Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei voi tietää kumpi voittaa vai voittaako joku muu. Kuitenkin ruotsi ja itävalta ovat viiden parhaan joukossa.
Jos tuomarit taas suosii Ruotsia, saan kohtauksen.
Jos nuo tuomarit kerran ovat jotain musiikkialan ammattilaisia, niin en jaksa uskoa, että Kaj voittaa tuomariäänissä mitenkään. Itse kappale ei musiikillisesti ole kovin kummoinen ilman sitä lavashowta. Eikä ryhmän laulutaidot tule kappaleessa niin hyvin esiin. Pääsolistihan on todella hyvä laulaja.
Yleisöääniä Kaj'n olettaisi saavan runsaasti ja myös pohjoismaiden ulkopuolelta. Kappale on hyväntuulinen ja jää kertalaakista soimaan päähän. Kertsi on helppo laulaa mukana, vaikka ei ymmärtäisi ruotsia pätkääkään.
Itse en yleensä ole huumorimusiikin ystävä, mutta Kaj kolahti sen verran, et
Eikös Käärijäkin ollut kuitenkin 5. tuomaripisteissä? Ja hänellä sentään laulusuoritus söi varmasti pisteitä. Tietysti jos raadit suosivat jotain Itävaltaa samalla mitalla kuin Nemoa ja Loreenia, niin sitten onkin jo eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei voi tietää kumpi voittaa vai voittaako joku muu. Kuitenkin ruotsi ja itävalta ovat viiden parhaan joukossa.
Jos nuo tuomarit kerran ovat jotain musiikkialan ammattilaisia, niin en jaksa uskoa, että Kaj voittaa tuomariäänissä mitenkään. Itse kappale ei musiikillisesti ole kovin kummoinen ilman sitä lavashowta. Eikä ryhmän laulutaidot tule kappaleessa niin hyvin esiin. Pääsolistihan on todella hyvä laulaja.
Yleisöääniä Kaj'n olettaisi saavan runsaasti ja myös pohjoismaiden ulkopuolelta. Kappale on hyväntuulinen ja jää kertalaakista soimaan päähän. Kertsi on helppo laulaa mukana, vaikka ei ymmärtäisi ruotsia pätkääkään.
Itse en yleensä ole huumor
Kyllähän se tosiseikka on se, että Käärijän laulusuoritus ei ollut kummoinen ja eräässä kohdassa ääni hapuili, ja tämä kyllä vähensi tuomaripisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä Itävallan hehkutusta ollenkaan - se on taiteellinen mutta menee ihan yli ainakin studioversiossa. Ei ollenkaan kuunneltava, ääni on niin pistävä. Mitenköhän meinaa vetää tuon livenä - ja kuinka monta on sitten lopulta mun kanssa samaa mieltä, vaikka tietenkin vedonlyönnissä laitetaan rahaa shokeeraavan ja taiteelisen kappaleen puolesta. Kyllä mäkin voisin periaattessa lyödä vetoa sen voiton puolesta, mutta yhtäkään ääntä en tule laittamaan enkä halua että se voittaa.
En ole koskaan tykännyt siitä, kun oopperalaulajat laulavat kevyen musiikin biisejä. Itävallan esityksessä on sama ongelma. JJ:n ääni ei itse asiassa ole edes persoonallinen. Viisujen joukosta löytyy parikin mieslaulajaa, joiden korkeat äänialat soivat mielenkiintoisemmin.
Itävallan viisubiisi on sanan varsinaisessa merkityksessä kunnon itkuvirsi, mutta uppoaa varmaan tuomaristoon.
En ymmärrä ollenkaan Itävallan biisin hienoutta ja hypetystä, mutta ehkä olenkin sitten juntti.
Jahas, alapeukuista päätellen täällä ei saa kritisoida Käärijän laulusuoritusta. Pidän kyllä biisistä, jos se teitä alapeukuttajia yhtään lohduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ollenkaan Itävallan biisin hienoutta ja hypetystä, mutta ehkä olenkin sitten juntti.
Samma här. Ihmettelen, jos tuosta tulee samanlainen menestys kuin Nemosta tai Loreenista. Ei se taiteellisuus automaattisesti tee biisistä huippua. Hyvä se Itävalta kyllä on, mutta ei niin hyvä mitä kehutaan.
Viime vuonna yleisöäänissä Sveitsi oli vasta viides, joten tuomariäänillä on valtava merkitys. Tämän kaltaisessa viihdekilpailussa ei pitäisi olla juryääniä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna yleisöäänissä Sveitsi oli vasta viides, joten tuomariäänillä on valtava merkitys. Tämän kaltaisessa viihdekilpailussa ei pitäisi olla juryääniä ollenkaan.
Haista sinä pee, Nemo oli paras. Tuomarit sais olla jopa semeissä minusta.
Itävalta voittaa ja KAJ on kuudes sekä Erika V on sitten sijalla 8. Muistakaa nämä sijat!
Vierailija kirjoitti:
Jahas, alapeukuista päätellen täällä ei saa kritisoida Käärijän laulusuoritusta. Pidän kyllä biisistä, jos se teitä alapeukuttajia yhtään lohduttaa.
No faktahan se on, että Käärijän lauluosuudet menivät epävireisesti, joka osaltaan rokotti tuomaripisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samma här. Ihmettelen, jos tuosta tulee samanlainen menestys kuin Nemosta tai Loreenista. Ei se taiteellisuus automaattisesti tee biisistä huippua. Hyvä se Itävalta kyllä on, mutta ei niin hyvä mitä kehutaan.
Meneekö jo tekotaiteellisen puolelle...
Eikä biisi muutenkaan mielestäni mikään huipputeos ole - ei nyt huonokaan mutta yliarvostettu.
Ja jos tenoreista puhutaan, niin Jakob Norrgård Kaj'sta (Nessun dorma cover) on ainakin minun korville paljon miellyttävämpää kuultavaa kuin tämän Itävallan kaveri. Makuasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneekö jo tekotaiteellisen puolelle...
Eikä biisi muutenkaan mielestäni mikään huipputeos ole - ei nyt huonokaan mutta yliarvostettu.
Ja jos tenoreista puhutaan, niin Jakob Norrgård Kaj'sta (Nessun dorma cover) on ainakin minun korville paljon miellyttävämpää kuultavaa kuin tämän Itävallan kaveri. Makuasioita.
Ei liity euroviisubiisiin, Ruotsi hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomarit "suosii" sitä, jota pitää parempana. Tällä hetkellä Itävallalta on vain studiovideo saatavilla, pitäisi voida verrata live-esityksiä, joissa todellinen taito tulee esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mä tykkään Kaj'sta ja se oli mun mielestä oikea Mellojen voittaja. Kuitenkaan en saa ravistettua mielestäni sitä, kuinka epäreilua se olisi TAAS KERRAN, jos Ruotsi on se jonka sallitaan voittavan huumoripitoisella esityksellä ja jos se on TAAS tuomarienkin top 3. Vaikka tosiaan pidän kappaleesta ja toivon sille hyvää sijoitusta. Mutta jos tämä olisi Suomen biisi, miten kävisi...?
"Sallitaan voittavan", mitä ihmettä taas? Se kipale voittaa, josta tykätään eniten, ihan sama mitä tyyliljia se edustaa. Ja Suomellakin on nyt kyllä oikeesti aika humoristinen kappale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mä tykkään Kaj'sta ja se oli mun mielestä oikea Mellojen voittaja. Kuitenkaan en saa ravistettua mielestäni sitä, kuinka epäreilua se olisi TAAS KERRAN, jos Ruotsi on se jonka sallitaan voittavan huumoripitoisella esityksellä ja jos se on TAAS tuomarienkin top 3. Vaikka tosiaan pidän kappaleesta ja toivon sille hyvää sijoitusta. Mutta jos tämä olisi Suomen biisi, miten kävisi...?
Ei kai sitä voittoa sen kummemmin 'sallita', voittaa jos voittaa.
Tästä Euroviisuissa on pohjimmiltaan kyse; KAJ! Iloinen, tanssittava, laulattava kaikki yhdessä. Hauskaa on myös se,että äijillä oopperatausta. Hitosti kokemusta esiintymisestä ja se näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin.
Muutamat ottaa jonkun laulukilpailun ihan hirveän tosissaan. Hankkikaa elämä.
Niin valtavan erilaisia on biisit ja esitykset. Osassa ei oteta live-esityksessäkään minkäänlaista kontaktia yleisöön. Aivan kuin yleisöä ei olisikaan.
KAJ ottaa, samoin otti Käärijä. Loreen taas kieriskeli omassa tuskaisessa kuplassan.
Esityksessähän on kaikki kohdillaan ja biisi on tosi hyvä, vaikka kappaletta pidetäänkin huumoribiisinä. Tyypeillä on myös kokemusta ja se näkyy, ja osaavat laulaa myös hyvin yhteen. Antoivathan ne mellojenkin raadit hyvät pisteet, tuskin he huonoa äänestäisivät. Eikä tämä bastu ole vitsibiisi. Jos jokin oli vitsi niin se oli viime vuoden W95 man. Sellainen on vitsiesitys, melkoinen ero siis.