HS: Satonen pyörsi taas sanansa - Pakkohakuja ei poistetakaan, vaan niitä lisätään
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011012152.html
Sen sijaan että luovutaan "pakollisista" hakemuksista jotka lentävät suoraan roskakoriin yrityksissä jotka saavat kymmenien tuhansien hakemusten tulvan, velvoitetta ollaan kiristämässä koskemaan jopa osa-aikaisissa töissä olevia kohtaan.
Eli jos olet osa-aikaisissa töissä, joudut hakemaan vakituista työpaikkaa 4x kuussa vaikkei niitä omalla tai lähipaikkakunnilla olisi ainuttakaan.
Ja tällainen tyyppi Kelan johtoon?
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko marinin hallituksen ikinä edes aloittaa tätä?
Aktiivimalli otettiin käyttöön 2018, Marin ei ollut pm
Otettu käyttöön 2018 ja siitä saakka työttömien ja konkurssien määrä vaan lisääntynyt ja nämä idarit päättää tiukentaa aktiivimallia lama-aikana? Onko nuo yötä päivää humalassa, umpitukossa, vai miksi näin jäätävän typeriä päätöksiä tehdään? Miten noin tyhmät ihmiset on edes valittu tai ennen kaikkea miksi saavat jatkaa?
Minä epäilen että ne vetää kokaiinia. Se selittäisi edes jotenkin nuo idioottimaiset päätökset.
Vierailija kirjoitti:
Eiks olisi järkevämpää, että työnantajat hakisivat työntekijöitä, eikä päinvastoin? Vastaisi tarjonta kysyntää paremmin
Mitäs paikkoja sä ajattelit työttömien hakevan kuin ilmoitettuja paikkoja?
Osa-aikatöitä tekee myös moni, joka ei ole ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi, esim. opiskelijat, eläkeläiset, työssäköyvät
Monelta meni ohi, että työttömäksi ilmoittautuneita työnhakijoita tämä koskee eli henkilöitä, jotka tekevät osa-aikaista ja nistavat tukia samalla.
Voi että kun on raskasta hakea yhtä, YHTÄ, työpaikkaa viikossa, jotta sosiaalietuudet juoksee
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi osa-aikatyötä, ja silti saan tukea, koska niiden palkka on surkea. Ilmeisesti olen kuitenkin kauhea lusmu, joka ei yritä yhtään oman elämänsä ylläpitämiseksi.
Kysymys on vain siitä, että kun saat yhteiskunnan tukia. Voit tehdä vaikka kymmentä osa-aikatyötä, mutta jos edelleen saat yhteiskunnan tukia, on kohtuullista yhteiskunnan myös vaatia, että hakeudut sellaiseen työmäärään, jolla elätät itsesi.
Vierailija kirjoitti:
TÄSSÄ on minun hakemus jonka laitan aina joka paikkaan : " Olen mika 56v koulutus tarkkis, ja haen tätä paikkaa koska oon niin hyvä ja äitikin sano että oon aikas taitava poika ! " No arvaa montako haastattelukutsua tulee ? ? :o)
Tätä käytän jatkossa. Kiitos!!!
Ei naurata siinä tilanteessa, jos joku tarkastaa työnhakusi ja kysyy yritykseltä, miksi ei pyydetty haastatteluun ja vastaus on, että ilmeisesti vältteli tahallaan työnhakua.
Vierailija kirjoitti:
Poliitikko ei taida ymmärtää, että aikuiset ihmiset ymmärtävät ihan itse, mikä on heille itselleen parasta.
Itselleen saa tehdä parastaan omilla rahoillaan, mutta kun vaadit muiden maksavan etuuksia sinulle, silloin yhteiskunta eli poliitikot vaatii sinultakin toimia.
Vierailija kirjoitti:
Oma pakkohakemukseni on Times 12p normaali. Teksti: Haen paikkaa. Terv. Hakija
Jos tämmöinen tulisi meille, ilmoittasin työkkäriin asiasta, että työnvälttelijä ja laittaisin hakemuksen liitteeksi
Vierailija kirjoitti:
Jos olen kaupassa töissä määräaikaisella sopparilla 20h/vk ja työajat ovat välillä 06-21 niin miten tässä menee toiseen osa-aikaiseen työhön? Ja jos olen määräaikaisen sopimuksen tehnyt, en voi todeta tuosta vaan että hei mä menenkin toiseen paikkaan jossa on täydet tunnit.
Jos olet ehdoin töissä töissä 20h/vko, miksi huutelet, että yhteiskunnan pitäisi maksaa loput?
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden vanha uudistus ajaa asiantuntijat piippuun Olen niin kuormittunut, etten osaa ajatella
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011008411.html
Hallitus saa näppärästi pestyä kätensä: työllisyys ei enää ole hallituksen vaan kuntien ongelma.
Jep, kolmena päivänä pitää olla peräti töissä läsnä niin piipussa, huhhoijaa!
Niin kauan, kuin syöt toisen ihmisen pöydässä, saat jotain sen eteen tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä viikkotunnit 37 Silti pitää hakea 1 yhtä paikkaa 3kk Työkkärintäti sanoi että tunteja pitää olla 40 vk Mistähän alan metsästämään 3tunnin töitä vk
Ei tarvi hakea, et ilmottaudu työttömäksi työnhakijaksi. Etköhän sä pärjää tolla 37h/vko, kuten muutkin koko aikaiset.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä viikkotunnit 37 Silti pitää hakea 1 yhtä paikkaa 3kk Työkkärintäti sanoi että tunteja pitää olla 40 vk Mistähän alan metsästämään 3tunnin töitä vk
Kiinnostaisi tietää, miksi olet työnhakijana, jos sinulla on ns. kokotyöajan verran jo töitä?
Työnhakuvelvoite koskee heitä, jotka ilmoittautuvat työnhakijoiksi ei heitä, jotka eivät ole työnhakijoina
Voinko kävellä huomenna firmaan ja sanoa että tulin teille töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko marinin hallituksen ikinä edes aloittaa tätä?
Aktiivimalli otettiin käyttöön 2018, Marin ei ollut pm
Otettu käyttöön 2018 ja siitä saakka työttömien ja konkurssien määrä vaan lisääntynyt ja nämä idarit päättää tiukentaa aktiivimallia lama-aikana? Onko nuo yötä päivää humalassa, umpitukossa, vai miksi näin jäätävän typeriä päätöksiä tehdään? Miten noin tyhmät ihmiset on edes valittu tai ennen kaikkea miksi saavat jatkaa?
Itse asiassa laki siitä, että työttömän pitää hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa on otettu käyttöön toukokuussa 2022 Marinin ollessa pääministeri.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voit, mutta sinut saatetaan todennäköisesti ulos.
Olin yhtäjaksoisesti työttömänä kahden aktiivimallin aikana (yht. 8 vuotta). Kertaakaan ei ollut mitään pakkohakua. Myöskään koskaan ei arvioitu haettavien työpaikkojen määrää tai kutsuttu tapaamaan mitään te- toimiston henkilöä kasvotusten.
Syy on tietysti se kun hoidin kotona pieniä lapsia. Olisin ollut kotihoidon tuella, mutta työmarkkinatuki oli monta sataa suurempi kuin kotihoidon tuki olisi ollut. Sain tuolloin työmarkkinatukea yli 600€/ kk netto, kun kotihoidon tuki olisi ollut 200€/ kk netto. Nykyään ei enää lapsikorotuksia ole, mutta työmarkkinatuki on silti tuplasti enemmän kuin kotihoidon tuki.
Vierailija kirjoitti:
Sä voit kävellä huomenna kelaan ja sanoa, että sua ei enää kiinnosta yhteiskunnan maksamat etuudet ja lopetat työnhakusi.
Millä tavalla tämä parantaa minin työllisyyttä? Olen sairas, tarvitsen ison leikkauksen tulesvaivoihini, ennenkuin olen työkykyinen, ja tällä hetkellä jonot leikkauksiin vähintään yli vuoden, ja jatkossa jopa pidempään, kiitos hallituksen terveydenhuollon supistusten ja hoitotakuun poistojen. Lisäksi, millä tavalla se minun työllistymistäni nopeuttaa, että tukiani on pienennetty?
Ihan vtun ääliöiden hommaa tämä