Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Satonen pyörsi taas sanansa - Pakkohakuja ei poistetakaan, vaan niitä lisätään

Vierailija
10.02.2025 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011012152.html

Sen sijaan että luovutaan "pakollisista" hakemuksista jotka lentävät suoraan roskakoriin yrityksissä jotka saavat kymmenien tuhansien hakemusten tulvan, velvoitetta ollaan kiristämässä koskemaan jopa osa-aikaisissa töissä olevia kohtaan.

Eli jos olet osa-aikaisissa töissä, joudut hakemaan vakituista työpaikkaa 4x kuussa vaikkei niitä omalla tai lähipaikkakunnilla olisi ainuttakaan.

Ja tällainen tyyppi Kelan johtoon?

Kommentit (302)

Vierailija
61/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden vanha uudistus ajaa asiantuntijat piippuun Olen niin kuormittunut, etten osaa ajatella

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011008411.html

Hallitus saa näppärästi pestyä kätensä: työllisyys ei enää ole hallituksen vaan kuntien ongelma.

Vierailija
62/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen kaupassa töissä määräaikaisella sopparilla 20h/vk ja työajat ovat välillä 06-21 niin miten tässä menee toiseen osa-aikaiseen työhön? Ja jos olen määräaikaisen sopimuksen tehnyt, en voi todeta tuosta vaan että hei mä menenkin toiseen paikkaan jossa on täydet tunnit. 

Ei Arto tiedä, mitä on tekemässä eikä tuleva työministerikään. Kumpikaan ei ole ikinä ollut palkkatyössä, he eivät ymmärrä työelämästä yhtään  mitään.

Rinne oli bussikuski ja sanna kassa. Kumpikin tiesi jotain työelämästä mutta joutui eroamaan korruption takia kesken kaudn kumpikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukauden vanha uudistus ajaa asiantuntijat piippuun Olen niin kuormittunut, etten osaa ajatella

Hallitus saa näppärästi pestyä kätensä: työllisyys ei enää ole hallituksen vaan kuntien ongelma.

Työllisyydestä pitää tehdä yritysten ja pankkien ongelma. Nythän ne on tukineen kuin siat vatukossa.

Vierailija
64/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää Petosjytkyhallitus sais jo oikeasti viimeinkin kaatua..

Vierailija
65/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään uutta työpaikkaa ei tälläkään näpertelyllä synny. 

Vierailija
66/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki poliitikot voisi sanoa, ihan joka puolueesta. Kahta en vaihda toinen on julkinen sektori ja toinen on maa ha nmuutto.

Vierailija
67/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki poliitikot voisi sanoa, ihan joka puolueesta. Kahta en vaihda toinen on julkinen sektori ja toinen on maa ha nmuutto.

Poliitikot täytyy saada poistettua yhteiskunnan päätöksenteosta.

Pitää järjestää täydellinen kansanvalta suoralla äänestyksellä kaikkiin asioihin ja virkamieskunta toteuttamaan vaaleilla saatuja tuloksia.

Vierailija
68/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllisyydestä pitää tehdä yritysten ja pankkien ongelma. Nythän ne on tukineen kuin siat vatukossa.

Yrityksille pitöäisi asettaa uusi ns. työttömyysvero: tuloksesta 0,5% maksettava verona työttömyyden hoitoon. Yrityksille tulisi kannattavammaksi investoida ja työllistää kuin maksaa jättiosinkoja omistajilleen.

Vierailija
69/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin yhdessä henkilöstöfirmassa että älä lähetä enää hakemuksia. Lähetin siinne 10 hakemusta 2 kuukaudessa.

Vierailija
70/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satonen uskoo, että TYÖPAIKAT LISÄÄNTYVÄT, kunhan vain pakotetaan ihmiset hakemaan niitä samoja harvoja työpaikkoja  enemmän ja enemmän - kuka kertoisi Artolle totuuden?

Vierailija
71/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satosen lomareissu Vietnamiin tuotti tulosta

Vierailija
72/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus on täystuho

Vierailija
73/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että poliitikot ja politiikan harjoittaminen pitäisi lailla kieltää.

Vierailija
74/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satonen uskoo, että TYÖPAIKAT LISÄÄNTYVÄT, kunhan vain pakotetaan ihmiset hakemaan niitä samoja harvoja työpaikkoja  enemmän ja enemmän - kuka kertoisi Artolle totuuden?

Totuus ei kelpaa poliitikoille. Suoraan sanottuna ne ei kykene käsittämään todellisuutta.

Vierailija
75/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä ymmärtäisin nämä kaikki toimet, jos elettäisiin aikaa kun töiden suhteen oli valinnanvapaus. Mutta jos täällä heseenkin on hakemusmäärä TÄNÄ VUONNA ollut 15000 !!!!!!! Niin ei vain ole töitä!!!

Kokoomuslaiset ovat ilkeitä. Sen kummemmasta ei ole kyse, vain ilkeästä luonteesta.

Vierailija
76/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrityksille pitöäisi asettaa uusi ns. työttömyysvero: tuloksesta 0,5% maksettava verona työttömyyden hoitoon. Yrityksille tulisi kannattavammaksi investoida ja työllistää kuin maksaa jättiosinkoja omistajilleen.

Tämä on hyvä idea. Tämä täytyy saada käytäntöön. Silloin yritykset eivät halua tuoda ulkomailta työvoimaa polkeakseen palkkoja. 

Vierailija
77/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satonen noudattaa kokoomuksessa säädettyä linjaa. Eli kastijako. 

Olisi kyllä hyvä jos jostain löytyisi taho joka keksisi niitä työpaikkoja mihin mennä töihin. Se 100 000 uutta työllistäkö tällä keinolla saadaan??

Vierailija
78/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on täystuho

Tervassa ja höyhenissä pyöritettäviä. Sitten EHKÄ oppisivat jotain.

Vierailija
79/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei saa soviteltua niin ei kannata roikkua osa-aikaisena työkkärin listoilla. Silloin ei ole pakko hakea muita töitä.

Osa joutuu olemaan siltikin listoilla. Palkka on sen verran iso, että eivät saa soviteltua päivärahaa. Oikeus siihen pitää kuitenkin selvittää, että saavat haettua toimeentulotukea, kun palkka ei riitä ja toimariin on sitten oikeus. 

Vierailija
80/302 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ollut ongelma tehdä 4 hakemusta kuukaudessa. Kun täytin 61, minulle vaihtui ns. omavirkailija, joka madalsi haut yhteen kolmessa kuukaudessa. Sekään ei ole ollut omgelma. Nyt vaihtuu taas virkailija, koska TE lopetettiin ja siirryn kunnalle. Kauhulla odottele, millainen "jessica" sieltä seuraavaksi soittaa, ja mille kurssille laittaa karenssin uhalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan