Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
KAJ:n jäsenet sanoivat itsekin, että olisivat tehneet erilaisen kappaleen, mikäli viisuvoitto olisi ollut tavoitteena. Tuskin itsekään pitävät kappaletta minään mestariteoksena. Lähtivät sillä tavoittelemaan ainoastaan lisänostetta Ruotsin markkinoilla. Kappale vaan sattuu olemaan kunnon korvamato josta ruotsalaiset innostuivatkin. Ei se silti kerro biisin laadusta yhtään mitään. Kyllä siinä ruotsalainen kädenjälki näkyy ja on aika erilainen mitä bändin aiemmat kappaleet. Myös kaupallisuus paistaa läpi omaan makuun vähän liikaa. Harmi, koska bändin jäsenet ovat tosi symppiksen oloisia ja toki toivon heille menestystä. Voittoa en kuitenkaan, sen ansaitsisi joku ihan muu maa tällä kertaa.
Pitäisin itsekin ihmeellisenä, jos tämä nyt sitten vetäisi vielä kunnon raatipisteet. Toki ansaitsee pisteitä, mutta mielestäni esim. Ranska tai Itävalta saisi kyllä saada enemmän. Jos siis itse esityksissä kaikki menee putkeen.
Kuten kirjoitin aiemmin, niin en väitä että BBB olisi raatien SUOSIKKI, mutta uskon sen saavan mukavasti raatipisteitä. Voi olla, että useamman maan raadit antavat jopa täydet 12 pistettä eikä vain hajanaisia pisteitä. Tottakai tajuan, että joku Itävallan kaltainen kappale saa isommat raatipisteet ellei jopa parhaimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tuolla bastun laadukkuudella täällä tarkoitetaan?
Musiikillisestihan se ei mitenkään laadukas kappale ole, mutta kaupallisesti taas on. Riittävän yksinkertainen ja siinä on tarvittava määrä toistoa johon ihmisten on helppo lähteä mukaan. Siinä vaiheessa kun lapset ja mummot tykkäävät, on yleensä saavutettu hyvä kaupallinen menestys. Tuollaisia kappaleita tehdään rahat pois-tyylissä pari kesää varten ja ne ovat täysin riskittömi
Se on henkilökohtainen mielipiteeni toki, suosikkiviisu tänä vuonna, mutta on se raatienkin näkökulmasta vakavasti otettava esitys eikä vain hauska biisi. Toissa vuonna "Raadit arvioivat esityksiä laulajien äänikapasiteetin ja lavaesiintymisen sekä kappaleen sävellyksen, omaperäisyyden ja yleisen vaikuttavuuden perusteella."
Mutta joo, palataan tähän väittelyyn finaalin jälkeen, sitten kun nähdään, miten ne raadit lopulta viisubiisit pisteyttivät.
Tuskin se meidän onnellisuus liittyy Ruotsin edustusbiisiin.
"Mikähän siinä on, että tätä asiaa ei ymmärretä? On siellä euroviisuissa muitakin maita, jotka ovat voittaneet useamman kerran."
No eikun se on se Ruotsi!! Se on kanto suomalaisten kaskessa, piikki lihassa ja kivi kengässä, joka hiertää ja hiertää aina vaan! Irlanti on voittanut yhtä monta kertaa. En ole nähnyt yhtään valitusta siitä, että Irlanti ei saisi voittaa tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Miten Suomi ylipäätään voi olla maailman onnellisin maa....? Ei tarvii kuin katsoa tämänkin palstan sisältöä. Niin paljon kateutta, katkeruutta, kaunaa ja ilkeilyä aika ajoin, että pitää jättää lukematta jo. Huonosti kohtelevat ihmiset toisiaan....
Sanokaa nyt sitten joku, että kuuluu viisukeskustelun luonteeseen. Ei kyllä kuulu minkään keskustelun luonteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Suomen onnellisin osa taitaa asua Länsi-Suomen rannikolla... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan johtopäätökseen itse olen tullut ml. myös pohjanmaan rannikko. Ainakin siellä on Suomen komeimmat miehet.
Vierailija kirjoitti:
Kaj biisistä ei jää mitään mielee eihän siinä ole mitään hyräiltävää
Kyllä noi yleisöt tuolla pre partyissakin - ei ainoastaan hyräilleet, vaan lauloivat täysin rinnoin mukana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan johtopäätökseen itse olen tullut ml. myös pohjanmaan rannikko. Ainakin siellä on Suomen komeimmat miehet.
Nåjooooooooo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noi yleisöt tuolla pre partyissakin - ei ainoastaan hyräilleet, vaan lauloivat täysin rinnoin mukana :D
Niinkuin kaikkia muitakin biisejä, haloo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuohan olikin vain hänen vastakommentinsa sille, joka väitti ettei BBB:ssä ole mitään hyräiltävää :) Jos ei olisi niin ei sitä olisi hyräilty muiden biisien ohella
Täsmälleen olen samaa mieltä kanssasi! Olen näitten eräitten lapsellista jankutusta nähnyt jo enemmän kuin tarpeeksi Ja tosiaankin. Eräskin pentumainen on keksinyt vaikka mitä satuja KAJ'sta ja Ruotsista. Kannattaisi sen ottaa yhteyttä vaikka POD tai Calidris ja alkaa kirjottaa lapsille satukirjoja.
Nyt se määkii, että mieluummin Irlanti. En halua katsoa enään sitä Petraa. No ei sitten katso se on niin yksin kertaista. Onneksi suurin osa suomalaisistakin on kuitenkin sen verran fiksuja ettei kaikki sorru joutavan päiväiseen mäkätykseen. Ruotsi voittaa. Seuraavaksi tulee kisat 2026 ja mistähän ne sitten alkaa valittamaan?
Mä ainakin lähden viisumatkalle Tukholmaan tai vaikkapa sitten sinne Kiirunaan jos KAJ voittaa. Kiva jos ja, kun on bileet tuossa lammikon toisella rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vöyrin murre suomella maustettuna kuulosti kyllä parhaimmalta. Ulkomaiset puolueettomat arvioijat hämmästyivät.
Vierailija kirjoitti:
"Mikähän siinä on, että tätä asiaa ei ymmärretä? On siellä euroviisuissa muitakin maita, jotka ovat voittaneet useamman kerran."
No eikun se on se Ruotsi!! Se on kanto suomalaisten kaskessa, piikki lihassa ja kivi kengässä, joka hiertää ja hiertää aina vaan! Irlanti on voittanut yhtä monta kertaa. En ole nähnyt yhtään valitusta siitä, että Irlanti ei saisi voittaa tänä vuonna.
Irlanti on voittanut viimeksi 1996 eikä muutenkaan ole saanut osakseen viime vuosina epäreilua suosimista (on tämä sitten todellista tai viisufanien kuvitelmaa). Ruotsi ärsyttää monia monia muitakin kuin vain suomalaisia, ja hauskasti sehän on Ruotsissa kääntänyt narratiivin muotoo : kaikki vihaa meitä viisuissa.
Vaikka nimenomaan etenkin tuomarit Ruotsia suosivat - nykyisen pisteiden laskun aikakaudella vain kerran yleisö on antanut Ruotsille korkeammat pisteet kuin tuomarit. Mm. Benjamin Ingrosso selitti huonot yleisöpisteensä sillä että "eihän Ruotsia äänestetä kun meitä vihataan kun olemme niin hyviä".
Vierailija kirjoitti:
Täsmälleen olen samaa mieltä kanssasi! Olen näitten eräitten lapsellista jankutusta nähnyt jo enemmän kuin tarpeeksi Ja tosiaankin. Eräskin pentumainen on keksinyt vaikka mitä satuja KAJ'sta ja Ruotsista. Kannattaisi sen ottaa yhteyttä vaikka POD tai Calidris ja alkaa kirjottaa lapsille satukirjoja.
Nyt se määkii, että mieluummin Irlanti. En halua katsoa enään sitä Petraa. No ei sitten katso se on niin yksin kertaista. Onneksi suurin osa suomalaisistakin on kuitenkin sen verran fiksuja ettei kaikki sorru joutavan päiväiseen mäkätykseen. Ruotsi voittaa. Seuraavaksi tulee kisat 2026 ja mistähän ne sitten alkaa valittamaan?
Mä ainakin lähden viisumatkalle Tukholmaan tai vaikkapa sitten sinne Kiirunaan jos KAJ voittaa. Kiva jos ja, kun on bileet tuossa lammikon toisella rannalla.
Aa, joku minun sukulaissielu, täytyykin mennä lukemaan, ihmisillä on eri mielipiteitä katsos.
Täällä on ainakin Suomen ystävällisin ja kohteliain kansa. Tyytyväinen finski svedukylästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa oli puhe nimenomaan KAJ'n biisistä, ei muista biiseistä. Kirjoittaja esitti, että siinä ei ole mitään hyräiltävää. Oikaisin hänen käsitystään: siinä on jopa ihan laulettavaakin.
En ole väittänytkään, etteikö muitakin biisejä olisi laulettu ja railakkaasti. Tiedän. Mulla on ihan silmät ja korvatkin päässä. Pitääkö vielä lisää saivarrella...
Täällä näkyy olevan tapana alapeukuttaa sellaisia kommentteja, joissa kehutaan positiivisuutta. :D :D Ootte te kyllä melkoisia mörrimöykkyjä, pikku kullat...
Vierailija kirjoitti:
Täällä näkyy olevan tapana alapeukuttaa sellaisia kommentteja, joissa kehutaan positiivisuutta. :D :D Ootte te kyllä melkoisia mörrimöykkyjä, pikku kullat...
Ja sinä olet melkoisen alentuva.
On hyvin vaikea ymmärtää mitä ajat takat, koska et ole antanut yhtäkään vastausta siihen mitkä ovat ne tekijät miksi pidät Bastua laadukkaana kappaleena. Olet vain listannut kappaleita joita pidät vähemmän laadukkaina kuitenkaan edelleenkään kertomatta näitä laatukriteerejä.
On ihan ok pitää kappaleesta myös omana henkilökohtaisena mielipiteenä. Silloin ei vaan voi perustella omaa henkilökohtaista mielipidettä objektiivisena arvioina. Ne ovat kaksi eri asiaa. Ja minulle ei ole mitään ongelmia muodostaa mielipidettä siitä kumpi kappaleista oli parempi ja sen takia en myöskään istu siellä raadeissa. Minä muodostan mielipiteeni kappaleista sen perusteella, että yksinkertaisesti pidän niistä, enkä häpeä myöntää sitä ;)