Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
19121/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä, miten yhden naisen ansaittu menestys voi olla suomalaisille näin kova pala.

Menestyksestä puhuminen on liioittelua vielä tässä vaiheessa.

Kuinka monta ihmistä koko maailma historiassa, koko maailman historian ihmismäärään suhteuttaen, on päässyt tai ikinä pääsee edustamaan maataan Euroviisuissa? Tee itse perässä.

Vierailija
19122/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheistä puheenollen myös Ranskan Louanella on lapsi, ja tämä lapsi esiintyy Euroviisuissa äänenä äitinsä biisin lopussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19123/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijän olisi kannattanut olla vähän enemmän tikissä euroviisuesiintymistä varten. Sori. 

Miksi? 

BL on tikissä, luultavasti.

Monet esiintyvät artistit pitävät kehostaan huolta kun esiintyvät esim paljastavammissa vaatteissa. Ei kai se sen kummempaa ole. Toki nykyaikana näkee monimuotoisemmin kehoja esiintyjilläkin. Käärijä on ollut seksisymboli, olisi monia syitä uran edistämisessä pitää itseään tikissä. Mutta toki inhimillisyyskin pitää muistaa, ei meistä aina kaikki jaksa ja hänellä on myös perussairaus ja sekin on aivan ymmärrettävää. 

Vierailija
19124/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijän olisi kannattanut olla vähän enemmän tikissä euroviisuesiintymistä varten. Sori. 

Miksi? 

Monet esiintyvät artistit pitävät kehostaan huolta kun esiintyvät esim paljastavammissa vaatteissa. Ei kai se sen kummempaa ole. Toki nykyaikana näkee monimuotoisemmin kehoja esiintyjilläkin. Käärijä on ollut seksisymboli, olisi monia syitä uran edistämisessä pitää itseään tikissä. Mutta toki inhimillisyyskin pitää muistaa, ei meistä aina kaikki jaksa ja hänellä on myös perussairaus ja sekin on aivan ymmärrettävää. 

Artistina olo on pinnallista. 

Vierailija
19125/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheistä puheenollen myös Ranskan Louanella on lapsi, ja tämä lapsi esiintyy Euroviisuissa äänenä äitinsä biisin lopussa.

Eli menee samalle ei kiitos osastolle slovenian säälipisteiden kerjuun kanssa.

Toiko se tommy mummonsa sinne lavalle?

Vierailija
19126/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei erika-vihaaja jo huuda että "kaikki konstit käytössä!"?

Vierailija
19127/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se on silti fakta että Erikan sanojen mukaan tuo jättimikrofoni symboloi miehen erektiossa olevaa laukeavaa sukupuolielintä. Sen takia Erika kiipeää sen jättimikrofonin päälle koska se kuvaa tyydytystä. Tarvitaan tyydytys jotta voi laueta. Erikan biisi ja esitys kertoo yhdynnästä nautinnosta ja orgasmista. Erika on itse kertonut.

Näinhän se on ja siksi toivottavasti Euroviisuja ei voiteta ainakaan tällaisella laululla ja esityksellä.

Jännä miten joillakin ihmisillä on suuri ongelma sen asian kanssa, että lauletaan yhdynnästä, nautinnosta ja orgasmista. Ilmeisesti heille nämä ovat jotain vierasta ja pelottavaa. Minua biisin sanoma ei hetkauta suuntaan eikä toiseen: en koe voimaantuvani, mutta en varsinkaan koe ällötystä, antipatiaa, tai mikä ikinä se tunne onkaan mikä joitakin ihmisiä tässä Ich kommessa vaivaa. Pidän kappaleesta melodisesti, sen kulku ja dynamiikka on kiinnostava, ja lisäksi Erika on karismaattinen, valovoimainen esiintyjä. 

Vierailija
19128/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijässä ja Erikassa on paljon samaa.  He tekevät ilolla ja ylpeydellä omaa juttuaan tosissaan, mutta huumorilla ja "ei tämä ole niin vakavaa"- asenteella. Ovat maanläheisiä ja jotenkin "tavallisia", heistä oikein huokuu, että ovat lämpimiä ja mukavia ihmisiä. Kiva, että ovat löytäneet toisensa. Ihanaa, että meillä on tuollaisia kultakimpaleita!

Vierailija
19129/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä sanoi aikoinaan, kun oli kuullut Erikan kisakappaleen, että Erika tulee olemaan seuraava euroopanvalloittaja ja menee tekemään sen, mikä häneltä jäi kesken. Ja siltä näyttää!!! Ihan mahtavaa, että Erika on kärkikahinoissa ja luultavasti Ruotsin kanssa, Viron kappaleella on suomalainen tekijä, Itävallalla suomalaisen suunnittelema asu, Käärijä esiintymässä...Historiallinen vuosi Suomelle joka tapauksessa. Otetaan ilo irti!

No ilman tuota Käärijä kytkyä Erika ei olisi lähellekään näin suosittu, joten paljosta saa olla kiitollinen Käärijälle...

Ja ilman Erikaa vuonna 2020 ei Käärijäkään olisi tajunnut osallistua UMK:hon. On puhunut tästä haastattelussa. Hauskaa, miten ympyrä sulkeutu

En käsitä, miten yhden naisen ansaittu menestys voi olla suomalaisille näin kova pala.

Katsopa TV1 klo 16 eduskunnan kyselytunti, niin alle minuutissa #mutkuSannaa pukkaa ;DDDDDD

-winner-

Vierailija
19130/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijässä ja Erikassa on paljon samaa.  He tekevät ilolla ja ylpeydellä omaa juttuaan tosissaan, mutta huumorilla ja "ei tämä ole niin vakavaa"- asenteella. Ovat maanläheisiä ja jotenkin "tavallisia", heistä oikein huokuu, että ovat lämpimiä ja mukavia ihmisiä. Kiva, että ovat löytäneet toisensa. Ihanaa, että meillä on tuollaisia kultakimpaleita!

Noita kahta ei yhdistä muu kuin euroviisut ja sama levy-yhtiö.

Vierailija
19131/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita kahta ei yhdistä muu kuin euroviisut ja sama levy-yhtiö.

Ruoskan julkaisun aikaiset haastattelut tainneet mennä ohi? :D Ruisrock? Älä nyt viitsi taas väännellä totuutta.

Vierailija
19132/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi kello liikkua niin hitaasti! olis kymmenen jo

Vierailija
19133/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kannatan sekä Erikaa että Kajta. Sekin on ihan mahdollista

Itse en kannata kumpaakaan.

Sekin on mahdollista.

Vierailija
19134/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monelta esiintyjältä puuttuu karismaa tänä vuonna. Belgia ja Saksa näin esimerkkinä. Vaikka biisi voisi kantaa, karisman puute ei kanna. 

Mä olin positiivisesti yllättynyt Albaniasta. Olen usein rakastanut etnobiisejä viisuissa vaikkei etnobiisi toisaalta ole automaatio siihen että tykkään biisistä. Siis hittolainen miten intensiivinen kappale. Se laulajanainen on karismaattinen ja se tuijottelu puheosuus siltä mieheltä. Huh. Toi intensiivisyys tossa esityksessä tunkee ruudusta läpi. Versus joku siellä rallattelee biisinsä ja ei jotenkin vain kuitenkaan osaa ottaa lavaa tai kameraa haltuun. Osa Käärijänkin menestystä on ollut karisma,pidettävyys ja persoona. 

Kiva, että muutkin innostuvat. Itse tykästyin tuohon heti mutta täällä se ei saanut alkuun kannatusta.

Olen aina pitänyt etnobiiseistä ja ennen näitä tämänkaltaisia biisejä oli paljon enemmänkin. Biisi on jotenkin hypnoottinen. Jossain oli mainittu että tämä olisi avantgardistinen biisi? Eipä minusta kyllä sitä ole. Toivon menestystä.

Vierailija
19135/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? 

Käärijä on aina ollut liikkeellä asenteella, että hän on sellainen kuin on ja siitä saa tykätä tai olla tykkäämättä. Ei hänellä ole ollut missään vaiheessa tarvetta "uran edistämiseksi" muuttaa kehoaan. Fanikunta on vankka, ja moni diggaa juuri siksi, että on luonnollinen ja aina aito itsensä. 

Vierailija
19136/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijä ei ärsytä, mutta Vikman kylläkin

Hyvä asia, että havaitsit tämän itsessäsi. Kun tiedetään, ettei toisten ihmisten herättämä tunnereaktio varsinaisesti kerro näistä ihmisistä vaan paljastaa jotain sinusta itsestäsi, voit pysähtyä sen äärelle ja tutkia itseäsi tarkemmin. Johonkin arkaan paikkaan Erika sinussa osuu. Juuri tämä on taiteen kallisarvoisin tehtävä: herättää tunteita ja lisätä itsetuntemusta.

Vierailija
19137/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin nämä asiat kenellekään enää tänä päivänä ovat vierasta tai pelottavaa. Ihmisillä vaan on totaalinen kyllästyminen seksin tuputukseen joka puolelta suunnilleen joka päivä (some, eri mediat, mainonta, ym.). Ja toi tuputus on vielä laadullisesti usein ihan ala-arvoista ja naista esineellistävää. Ei vaan jaksa tätä, ärsytyskynnys ylitetty jo. Enkä välittäisi kaiken edellä mainitun lisäksi enää musiikissa tuota samaa kuunnella. 

Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän alloseksuaaleja. Olen itse siis aseksuaali enkä harrasta mitään kenenkään kanssa ikinä. Minun jos kenen voisi olettaa ärsyyntyvän tuputuksesta, mutta asia on juuri päinvastoin. Asia on minulle lopulta neutraali, joten en koe siitä puhumista tai laulamista tuputuksena - aivan samoin kuin en koe nyt jatkuvia jääkiekkojuttuja tuputuksena, koska miksi ihmeessä jääkiekosta ei saisi puhua?

Monien alloseksuaalien elämässä seksi ja seksuaalisuus näyttelee hyvin suurta roolia - etenkin nuorena on hyvin tärkeää onko kumppaneita, ketä deittailee, onko joku hyvä sängyssä jne. On suhteita ja yhdenyönjuttuja ja pitää olla seksikäs sekä kumppanin että itsensä. Flirttailu kuulemma piristää päivää ja joillain on jopa useita kierroksessa samaan aikaan.

Kaikki tämä on itselleni täysin ufoa - mutta vielä enemmän ihmetyttää että nämä samat allot ärsyyntyvät seksistä, seksikkyyden esiintuomisesta, seksikkäistä esityksistä, vähemmistöjen asioista puhumisesta, naisten seksuaalisuudesta puhumksesta jne jne. Vaikka teillehän (en nyt tarkoita lainaamaani henkilö vaan kaikkia) se seksi on tärkeää ja joillekuille jopa pakkomielteeseen asti mielessä joka minuutti?? Make it make sense 🤷🏼.

Erika on hyvä ja tykkäsin mä mm. Achille Lauron Stripperistäkin. Siinähän oli kuumaa menoa ja lopussa miehet hinkuttelivat toisiaan, suutelivat ja ratsastivat härällä. Hyvä 😅! Lisää vaan tällaista viihdettä jos multa kysytään.

Vierailija
19138/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikalla on hyvät mahdollisuudet voittaa koko skaba. Hän joka tapauksessa voittaa miesten äänillä. Jos kaikki eurooppalaiset miehet äänestävät Erikaa niin voitto tulee.

Vierailija
19139/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erika on hyvä ja tykkäsin mä mm. Achille Lauron Stripperistäkin. Siinähän oli kuumaa menoa ja lopussa miehet hinkuttelivat toisiaan, suutelivat ja ratsastivat härällä. Hyvä 😅! Lisää vaan tällaista viihdettä jos multa kysytään.

Joo siis Achille Lauro tuputti rodeohärällä ratsastamista ja mä oon ainakin ihan kyllästynyt siihen... 

Vierailija
19140/26028 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihanat tsemppi-viestit Erikalle umkn instassa Käärijältä, Jenni Vartiaiselta ja Arttu Wiskarilta. Ihan liikutuin.

Ketju on lukittu.