Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Olen kiinnittänyt viime aikoina huomion siihen miten pieni lopulta on tuo Erikafanittajien kupla. Samat nimet, nimimerkit kuin myös samat tyypit kommentoivat ketjuissa. Ei näy mitään suurta kiinnostusta kasvaneen Erikaan.
Juu eihän teidän Erikaa saa arvostella. Erika on kielinero. Erika puhuu arabiat, saksat, englannit, espanjat ym. maailman kielet Sujuvasti kuin Erika olisi kunkin maan alkuperäinen asukas.
Vierailija kirjoitti:
Juu eihän teidän Erikaa saa arvostella. Erika on kielinero. Erika puhuu arabiat, saksat, englannit, espanjat ym. maailman kielet Sujuvasti kuin Erika olisi kunkin maan alkuperäinen asukas.
Olisko sulla jotain järkevää sanottavaa tähän keskusteluun?
Maltan esitystä ei oikein pysty katselemaan, biisi on ihan kuunneltava, ei kuitenkaan voitosta kisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keisarin uudet vaatteet koko saunabiisi, ovelaa Ruotsilta kieltämättä.
Minä sanon lisäksi, että "kiitos, Ruotsi"! Ilman tätä Euroviisuhässäkkää ei suomenkielinen Suomi edelleenkään tietäisi Kaj'sta mitään. Minä ainakin löysin heidän musiikkinsa vasta nyt. Tykkään! Ovat taitavia ja lahjakkaita. Eipä taida Suomesta toista vastaavaa ryhmää löytyä.
Toivon, että Kaj sijoittuu viisuissa hyvin, tarttuva melodia (kertsi) ainakin ja hyvä show. Toki kappale on kovin simppeli. Tiedä sitten, ehtiikö hype laantua viisuihin mennessä, ja jääkö Kaj isolle yleisölle vain yhden hitin ihmeeksi... Toivotaan heille menestystä myös jatkossa!
Muutoin ei nämä viisut jaksa ihmeemmin kiinnostaa. Iso osa niistä kappaleista, mitä olen kuullut, on aika mitäänsanomattomia. Suomen kappale ei ole ollenkaan omaan makuun, pelkkää huutamista. Ennakkosuosikki Itävallan k
Ei se Käärijä-hypekään viisuihin mennessä laantunut, tuskin tämäkään. Tätä bastu-biisiä pystyy muuten kuuntelemaan yhä ja katselemaan esitystä, Cha cha cha:sta piti välillä pitää taukoa. Onneksi silloin tuli piristyksenä ainakin saksalaisen yhtyeen versio, samoin espanjalainen versio.
Vierailija kirjoitti:
Itävalta on menossa ruotsin ohi euroviisujen vedonlyönneissä. No eihän se välttämättä mitään tarkoita.
Miten niin menossa ohi? Lukemat olivat jo Ruotsi 23 % ja Itävalta 22 %. Nyt taas Ruotsi 24 % ja Itävalta 22 %. Eihän tuo toki mikään varma ennustus ole, kuten viime vuonna nähtiin. Suuntaa antava kuitenkin, kun katsoo useamman vuoden takaisia oddseja. Samoin se eurovisionworld-sivuston äänestys poll on aika hyvin pitänyt kutinsa.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä omaan korvaan harmittavaisen heikko viisuvuosi. Kaikki kappaleet kuunneltu nyt pariin otteeseen ja oikein mikään ei nouse ehdottomaksi suosikiksi, saati sellaiseksi mitä kuuntelisin muuten. Parilta aiemmalta vuodelta on jäänyt kuitenkin useampikin biisi kuunteluun.
Iso Britannia jää mieleen ja on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä omaan korvaan harmittavaisen heikko viisuvuosi. Kaikki kappaleet kuunneltu nyt pariin otteeseen ja oikein mikään ei nouse ehdottomaksi suosikiksi, saati sellaiseksi mitä kuuntelisin muuten. Parilta aiemmalta vuodelta on jäänyt kuitenkin useampikin biisi kuunteluun.
Iso Britannia jää mieleen ja on hyvä.
Hah hah.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itävalta on menossa ruotsin ohi euroviisujen vedonlyönneissä. No eihän se välttämättä mitään tarkoita.
Miten niin menossa ohi? Lukemat olivat jo Ruotsi 23 % ja Itävalta 22 %. Nyt taas Ruotsi 24 % ja Itävalta 22 %. Eihän tuo toki mikään varma ennustus ole, kuten viime vuonna nähtiin. Suuntaa antava kuitenkin, kun katsoo useamman vuoden takaisia oddseja. Samoin se eurovisionworld-sivuston äänestys poll on aika hyvin pitänyt kutinsa.
Silloin, kun minä katsoin oli Itävalta 18% ja Ruotsi 24% niin onhan tossa Itävallalla nousua sitten 4% aiempaan, Ruotsi samoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun minä katsoin oli Itävalta 18% ja Ruotsi 24% niin onhan tossa Itävallalla nousua sitten 4% aiempaan, Ruotsi samoissa.
Ruotsi käväisi välillä 23 %, nyt taas 24 %.
Itävalta on kirinyt, mutta Ruotsi kirii myös. Ero taisi välillä olla vain yhden prosentin luokkaa, mutta nyt siis kaksi. Ohittaakseen Itävallan kertoimien pitäisi olla pienemmät kuin Ruotsilla mutta niin ei näytä ainakaan nyt olevan. Tasaista näyttää olevan.
No ei voi tietää kumpi voittaa vai voittaako joku muu. Kuitenkin ruotsi ja itävalta ovat viiden parhaan joukossa.
Vierailija kirjoitti:
No ei voi tietää kumpi voittaa vai voittaako joku muu. Kuitenkin ruotsi ja itävalta ovat viiden parhaan joukossa.
Jos tuomarit taas suosii Ruotsia, saan kohtauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mä tykkään Kaj'sta ja se oli mun mielestä oikea Mellojen voittaja. Kuitenkaan en saa ravistettua mielestäni sitä, kuinka epäreilua se olisi TAAS KERRAN, jos Ruotsi on se jonka sallitaan voittavan huumoripitoisella esityksellä ja jos se on TAAS tuomarienkin top 3. Vaikka tosiaan pidän kappaleesta ja toivon sille hyvää sijoitusta. Mutta jos tämä olisi Suomen biisi, miten kävisi...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin taas? Viime vuonna raatirohmu oli Sveitsi ja Ruotsi jäi kauas, koska biisi ei yksinkertaisesti ollut riittävän hyvä. Loreenin aikana taas esitys meni nappiin, vaikka itsekään en lämmennyt biisille enkä esitykselle.
Ruotsin kappale ja esitys on tänä vuonna hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mä tykkään Kaj'sta ja se oli mun mielestä oikea Mellojen voittaja. Kuitenkaan en saa ravistettua mielestäni sitä, kuinka epäreilua se olisi TAAS KERRAN, jos Ruotsi on se jonka sallitaan voittavan huumoripitoisella esityksellä ja jos se on TAAS tuomarienkin top 3. Vaikka tosiaan pidän kappaleesta ja toivon sille hyvää sijoitusta. Mutta jos tämä olisi Suomen biisi, miten kävisi...?
Ei kai sitä voittoa sen kummemmin 'sallita', voittaa jos voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä voittoa sen kummemmin 'sallita', voittaa jos voittaa.
Ruotsi tarvii voittoon myös ne tuomaripisteet, sitä tarkoitan tuolla että tuomarit sallivat Ruotsin voiton, koska Ruotsi on vaan niin ihana ja hassu kun laittelee vähän huumoria kehiin... Ruotsi on modernin pisteiden laskun aikana saanut joka vuosi korkeammat pisteet tuomaristolta kuin yleisöltä, paitsi Tussen kohdalla. Se oli ainut jota tuomarit - ihan ansaitusti - himmailivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nuo tuomarit kerran ovat jotain musiikkialan ammattilaisia, niin en jaksa uskoa, että Kaj voittaa tuomariäänissä mitenkään. Itse kappale ei musiikillisesti ole kovin kummoinen ilman sitä lavashowta. Eikä ryhmän laulutaidot tule kappaleessa niin hyvin esiin. Pääsolistihan on todella hyvä laulaja.
Yleisöääniä Kaj'n olettaisi saavan runsaasti ja myös pohjoismaiden ulkopuolelta. Kappale on hyväntuulinen ja jää kertalaakista soimaan päähän. Kertsi on helppo laulaa mukana, vaikka ei ymmärtäisi ruotsia pätkääkään.
Itse en yleensä ole huumorimusiikin ystävä, mutta Kaj kolahti sen verran, että päätin tutustua tarkemmin. BBB ei ole ollenkaan parasta, mitä tuo ryhmä on tehnyt.
Eli onko viisut kahden kauppa - Itävalta vai Ruotsi?
Itse en ymmärrä Itävallan hehkutusta ollenkaan - se on taiteellinen mutta menee ihan yli ainakin studioversiossa. Ei ollenkaan kuunneltava, ääni on niin pistävä. Mitenköhän meinaa vetää tuon livenä - ja kuinka monta on sitten lopulta mun kanssa samaa mieltä, vaikka tietenkin vedonlyönnissä laitetaan rahaa shokeeraavan ja taiteelisen kappaleen puolesta. Kyllä mäkin voisin periaattessa lyödä vetoa sen voiton puolesta, mutta yhtäkään ääntä en tule laittamaan enkä halua että se voittaa.
Tarkistin kans sanat ja oli toi por, eli vähän kuin espanjaa ja italiaa sekaisin sitten, jollei liity johonkin italian alueen murteeseen sitä en tiedä.