Kai se on uskottava, että kumppania ei vaan löydy...
Tinderissä tuli vähän matcheja ja harvat keskustelut hiipuivat alkuunsa. FB Datingissä lähes kaikki minusta tykänneet ovat ihan erityyppisiä, mitä itse olen. Jos itse tykkään jostain, joko hän ei tykkää takaisin, tai sitten tulee match, mutta mies ei aloita keskustelua eikä vastaa minun keskustelunavaukseeni. Olen hoikka, pitkähiuksinen ja yleisesti ottaen hyvännäköisenä pidetty nainen, ja kerron profiilitekstissä itsestäni. Ilmeisesti jotain sellaista vaan on, että ne miehet eivät kiinnostu, jotka olisivat kiinnostuneet samantyyppisistä asioista. Tuntuu että vain ne kiinnostuvat, joille on ihan sama, kuka se nainen on, ja joita ei kiinnosta naisen persoona kuitenkaan.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Pointtini oli se, että AP ei ole niin hyvännäköinen kuin luulee olevansa. Jos hän olisi oikeasti kaunis, hänen tuloksensa deittisaiteilla olisivat hyvin erilaisia, kuin mitä ne nyt ovat.
Kommenttini ei mitenkään liittynyt siihen, kenelle AP:n pitäsi antaa tai olla antamatta tykkäyksiä.
No okei, päivitän nyt käsitystä itsestäni, en siis olekaan hyvännäköinen. Sanotaan nyt sitten, että olen ulkonäöllisesti ihan tavis vaan. No, lopputulos on edelleen sama, eli kumppania ei tunnu löytyvän. Kuitenkin moni tavisnainen on parisuhteessa, joten eipä senkään kai pitäisi olla este.
Edelleen haluaisin samanhenkisen miehen, jonka kanssa synkkaa ja viihdymme yhdessä, ja jolla on samanlaisia kiinnostuksenkohteita ja samanlainen arvomaailma. En ole huomannut, että ulkonäöllisesti taviksien täytyisi esim. etsiä poliittisesti täysin vastakkaista mieltä olevia, tms.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te akat ette jaksa käsittää tosiasioita vaikka niistä teille 3D-kuva väännetään rautalangasta?
Hommatkaa lääkärintodistus sterilisaatiosta/mahoudesta, niin alkaa miestä löytymään. Kukaan järkevä mies ei nykymaailmassa koske 18-40 v. ikäisiin naisiin ilmeisen miinavaaran vuoksi ja suomalaisten naisten ajatusmaailman vuoksi. Ei kiinnostele pilata omaa elämää ja tulevaisuutta noin pyöreästi 99% todennäköisyyteen perustuvan riskin kanssa. Ei vain ole sen arvoista.
Hei olipa hyvä, että kerroit tämän! En olisi ikinä arvannut, että TÄMÄ on syynä - mutta nyt kun mietin, niin en tosiaan tunne yhtäkään alle 40-vuotiasta naista, joka olisi ikinä päässyt edes treffeille. Miehet tosiaan karttavat tuon ikäisiä, ja siksi kaikki miehet iästä riippumatta pörräävät 50-vuotiaiden naisten ympärille. Nuoremmat sitten ihmettelevät, miksi miehet eivät kiinnostu. Mutta tuossahan se syy tosiaan tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa, että kauniina ja hoikkana naisena omat kriteerisi miehelle eivät ole aivan vähäiset.
Taisin mainita jo, että etsin samanhenkistä ihmistä. Tarkoittaa, että toisella olisi samansuuntaisia kiinnostuksenkohteita kuin itselläni (taide ja kulttuuri, luonto, yms) ja samansuuntainen arvomaailma, samantyyppinen elämäntyyli. Kuvissa katson paljon yleisolemusta ja sitä, onko toisella esim. hyväntahtoinen ja leppoisa ilme silmissä. Livekohtaamisessa sitten selviää, kuinka hyvin tulemme juttuun, onko kemiaa, yhteensopivaa huumorintajua, viihdymmekö yhdessä jne.
Miksiköhän tätäkin alapeukutettiin...
Koska tälle naiselle ei riitä samansuuntainen arvomaailma, vaan harrastuksista lähtien kaiken pitäisi mätsätä yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa, että kauniina ja hoikkana naisena omat kriteerisi miehelle eivät ole aivan vähäiset.
Taisin mainita jo, että etsin samanhenkistä ihmistä. Tarkoittaa, että toisella olisi samansuuntaisia kiinnostuksenkohteita kuin itselläni (taide ja kulttuuri, luonto, yms) ja samansuuntainen arvomaailma, samantyyppinen elämäntyyli. Kuvissa katson paljon yleisolemusta ja sitä, onko toisella esim. hyväntahtoinen ja leppoisa ilme silmissä. Livekohtaamisessa sitten selviää, kuinka hyvin tulemme juttuun, onko kemiaa, yhteensopivaa huumorintajua, viihdymmekö yhdessä jne.
Koska tälle naiselle ei riitä samansuuntainen arvomaailma, vaan harrastuksista lähtien kaiken pitäisi mätsätä yhteen.
Mikä siinä siis on ongelma, että toivoo miestä, joka tykkäisi taiteesta ja kulttuurista? Kai ihmiset yleensä suhteessa haluavat jotenkin samankaltaisen tyypin, jonka kanssa voisi joskus tehdä jotain muutakin yhdessä kuin harrastaa seksiä. Kyllähän moni urheilullinen mieskin haluaa urheilullisen naisen - ai, mutta oliko siinä kyse jostain muusta...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpas kranttu.
Eikö se ole tavallaan näissä asioissa pointtina? Että etsitään itselle sopivaa eikä oteta ketä tahansa.
sinun pointti taitaa olla se, että haluat vain uhriutua ja valittaa, etkä edes oikeasti halua parisuhdetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpas kranttu.
Eikö se ole tavallaan näissä asioissa pointtina? Että etsitään itselle sopivaa eikä oteta ketä tahansa.
sinun pointti taitaa olla se, että haluat vain uhriutua ja valittaa, etkä edes oikeasti halua parisuhdetta
Hmm, käsittääkseni ainakaan termi "uhriutuminen" ei nyt sovi tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä jotenkin aina näissä aloituksissa särähtää korvaan tuo "olen hoikka ja pitkähiuksinen". Se kun ei kerro ihmisestä mitään muuta kuin että on hoikka ja pitkähiuksinen. Mulla on työkaverina hoikka ja pitkähiuksinen nainen ja luonteeltaan veemäinen kiusaaja. Ruokavaliona rööki ja irtokarkit.
Ymmärrän. Kirjoitin sen vain sen vuoksi, että jos en olisi kertonut ulkonäöstäni, olisi ketju jo täyttynyt laihdutusneuvoista. En ole itse ollenkaan sitä mieltä, että nuo mainitsemani ulkonäölliset ominaisuudet olisivat synonyymi hyvälle ulkonäölle - mutta palsta on palsta. Ja itse en ole veemäinen kiusaaja, vaan hyvinkin humaani ja empaattinen tyyppi. Mutta tajuan pointtisi, ja oikeassahan sä olet.
Mua lähestyy vain itseäni vanhemmat varakkaat miehet. Tuntuu, että jos olisin pyöreä ja mulla olisi lapsia, niin kävisi parempi flaksi. Tosin en kyllä halua ylipainoisia isukkeja, mutta en kyllä noita yli-ikäisiäkään. Ei mua voi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi siunattu hulluus... Siis ulkomuotoako te katsotte. Minä olen 60v täyttävä vatsakas, en rikas, polvi- ja sydänvaivainen kaljuuntuva mies, ja voi, kyllä on ottajia, viime viikolla tuli ennätys, kun n 45v eronnut nainen pyysi kahveelle. Kävin ja keskusteltiin, halattiin, vähän tyydytettiin patoutuneita tarpeitakin. Sovittiin että menen ensi viikolla korjaamaan yhden jutun.
Siis ulos, kohdatkaa ihmisiä. netistä haetaan vain seksiseuraa, puolison hakijat jäävät siellä ylevine toiveineen B-luokkaan. Kohdatkaa ihmisiä, keskustelkaa, välittäkää. Varsinkin nykyajan raha-raha-raha- maailmassa unohtuu ihminen, millainen ihminen on edessäni. Mitä hän tuntee, mitä hän arvostaa. Olkaa aitoja itsenänne ja kaivakaa toisistakin se ihminen esiin.
Nyt alkaa olla aivan harhaisia juttuja taas.
Vierailija kirjoitti:
Itellä jotenkin aina näissä aloituksissa särähtää korvaan tuo "olen hoikka ja pitkähiuksinen". Se kun ei kerro ihmisestä mitään muuta kuin että on hoikka ja pitkähiuksinen. Mulla on työkaverina hoikka ja pitkähiuksinen nainen ja luonteeltaan veemäinen kiusaaja. Ruokavaliona rööki ja irtokarkit.
Nämä meriitit (= hoikka, pitkät hiukset) mainitaan siksi, että muuten alkaa sataa ivailua, miten olet ruma læski, jonka pitää laihduttaa 50 kg ja kasvattaa hiukset.
Deittisivujen hidalgot eivät vastaa, joten eivät voi tietää, millainen ihminen siellä tukan alla on. Sitäpaitsi rumiluskin voi olla, ja usein onkin, katkera kiusaaja. Sinänsä ymmärrettävää.
Monet miehet sanovat, että naisella pitää olla temperamenttia, kiltti nyhverö ei kiiinnosta vaikka olisi nättikin. Draamakuningattarilla on aina poikkis, jopa useampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tälle naiselle ei riitä samansuuntainen arvomaailma, vaan harrastuksista lähti
Ap:n pitää katsella sopivaa kumppania sieltä taiteen ja kulttuurin piiristä eikä mistään deittisivustolta. Minkä alan taiteilija tai kulttuuriharrastaja ap on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota, minä olen elänyt nyt 14 vuotta yksin. olin 33 kun puoliso lähti. Lapset olen kasvattanut, viimeinen muutti pois elokussa, käy kyllä päivittäin syömässä ja pesettämässä vielä vaatteet... Alussa oli kovakin haku päällä mutta sitten kerran ex-miehen äiti kävi kylässä ja sanoi että Lakkaa etsimästä, siihen voi tuhlata koko elämän. Elä, nauti, oikea tulee kohdalle jos on tullakseen, älä murehdi turhia. Jotenkin noin. Ja kyllä, miehiä on ollut, joku on asunutkin kesän meillä mutta maailma houkutteli sen jatkamaan matkaansa.
Olen kuitenkin tyytyväinen, minulla on hyvä sosiaalinen verkosto, lapset, niiden kumppanit, sukulaiset, työkaverit ai jee, en oikein tiedä tarvitsenko edes ketään tähän vierelleni... No, joskus kyllä, pitäisi olla se olkapää johon purkaa kiukku, paha mieli ja pettymykset, olkapää jolle kertoa iloiset uutiset ja jonka kanssa suunnitella tulevaisuutta. Niin
Miksi nainen ei voi mennä hakemaan miestä kotoa? Miksi naisen pitää odottaa prinssiä?
En tajua. N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tarvittaisiin saman tyylinen sinkku ohjelma kuin Etelä-Koreassa eli I am solo. Siinä sarjassa on 5 miestä ja 5 naista. Eka päivänä ei kerrota ammattia eikä ikää. Lopussa tehdään viimeinen valinta ja kerrotaan oikea nimi sille valitulle. Toisensa valinneista tulee pari. Muutama on siinä mennyt naimisiin ja saanut lapsia.
Öö mikä pointti siinä on, ettei kerrota ikää?
Ei se ole ensisijaisen tärkeä. Näkee sen olemuksesta tarpeeksi
Mulle on käynyt niin, että mies on hyvin kiinnostunut livenä, mutta kun kuulee ikäni, ei enää kiinnosta. Siis ulkonäkö kelpaa hyvin, mutta ikää on liikaa.
Miten voi olla näin pinnallista?! Lapsihaaveista ei ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen tarvittaisiin saman tyylinen sinkku ohjelma kuin Etelä-Koreassa eli I am solo. Siinä sarjassa on 5 miestä ja 5 naista. Eka päivänä ei kerrota ammattia eikä ikää. Lopussa tehdään viimeinen valinta ja kerrotaan oikea nimi sille valitulle. Toisensa valinneista tulee pari. Muutama on siinä mennyt naimisiin ja saanut lapsia.
Mulle on käynyt niin, että mies on hyvin kiinnostunut livenä, mutta kun kuulee ikäni, ei enää kiinnosta. Siis ulkonäkö kelpaa hyvin, mutta ikää on liikaa.
Miksi ikä ei saisi olla kriteeri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se vähän riippuu, mikä oli miehen oma ikä, mikä sinun ikäsi, ja minkä ikäiseksi sinua luuli. Itseäni luullaan usein kymmenisen vuotta nuoremmaksi mitä olen, mutta ymmärrän oikein hyvin, jos iän paljastuttua toisen kiinnostus loppuu. Tämän vuoksi kerron itse oma-aloitteisesti ikäni mahdollisimman nopeasti silloin, jos uuden ihmisen kanssa alkaa olla kemiaa. Onhan se ymmärrettävää, että haluaa suunnilleen samanikäisen kumppanin, ja ikäero vaikuttaa useimmiten aina suhdedynamiikkaan jollain lailla. Toki joillain miehillä on sitten se, että etsivät epätoivoisesti itseään 15 vuotta nuorempaa, jolloin on pettymys, että se nuoremmaksi luultu onkin "vain" 5 vuotta itseä nuorempi. Jotkut ovat ikuisia etsijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minäkin swaippaan vasemmalle Tinderissä ne, joilla on tekstin ja kuvien perusteella kaikki harrastukset ja kiinnostuksenkohteet esimerkiksi pelkkää urheilua, matkailua, sijoittamista, viiniharrastuksia, tatuointeja, tai joiden käsityks kirjallisuudesta on joku true crime. Ei vaan todennäköisesti ole mitään yhteistä ja hyvin suurella todennäköisyydellä ollaan aivan liian erilaisia ihmisiä. Että ymmärrän kyllä itse sen, että ap etsii samanhenkistä seuraa.
Noiden sovellusten ongelma lienee se, että tuntemattomien kanssa on monen yllättävän vaikea avata keskustelua kirjoittamalla. Kaikista ei heti tiedä, mistä puhua ja mikä on toiselle välitön kiinnostuksen tappaja. Moni myös varmaan miettii, että ajatteleekohan vastapuoli, että olen nyt epätoivoinen, jos aloitan keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
Noiden sovellusten ongelma lienee se, että tuntemattomien kanssa on monen yllättävän vaikea avata keskustelua kirjoittamalla. Kaikista ei heti tiedä, mistä puhua ja mikä on toiselle välitön kiinnostuksen tappaja. Moni myös varmaan miettii, että ajatteleekohan vastapuoli, että olen nyt epätoivoinen, jos aloitan keskustelun.
Eikös siellä olla sen takia, että saataisiin kontakti muihin. Omituista, jos joku pitää epätoivoisena sen takia, että aloittaa sen kontaktin. Epätoivoisemmalta minusta vaikuttaisi roikkua siellä vuodesta toiseen ilman, että uskaltaa puhua kenellekään mitään.
Ja kannattaa kirjoittaa itsestään asioita profiiliin ja swaipata oikealle vain sellaisia, joiden profiilissa on jotain, mistä keksii jotain kommentoitavaa. Silloin ei tule tilannetta, ettei osaisi sanoa toiselle mitään.
Eivät naiset vaadi muuta kuin rahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös siellä olla sen takia, että saataisiin kontakti muihin. Omituista, jos joku pitää epätoivoisena sen takia, että aloittaa sen kontaktin. Epätoivoisemmalta minusta vaikuttaisi roikkua siellä vuodesta toiseen ilman, että uskaltaa puhua kenellekään mitään.
Ja kannattaa kirjoittaa itsestään asioita profiiliin ja swaipata oikealle vain sellaisia, joiden profiilissa on jotain, mistä keksii jotain kommentoitavaa. Silloin ei tule tilannetta, ettei osaisi sanoa toiselle mitään.
Niin se vain silti joidenkin kohdalla menee.
Vanha lehmä luulee saavansa jonkun rikkaan statusmiehen. Yhyy, sano nyt, että olet vielä joku yh.