Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
12781/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreikan viisufanit eivät näytä oikein innostuneen Ich kommesta, koska biisi jäi pisteittä sekä INFEn että OGAEn jäsenäänestyksissä. Joku maa jätti Ruotsinkin pisteittä, en muista mikä.

Ruotsilla menee hyvin sekä OGAEn että INFEn äänestyksissä, kuten myös Itävallalla. Suomella selvästi heikommin kuin noilla kahdella. 

Noissa äänestyksissä vuodesta toiseen suurimmat pisteet menevät aina parille kolmelle maalle ja osa jää kokonaan nollille. Tällä hetkellä nollassa pisteessä taitaa olla kolmasosa maista. Itävalta, Ruotsi ja Alankomaat pärjäävät hyvin.

Vierailija
12782/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki Vikmania kritisoivat viestit deletoidaan, niin kirjoitetaan sitten jotain nättiä.

Hän on seksikkäin Down-syndroomainen ihminen jonka olen koskaan nähnyt.

Mikä diagnoosi sinulla on? Olen jo pitkään halunnut kysyä, mutta en ole kehdannut. 

Turpa kiinni! Erikalla on down syndrooma. Joelilla on adhd univaikeuksia ja mt ongelmia. Ja sinulla on tunnevamma vähän niinkuin mutsillakin.

Sääliksi käy Joeliakin, kun tuommoinen hihhuli kirjoittelee sekavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12783/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä ja lopeta tuo inttäminen. 

Vierailija
12784/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkistarhoja on ympäri Pohjanmaata ja taitaa niitä olla Itä-Suomessakin. Asun ruotsinkielisellä alueella ja täältä ovat kyllä lakkauttaneet turkistarhoja.  Ei ole enään ainuttakaan 100 km säteellä Onneksi.

Vierailija
12785/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islantia väittävät myös putoajaksi. Toivottavasti veljekset pääsevät kuitenkin  finaaliin saakka.

Vierailija
12786/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käsitin, että Blind Channel jäi tauolle. Ja nyt tauon aikana Hokka ilmoitti jättävänsä yhtyeen. Tietenkään mulla ei yhtyeeseen kuulumattomana ole hajua, onko toi Hokan ratkaisu ollut tiedossa jo aiemmin.

Vierailija
12787/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sitä just tarkoitin. Että sääli toi yhtyeestä lähtö, hän kun tavallaan on bändin kasvot. Toivon tietty kaikkea hyvää heille, kuinka sitten ikinä jatkavat tahoillaan.

Senkö takia yhtye laitettiin tauolle tai lopetettiin, että juurikin Joel halusi erota siitä? Hän on kieltämättä koko ajan vaikuttanut yhtyeen aktiivisimmalta jäseneltä ainakin somessa.

EI KUULU TÄNNE. Nyt puhutaan tämän vuoden euroviisuista.

Kaikella hyvällä, mussukka: SINÄ ET SITÄ SANELE.

No ei sunkaan tartte vallata palstaa sille kuulumattomalla aiheella.

Vierailija
12788/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoitan: 

En pidä kehitysvammaisista ihmisistä ja he ovat sen aivan itse aiheuttaneet.

Sinulla tuntuu olevan jotakin pahasti vialla.

Vierailija
12789/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varoitan: 

En pidä kehitysvammaisista ihmisistä ja he ovat sen aivan itse aiheuttaneet.

Sinulla tuntuu olevan jotakin pahasti vialla.

Sanoin jo että niin on mutta se poistettiin.

Vierailija
12790/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tällä palstalla ole enää mitään moderointia vai onko vauhdissa nyt tyyppi, joka yleensä hoitaa poistelemisen?

Vierailija
12791/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun puhutaan BBB laadusta ja mistä se koostuu, niin esim. näistä asioista. Hyvä laulutaito, varma esiintyminen ja todella hyvin tuotettu kappale. Se mikä erottaa kappaleen tuotannollisesti monesta muusta on sen kerroksellisuus ja miksaus. Kappaleessa on useita eri elementtejä ja instrumenttejä mitkä on todella hyvässä ja mielenkiintoisessa tasapainoissa toistensa kanssa. Pelkästää basso biitti ja haitari on sovitettu todella nerokkaasti yhteen ja miten niiden paikat ja miksaus vaihtelee eri kappaleen eri kohdissa. Kappaleeseen on myös lisätty tehosteääniä kuten kiukaalle heitetyn höyristyvän veden ääni, joka on ainakin parissa kohdassa. Kappaleessa on myös saman aikaisesti eli äänitasoja, jotka tukee hyvin laulun äänitasoa, ilman että se häiritsisi sitä.

Vertailun vuoksi yksi syy miksi Melodyn Esa Vida revamp on parempi kuin alkuperäinen, koska uudessa tasossa äänelle on annettu ennemmän tilaa eri instrumenttien välissä, m

Bastun kuuluisa kertsi rakentuu kahden sävelen varaan ja koko biisi liikkuu hyvin suppealla äänialueella, siksi sitä pystyy huonompikin laulaja hoilottamaan sujuvasti. Hyvä sovitus pelastaa biisin.

Vierailija
12792/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Bastun kuuluisa kertsi rakentuu kahden sävelen varaan ja koko biisi liikkuu hyvin suppealla äänialueella, siksi sitä pystyy huonompikin laulaja hoilottamaan sujuvasti. Hyvä sovitus pelastaa biisin."

Biisin nuotit on kyllä löydettävissä netistä ja nuotit tunteva osaa nähdä ja kuulla enemmän kuin sinä. Ei ole monimutkainen sävelmä, mutta hyvin koukuttava ja näköjään hyvin inspiroivakin, kun on tehty valtava määrä versioita youtubeen, myös orkestereita ja musiikkiluokkia mukana.

Vierailija
12793/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bara bastun pianonuoteista voi itse kukin tarkistaa kuinka "monimutkaisesta" sävellyksestä on kyse.

Vierailija
12794/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Bastun kuuluisa kertsi rakentuu kahden sävelen varaan ja koko biisi liikkuu hyvin suppealla äänialueella, siksi sitä pystyy huonompikin laulaja hoilottamaan sujuvasti. Hyvä sovitus pelastaa biisin."

Biisin nuotit on kyllä löydettävissä netistä ja nuotit tunteva osaa nähdä ja kuulla enemmän kuin sinä. Ei ole monimutkainen sävelmä, mutta hyvin koukuttava ja näköjään hyvin inspiroivakin, kun on tehty valtava määrä versioita youtubeen, myös orkestereita ja musiikkiluokkia mukana.

Koska se on hyvin helppo sekä soittaa että laulaa, ehkä siksi?

Vierailija
12795/26028 |
27.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bara bastun pianonuoteista voi itse kukin tarkistaa kuinka "monimutkaisesta" sävellyksestä on kyse.

Ei kukaan ole sanonut monimutkaiseksi.

Vierailija
12796/26028 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo ja ota lääkkeet.

Vierailija
12797/26028 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa tuo kappaleen nuottimäärien arvottaminen. Että BBB on automaattisesti huono sävellys, koska se on yksinkertainen?

Joku Stingin "Fields of Gold" kulkee kans tosi simppelillä kuviolla, ainakaan mä en erityisesti kaipaa siihen lisää nuotteja?

Vierailija
12798/26028 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa tuo kappaleen nuottimäärien arvottaminen. Että BBB on automaattisesti huono sävellys, koska se on yksinkertainen?

Joku Stingin "Fields of Gold" kulkee kans tosi simppelillä kuviolla, ainakaan mä en erityisesti kaipaa siihen lisää nuotteja?

Onhan Bara bada bastu tavattoman yksinkertainen moneen muuhun kilpakumppaniinsa verrattuna, esimerkiksi Itävaltaan. Ainakin ammattilaisista koostuvien juryjen pitäisi ottaa tällaiset asiat huomioon. Yleisö saa äänestää mitä haluaa.

Vierailija
12799/26028 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tällä palstalla ole enää mitään moderointia vai onko vauhdissa nyt tyyppi, joka yleensä hoitaa poistelemisen?

Modelle meni paljon huomautuksia keskustelijoiden oikeilla nimillä+säpollä siitä, että poistele kommentteja aiheetta - vain kiusatakseen.

Ehkä modet teki joitain oikein, kun nyt tyyppi jatkaa palstalla räyhähengen roolissa kun muuta ei enää voi.

Vierailija
12800/26028 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

That said, mä kyllä katsoisin sellaisia enemmän urheiluhenkisiä laulukisoja. Eli pointtina just olis, että se kappale olisi pirun vaikea esittää. Meidän edustaja olis sina joku Von Hertzen Brothers ja norjalaiset lähettää Meshuggahin.

Ketju on lukittu.