Miten välttää työpaikan pikkujoulu?
Viime vuonna tuli sanomista, kun en mennyt ja kollegat kyseli miksi en mennyt tms. Pakollista eivät siis ole, koska eivät ole työaikana tai kuulu työnkuvaani.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Sanot että ahdistaa.
No siitä vasta ongelmia tulisi.
-ap
Olet innoissasi menossa, mutta valitettavasti norovirus iskee juuri pikkujoulupäivänä :(
Kerrot olevasi jehova nykyään, etkä harrasta enää syntisiä kemuja.
Sanot vain ettei ole oikein sun juttusi.
Jos sitä joku hämmästelee ja paheksuu, heidän häpeänsä.
Sanoin itse että ei tosiaan kiinnosta. Juon kotona kaljaa ja pelaan pleikkarii se on parempaa tekemistä.
Jätät vaan käymättä, niin minäkin teen. Älä turhia selittele, sanot vaan ettei kiinnosta
"En pääse, minulla on muuta menoa".
Tai sitten ihan vaan jättää menemättä. Jos kysellään perään, niin sanoo, että on muuta. Ja se muu voi tarkoittaa omalla sohvalla makoilua, mutta eihän sitä tarvitse kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot että ahdistaa.
No siitä vasta ongelmia tulisi.
-ap
Mutta et valehtele. Jos ei ahdista niin mene ja eivät kysele.
Haluat viettää aikaa perheesi/ystäviesi kanssa, menet katsomaan pitkästä aikaa mummoa, joku on sairastunut, lupauduit lapsenvahdiksi..
Vierailija kirjoitti:
Haluat viettää aikaa perheesi/ystäviesi kanssa, menet katsomaan pitkästä aikaa mummoa, joku on sairastunut, lupauduit lapsenvahdiksi..
Lisään ettei tarvitse olla oma mummo.
Älä nyt ainakaan ilmoittaudu ja peruuta juhlapäivänä.
Joko on rehellinen, ei kiinnosta tai sitten sanoo on muuta menoa
Sano, että sulla on paha peräsuolen laajentuma ja, että et pääse sen takia tulemaan pikikseihin.
Sanot vaan ettei innosta juhlia. Minä en käy missään työpaikan pippaloissa.
Siis ilmottauduitko juhliin viime vuonna, mutta sitten jätit vain menemättä?
Minä en viitsi vaivautua, koska on pitkä matka.
Pikkujoulut ovat olleet aina toisten juttu ja toisten ei. Se, että joku yksittäinen työkaveri vouhottaa niistä ja tenttaa syitä tulematta jättämiseen on sen työkaverin ihan ikioma juttunsa. Ei sinun tarvitse työkaverin vouhotuksesta provosoitua ja selitellä epäuskottavasti syitä, joita äkkiä keksit. Sanot vain, ettet nyt vain ole tulossa ja sillä selvä. Mitä vähemmän väännät asian kanssa sen paremmin sinut jätetään rauhaa.
Peejoulut ovat usein enemmistön toive ja joille on huipputärkeää sosiaalinen vehtaaminen työkavereiden kanssa vapaa-ajallakin. Työnantaja varaa virkistystoimintaan x euroa rahaa ja on tietysti sääli, että se on sitten vain yhden sortin tylsää pomppimista mässyn ja alkoholin äärellä. Työnantaja ei varmaankaan kyttää kuka tulee kuka ei.
Ymmärtäisin epävarmuutesi, jos teitä olisi vain kaksi työntekijää koko työpaikalla.
Muuta menoa.