HS: Satonen pyörsi taas sanansa - Pakkohakuja ei poistetakaan, vaan niitä lisätään
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011012152.html
Sen sijaan että luovutaan "pakollisista" hakemuksista jotka lentävät suoraan roskakoriin yrityksissä jotka saavat kymmenien tuhansien hakemusten tulvan, velvoitetta ollaan kiristämässä koskemaan jopa osa-aikaisissa töissä olevia kohtaan.
Eli jos olet osa-aikaisissa töissä, joudut hakemaan vakituista työpaikkaa 4x kuussa vaikkei niitä omalla tai lähipaikkakunnilla olisi ainuttakaan.
Ja tällainen tyyppi Kelan johtoon?
Kommentit (302)
TÄSSÄ on minun hakemus jonka laitan aina joka paikkaan : " Olen mika 56v koulutus tarkkis, ja haen tätä paikkaa koska oon niin hyvä ja äitikin sano että oon aikas taitava poika ! " No arvaa montako haastattelukutsua tulee ? ? :o)
Tätä käytän jatkossa. Kiitos!!!
Poliitikko ei taida ymmärtää, että aikuiset ihmiset ymmärtävät ihan itse, mikä on heille itselleen parasta.
Vierailija kirjoitti:
Poliitikko ei taida ymmärtää, että aikuiset ihmiset ymmärtävät ihan itse, mikä on heille itselleen parasta.
Tottuneet ryhmäkuriin.
Oma pakkohakemukseni on Times 12p normaali. Teksti: Haen paikkaa. Terv. Hakija
Vierailija kirjoitti:
Eiks olisi järkevämpää, että työnantajat hakisivat työntekijöitä, eikä päinvastoin? Vastaisi tarjonta kysyntää paremmin
Näin se on jenkeissä. Siellä on työvoimapula ja yritykset kilpailevat työntekijöistä erilaisilla bonuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muistaa kenen idea koko aktiivimalli kakkonen oli? Edellisen hallituksen
Semmosta. Nyt sitten vaan reippaina hakemuksia täyttämään
Lähtökohta oli perskokkareiden eli Sipilän aktiivimalli, jota edellinen hallitus kevensi.
Ei ollut pakkohakua Sipilän mallissa. Pakkohaku on Sanna Marinin SDP:n aktiivimalli 2.0 ominaisuus.
Niin, se oli tukileikkuri. Ja sen ansiosta lopeti töiden hakemisen kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks olisi järkevämpää, että työnantajat hakisivat työntekijöitä, eikä päinvastoin? Vastaisi tarjonta kysyntää paremmin
Näin se on jenkeissä. Siellä on työvoimapula ja yritykset kilpailevat työntekijöistä erilaisilla bonuksilla.
Siksi siellä paskahommastakin maksetaan 15 dollaria tunnilta.
Palkkojen nousu on kehitystä ja isänmaallista. Satonen on isänmaan vihollinen.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin niin tämmöiset ei kalva sua.
Muista sinäkin pysyä töissä, onhan se oma valinta. 😆
Vierailija kirjoitti:
Poliitikkojen mielestä aikuisia pitää holhota kuin pieniä lapsia. Missään tapauksessa aikuisen ei voi antaa päättää itse valintojaan.
Vierailija kirjoitti:
Työnhakijoita on satoja tuhansia nyt jos saataisiin palkanmaksuhaluisia yrityksiä jostain sadoille tuhansille.
Hakeminen on turhaa jos ei ole töitä.
Perusta firma.
Vasemmiston mukaan yrittäjä porskuttaa aina. Todella outoa ettei kenellekään teistä kelpaa helppo raha.
Eli kun kokoaikaisia työttömiä työnhakijoita 310000 ja he lähettävät 1,24 miljoonaa hakemusta kuukaudessa avoinna oleviin n. 6000 kokoaikaiseen työpaikkaan, niin hallitus ratkaisee työllisyyden lisäämällä työnhakuilmoituksia?
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko marinin hallituksen ikinä edes aloittaa tätä?
Jälkikäteen tarkasteltuna ei tietenkään. Tämä oli kokeilu, jonka piti päättyä viiime syksynä, mutta kokoomus ei tiedä mitä on tekemässä, niin he jatkavat työttömien pään hakkaamista seinään.
Jos olen kaupassa töissä määräaikaisella sopparilla 20h/vk ja työajat ovat välillä 06-21 niin miten tässä menee toiseen osa-aikaiseen työhön? Ja jos olen määräaikaisen sopimuksen tehnyt, en voi todeta tuosta vaan että hei mä menenkin toiseen paikkaan jossa on täydet tunnit.
"Hallitus aikoo kiristää suuren joukon velvoitetta hakea töitä. Osa-aikatyötä tekeville työnhakijoille tulee velvoite hakea lähtökohtaisesti neljää työmahdollisuutta kuukaudessa, jotta he voivat saada soviteltua työttömyysetuutta osa-aikatyöstä tulevan palkan ohella."
Nuohan on aivan hulluja!
Pyrkivät kaikin keinoin saamaan ihmiset lopettamaan kaikki viimeisetkin osa-aikatyöt. Eikö suoja-osan poisto riittänyt?
Itse tein osa-aikatöitä ennen suoja-osan poistoa, mutta ei enää mitään järkeä. Töitä itsellä oli välillä jopa 16 tuntia päivässä ja välillä ei ollenkaan. Tähän olisi ollut järkevämpää puuttua, ettei työnantaja voisi siirtää riskiä työntekijälle siitä ettei itse saa myytyä työkeikkoja jokaiselle työpäivälle.
Suojaosa tasasi hieman tätä työnantajan myynnin epätasaisuutta, ettei palkka pudonnut ihan nolliin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen kaupassa töissä määräaikaisella sopparilla 20h/vk ja työajat ovat välillä 06-21 niin miten tässä menee toiseen osa-aikaiseen työhön? Ja jos olen määräaikaisen sopimuksen tehnyt, en voi todeta tuosta vaan että hei mä menenkin toiseen paikkaan jossa on täydet tunnit.
Ei Arto tiedä, mitä on tekemässä eikä tuleva työministerikään. Kumpikaan ei ole ikinä ollut palkkatyössä, he eivät ymmärrä työelämästä yhtään mitään.
Jos ei saa soviteltua niin ei kannata roikkua osa-aikaisena työkkärin listoilla. Silloin ei ole pakko hakea muita töitä.
Yksityisellä puolella avoimien työpaikkojen määrä on romahtanut puoleen, julkisella puolella jopa -75%.
#menkäätöihin
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko marinin hallituksen ikinä edes aloittaa tätä?
Demarit hoiti työttömyyttä poistamalla pitkään hakeneet tilastoista. Sitä ennen muistan lukeneen silloin työministeriön sivuilta olleen 500 000 työtöntä yhteensä. Bemareiden mielestä riitti myös 590 euroa nettokorvaus työttömyydestä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-tuula-haatainen-lahtee-in…
Tämän tarkoitus on vain saada osa osa-aikatyön tekijöistä pois sovitellun työmarkkinatuen piiristä, eli halutaan heidän kitkuttelevan vain sillä pienellä osa-aikatyön palkalla. Oikeistopuolueiden tarkoitus on köyhdyttää mahdollisimman iso osa ihmisistä.
Te jotka asutte pk-seudulla, menkää eduskuntatalolle ja vaatikaa Satosen eroa!