Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Satonen pyörsi taas sanansa - Pakkohakuja ei poistetakaan, vaan niitä lisätään

Vierailija
10.02.2025 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011012152.html

Sen sijaan että luovutaan "pakollisista" hakemuksista jotka lentävät suoraan roskakoriin yrityksissä jotka saavat kymmenien tuhansien hakemusten tulvan, velvoitetta ollaan kiristämässä koskemaan jopa osa-aikaisissa töissä olevia kohtaan.

Eli jos olet osa-aikaisissa töissä, joudut hakemaan vakituista työpaikkaa 4x kuussa vaikkei niitä omalla tai lähipaikkakunnilla olisi ainuttakaan.

Ja tällainen tyyppi Kelan johtoon?

Kommentit (302)

Vierailija
301/302 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muistaa kenen idea koko aktiivimalli kakkonen oli? Edellisen hallituksen

Semmosta. Nyt sitten vaan reippaina hakemuksia täyttämään 

Lähtökohta oli perskokkareiden eli Sipilän aktiivimalli, jota edellinen hallitus kevensi.

Ei ollut pakkohakua Sipilän mallissa. Pakkohaku on Sanna Marinin SDP:n aktiivimalli 2.0 ominaisuus.

Silloin tosin työttömyysetuuden saamisen ehtona oli samanaikainen työssäkäynti, jos asiaa katsotaan "tarkastelujakson" kannalta.

Vierailija
302/302 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä käy kateeksi yritysten rekrytoijia

TÄSSÄ on minun hakemus jonka laitan aina joka paikkaan : " Olen mika 56v koulutus tarkkis, ja haen tätä paikkaa koska oon niin hyvä ja äitikin sano että oon aikas taitava poika ! "  No arvaa montako haastattelukutsua tulee ? ? :o)

Hatun nosto siitä että olet kuitenkin rehellinen !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme