Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on hyvä resilienssi?

Vierailija
09.02.2025 |

Ajatteletko että sinulla on hyvä resilienssi?

Itse koen resilienssini olevan ihan hyvä. Yritän ajatella positiivisesti, mutta toisaalta tiedostan ettei kaiken tarvitse aina olla pelkästään positiivista. Ehkä joskus stressaan aika helposti, mutta perusasiat on ok kuitenkin.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resilienssi on sietokykyä. Kuinka siedät koko elämää kaikkinensa?

Paineensietokykyä kannattaa myös kehittää.

Minulla on loistava resilienssi koko elämän kannalta.

Suhtaudun hyvin, teen kaiken oman osuuteni mukisematta ja tunnen rajani, en oikeastaan asettele edes sellaisia vaan pyrin toimimaan hyvin luonnollisesti. Tämä sopii parhaiten minulle.

Vierailija
2/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisessa muodossaan hyvä resilienssi tarkoittaa sitä, että kykenee sietämään epämukavia asioita, tilanteita ja tunteita kohtuullisen määrän ilman, että oma mieliala, psyykeen tila tai toimintakyky merkittävästi heikkenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resilienssiä on fyysistä ja psyykkistä. Psykologinen resilienssi on minulla ihan hyvä nykyään, ja stressiä hoidan liikkumisen avulla. Fyysinen resilienssi on minulla heikentynyt, en kestä kipua yhtä hyvin kuin nuorempana.

Vierailija
4/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että minun resilienssi on paljon huonompi kuin olen aiemmin luullut. Vedän koko ajan limiitillä ja kaikki uusi tai yllättävä saa pakan hajoamaan. Sitten rytisee ja saa taas keräillä leegoja lattialta.

Vierailija
5/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Resilienssiä on fyysistä ja psyykkistä. Psykologinen resilienssi on minulla ihan hyvä nykyään, ja stressiä hoidan liikkumisen avulla. Fyysinen resilienssi on minulla heikentynyt, en kestä kipua yhtä hyvin kuin nuorempana.

Aina ne kaikki eivät ole vain itsestä kiinni joten heikennystä voi tulla siis kenelle tahansa. Kaikki kehittää kun tunnistaa niitä asioita ja jatkaa eteenpäin. Mielestäni hyvä vastaus tämäkin kyllä.

Vierailija
6/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että minun resilienssi on paljon huonompi kuin olen aiemmin luullut. Vedän koko ajan limiitillä ja kaikki uusi tai yllättävä saa pakan hajoamaan. Sitten rytisee ja saa taas keräillä leegoja lattialta.

Ihan tuttua, välillä tulee lisähaasteita.

Vierailija
7/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on omat rajansa. Jos ihminen polttaa itsensä loppuun, niin siinä vaiheessa se resilienssi on jo käytetty loppuun. Kuka tahansa kyykkää siinä tilanteessa. 

Vierailija
8/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resilienssi on niitä asioita, jotka auttaa ylläpitämään omaa hyvinvointia ja resilienssi muodostuu useista eri tekijöistä.

Minulla on varmaan aika hyvä resilienssi. Varmasti hyvä ja turvallinen lapsuus on vahvistanut resilienssiä, kuten myös hyvät ihmissuhteet, läheiset, mahdollisuudet tehdä mielekkäitä asioita ja toteuttaa itseäni.

Vierailija
9/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin jotkut luulee, vastoinkäymiset itsessään ei kasvata resilienssiä.

Vierailija
10/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvattavat kun kohtaa niitä kasvattavia asioita, kestää ja sietää niitä. Täytyy sietää myös niitä omia tunteita joita tulee näissä tilanteissa.

Kun esimerkiksi viettää paljon aikaa erilaisten ihmisten kanssa niin oppii sietämään erilaisia ihmisiä.

Vierailija
11/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvattavat kun kohtaa niitä kasvattavia asioita, kestää ja sietää niitä. Täytyy sietää myös niitä omia tunteita joita tulee näissä tilanteissa.

Kun esimerkiksi viettää paljon aikaa erilaisten ihmisten kanssa niin oppii sietämään erilaisia ihmisiä.

Mistä alkaen ajan viettäminen erilaisten ihmisten kanssa on ollut vastoinkäyminen?

Vierailija
12/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Resilienssi on niitä asioita, jotka auttaa ylläpitämään omaa hyvinvointia ja resilienssi muodostuu useista eri tekijöistä.

Minulla on varmaan aika hyvä resilienssi. Varmasti hyvä ja turvallinen lapsuus on vahvistanut resilienssiä, kuten myös hyvät ihmissuhteet, läheiset, mahdollisuudet tehdä mielekkäitä asioita ja toteuttaa itseäni.

Eli et ole koskaan edes kokenut mitään vastoinkäymisiä.

Vierailija
13/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä resilienssi tarkoittaa että jatkaa elämää vaikeuksista huolimatta. Monet lannistuu pienistäkin vastoinkäymisistä eikä heillä ole resilienssiä selvitä. Olen menettänyt vanhempani nuorena ja minulla on hyvin vahva resilienssi. Ihmettelen usein miten pienistä asioista ihmiset esim kaverit valittaa eikä kaikki osaa arvostaa sitä mitä heillä on esimerkiksi että vanhemmat on elossa. Joskus se ärsyttää ja turhauttaa mutta tiedän olevani heitä vahvempi.

Vierailija
14/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä alkaen ajan viettäminen erilaisten ihmisten kanssa on ollut vastoinkäyminen?

Se on haastetta ja oli esimerkkinä vain.

Vierailija
15/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä resilienssi tarkoittaa että jatkaa elämää vaikeuksista huolimatta. Monet lannistuu pienistäkin vastoinkäymisistä eikä heillä ole resilienssiä selvitä. Olen menettänyt vanhempani nuorena ja minulla on hyvin vahva resilienssi. Ihmettelen usein miten pienistä asioista ihmiset esim kaverit valittaa eikä kaikki osaa arvostaa sitä mitä heillä on esimerkiksi että vanhemmat on elossa. Joskus se ärsyttää ja turhauttaa mutta tiedän olevani heitä vahvempi.

Olet tainnut ymmärtää resilienssin ihan väärin. Ei resilienssi ole mikään kilpailu siitä, kuka on kokenut "rankimpia" asioita, eikä tuollainen omien kokemusten nostaminen muiden yläpuolelle ole mitään resilienssiä, vaan ymmärtämättömyyttä.

Ethän sinä voi tietää sitä millaisia asioita muut ihmiset tai läheisesi ovat kokeneet, kaikki kun eivät kerro kaikille muille niistä asioista. Varsinkin hyvin vaikeista asioista kertominen voi olla hyvin vaikeaa. Pelkkä vanhempien elossaolo ei ole tae yhtään mistään, toisin kuin sinä tunnut kuvittelevan, on olemassa vaikka ja mitä muitakin vastoinkäymisiä kuin vanhempien kuolema. Ihmettelen oikeastaan, miten olet onnistunut luomaan noin pienen ja ahtaan näkökulman maailmaan. Ehkäpä sinun kannattaisi miettiä sitä, miksi sinua ärsyttää, tai miksi koet tarvetta verrata muiden elämää omaasi ja itseesi.

Vierailija
16/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä. Juoksen coopperissa 3200. Kaikki lähtee siitä - jaksamisesta ja hyvinvoinnista.

Ravinto, uni, lepo, määrätietoisuus ja kiitollisuus

Vierailija
17/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko itse arvostaa sitä mitä sinulla on? Kavereitasi et ainakaan vaikuta arvostavan. Sinulla on ilmeisesti ollut hyvä koti ja hyvät vanhemmat, se on jo todella paljon, eikä tosiaan mikään itsestäänselvyys.

Vierailija
18/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tainnut ymmärtää resilienssin ihan väärin. Ei resilienssi ole mikään kilpailu siitä, kuka on kokenut "rankimpia" asioita, eikä tuollainen omien kokemusten nostaminen muiden yläpuolelle ole mitään resilienssiä, vaan ymmärtämättömyyttä.

Ethän sinä voi tietää sitä millaisia asioita muut ihmiset tai läheisesi ovat kokeneet, kaikki kun eivät kerro kaikille muille niistä asioista. Varsinkin hyvin vaikei

Huomaa ettet ole koskaan menettänyt ketään. Sori nyt vaan mutta kyllä vanhempien kuolema on rankempaa kuin jotkut kotiriidat tai huonot lapsuusmuistot. En kavereille nyt aina suoraan sano mutta kyllä ei jaksa aina kuunnella näiden mitättömiä ongelmia siitä miten oma ero oli vaikea, vaikeat välit äidin tai isän kanssa, kun omia vanhempia ei ole. Minä antaisin mitä vaan jos vanhempani olisivat vielä täällä.

Vierailija
19/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä voi tietää sitä millaisia asioita muut ihmiset tai läheisesi ovat kokeneet, kaikki kun eivät kerro kaik

Huomaa ettet ole koskaan menettänyt ketään. Sori nyt vaan mutta kyllä vanhempien kuolema on rankempaa kuin jotkut kotiriidat tai huonot lapsuusmuistot. En kavereille nyt aina suoraan sano mutta kyllä ei jaksa aina kuunnella näiden mitättömiä ongelmia siitä miten oma ero oli vaikea, vaikeat välit äidin tai isän kanssa, kun omia vanhempia ei ole. Minä antaisin mitä vaan jos vanhempani olisivat vielä täällä.

Just joo

Vierailija
20/86 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan näin luule??! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme