Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
10421/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ollenkaan Itävallan biisin hienoutta ja hypetystä, mutta ehkä olenkin sitten juntti. 

Samma här. Ihmettelen, jos tuosta tulee samanlainen menestys kuin Nemosta tai Loreenista. Ei se taiteellisuus automaattisesti tee biisistä huippua. Hyvä se Itävalta kyllä on, mutta ei niin hyvä mitä kehutaan. 

Meneekö jo tekotaiteellisen puolelle... 

Eikä biisi muutenkaan mielestäni mikään huipputeos ole - ei nyt huonokaan mutta yliarvostettu. 

Ja jos tenoreista puhutaan, niin Jakob Norrgård Kaj'sta (Nessun dorma cover) on ainakin minun korville paljon miellyttävämpää kuultavaa kuin tämän Itävallan kaveri. Makuasioita. 

Ei liity euroviisubiisiin, Ruotsi hullu.

Huokaus...... 

Näitä Ruotsi-vihaajia kyllä riittää aina vaan ikiaikaisine asenteineen.... Niin väsähtänyttä! 

Ta det lungt - och bada bastu :D

Vierailija
10422/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itävalta voittaa ja KAJ on kuudes sekä Erika V on sitten sijalla 8. Muistakaa nämä sijat!

Tää vois olla aika realistinen jopa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10423/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet esim. tuolla euroviisusovelluksessa (näen julkaisut fb:n eurovision fans -ryhmässä) sijoittavat omissa rankingeissaan Australian aika häntäpäähän, ja osa veikkaa ettei se pääse edes finaaliin. 

Olenko sitten niitä harvoja jotka pitävät Milkshake Manista? :o

Vierailija
10424/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itävalta voittaa ja KAJ on kuudes sekä Erika V on sitten sijalla 8. Muistakaa nämä sijat!

Erikan kohdalla ehkä, muttei muuten. Tosin en usko tuomariston antavan Erikan esitykselle kovin kummoisia pisteitä, joten siinä mielessä Erika voi olla alempana. 

Vierailija
10425/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, Teemu Muurimäki suunnittelee Itävallan JJ:n esiintymisasun. JJ näkyi Helsingissä myös Erikan seurassa. 

Vierailija
10426/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista nähdä miten pohjoismaiden tuomaristo jakaa tänä vuonna pisteet... meneekö jollekin Itävallalle tms. vai jollekin toiselle pohjoismaalle ja mille maalle :D Uskaltaisin veikata mille maalle ;)

Vierailija
10427/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet esim. tuolla euroviisusovelluksessa (näen julkaisut fb:n eurovision fans -ryhmässä) sijoittavat omissa rankingeissaan Australian aika häntäpäähän, ja osa veikkaa ettei se pääse edes finaaliin. 

Olenko sitten niitä harvoja jotka pitävät Milkshake Manista? :o

Musta se on tosi hyvä! Mun TOP 5 -listalla, ehdottomasti.

Vierailija
10428/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi tietää kumpi voittaa vai voittaako joku muu. Kuitenkin ruotsi ja itävalta ovat viiden parhaan joukossa.

Jos tuomarit taas suosii Ruotsia, saan kohtauksen.

Joo mä tykkään Kaj'sta ja se oli mun mielestä oikea Mellojen voittaja. Kuitenkaan en saa ravistettua mielestäni sitä, kuinka epäreilua se olisi TAAS KERRAN, jos Ruotsi on se jonka sallitaan voittavan huumoripitoisella esityksellä ja jos se on TAAS tuomarienkin top 3. Vaikka tosiaan pidän kappaleesta ja toivon sille hyvää sijoitusta. Mutta jos tämä olisi Suomen biisi, miten kävisi...?

"Sallitaan voittavan", mitä ihmettä taas? Se kipale voittaa, josta tykätään eniten, ihan sama mitä tyyliljia se edustaa. Ja Suomellakin on nyt kyllä oikeesti aika humoristinen kappale.

Niin, sallitaan - en tarkoita tuota kirjaimellisesti mutta silleen että Ruotsi saa kehuja ja erityisvapauksia joita muut ei. Ihan jo Loreenin paninigrilli osoitti tämän, hän sai tauon sekä ennen että jälkeen esityksensä, koska lavaste oli niin valtava. Muut maat saavat vain unelmoida tällaisista etuoikeuksista, muille olisi sanottu että muuttakaa lavastetta ja piste. Ja muut maat laittavat huumoriviisuja, niin useimmiten niille vähän naureskellaan ja yleisö sit äänestää muutaman pisteen sinne. Ruotsi taas on nyt niin ihanan raikas ja höpsöliini kun tommosen Kajn menivät valitsemaan <3.

Ja huom - olen siis edelleen sitä mieltä että Kaj on hyvä ja ansaitsee hyvät pisteet. Mutta silti se on se kysymys - miten se menestyisi jos olisi vaikka Suomen biisi? Tai jonkun Georgian?

Vierailija
10429/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi tietää kumpi voittaa vai voittaako joku muu. Kuitenkin ruotsi ja itävalta ovat viiden parhaan joukossa.

Joo mä tykkään Kaj'sta ja se oli mun mielestä oikea Mellojen voittaja. Kuitenkaan en saa ravistettua mielestäni sitä, kuinka epäreilua se olisi TAAS KERRAN, jos Ruotsi on se jonka sallitaan voittavan huumoripitoisella esityksellä ja jos se on TAAS tuomarienkin top 3. Vaikka tosiaan pidän kappaleesta ja toivon sille hyvää sijoitusta. Mutta jos tämä olisi Suomen biisi, miten kävisi...?

"Sallitaan voittavan", mitä ihmettä taas? Se kipale voittaa, josta tykätään eniten, ihan sama mitä tyyliljia se edustaa. Ja Suomellakin on

Ei se Kaj siksi menesty että on ns. huumoribiisi, vaan koska biisi on hyvä. Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin esimerkki vitsibiisistä oli se W95 man, esitys oli naurettava eikä biisi ollut kummoinen. Jäikin aika häntäpäähän. 

Vierailija
10430/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sallitaan voittavan", mitä ihmettä taas? Se kipale voittaa, josta tykätään eniten, ihan

Verkahan menestyi aikoinaan hyvin, vaikka kai sitäkin voidaan jonkin sortin huumoriesitykseksi sanoa. Oli vain niin viisuihin sopiva. 

Vierailija
10431/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IS striimaa KAJ'n Forumin keikan klo 17.

https://www.is.fi/viihde/art-2000011119465.html

Miksei Erikalle järjestetty tällaista!?!!

Juu lähetyksessä selostaja puhui kuin joillekin yksinkertaisille, meiilä on Suomessa hieno tilanne voidaan kannattaa kahta edustajaa ja päläpälä, no nämä ei edusta Suomea vaan Ruotsia halooo.

Vierailija
10432/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IS striimaa KAJ'n Forumin keikan klo 17.

https://www.is.fi/viihde/art-2000011119465.html

Miksei Erikalle järjestetty tällaista!?!!

Juu lähetyksessä selostaja puhui kuin joillekin yksinkertaisille, meiilä on Suomessa hieno tilanne voidaan kannattaa kahta edustajaa ja päläpälä, no nämä ei edusta Suomea vaan Ruotsia halooo.

Suomalaiset on AINA suomalaisia. Eikös ne ralli- ja formulakuskitkin edusta kansainvälisiä talleja, mutta heitä hypetetään suomalaisina.

Vierailija
10433/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh, Teemu Muurimäki suunnittelee Itävallan JJ:n esiintymisasun. JJ näkyi Helsingissä myös Erikan seurassa. 

Euroviisut alkaa olla totista puuhaa kun esiintymisvaatteetkin pitää tilata muualta kuin kotimaasta. Lisäksi muutamat huippukoreografit paiskivat useammankin maan esitysten taustalla. Puhumattakaan säveltäjistä.

Vierailija
10434/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna yleisöäänissä Sveitsi oli vasta viides, joten tuomariäänillä on valtava merkitys. Tämän kaltaisessa viihdekilpailussa ei pitäisi olla juryääniä ollenkaan. 

Haista sinä pee, Nemo oli paras. Tuomarit sais olla jopa semeissä minusta.

Pitäis varmaan olla ihan eri kisat tuomareille ja "tee-se-itse" kriitikoille.

Vierailija
10435/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pidätte Israelin kappaleesta? Mun mielestä kaunis ja sanoiltaan parempi kuin viimevuotinen, yleistä surua ja toipumisen toivoa October rain-viittausten sijaan. Mutta oon vähän huolissani esiintyjästä, traumatausta ja aivan aloitteleva muusikko, mitenhän sillä pää kestää Israelin edustajan väkisinkin kohtaamat buuaukset?

Mitkä buuaukset? Mieliala ei ole tänä vuonna yhtä hysteerinen kuin vuosi sitten. 

Vierailija
10436/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia. Mä tykkään Kajsta. Itävallan ooppera on hieno mutta saa varmaan niitä jury ääniä. Erika voi saada tele ääniä mutta en usko sen tulevan viiden kärkeen.

Vierailija
10437/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAJ tulee kyllä olemaan korkeammalla kuin kuudennella sijalla. Jos Itävallan live on onnistunut, niin sitten kyllä isot voittomahikset.

Vierailija
10438/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pidätte Israelin kappaleesta? Mun mielestä kaunis ja sanoiltaan parempi kuin viimevuotinen, yleistä surua ja toipumisen toivoa October rain-viittausten sijaan. Mutta oon vähän huolissani esiintyjästä, traumatausta ja aivan aloitteleva muusikko, mitenhän sillä pää kestää Israelin edustajan väkisinkin kohtaamat buuaukset?

Mitkä buuaukset? Mieliala ei ole tänä vuonna yhtä hysteerinen kuin vuosi sitten. 

Näin, eiköhän Israel ihan sieltä kärkikahinoista taas löydy.

Vierailija
10439/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kappale on parempi kuin viime vuotinen. Ei tule voittamaan viisuja.

Ei tiedä. Yleisöääniä tulee varmasti paljon, mutta viimevuotinen nolo juryfiasko tuskin toistuu. Eiköhän juryillekin ole terotettu politikoinnista.

Vierailija
10440/26028 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka mahtaa suunnitella KAJtsujen esiintymisasut, vai meinaako ne mennä noissa samoissa ruskeissa?

Ketju on lukittu.