Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
12761/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon samaa mieltä williamin ja debanin kanssa, että tää vuosi on vähän kuin 2011.  Oon odottanut tämmöstä vuotta, ettei voittaja tosiaankaan ole selvillä.

Eihän voittaja viime vuonnakaan ollut etukäteen mitenkään selvillä. Lisäksi kilpailua sotki Hollannin viime hetken diskaus, jota ilman tulostaulukko olisi taatusti näyttänyt aivan toiselta.

Eikö se ole kilpailun idea eikä se, että voittaja-arvailut aloitetaan heti, kun ensimmäinen biisi on julkaistu? Muutenkin aika raskasta, kun puhe pyörii koko ajan vain mahdollisen voittajan ympärillä.

Vierailija
12762/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta 2021 oli vuosi, ettei voittaja ollut selvillä. Ero myös ranskan ja italian välillä oli lopulta melko pieni jos en ihan väärin muista. Oli useita maita voittotaistelussa italia, ranska, malta(floppas telessä), ukraina, islanti,

2021 oli tasoltaan todella hyvä. Suomellakin olisi ollut ihan realistiset mahdollisuudet jopa voittoon, jos Italialla olisi ollut joku heille tyypillisempi esitys. Tosin raadeiltahan ei silloinkaan Suomelle juurikaan pisteitä herunut, joten turha olisi varmasti ilman Måneskiniakin ollut koko kisan voittoa odottaa, vaikka yleisöpisteissä olisi hyvinkin mahdollisesti kärkeen yltänytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12763/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon samaa mieltä williamin ja debanin kanssa, että tää vuosi on vähän kuin 2011.  Oon odottanut tämmöstä vuotta, ettei voittaja tosiaankaan ole selvillä.

Eihän voittaja viime vuonnakaan ollut etukäteen mitenkään selvillä. Lisäksi kilpailua sotki Hollannin viime hetken diskaus, jota ilman tulostaulukko olisi taatusti näyttänyt aivan toiselta.

Eikö se ole kilpailun idea eikä se, että voittaja-arvailut aloitetaan heti, kun ensimmäinen biisi on julkaistu? Muutenkin aika raskasta, kun puhe pyörii koko ajan vain mahdollisen voittajan ympärillä.

Sehän on ihan täysin oma valinta haluaako keskusteluja ennakkoon seurata. Kyse on kilpailusta, joten tietenkin mahdollisia voittajia pohditaan ja niistä keskustellaan.

Vierailija
12764/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan täysin oma valinta haluaako keskusteluja ennakkoon seurata. Kyse on kilpailusta, joten tietenkin mahdollisia voittajia pohditaan ja niistä keskustellaan.

Viikko- ja kuukausikaupalla yhtä ja samaa paikallaan junnaavaa keskustelua. Ei ihme, että väki vähenee.

Vierailija
12765/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tosi moni piti nemoa varmana voittajana, mutta ymmärrän, ettei tilanne kaikille näyttänyt siltä. Moni piti varmana ettei BL ikinä tule saamaan tarpeeksi jury ääniä ja niin siinä kävi. 

Vierailija
12766/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajatuksia teillä on siitä ketkä karsiutuu? onko teistä selvää vai ei? 

Vierailija
12767/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta 2021 oli vuosi, ettei voittaja ollut selvillä. Ero myös ranskan ja italian välillä oli lopulta melko pieni jos en ihan väärin muista. Oli useita maita voittotaistelussa italia, ranska, malta(floppas telessä), ukraina, islanti,

2021 oli tasoltaan todella hyvä. Suomellakin olisi ollut ihan realistiset mahdollisuudet jopa voittoon, jos Italialla olisi ollut joku heille tyypillisempi esitys. Tosin raadeiltahan ei silloinkaan Suomelle juurikaan pisteitä herunut, joten turha olisi varmasti ilman Måneskiniakin ollut koko kisan voittoa odottaa, vaikka yleisöpisteissä olisi hyvinkin mahdollisesti kärkeen yltänytkin.

Samaa mieltä. Oli minusta yks parhaimmista vuosista. Mä en uskonut, että suomi voittaa ja uskoin, että pärjää ihan hyvin, mutta noin hyvin niin tuntui jo vähän absurdilta kun vuosikymmenen oltu tyyliin viimesiä joko semissä tai finaalissa :D

Vierailija
12768/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oddseissa veikattu esim tanskan ja irlannin tippumista. Vähän yllättävää minusta.

Vierailija
12769/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan karsiutuu Kroatia, Slovenia, Georgia, varmaan Portugalikin. Serbiaa ja Tanskaakin veikataan karsiutujaksi. Itse kyllä laittaisin Serbian finaaliin ja tiputtaisin mieluummin Latvian.

Vierailija
12770/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slovenia kyllä voi yllättää ja päästä jatkoon. Mies laulaa hyvin, mutta voi olla, että se sitten jää liian ponnettomaksi ja tylsäksi kun slovenia ei varmaan panosta esitykseenkään. 

Vierailija
12771/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa jos Australia ei pääse finaaliin. 

Vierailija
12772/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep!! Yllättävän tasaista ja moni maa huomioidaan.

Toivottavasti ei nähdä samaa tilannetta kuin esim. viime vuonna, jolloin lähes kaikki raadit antoivat Sveitsille 12. Olisi tympeetä, jos jo siinä vaiheessa voi arvata että aha, tämä taitaa olla voittaja. Sitä kun ei isokaan yleisöpotti sitten ratkaise, kuten Käärijän kohdalla nähtiin. 

Luulisin kyllä, että myös raatipisteet jakautuisivat tänä vuonna vähän tasaisemmin? 

Oli todella tylsää seurattavaa tuo raatien pisteiden lukeminen, varsinkin, kun en tykännyt Sveitsin viisukappaleesta yhtään.

Vierailija
12773/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan täysin oma valinta haluaako keskusteluja ennakkoon seurata. Kyse on kilpailusta, joten tietenkin mahdollisia voittajia pohd

Tässä keskustelussa väki on vähentynyt kommenttien aiheettoman poistelun seurauksena.

Vierailija
12774/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten palstalaisten keskustelu Käärijästä jo täysin tyrehtynyt? Sitähän jatkui todella vilkkaana ties kuinka kauan.

Vierailija
12775/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten kiistellään, onko BBB huumoribiisi eli ei. Minut se saa hyvälle tuulelle. Olen aina tykännyt ruotsalaisesta huumorista, sellaisesta Solsidan-tyyppisestä. Tämä biisi ei nyt ehkä ole aivan sitä, ja on aika vahvasti suomalainenkin, linkissä yksi esimerkki ruotsalaisesta huumorista. Ensimmäiset 40 sekuntia ovat puhetta, sen jälkeen päästään vauhtiin. Video ei ole aivan tuore, mutta teoriassa uutena voisi päästä pitkälle vaikkapa ensi vuoden Melloissa, jos Ruotsissa vaikka jäisi huumorivaihde päälle.

Grotesco 2 - Bögarnas Fel - YouTube

Vierailija
12776/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten palstalaisten keskustelu Käärijästä jo täysin tyrehtynyt? Sitähän jatkui todella vilkkaana ties kuinka kauan.

Se on nykyään discordeissa ja tälläisissä enimmäkseen.

Vierailija
12777/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan viisufanit eivät näytä oikein innostuneen Ich kommesta, koska biisi jäi pisteittä sekä INFEn että OGAEn jäsenäänestyksissä. Joku maa jätti Ruotsinkin pisteittä, en muista mikä.

Vierailija
12778/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Oli minusta yks parhaimmista vuosista. Mä en uskonut, että suomi voittaa ja uskoin, että pärjää ihan hyvin, mutta noin hyvin niin tuntui jo vähän absurdilta kun vuosikymmenen oltu oltu tyyliin viimesiä joko semissä tai finaalissa :D

Itselleni tuli heti ensikuulemalta tunne, että tulee menestymään ja voisi jopa voittaa, mutta olihan se silti aivan käsittämätöntä, kun semifinaalin lopuksi odoteltiin tietoa viimeisestä finaaliin menijästä eikä Suomea oltu vielä sanottu ja yleisö alkoi huutaa Suomea jatkoon.

Se kyllä vaan vahvisti uskoa menestysmahdollisuuksiin, mutta niin vaan Italia yllätti maalle täysin epätyypillisellä valinnalla kilpaillen käytännössä samoista äänestäjistä. En tosin usko, että raadit olisi heltyneet antamaan Suomelle yhtä paljon pisteitä kuin Italialle, vaikka Suomi olisi ollut ko. genren ainoa kilpailija ja onnistunut voittamaan yleisöäänet. Raateja ei kyllä millään mittakaavalla voi sanoa puolueettomiksi.

Vierailija
12779/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijästä on keskusteltu tänäänkin, mutta eri ketjuissa. Tämän ketjun aihe on 2025 viisut eikä K osallistu niihin. Mutta kyllä hänestä keskustellaan edelleen.

Vierailija
12780/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikan viisufanit eivät näytä oikein innostuneen Ich kommesta, koska biisi jäi pisteittä sekä INFEn että OGAEn jäsenäänestyksissä. Joku maa jätti Ruotsinkin pisteittä, en muista mikä.

Ruotsilla menee hyvin sekä OGAEn että INFEn äänestyksissä, kuten myös Itävallalla. Suomella selvästi heikommin kuin noilla kahdella. 

Ketju on lukittu.