisi vaikuttanut heidän päivittäiseen elämäänsä yhtään mitenkään. Heillä olisi yhä ollut yllin kyllin paljon enemmän kuin kaikilla muilla, mutta he päätti, että heille pikkumenetys jota eivät edes tilillään huomaa on suurempi paha kuin jonkun mahdollinen kuolema talvipakkaseen. 

Minusta meidän ei tarvitse antaa mitään sympatia etuja enää seuraavissa vaaleissa näille ihmisille. Kuten Susanna Koski aikoinaan sanoi, että jos on jotain rahan puutetta niin myy se toinen sijoitusasuntosi. Minusta hyvä neuvo nimenomaan niille rikkaimmille. Me emme ole taloudessamme kroonisessa kestävyysvajeessa palkkatyöläisen tai pienituloisen/köyhän/soten vuoksi, me olemme kroonisessa vajeessa kahden ja puolen vuosikymmenen mittaisten yhteiskunnan rikkaimmille ja yrityksille suunnattujen verohelpotusten vuoksi. Tämä suurituloisten yhteiskunnan pohjaa ja toimintaa näivettävä vaikutus on jo ymmärretty Virossa, se on meilläkin ymmärretäävä. Ja miten hemmetissä meillä on yhteisövero vain 20% kun se on 22% Norjassakin missä on luonnon rikkauksia vaikka millä mitalla? 

Ja kummasti Häkämies löysi 3.5miljardia veroalennuksia taas annettavaksi tässäkin tilanteessa itselleen ja kavereilleen, mutta soten hoitoon niitä ei löydy eikä ihmisten poistamiseen ulkomajoituksesta.

Tälläinen ahneudella yhteiskunnan kuppaaminen ei kuulu länsimaiseen eikä pohjoismaiseen demokratiaan eikä yhteiskuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ette auta minua työllistymään. Siksi.

Vierailija
24/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin päin vastoin, loisivat muita.

Vierailija
25/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niinpäin että keskiluokkainenkin kadehtii köyhän asumistukea ja muita mahdollisia etuuksia.  Ihan oma esimerkki, kun asuimme vuokralla markka-aikaan vuokra oli noin 3000 jonka maksoimme työssäkäyvinä itse. Ystäväni samassa talossa samankokoisella perheellä  maksoi samansuuruisesta vuokrasta 700 euroa koska perheessä vain puoliso kävi töissä. Muistelen mieltäni joskus kirpaisseen.

Vierailija
26/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen keskiluokkaa, enkä nyt tiiä että miten kaikki muut eläisi mun kustannuksella. Mulla kuitenkin on kaksi lasta, joiden päivähoitoon ja koulunkäyntiin on tähän mennessä mennyt aika paljon yhteiskunnan rahaa. Lisäksi vaikka olenkin yksityisellä töissä, niin kun firman asiakkaat on pääasiassa Suomen julkisen sektorin toimijoita, niin mun palkan maksavat veronmaksajat, vaikka se kiertääkin yksityisen kautta. Yllättävän monella ihmisellä on näin, kun julkinen sektori hankkii esim. it-palvelunsa ostamalla. 

Täällä myös keskiluokkaa, oma yritystoiminta ja asiakkaat yksityisiä. Ei lapsia ja korkeakoulututkinto omalla rahalla ulkomailta. Verotus tapissa, kyllä tästä taloudesta aika montaa elätetään.

Vierailija
27/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen keskiluokkaa, enkä nyt tiiä että miten kaikki muut eläisi mun kustannuksella. Mulla kuitenkin on kaksi lasta, joiden päivähoitoon ja koulunkäyntiin on tähän mennessä mennyt aika paljon yhteiskunnan rahaa. Lisäksi vaikka olenkin yksityisellä töissä, niin kun firman asiakkaat on pääasiassa Suomen julkisen sektorin toimijoita, niin mun palkan maksavat veronmaksajat, vaikka se kiertääkin yksityisen kautta. Yllättävän monella ihmisellä on näin, kun julkinen sektori hankkii esim. it-palvelunsa ostamalla. 

Täällä myös keskiluokkaa, oma yritystoiminta ja asiakkaat yksityisiä. Ei lapsia ja korkeakoulututkinto omalla rahalla ulkomailta. Verotus tapissa, kyllä tästä taloudesta aika montaa elätetään.

Yrityksen ja henkilön verotus kaksi eri asiaa? Ei tietenkään toiminimellä.

Vierailija
28/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloisilla on se oma talo Espoossa ja pihassa pari-kolme uudehkoa Volvoa ja poreamme.

Sitten se elämänhallinta ja talousosaaminen on sillä tasolla, että tulee luottotappiomerkintä ja tuon tasoinen ihminen on sitten palkattu hoitamaan jotain mukavaa 5500e/kk työtä.

Pitäisi laittaa ihan uuden kriteerit, että minkälainen ihminen mihinkin hommaan palkataan, esimerkiksi todennäköisyyslaskelmien ratkaiseminen työhaastattelutilanteessa ratkaisisi kerralla koko ongelman, yksikään tyhmä ei enää pääsisi hommiin, jossa tarvittaisiin älyä, tällä kaavalla voitaisiin saada ihan oikeasti Suomi nousuun!

Vierailija
29/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnteko olis kivaa rikkaat tekis itte työt. Mutta kun ei ole. Me pienituloiset duunarit ne rahat niille rikkaille tehdään. 

Siitäkin tietää ettei rikkaat tiedä työnteosta mitään kun heidän mielestään syntyminen on työtä ja perintö tulee siitä palkkana.

Vierailija
30/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskituloisilla on se oma talo Espoossa ja pihassa pari-kolme uudehkoa Volvoa ja poreamme.

Sitten se elämänhallinta ja talousosaaminen on sillä tasolla, että tulee luottotappiomerkintä ja tuon tasoinen ihminen on sitten palkattu hoitamaan jotain mukavaa 5500e/kk työtä.

Pitäisi laittaa ihan uuden kriteerit, että minkälainen ihminen mihinkin hommaan palkataan, esimerkiksi todennäköisyyslaskelmien ratkaiseminen työhaastattelutilanteessa ratkaisisi kerralla koko ongelman, yksikään tyhmä ei enää pääsisi hommiin, jossa tarvittaisiin älyä, tällä kaavalla voitaisiin saada ihan oikeasti Suomi nousuun!

Yleensä siihen työpaikan saamiseen liittyy sellaisia asioita kuin soveltuva koulutus ja työkokemus, jossa on näyttöjä ko. työn osaamisesta. Esimerkiksi oma työni ei edellytä matemaattisia taitoja, joskaan niistä ei ole sille haittaakaan. t: palkka 4800/kk

Vierailija
31/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä varallisuutta arvostuksen kriteerinä. Ihan muuta asiat ratkaisevat ketä arvostan ja ketä en.

Vierailija
32/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, Panaman, Cayman-saaren tilit ne verokuoret, verosuunnittelu, haamu-kilometrikorvausten kerääminen, yhteiskunnan tarjoama infra- koulutus, ja rauha. Keräätte kyllä "hienommin" valtion rahaa kuin työtön saa Kelalta 595 euroa käyttörahaa kuussa käteen ja nostatte jalustalle toimintanne. Ja sitten vaaditte työttömiä tuottamattomaan kommarimaiseen velvoitetyöhön vaikka edes ojia lapioimaan vastikkeena tästä työttömyyskorvauksesta.

Ja ajatte Suomea luokayhteiskuntaan Usan malliin että köyhät vaan kuolemaan keskenään trailerparkkeihin ja siltojen alle puukkoja teroittamaan kunhan yö tulee niin pääsee saalistamaan. Ei näin. Onneksi kohta saa äänestää.

Vaikuttaa, että työssäkäyvä keskiluokka ei osaa hahmottaa kokonaisuuksia. Ainakaan kulurakenteista. Menee liikaa ilmeisesti energiaa "näyttelemiseen". Propagandaan lujasti uskovia, koska ilmeisesti oma maailmankuva sitä tarvitsee, että voi tuntea itsensä "paremmaksi ihmiseksi". 

Pelkästään työssäkäyvien sairauslomiin menee KELA-rahaa yhtä paljon kuin työmarkkina-, toimeentulo- ja asumistukeen YHTEENSÄ. Tästä oli taannoin uutinen jossain valtamedialehdessä. Ja sen lisäksi verorahoista annetaan heille henkilökohtaisia menojaan kattavaa tukea erittäin paljon. Lounaista maksetaan osa lounasetuna, saa harrasterahaa e-passille, on kallis työterveyshuolto, voi remontoida ja saada palveluita verovähennyksin (joihin köyhillä ja tuensaajilla ei ole mahdollisuutta veronmaksusta huolimatta, koska ansiotulovähennys). Eli köyhemmät maksaa kaiken lyhentämättömänä itse, vaikka myös heidän kodit tarvitsee kunnostusta jne.

Vierailija
33/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sä olet poikkeus. Suurin osa keskiluokasta on hommannut koulutuksensa Suomessa ja yllättävän monella on toiminta kytköksissä julkiseen sektoriin. 

Lisäksi saattaahan ne sunkin asiakkaat saada yritystukia tai hankerahoituksia. 

Vierailija
34/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään työssäkäyvien sairauslomiin menee KELA-rahaa yhtä paljon kuin työmarkkina-, toimeentulo- ja asumistukeen YHTEENSÄ. Tästä oli taannoin uutinen jossain valtamedialehdessä. Ja sen lisäksi verorahoista annetaan heille henkilökohtaisia menojaan kattavaa tukea erittäin paljon. Lounaista maksetaan osa lounasetuna, saa harrasterahaa e-passille, on kallis työterveyshuolto, voi remontoida ja saada palveluita verovähennyksin (joihin köyhillä ja tuensaajilla ei ole mahdollisuutta veronmaksusta huolimatta, koska ansiotulovähennys). Eli köyhemmät maksaa kaiken lyhentämättömänä itse, vaikka myös heidän kodit tarvitsee kunnostusta jne.

Kattava työterveys, lounasetu, epassi jne ovat työsuhde-etuja, jotka ovat osa ihmisen palkkausta. Näistä maksetaan myös veroja. 

Vierailija
35/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole meidän vika että sinä et ole käyttänyt verorahoilla kustannettavia palveluita. Sinulla olisi kuitenkin ollut niihin oikeus.

Vierailija
36/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, esimerkkeinä ministerit Orpo ja Purra. kiittävätkö he sinua, ap?

Vierailija
37/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alieeni kirjoitti:

Koska ette auta minua työllistymään. Siksi.

Kukaan järkevä ihminen ei ryhdy yrittäjäksi. Jos kuitengin ryhtyy ammatinharjoittajaksi, ei palkkaa ketään.  Tämän olen opettanut omille lapsille. Itse olen toiminut yritysten rahoitustetävissä n. 30 v. Nyt eläkkeellä.

Vierailija
38/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi miettiä niinkin, että kuka luopuu eniten, ei että kuka tienaa eniten. Tätini on kasvattanut kaksi omaa upeaa lasta ja sen lisäksi lukemattomia päiväkotinsa lapsia. Todella pienellä palkalla. Tänä päivänä hän on eläkkeellä ja joutuu melkeinpä syömään vain sormen kynsiään. Hän auttoi monia, kukaan ei häntä. Minä kyllä autan ja aion auttaa aina. 

Vierailija
39/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, Panaman, Cayman-saaren tilit ne verokuoret, verosuunnittelu, haamu-kilometrikorvausten kerääminen, yhteiskunnan tarjoama infra- koulutus, ja rauha. Keräätte kyllä "hienommin" valtion rahaa kuin työtön saa Kelalta 595 euroa käyttörahaa kuussa käteen ja nostatte jalustalle toimintanne. Ja sitten vaaditte työttömiä tuottamattomaan kommarimaiseen velvoitetyöhön vaikka edes ojia lapioimaan vastikkeena tästä työttömyyskorvauksesta.

Ja ajatte Suomea luokayhteiskuntaan Usan malliin että köyhät vaan kuolemaan keskenään trailerparkkeihin ja siltojen alle puukkoja teroittamaan kunhan yö tulee niin pääsee saalistamaan. Ei näin. Onneksi kohta saa äänestää.

Harva yrittäjä osaa kierrättää rahaa Cayman -saarten kautta. Noita saalistajia on joka tapauksessa huumeiden takia. Ap:ltä kysyisin, että millä alalla hän vaikuttaa?

En usko, että työpanos on sellainen, joka jotenkin oleellisesti Suomea hyödyttää.

Suomi on edelleen ihan kärkikahinoissa niiden maiden joukossa, joissa on parasta asua. Täällä ei vaan arvosteta mitään. Aina kaikki vaatimassa lisää.

Vierailija
40/47 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs olet varastanut köyhän rahat?

En ole. Olen vain osannut järjestää elämäni kunnolla,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän