Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Satonen pyörsi taas sanansa - Pakkohakuja ei poistetakaan, vaan niitä lisätään

Vierailija
10.02.2025 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011012152.html

Sen sijaan että luovutaan "pakollisista" hakemuksista jotka lentävät suoraan roskakoriin yrityksissä jotka saavat kymmenien tuhansien hakemusten tulvan, velvoitetta ollaan kiristämässä koskemaan jopa osa-aikaisissa töissä olevia kohtaan.

Eli jos olet osa-aikaisissa töissä, joudut hakemaan vakituista työpaikkaa 4x kuussa vaikkei niitä omalla tai lähipaikkakunnilla olisi ainuttakaan.

Ja tällainen tyyppi Kelan johtoon?

Kommentit (302)

Vierailija
141/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus on ilmeisesti lopettaa osa-aikatyöt kokonaan suomalaisilta ja hakea niihin sitten tietysti ulkomailta halvat tekijät. En tiedä mitä nämä kuvittelevat, että sitten tapahtuu. Onko tarkoitus t*apattaa suomalaiset sitten sodassa vai kenties tehdä kaikista orjia? Suomi ei ole USA, ei täällä voi koskaan toimia mikään halpamaiden työpolitiikka.

Arto Satosen mukaan USA menestyy joustavien työmarkkinoiden ansiosta.

https://www.verkkouutiset.fi/a/arto-satonen-usa-menestyy-joustavien-tyo…

Vierailija
142/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kokoaikatöitä löydy niin ihmisellä pitää sitten olla osaaikainen päivätyö ja osaaikainen yötyö ? Eihän nukkua tarvitse myöskään, Satosen mielestä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satonen osaa aktivoida työttömiä.

Vierailija
144/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satonen osaa aktivoida työttömiä.

Hänen piti luoda 100 000 uutta työpaikkaa, mutta päinvastoin kävi.

Pitäisi erota: tulos tai ulos !

Vierailija
145/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satosen mukaan tavoite 100 000 uudesta työllisestä voi edelleen toteutua tällä hallituskaudella.

https://yle.fi/a/74-20106024

Vierailija
146/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä puhuva pää tuo Satonen, vailla osaamista.

Vierailija
147/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutettu Cambridgen yliopistossa.

Vierailija
148/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutettu Cambridgen yliopistossa.

Ei mennyt opinnot ns jakeluun.

Vierailija
149/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koske itseäni, olen eläkkeellä.

Mutta miten tämä käytännössä onnistuu; olen ymmärtänyt ettei kokoaikatöitä juurikaan löydy nyt, ja jos osa aikainen työntekijän pitää hakea myös toinen osa aika työ, ja saisi sen, niin hänellä olisi kaksi osa aikatyötä rinnakkain. Miten työajat y.m sa soviteltua ...?

Satonen on ihan hukassa, saisi erota!

Joo, tottakai se toinen osa-aika työ haetaan samalla tuntimäärällä ja samaan kellon aikaan 🙄 ihan hyvä, että olet jo eläkkeellä nauti siitä!

Osa-aikatöitä on useasti vaikea sovittaa yhteen koska useasti sattuvat samoihin kellon aikoihin.lisäksi työmatkat ja kulkeminen linja-autolla jopa eri paikkakunnalle ja vielä :nouset aamulla klo 4 ja lähdet osa-aikatyöhön ,niin miten jaksat olla illalla töissä vaikka klo 23 asti toisessa työssä ja työmatkat siihen päälle.tai teet 8 tunnin työpäivän ja sieltä toiseen työhön .tietenkin on mahdollista tehdä seitsemän päivää viikossa osa-aikatyötä ,mutta kuka sitä jaksaa pitkään ? Huutelijoille kerron että olen vakituisesti kokoaikatyössä että ei kannata vaivautua huutelemaan .tiedän mitä puhun koska olen joskus tehnyt kahta osa-aikatyötä ja se jos joku on raskasta.tuntityönä kun teki niin 8 viikkoa oli pisimmät työputket joka päivä töitä.joskus 8 tunnin päiviä 5 päivää ja 2 muuta päivää 12 tunnin päiviä.se vie terveyden.

Vierailija
150/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muistaa kenen idea koko aktiivimalli kakkonen oli? Edellisen hallituksen

Semmosta. Nyt sitten vaan reippaina hakemuksia täyttämään 

Lähtökohta oli perskokkareiden eli Sipilän aktiivimalli, jota edellinen hallitus kevensi.

Ei ollut pakkohakua Sipilän mallissa. Pakkohaku on Sanna Marinin SDP:n aktiivimalli 2.0 ominaisuus.

Sipilän hallitus ideoi asian ja se tuli voimaan Marinin hallituksen aikana.sipilän hallitukseen kuuluivat :kokoomus ,perussuomalaiset ,keskusta.ym

Sipilän hallitus hylkäsi sen, Marinin hallitus otti käyttöön. Käytä nyt hyvä sokea punikki googlea ja laita hakusanaksi marinin aktiivimalli 

En ole punikki.enkä sokea.älä tee omia johtopäätöksiäsi minun puoluekantaani et tiedä minä tiedän sen itse eikä kukaan muu.siisti kielenkäyttöäsi.

Vierailija
151/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satonen, tuo Vammalan ihme, paviaanin ja sian risteytymä, ei petä. Pihalla niin kuin tavallisesti.

Vierailija
152/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satonen, tuo Vammalan ihme, paviaanin ja sian risteytymä, ei petä. Pihalla niin kuin tavallisesti.

Miten voit kirjoittaa toisesta ihmisestä tuolla tavalla?

Vierailija
153/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten tämä käytännössä onnistuu; olen ymmärtänyt ettei kokoaikatöitä juurikaan löydy nyt, ja jos osa aikainen työntekijän pitää hakea myös toinen osa aika työ, ja saisi sen, niin hänellä olisi kaksi osa aikatyötä rinnakkain. Miten työajat y.m sa soviteltua ...?

Joo, tottakai se toinen osa-aika työ haetaan samalla tuntimäärällä ja samaan kellon aikaan 🙄 ihan hyvä, että olet jo eläkkeellä nauti siitä!

Osa-aikatöitä on useasti vaikea sovittaa yhteen koska useasti sattuvat samoihin kellon aikoihin.lisäksi työmatkat ja kulkeminen linja-autolla jopa eri paikkakunnalle ja vielä :nouset aamulla klo 4 ja lähdet osa-aikatyöhön ,niin miten jaksat olla illalla töissä vaikka klo 23 asti toisessa työ

Juuri näin! Tuollaista jaksaa korkeintaan alle 35v perheetön!

Vierailija
154/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satku on rankka ukko 💪 Ei suvaitse sosialismia

Vierailija
155/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että olet naiivi!

Vierailija
156/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku Sanna siis edelleen? Mitä helvettiä se liittyy tähän, nyt on kyse tän hallituksen päätöksistä! 

Vierailija
157/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voit kirjoittaa toisesta ihmisestä tuolla tavalla?

Kirjoitankin Satosesta. Vihaan tuollaista otusta.

Vierailija
158/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliitikko ei taida ymmärtää, että aikuiset ihmiset ymmärtävät ihan itse, mikä on heille itselleen parasta.

Itselleen saa tehdä parastaan omilla rahoillaan, mutta kun vaadit muiden maksavan etuuksia sinulle, silloin yhteiskunta eli poliitikot vaatii sinultakin toimia. 

Miksi tätä nyt vaaditaan kun ei ole koskaan aikaisemmin vaadittu minun elinaikanani eli 50 vuoteen? Ei voi olla kyse siitä että tuet olisi niin suuret. Nythän niitä on reilusti leikattu mutta silti työttömyys vaan kasvaa. 90-luvun laman aikanakaan tätä ei vaatimalla vaadittu. Mistä tämä järkyttävä syyllistäminen nyt on tullut? Mistä sinä sen olet oppinut? Ilmiselvästi toistat kuin papukaija jonkun toisen sanoja. En ole kuullut päättäjienkään koskaan suoraan näin sanovan. Eläkeläisiin kyllä menee monta miljardia enemmän mutta heitä ei kukaan vaadi töihin eläkettä vastaan. Onko työttömät vaan yleinen helppo vihan kohde kaikelle yhteiskunnan pahoinvoinnille? Työtätekevistä suurin osa pärjää rahoillaan erittäin hyvin mutta on vaan opittu vaatimaan lisää, mihinkään yhteiseen hyvään ei haluta veroeuroja laittaa ja kuvittelette että ette saa niillä itse mitään.

Vierailija
159/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satonen ansaitsee arvostuksen siitä että on antanut näille välttämättömille uudistuksille kasvot ja on ollut valmis ottamaan kansalaisten vihat päällensä. 

Oikeastihan kyseessä on mitä leppoisin ja sympaattisin mies Sastamalasta.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010254883.html

Vierailija
160/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satonen ansaitsee arvostuksen siitä että on antanut näille välttämättömille uudistuksille kasvot ja on ollut valmis ottamaan kansalaisten vihat päällensä. 

Oikeastihan kyseessä on mitä leppoisin ja sympaattisin mies Sastamalasta.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010254883.html

Kyseessä on ilkeä ja iljettävä sadisti. Tajua varmaan itsekin, ettei työttömiä nöyryyttämällä tule yhtään työpaikkaa lisää. Jos ei tajua, on aivan saatanan tyhmä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän