Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole enää yhtään rahaa.

Vierailija
14.03.2023 |

Kaikki luotot ja velat on otettu mitä irti lähtee. En selviä tästä. En pysty maksamaan tämän kuun laskuja. En tiedä mitä tehdä. Olen opiskelija ja seuraavaksi alkaa palkaton harjoittelu. Yritin hakea kuljetuspalveluihin töihin, mutta jostain syystä en saa mitään lomaketta teknisten syiden takia eteenpäin.

En oikeasti selviä. Eikä ole vanhempia tai ystäviä, kun joku sitä kuitenkin ehdottaisi.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi.

Vierailija
2/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan luukulle hattu kourassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan luukulle hattu kourassa.

Hain toimeentulotukea, mutta tuskin saan, koska opintolaina ja opintotuki. Toukokuussa olisi tarkoitus työllistyä taas, mutta siihen on vielä 2 kuukautta. En tiedä miten tämä meni tähän. Ajattelin, että selviän, mutta tämä hintojen nousu... en vain osannut huomioida sitä. 

Ap

Vierailija
4/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy mennä vaikka kirkon toimistoon tapaa diakonia.Antaa sinulle ostolapun kaupaan.Kuiva muonaa saat tilamalla ajan pelastusarmejaan.Kysy sieltä matkalippu rahaa.Eikö ole mummia,ukkia,kummi-tätiä?Joka kaupngissa on ilmaiset Velka neuvoja ,mene kysyy häneltä miten asiasi hoidat? Etkö ottanut valtion takaamaa opintolainaa?Sosialivirstokin on sinua varten yleisesti nevovat sinua.Mene sinne ja pydä saada tavata päivystävä sosialityöntekijä.    

Vierailija
5/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy mennä vaikka kirkon toimistoon tapaa diakonia.Antaa sinulle ostolapun kaupaan.Kuiva muonaa saat tilamalla ajan pelastusarmejaan.Kysy sieltä matkalippu rahaa.Eikö ole mummia,ukkia,kummi-tätiä?Joka kaupngissa on ilmaiset Velka neuvoja ,mene kysyy häneltä miten asiasi hoidat? Etkö ottanut valtion takaamaa opintolainaa?Sosialivirstokin on sinua varten yleisesti nevovat sinua.Mene sinne ja pydä saada tavata päivystävä sosialityöntekijä.    

En minä nälkää pelkää, mutta puhelinlasku ja muut... Kohta lähtee kämppä alta ja kaikki muukin.

Ap

Vierailija
6/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki luotot ja velat on otettu mitä irti lähtee" mutta silti et edes esim. vuokraa ja puhelinlaskua saa maksettua? Eli mihin sinun rahat menee?

Vierailija
7/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi kaupungin leipäjonot diakonia tai terveyden huolto jakaa 1-2 ktr/vko kaupunki ruokakassei. Mee ev.lut kirkon diakonia työn tekijälle ja selitä tilantees.

Kelalt myös,sossu ja kaikki.

Netis/puhelimes osa voi hoitua

Vierailija
8/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnot hetkeksi tauolle tai vähennät merkittävästi ja menet töihin pariksi kuukaudeksi jonnekin. Tiskaajaksi, hyllyttäjäksi tai vaikka lastentarhaan sijaiseksi. Tehtaisiin haetaan myös pakkaajia ja varastotyöntekijöitä, joten ei muuta kuin hakemaan hommia.

Vierailija
9/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki luotot ja velat on otettu mitä irti lähtee" mutta silti et edes esim. vuokraa ja puhelinlaskua saa maksettua? Eli mihin sinun rahat menee?

Siihen ne ovat menneet. En minä opiskelijana niin paljon kuitenkaan saanut rahaa, mutta tilit ovat miinuksella eikä enempää saa. Hakemukset tulevat bumerangina takaisin. Ruokaan ne ovat menneet. En käytä päihteitä tai muutenkaan käy missään. Opintoihin liittyy pakollisia hankintoja ja näin. Ihan normaaliin elämään siis. Menothan pyörivät joka kuukausi. 

Ap

Vierailija
10/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuun laskut ovat maksamatta eiikä yhtään rahaa?! Mihin ne ovat menneet?

Vierailija
11/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opinnot hetkeksi tauolle tai vähennät merkittävästi ja menet töihin pariksi kuukaudeksi jonnekin. Tiskaajaksi, hyllyttäjäksi tai vaikka lastentarhaan sijaiseksi. Tehtaisiin haetaan myös pakkaajia ja varastotyöntekijöitä, joten ei muuta kuin hakemaan hommia.

Opintojen keskeyttäminen tarkoittaisi, että en taas saisi opintolainan hyvitystä. Keikkatöitä yritän etsiä, mutta vaikeaa on. Ei minuun ikinä oteta yhteyttä. Varastotyöntekijäksi yritän kesäksi päästä tai jotain hanttihommaa tekemään. Ahkera olisin, mutta kokemusta ei ole CV:hen niistä hommista kirjoittaa.  

Ap

Vierailija
12/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä oikeastaan tiedä miksi tänne kirjoitan. Kai se on tapakin ja toisaalta ei ole ketään muutakaan, jolle kertoa. Aika kädetön olen nyt. Pelottaa, että joudunko tosiaan kadulle. 

Ap

Vierailija
13/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuun ei ikinä oteta yhteyttä? Jos pyytäisit kaveria vähän auttamaan CV:n ja hakemuksen kanssa?

Vierailija
14/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuun ei ikinä oteta yhteyttä? Jos pyytäisit kaveria vähän auttamaan CV:n ja hakemuksen kanssa?

En usko, että CV on huonosti tehty vaan kokemusta ei voi kirjoittaa, jos sitä ei ole. Kavereitahan minulla ei ollut. 

Ap

Vierailija
15/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä nälkää pelkää, mutta puhelinlasku ja muut... Kohta lähtee kämppä alta ja kaikki muukin.

Ap

Nälkää et pelkää mutta mm. ruokaan on kuitenkin rahat mennyt. 

Kohta lähtee kämppä alta, mutta mm. vuokran maksamiseen on kuitenkin rahat mennyt. 

Vierailija
16/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan toki opiskelijakin saa toimeentulotukea jos opintotuki, asumislisä + laina - pakolliset menot jäävät alle 500 € rajan.

Vierailija
17/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nälkää et pelkää mutta mm. ruokaan on kuitenkin rahat mennyt. 

Kohta lähtee kämppä alta, mutta mm. vuokran maksamiseen on kuitenkin rahat mennyt. 

Enhän minä tähän asti luonnollisestikaan ole nälkää siis nähnyt, mutta nythän sitä rahaa ruokaankaan ei ole. 

Ja vuokra on tähän asti maksettu, mutta ei tässä kuussa vain ole rahaa. 

Ap

Vierailija
18/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan toki opiskelijakin saa toimeentulotukea jos opintotuki, asumislisä + laina - pakolliset menot jäävät alle 500 € rajan.

Käsittääkseni lainoja Kela ei huomioi. Opintotuesta minulla menee perintään yli 100 € joka kuukausi, kun tein viime vuonna töitä liikaa. Minun pitäisi huhtikuuhun mennessä maksaa niitä kuukausiakin takaisin, mutta ei tule onnistumaan.

Ap

Vierailija
19/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat laskuttajille. Voi sopia maksuista. Ruokaa voi saada halvallakin. Ruoka apu ja muuta sellaista.

Nyt haetaan siivoojia, kouluttavat työhön palkallisesti.

Vierailija
20/71 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

myytkö persettä?

En myy.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi